Sulimaani sanoi:Ettet söis liian vähän? Mä oon 168cm/59kg ja mulla alkaa paino tippua jo 2000kcal/päivä.
No tuotahan minä itsekin mietin. Kun on se kumma, tuntuu että nyt dieetillä koko ajan on pieni nälän tunne pitkin päivää (seuraavaa ateriahetkeä odotan yleensä kuin kuuta nousevaa, kun on niin kova nälkä), ja paino pysyy kuitenkin hievahtamatta samoissa lukemissa kun talven stressipäivinä, jolloin normaalien (reilujen) syömisten lisäksi meni pussillinen irtokarkkeja lähes joka päivä....
Ja oon huomannut aikaisemmin, että paino on kyllä lähtenyt tippumaan aika hyvin pelkällä ruokavalion siistimisellä, elikä turhien hiilareiden karsimisella ja mässytysten lopettamisella. Ehkä pitäis uskaltaa syödä vähän reilummin vaan, kamalan monet tuntuu syövän todellakin paljon reilummin dieetillä, mutta jotenkin mulla on silti vaan joku sisäänsyöpynyt käsitys siitä, että dieetillä pitää riutua ja näläntunne kertoo siitä, että dieetti sujuu.
Miten muilla diettaajilla, onko nälän tunne lähes koko päivän? Vai olisko syynä painoni junnaamiseen vaan liian pienet kalorit, ja se paljon puhuttu säästöliekki pitää huolen, ettei paino laske?
Mulla siis mitat 172/66 nyt, eilisen herpaantumisen ansiosta taas puoli kiloa lisää - illalla meni hermot tähän turhaan dieettaamiseen ja annoin näläntunteelleni periksi ja vetäisin iltapalan (2 tonnikalalla päällystetyn ruispalan) päälle vielä kunnon rasva-hiilarimätöt - kaurahyvettä (sokeria, kauraa, rasvaa...)...
Tällainen diettaaminen tuntuu lähinnä vaan :wall: