GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Team Fatless, 20 viikkoa ja -10kg

Miekin olen ihmetellyt tämän threadin hiljaisuutta. Vai sanoutuivatko jotkut mimmit lopullisesti irti?

Mie sain edellisen kahden viikon aikana kiristeltyä itseni 69 kiloon. Mitattu lauantaina, kun olin yksissä kisoissa, joissa paino merkkaa aika paljon. Tosin olen nyt tänään hiukan juhlinut kisatulosta, ja paino on taatusti taas noussut. Mutta jos pyöräilykausi jatkuu yhtä lupaavana kuin tähän asti, ei liene lihomisesta paljon pelkoa. Sitä paitsi jo sillä on kumman paljon merkitystä, että nykyisin syön lounaalla vain sen verran, että nälkä häviää, eli ei ähkyyn asti, niin kuin joskus oli tapana. Iltasella sama juttu, jos nyt nälkä yllättää.

Olen myös noudatellut sellaista strategiaa, että saatan pihistellä pari päivää, mutta sitten yhtenä päivänä syön vähän reippaammin. Olen huomannut, että se pitää ruuansulatuksen ja aineenvaihdunnan virkeänä. Eräänlainen mässypäivä siis noin joka kolmas päivä, mutta lievempi mässytys päällä. Sopii miun luonteelleni paremmin kuin viikon kituutus, jonka päälle mässy.

Lainaanpa tässä itseäni, mitä onkaan tullut luvattua:

Celia sanoi:
Minulla tavoitteena pudottaa 8 kiloa, noin 0,5 kg:n viikkovauhdilla. Eli menisi noin 16 vko kesäkuntoon. Strategiani: ruokavalio (n. 2000 kcal, josta hiljalleen alimmilleen noin 1300 kaloriin, JOS tarvii, riippuen edistyksestä), punttis 4* vko, aamuaerobinen 4*vko ja muuta aerobista silloin tällöin. Nyt paino 55 kg ja pituus 155 cm. Tavoite siis 47 kg.

Ja saldo nyt: paino 48 kg, eli vielä 1 kg tarviis saada pois, sitten vois harkita kuvia Punttimimmien kuvien joukkoon! Kesäkunnossa siis melkein. Mutta on ollut kyllä välillä aika vaikeeta, täytyy myöntää! Mutta :worship: minä!

vilma-liina sanoi:
Dietti ajalle 19.1. - 6.6.
eli 20 ihanaa viikkoa ja kesäksi edustuskuntoon :D

Henkilökohtaisesti olis tarkoitus aloittaa vanha elämä raskauden ja liikuntakieltojen jälkeen, ja tavoitteena siis tiputella elopainoa n. 0,5kg/vk.
No niin. 20 viikkoa sitten aloitin tämän threadin, ja tässä hieman tilannekatsausta matkan varrelta ja tän hetkisestä tilanteesta.

Lähtökunto oli siis raskauden jälkeinen rapakondis, ja siitä oli tarkoitus palata normaali elämään. Punttia olen treenannut neljä kertaa viikossa, ja treenipainot on nyt samat kuin ennen raskautta, ja joissakin liikkeissä jo nousseetkin. Aerobista on tullut vaunulenkkien myötä tunti ja ylikin päivittäin, mutta mitään kunnon aamuaerobisia en ole tehnyt.

Eli aluksi siis asetin tavoitteeksi pudotella se 10kg pois tuon 20 viikon aikana. Välillä menin ihan perinteisellä tyylillä, välillä protsku painotteisella, ja yhdessä välissä ketogeenisellä. Kaikki tyylit toimii kyllä, mutta ketogeenisellä voimatasot laski niin rankasti, että totesin sen huonoksi vaihtoehdoksi minulle.

Välillä dietti motivaatio oli ihan katossa, välillä monet muut asiat menivät diettiajatusten edelle (mm. sairaalareissu pojan kanssa jne.) mutta siistillä ruokavaliolla olen siis elellyt, ja kerta viikkoon sitten syönyt vähän vapaammin (= herkutellut hyvällä omallatunnolla mitä lystään).

Millään kidutus kaloreilla en ole elänyt, ja paino on tippui tässä ajassa 7 kiloa. Olis tietenkin tippunut enemmänkin, jos olisi kiristellyt syömisiä ja lisännyt aerobisia, mutta punttitreenit alko kulkemaan niin mukavasti tuossa jokunen aikaa sitten, joten aattelin käyttää hyväksi nää extra kilot, ja antaa palaa salilla.

Paino on kuitenkin jo alle sen, mitä se oli kun tulin raskaaksi, joten siinä mielessä homma on ihan ok mallilla, vaikkei sitä 10kiloa lähtenytkään.

Mites muut tiimiläiset? Oisko joku, joka olis vetänyt homman ihan oikeasti loppuun asti?

Viimeksi muokattu:
Onnea Vilma-Liina! Kuinka vanha sun vauvasi on ja treenasitko raskaana ollessa? Omalla kohdalla olen huomannut että imettäessä en ole hirveesti voinut laihduttaa, koska se kaikki roska menee maitoon. Ja vaikutti vauvan yöuniin ja teki niistä muutenkin kärttyisempiä.
Olisi kiva kuulla treeni kokemuksista raskauden aikana.

Suositut

Back
Ylös Bottom