Tavoitteet 2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daiina
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
aion elämästä ottaa kaiken irti ettei sit vanhempana vituta joku asia mitä on jättäny tekemättä. Ryyppäämiseen harvemmin tarvii pakottaa nuoria. On kyl yks tapaus ku samaa koulua käy yks vähän ujompi ja nössömpi poika joka ei ikinä ollu juonu mitää eikä suostunu juomaa ni sit vedin sitä turpaan:DDDDDD ok toi viimine ei ollu totta;D mut kuiteski kyl aion ryypätä
Harvinaisen lapsellinen postaus. Tuollaiset jutut ehkä uppoaa jossain ala-asteen pihalla, mutta mm. täällä noilla tarinoilla leimaa itsensä kertalaakista pelleksi. Eipä silti, tsemppiä treeneihin.

Harvinaisen lapsellinen postaus. Tuollaiset jutut ehkä uppoaa jossain ala-asteen pihalla, mutta mm. täällä noilla tarinoilla leimaa itsensä kertalaakista pelleksi. Eipä silti, tsemppiä treeneihin.
Nojoo oli kyl vähä turhanki lapsellinen. Näitä voi onneks netissä anonyymina heittääkki. Mut toisaalta mähän oon vie "lapsi" ku ikääki vasta 17 v mittaris

53586674_564183354078904_137640331603607552_n.jpg

Oon muutaman vuoden elänyt aika epäterveellisesti yksipuolista ruokaa syöden, toki välillä sitten säännöllisestikin ja enemmän katsonut mitä suuhuni pistän, aika usein on kuitenkin mielenkiinto lopahtanut ja hälläväliä luonne napsahtanut päälle. Sama treenien suhteen välillä treenannut kunnolla ja toisinaan tullut pidempiäkin taukoja.

Olen kuitenkin huomannut että pitkien taukojen jälkeen se treenaaminen palaa mieleen ja nyt viimeaikoina olen alkanut enemmänkin pohtimaan elämääni terveyden kannalta ja katsomaan tulevaan että jos elän kokoajan ns. epäterveellisesti niin vuosi vuodelta se homma vain vaikeutuu kun ikää tulee enemmän ja huonoilla elämäntavoilla eletty elämä alkaa jossain vaiheessa näkymään vaikka nyt olenkin perusterve. Ensi viikolla kun ikääkin tulee taas vuosi lisää niin voisi olla otollinen hetki ns. aloittaa ehkä pienistä teoista ja ottaa sellainen ajallisesti pidempi määränpää kokonaistavoitteille.

Viimekesästä asti junnannut aikalailla samoissa painoissa (kyykky, penkki, mavea en ole harrastellu 1,5v) ja kehonpaino pyörinyt samoissa lukemissa, mielestäni myös melko samoissa lihoissa vaikka olen treenannut viidesti viikossa samalla tyylillä ja temmolla millä ennen tein 10 kiloa vuoteen painoa. Syöminen ehkä ollut pienemmällä huomiolla, mutta yli kulutuksen yrittänyt kuitenkin syödä. Suht kireänä pysynyt ja ehkä snadisti saanut muotoa mutta ei mitään kovin merkittävää muutosta. Liekö 7v natu treenitausta jo alkanut hidastamaan kehitystä, tai sit olen vaan syönyt liian vähän.
Nyt itseä niskasta kiinni ja toukokuun loppuun mennessä pari kiloa kehonpainoa (tavoite ~87kg@180cm) ja yhteistulos 520kg (penkki 140, kyykky 180, mave 200). Tällä hetkellä penkki 2x130kg, kyykky 170kg ja maven arvioisin noin 170kg sillä sitä en ole tosiaan aikoihin harrastanut. Maveykkönen kahden vuoden takaa 190kg@92kg (pullamössökunnossa).

muutamia ehdotuksia jos junnaa kehitys paikallaan
- deload, salille usein ja samat liikkeet mita aina tykannyt tehda/mitka toimii, mutta vaan 1 sarja per liike ja sit siita vahitellen kasvattamaan taas sarjamaaria
- alkakaa laskemaan kalorit, makrot ja mikrot ja kattokaa etta tulee kaikki tarvittavat mikroravinteet, cronometer.com on hyva, yksinkertainen ruokavalio joka sisaltaa kaikki mikrot on hyva, koska sit tietaa mika toimii ja mika ei (miten pakki toimii), sit nostamaan kaloreita pikkuhiljaa sarjamaarien kanssa
- kun sarjamaarat alkaa olla niin isot et alkaa vituttaa/junnaa taas niin sit taas alusta sama juttu

sit viela yks, ketoilu on tyhmaa, 'whole food' hiilarit on parhaita palautumiseen, tarvittava maara proteiinia ja rasvaa ja sit loput 'whole food' hiilareista, sokerit hedelmista todella jees treenin aikana, lahella treenia, ainoat lisaravinteet on whey ja kreatiini mita tarvii, kaikki muu on paskaa paitsi sit tietty testo jne.

Tässä nyt mietiskellyt ottaisiko tälle vuodelle ihan jotain tavoitteita ja tulin tulokseen, että kai sitä nyt pari voisi koittaa saavuttaa. Tänne kun nämä julkaisee niin pakkohan se on.

