GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Team Fatless, 20 viikkoa ja -10kg

Kuinka persiellään mun syömiset ovat (esim. tämä päivä):
Aamupala: tattaripuuroa+maitoa
Lounas: Koulussa iso annos perunamuusi-jauhelihasörsseriä,vettä,gluteeniton leipä, laskiaispulla
Välipala: 2 lenkkimakkaraa+maitoa
Välipala: Puolet rahkapurkista
Päivällinen: 2 perunaa, sianlihakastiketta, maitoa
Välipala/illallinen: loput rahkapurkista

Tänään oli sali vuorossa. Salia siis 3 krt/vko, aerobista (juoksua) 4krt/vko, hiihtoa satunnaisesti.

Fritzu sanoi:
Kuinka persiellään mun syömiset ovat (esim. tämä päivä):
Aamupala: tattaripuuroa+maitoa
Lounas: Koulussa iso annos perunamuusi-jauhelihasörsseriä,vettä,gluteeniton leipä, laskiaispulla
Välipala: 2 lenkkimakkaraa+maitoa
Välipala: Puolet rahkapurkista
Päivällinen: 2 perunaa, sianlihakastiketta, maitoa
Välipala/illallinen: loput rahkapurkista

Tänään oli sali vuorossa. Salia siis 3 krt/vko, aerobista (juoksua) 4krt/vko, hiihtoa satunnaisesti.

No ainakin tähän heti voi sanoa, että jos dieetillä olet, niin "normaalipäivänä" laskiaispulla ja pari lenkkimakkaraa voi olla vähän vääränlaista ravintoa. Pyri välttämään ruokia, joissa on paljon tyydyttynyttä rasvaa, ja ota päivän rasva-annos ennemmin esim. oliivi- tai rypsiöljystä. Pähkinät, avokado, rasvainen kala jne. on ihan hyviä tyydyttymättömän rasvan lähteitä.

En jaksanut nyt tuosta kaloreita alkaa edes arvailemaan, mutta arvioisin, että ainakaan itse en vastaavilla ruokamäärillä laihtuisi (toisaalta, mitä tarkoittaa iso annos? :) ). Siis olettaen, että syöt joka päivä suht samalla tavalla.

Sitten vähän tästä omasta dieetistä. Mulla meni viime viikko ihan hyvin, mutta makeanhimo on välillä ihan karmea -> menkat tulossa. Viikonloppuna olleet tuparit ei paljon auttaneet ;) Mut kroppa tuntuu timmimmältä kuin joulun tienoilla, ja se on tärkeintä. Onnistuin muutossa hävittämään mittanauhan, joten on vähän hankala arvioida onko missään suunnassa tapahtunut kutistumista. Silmämääräisesti arvioiden lantiosta on ehkä lähtenyt vähän. Pohkeissa erottuu lihakset :) Heh, kun sais ne näkymään muuallakin ihan selvästi! Vielä riittää hommaa kesään. Mut onneks on monta kuukautta vielä jäljellä.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!

Tää on kyllä kettumaista, kun mulla ainakin menkkojen aikaan on niin hirvee ruokahalu ja makeanhimo, että voisin syödä suklaakuorrutteisen kerrostalon. Eilen sitten annoin periksi ja ostettiiin pussillinen Rainbow-pikkupatukoita. Ja se oli kyllä ihan hyvä idea. Patukat painaa jotain 17-25 g ja niillä se himo aika nopeesti talttui. Ei siis tarvinnut montaa syödä ja makuja sai vaihtaa. Onneksi tänään on jo parempi päivä. Vois kyllä laittaa ne patukat kaappiin tosta pöydältä...

Terve vaan kaikille... Uusi mimmi kirjoittautuu sisään :-) Aktiivisesti olen teidän kirjoitteluja seurannut, mutta nyt paloi hermo lopullisesti taas tähän vetämättömään meininkiin. Tää on joka talven ilmiö nykyään, lieneekö pimeys ja kylmyys mun kompastuskivet, alkaa vaan mässyt maistumaan ja ihme väsymys, ei jaksa välittää niin itsestään, ei ulkonäöstään eikä olotilastaan. Sitten kun taas kun tuo aurinko alkaa pilkottamaan enemmän, niin iskee kiukku päälle - hyvä niin :-) Jospa tää ajatusten julkituominenkin sais vähän lisää poltetta punttiin.

Tilanne on tämä: Painoa paukahtanut semmoinen 6 kg ylimääräistä (joka talven ilmiö, + 6-8 kg). Tavoitepaino siis tuolla 60kg:n paikkeilla, alle se nyt tuskin menee, mutta jos sinnekin taas päästäisiin niin hyvä niin.

Mun ikuinen ongelma on kärsimättömyys. Ja kaikki tai ei mitään asenne. (Oikein hyvät lähtökohdat terveelliselle laihduttamiselle....) Nyt yritetään oikeasti uutta taktiikkaa, jota olen yrittänyt nyt soveltaa ihan muillakin elämänalueilla: Rauhallisesti eteenpäin, aloitetaan vaikka ylimääräisten mässytysten vähentämisellä ja koitan saada normaalin treenirutiinin taas päälle. Ja sitten vasta jos alkais vähän tsekkailemaan, miten tuo kroppa siihen suhtautuu.

Usein kyllä jo ihan tuokin on auttanut, koska perusruokavalio mulla on suurin piirtein kunnossa, mutta on se kyllä käsittämätöntä, miten vaikeaa on taas noista opituista huonoista tavoista päästä eroon. Tai kyllähän niistä pääsee, jos vain haluaa, mutta onko se sitten joku aivojen mielihyväkeskus, joka lähettelee niin voimakkaita signaaleja karkkikaupan suuntaan, että sitä on vaan usein niin vaikea vastustaa, kun sen kerran on pahoille tavoille opettanut?

Paino maanantaina taas tasan 60. Vielä perjantaina vaaka näytti 59, mutta kreatiinin käyttöönotto ja pikkusiskon synttärit tekivät tehtävänsä. Osaisikohan joku sanoa, kuinka paljon tuosta painonnoususta on mahdollisesti kreatiinin aiheuttamaa? Masentaa hieman vaa'an näyttämät lukemat, vaikka tiedänkin, että kyseinen kapistus pitäisi hävittää näköpiiristä. Mutta uudella innolla taas tällä viikolla ja salinvaihto varmaan piristää treenejäkin.

faidra sanoi:
No ainakin tähän heti voi sanoa, että jos dieetillä olet, niin "normaalipäivänä" laskiaispulla ja pari lenkkimakkaraa voi olla vähän vääränlaista ravintoa. Pyri välttämään ruokia, joissa on paljon tyydyttynyttä rasvaa, ja ota päivän rasva-annos ennemmin esim. oliivi- tai rypsiöljystä. Pähkinät, avokado, rasvainen kala jne. on ihan hyviä tyydyttymättömän rasvan lähteitä.

En jaksanut nyt tuosta kaloreita alkaa edes arvailemaan, mutta arvioisin, että ainakaan itse en vastaavilla ruokamäärillä laihtuisi (toisaalta, mitä tarkoittaa iso annos? :) ). Siis olettaen, että syöt joka päivä suht samalla tavalla.

Sitten vähän tästä omasta dieetistä. Mulla meni viime viikko ihan hyvin, mutta makeanhimo on välillä ihan karmea -> menkat tulossa. Viikonloppuna olleet tuparit ei paljon auttaneet ;) Mut kroppa tuntuu timmimmältä kuin joulun tienoilla, ja se on tärkeintä. Onnistuin muutossa hävittämään mittanauhan, joten on vähän hankala arvioida onko missään suunnassa tapahtunut kutistumista. Silmämääräisesti arvioiden lantiosta on ehkä lähtenyt vähän. Pohkeissa erottuu lihakset :) Heh, kun sais ne näkymään muuallakin ihan selvästi! Vielä riittää hommaa kesään. Mut onneks on monta kuukautta vielä jäljellä.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon!

Laskiaispulla ja lenkkimakkarat eivät tod. kuulu jokapäiväiseen ruokailuuni. Itse asiassa inhoan lenkkimakkaraa, mutta kun piti nyt jostain saada protskua ja kaapit oli kerta tyhjänä. Pullan söin laskiaisen kunniaksi. Koulussa oli lempiruokaa, niin pitihän sitä nyt ottaa kunnon satsi :). Koulussa nyt muutenkin tankkaan kunnolla, kun on aika pitkä väli seuraavaan ruokailuun (n.5-6h) ja menen aina koulun jälkeen suoraan puntille. Mulla on muutenkin hyvä ruokahalu.

Lisäys:

En ole sanan varsinaisessa merkityksessä dietillä,vaan pyrin välttämään nopeita hiilareita (paitsi treenin jälkeen) ja "huonoja" rasvoja. Mässypäivä kerran viikossa. Pyrin syömään "kunnon" ruokaa.

Tervehdys Fritzu!
Kysyt mielipidettä ruokailustasi.Faidra antoikin jo sinulle hyvän vastauksen.Itse kiinnitin huomioni protskujen vähyyteen sekä vihannesten/hedelmien puuttumiseen.Mikäli pyrkii siistimään ruokavaliotaan on hyvä myös kiinnittää huomiota siihen,onko taipuvainen selittelemään syömisiään tyyliin:"söin juhlan kunniaksi,söin kun harmitti,söin kun oli huono sää.."toisaalta pienet herkkuhetket on sallittuja,ne vaan helposti lipsahtavat jokapäiväisiksi.
Ruokailujen rytmittäminen niin,että syö noin kolmen tunnin välein pitää verensokerin mukavan tasaisena ja auttaa välttämään houkutusta vetää just niitä nopeita hiilareita ja rasvasia herkkuja.Pidä koulussa hedelmiä ja vaikka protskudrinksun ainekset matkassa.
:thumbs:

Itse en ole taipuvainen selittelemään syömisiäni. Olen omasta mielestäni pysynyt varsin hyvin ruodussa. Viime viikolla en syönyt mitään herkkuja paitsi lauantaina, jolloin on virallinen mässypäivä. Aattelin tässä, että kerta eilen tuli syötyä herkkua niin en pidä sitten lauantaina mässypäivää. Sen myönnän, että olen tajuttoman huono syömään vihanneksia ja hedelmiä :nolo:. Sain eilen jopa tuhottua yhden omenan... wau

EDIT: Tuo protskun saanti riippuu myös siitä, että miten pääsee kaupassa käymään. Tänään sain täydennettyä protsku varastoni täyteen --> raejuustoa, rahkaa, lihaa, etc. Tänään oon saanut aika hyvin syötyä protskua. Esimerkiksi päivällisellä tuli syötyä keskikokoinen naudanulkofilepihvi, 200g raejuustoa,(1l maitoa). Toi protskun saanti tosiaan riippuu päivistä. Toisinaan tulee vähän enempi toisinaan vähän vähempi.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Millaisia tavoitteita sinulla Fritzu on ruokavaliosi/treenauksen suhteen?Mihin haet mielipidettä?
Millainen on ns.normaalin päivän ruokailusi?Millainen on mässypäiväsi?
Iski kyselyikä.. :hyper:
;)

Otetaas taas…(jo toinen yritys väsätä kommenttia. Nimim. Tekniikan ihmelapsi, tai harmaahapsi, ihan miten vaan :)
Pitää laittaa kommenttia tänne, kun huomasin tuon sukulaisflikankin täällä roikkuvan...
Siis meikäläinen on tällainen lähes 50-kymppinen tättäräinen, joka yrittää pitää kunnostaan huolta.
Olen painon suhteen ollut ikäni semmoinen tyypillinen ”jojoilija” ja elänyt ruoan suhteen säästöliekillä, kuten nyt on tullut huomattua.
Näiden uusien tietojen opastamana pistin ruokailutottumukseni remonttiin ja aloitin syömään enemmän ja paransin ruoan laatua.
Liikuntaa on myös lisätty...mm. ostin salikortin.
En ole vielä vaa`alla uskaltanut käydä, mutta pari senttiä on ainakin reisistä lähtenyt ja mahdun vielä kesällä ostettuihin housuihin...(stretshiä)
Haluan tiputtaa painostani sellaiseen olomuotoon, jossa on hyvä olla.
Kahdeksan kiloa on tullut parissa vuodessa jotenkin ”huomaamatta” ja olen huomannut äheltäväni, kun pistän kengän nauhoja kiinni...

Tässä tarvitaan näemmä kärsivällisyyttä, joka on ollut kautta aikojen meikäläisen huonoin ominaisuus...

Eräs ihminen tuolla triidin alussa kyseli, että millä voi estää viruksien sunmuiden pöpöjen kimppuun käymisen.
Minä, joka en todellakaan ole mikään luontaistuotteiden suurkuluttaja, retkahdin näihin ternimaitokapseleihin.
Eräs tuttavan tuttava kehui niiden auttavan unettomuuteen. Minulla tuo nukkumattomuus on lähes kroonista, joten halusin kokeilla ko. ihmetabuja.
No, olen nyt lähes purkillisen niitä lappanut naamariin, enkä ole nukkunut sen paremmin... :(
Mutta mihin huomasin niiden vaikuttaneen, oli tämä meikäläisen ongelmavatsa.
Olen ollut raivostuttavan laktoosi-intoleraktikko lähes koko ikäni. Pelkkä valkoisen värin näkeminen saa minut piereskelemään...
Näiden kapseleiden myötä olen voinut lisätä ravintooni raejuuston ja rahkan ilman, että täytyy laukata vessassa päästelemässä sellaisia leijoja, että silmiä kirvelee ja nahkat lähtee naamasta. (Ja työkaveritkin ovat kiitollisia)
Niin, siis asiaan...
EI OLE ensimmäinenkään virus iskenyt meikäläiseen, vaikka muut ovat olleet kuka nuhassa, toinen flunssassa ja kolmas vatsataudissa ja mitä lie tarttuvia nuo kantaa ulkomailta...
En ole keksinyt sille muuta selitystä kuin nuo ternimaitokapselit.

Taas tuli pitkät pölinät, mutta koettakaa kestää...

Depotti sanoi:
Näiden kapseleiden myötä olen voinut lisätä ravintooni raejuuston ja rahkan ilman, että täytyy laukata vessassa päästelemässä sellaisia leijoja, että silmiä kirvelee ja nahkat lähtee naamasta. (Ja työkaveritkin ovat kiitollisia)

:hyper:

Tervetuloa mukaan porukkaan!

Sakael sanoi:
Paino maanantaina taas tasan 60. Vielä perjantaina vaaka näytti 59, mutta kreatiinin käyttöönotto ja pikkusiskon synttärit tekivät tehtävänsä. Osaisikohan joku sanoa, kuinka paljon tuosta painonnoususta on mahdollisesti kreatiinin aiheuttamaa? Masentaa hieman vaa'an näyttämät lukemat, vaikka tiedänkin, että kyseinen kapistus pitäisi hävittää näköpiiristä. Mutta uudella innolla taas tällä viikolla ja salinvaihto varmaan piristää treenejäkin.

Kratiini kerää aikasta paljon nestettä ( lihaksen ympärille ) usealla ihmisellä, tosin tässäkin olemme hyvin erilaisia tapauksia, en dietti jaksolla kreaa käyttäisi, enkä muutenkaan ole täysin vakuuttunut sen vaikutuksista ( saa kumota )

:wall: :curs: ei oo pitkään aikaan käynyt näin.... kirjoitin piiiiitkän sepustuksen kreatiinista dietillä... ja pow lähettäessäni sitä se katosi taivaan tuuliin!!!!! Täytyy taas turvautua copy ja paste systeemiin varmuuden vuoksi.

Eli siis yritän kumota Viivin väitteen.
Tää on hyvin pitkälti mutu ja kokemus pohjalta...
Väitän siis, että kreatiinista on 99%:sti vain ja ainoastaan hyötyä dietillä. Ainoa huono puoli on se, että sen tuoma extra neste vaikeuttaa todellisen kunnon kehittymisen seuraamista. Mutta sekin onnistuu, jos on yhtään tietotaitoa.
Ja ylimääräiset nesteet saa pois sitten kisaa varten ihan varmasti, (ja ihan sallituin keinoin!), sitä ei kannata murehtia.

Dietillä ollaan suht vähillä kaloreilla ja aerobista tehdään paljon, joten salilla ei paljon juhlita, mutta kreatiinista saa potkua treeniin ja niihin viimeisiin toistoihin. Itsellä treenipainot aina nousseet dietillä. Tosin motiavaatiokin vaikuttaa... :whip:

Kreatiini kerää tosiaan nestettä, mutta se ei ole ollenkaan pahasta, päin vastoin. Oon tehnyt sellaisen havainnon, että kun läski palaa, niin kroppa kehittää tilalle nestettä.... tästä oon mutu tuntumalla päätellyt, että se on jonkunlainen elimistön puolustusmekanismi, jolla se yrittää suojella niveliä, soluja jne. Eli läski palaa siellä kevyen "nestepöhön" alla iloisesti, mutta pää saattaa hajota, kun vaaka ei näytä kovin suotuisia lukuja, eikä peilikään näytä ihan sitä, mitä toivoisi. (Paitsi ehkä aamuisin tai saunan/solariumin jälkeen....)

Eli pienessä nestepöhössä kroppa tuntuu toimivan jopa paremmin, kuin kuivan kiikkanana.

Tätä nesteen kerääntymistä ja rasvan palamista oon tutkaillut paljon parjatulla kehonkoostumuksen analysointi laitteella. Eli vaa'an näköinen masiina, mistä menee piuhat tietokoneeseen.

Eli summa summarum,
- kreatiini kerää nestettä, mutta se ei ole pahasta
- kreatiinista on hyötyä niin dietillä kuin muutenkin

voit hyvinkin olla oikeassa, varsinkin kun sinulla enemmän tietoa noista diettijutuista ihan konkreettisella tasolla.
Monen ihmisen on vain hyvin vaikea käsittää nesteen ja läskin eroa, varsinkin jos peilistä katsoo takaisin norppa.

Tosihan on että neste katoaa kropasta hyvinkin nopeasti, joten mitä tässä mutisemaan sen enempää.

Myönnän tappioni, sillä en pysty väittetäsi kumoamaan tieteellisin faktoin !

Viivi sanoi:
Monen ihmisen on vain hyvin vaikea käsittää nesteen ja läskin eroa, varsinkin jos peilistä katsoo takaisin norppa.
Jos sieltä peilistä tosiaan kurkistaa norppa, niin silloin veikkaan kyllä, että sitä rasvaa on, ja niihin nesteisiin on silloin turha vedota :lol2:

Mutta oikeessa oot tosta ymärtämisestä. Mulla meinas palaa hermot, (tai siis paloikin) kun näytin ulkopuoliselle kuntoa, ja toinen vaan sano, että rasvaa on vielä, rasvaa on... ja ketut... siitä ärsyyntyneenä (=äärettömän tyhmänä) vedin nesteet veke n. 4 viikkoa ennen kisoja näyttö mielessä, että sain toisen uskomaan, ettei siellä enää juurikaan mitään ylimääräistä ollut. No, uskoihan tuo sitten. Ja tässä oli kyseessä maailmallakin kisannut ja pärjännyt kehonrakentaja. Mutta kun hän on mies, ja itse sellainen aina-kuivakka-kroppa-tyyppi, niin vaikeahan hänen oli uskoa, että siellä mitään rasvaa enää ole, kun neste lillui pinnan alla.

Kiitti Vilmis taas jälleen kerran loistovastauksesta! Kyllähän mä sen tiesin, että krea kerää nestettä, mutta ehkä sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä, sillä peilistä katsoo Viivin sanoja lainaten täysikasvuinen norppa. :(

Ajattelinkin, että voisin olla se ensimmäinen - ja toivottavasti viimeinen - tiimiläinen, joka jättää leikin kesken. Jotenkin tuntuu, että tästä ei tule yhtään mitään. :itku: Terveellisten elämäntapojen totuttelua jatkataan, mutta painon laskua en aktiivisesti enää jaksaa hakea, mutta lihasta senkin edestä. Ajatuksena olisi syödä kaksi viikkoa ylläpitokalorit/vähän plussaa ja viikko miinuksella. Tavoite saada lisää lihasta ja mahdollisesti pikku hiljaa päästä eroon ylimääräisistä. Miltä kuulostaa asiantuntevimpien korviin?

Sakael sanoi:
Kiitti Vilmis taas jälleen kerran loistovastauksesta! Kyllähän mä sen tiesin, että krea kerää nestettä, mutta ehkä sillä ei tosiaan ole mitään merkitystä, sillä peilistä katsoo Viivin sanoja lainaten täysikasvuinen norppa. :(

Ajattelinkin, että voisin olla se ensimmäinen - ja toivottavasti viimeinen - tiimiläinen, joka jättää leikin kesken. Jotenkin tuntuu, että tästä ei tule yhtään mitään. :itku: Terveellisten elämäntapojen totuttelua jatkataan, mutta painon laskua en aktiivisesti enää jaksaa hakea, mutta lihasta senkin edestä. Ajatuksena olisi syödä kaksi viikkoa ylläpitokalorit/vähän plussaa ja viikko miinuksella. Tavoite saada lisää lihasta ja mahdollisesti pikku hiljaa päästä eroon ylimääräisistä. Miltä kuulostaa asiantuntevimpien korviin?

Onkohan meillä joku telepaattinen yhteys :) ? Kun mä ajattelin olla ensimmäinen joka hyppää pois kelkasta.. Mä oon vielä kahden vaiheilla -- joko jatkan dieettiä 1.3.04 tai sitten alan keräämään lihasta ja pidän pienen dieetin keväämmällä.

Sen verran kuitenkin oon huomannut, että mulle ei tää matalahiilarinen dieetti sovi kovinkaan hyvin. Tai siis läskiä lähtee kyllä hyvin, mutta koko ajan on ihan armoton hiilari "nälkä", joka johtaa ahmimisiin. Jos nyt jatkan dieettiä, yritän vähän nostaa kaloreita, ettei tarvis heti mennä kovin alhasille kaloreille..

Apua.

Fiona sanoi:
Sen verran kuitenkin oon huomannut, että mulle ei tää matalahiilarinen dieetti sovi kovinkaan hyvin. Tai siis läskiä lähtee kyllä hyvin, mutta koko ajan on ihan armoton hiilari "nälkä", joka johtaa ahmimisiin.

Apua.

niinpä, oon ollu nyt kolme viikko tosi alhasil hiilareil mut tänää repes!!! haluutteko kuulla mitä oon tänää syöny..! aamu alko ihan ookoo; vihreetä teetä ja kevytnäkkärii salaatin ja kinkun kera mut sen jälkeen huhhuh.. alas meni mm päivälliseks mc flurry, illal ravintolas juustolautanen valkkarin kera ja himas viel iltapalaks riisifrutin tapanen vanukas johon laitoin raparperihilloo, se oli onneks ees sokeritonta.. :rolleyes: eikä siis mitään kunnon ruokaa koko päivänä!!! kääks..

äärettömän terveellistä, eikö..! normaalisti syön ihan "oikeeta" ruokaa kolme kertaa päiväs mut tänää ei vaan oo ollu aikaa.. nyt on semmonen olo et tekis vaan mieli :urjo: ..!

voisko joku pliis ruoskii mut.. no huomen palaan takas ruotuun.. LUPAAN!!

Suositut

Back
Ylös Bottom