Etukyykky 1x140
Mave 1x215
Rive 1x100

Nämä niin, että oma paino pysyy alle 80kg.

muutamia ehdotuksia jos junnaa kehitys paikallaan
- deload, salille usein ja samat liikkeet mita aina tykannyt tehda/mitka toimii, mutta vaan 1 sarja per liike ja sit siita vahitellen kasvattamaan taas sarjamaaria
- alkakaa laskemaan kalorit, makrot ja mikrot ja kattokaa etta tulee kaikki tarvittavat mikroravinteet, cronometer.com on hyva, yksinkertainen ruokavalio joka sisaltaa kaikki mikrot on hyva, koska sit tietaa mika toimii ja mika ei (miten pakki toimii), sit nostamaan kaloreita pikkuhiljaa sarjamaarien kanssa
- kun sarjamaarat alkaa olla niin isot et alkaa vituttaa/junnaa taas niin sit taas alusta sama juttu

sit viela yks, ketoilu on tyhmaa, 'whole food' hiilarit on parhaita palautumiseen, tarvittava maara proteiinia ja rasvaa ja sit loput 'whole food' hiilareista, sokerit hedelmista todella jees treenin aikana, lahella treenia, ainoat lisaravinteet on whey ja kreatiini mita tarvii, kaikki muu on paskaa paitsi sit tietty testo jne.

Luulen et mulla tuohon junnaamiseen auttais parhaiten kaloreiden laskeminen, mut kun ei jaksais nähdä vaivaa :D Kai se vaan on pakko jos haluaa kehittyä. Treenaan muuten melko kehonrakennuspainoitteisesti, mutta kyykyn ja penkin teen strengtheoryn voimailuohjelmilla, tehnyt just nimenomaan sitä että kun alkaa sarjat painaa liikaa niin lyödään maksimiksi hiukan pienemmät lukemat (sarjapainot laskee) ja ohjelma uudelleen alusta. Kyllä se vaan on niin, että ei tuolla pelkällä treenillä niitä voimatasojakaan paljoa nostella, niin tarvis tosissaan panostaa siihen syömiseenkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luulen et mulla tuohon junnaamiseen auttais parhaiten kaloreiden laskeminen, mut kun ei jaksais nähdä vaivaa :D Kai se vaan on pakko jos haluaa kehittyä. Treenaan muuten melko kehonrakennuspainoitteisesti, mutta kyykyn ja penkin teen strengtheoryn voimailuohjelmilla, tehnyt just nimenomaan sitä että kun alkaa sarjat painaa liikaa niin lyödään maksimiksi hiukan pienemmät lukemat (sarjapainot laskee) ja ohjelma uudelleen alusta. Kyllä se vaan on niin, että ei tuolla pelkällä treenillä niitä voimatasojakaan paljoa nostella, niin tarvis tosissaan panostaa siihen syömiseenkin.
ite huomannut nyt tassa lyhyen ajan sisalla kun vuoden alusta alotin 100% panostamisen etta vaikka on miinuksilla (nyt 14. paiva miinuksilla) niin jos ajottaa treenin ajaksi kaikki hiilarit ja viela hedelmista (banaani, appelsiinimehu) niin pystyy vetaa treenit aika kovaa ja ehka sarjapainotkin saattaa jatkaa nousua viela tovin, itsella tosin viela ehka hieman varaa lihasmuistissa niin ei ole ihan riittavan pitkalta ajalta kokemusta viela tasta

edit tai siis tammikuun 22. paiva alkoi kunnon treenaaminen plussalla

Pitkä lista tulisi pelkästään sarjapaino tavoitteista, joten en niihin sen syvällisemmin mene.
Jatkoa näistä sarjapainoista/ 1RM :oujee:
Kyykky 160 kg x 1+ (ehkä jopa 170 kg)
Etukyykky 110 kg x 3
Penkki 110 kg x 1+
Mave 200 kg x 1+
Pystypunn. 75-80 kg x 1+
Lisäpaino leuat (oman painon ollessa noin 80 kg dietin jälkeen) + 25 kg x 5+
Toki sitten apuliikkeissä sarjapaino progressiota, mutta niitä on turha luetella. Haluaisin kuitenkin tehdä kp penkkiä salin isoimmilla kässäreillä (43 kg) , vähintään 8 sarjan, niin saan kinua salin omistajalta isompia kässäreitä :D

Taas päivitystä, kun helmikuussa kuitenkin jo mennään.
Fysioterapeutti kieltänyt penkin, pystypunnerruksen ja takakyykyn (olkapäiden ja lavan takia). Eli jäljelle jää mave. Mave tuskin tulee näkemään maaliskuuta tällä kropalla, mutta yritetähän!

Olen myös syönyt vitutukseen ja väsymykseen paljon suklaata ja pizzaa, joten tavoitteet ne vaan karkaa kauemmas. Nyt fysioterapeutti lakkasi ei hauku enää crossfittaajaksi, mutta oli sitä mieltä, että takakyykyn painoni ovat melko pienet, ja että tällä kropalla ei pitäisi mitään voimajuttuja tehdä. Mä oikeasti siirryn johonkin kilpavirkkaamiseen kohta.
Päivitystä: tammikuussa oli oksennustautia, jonka jälkeen sain mykoplasman, ja edelleen tässä saikutetaan. Kävin helmikuussa kaksi kertaa salilla hyvin kevyesti, ja tässä kuussa olen lähinnä syönyt pullaa.
Tässä se nähdään: jos ilmoitat tavoitteet ääneen, voit olla varma, että universumi liittoutuu joka vitun jumalolennon kanssa tehdäkseen kaiken, että ei tuu onnistumaan.

Vittusaatana, nähdään kilpavirkkuufoorumilla

2 tavoitetta:

six pack näkyviin, näkyy jo vähän ääriviivat ja tää onkin ekaa kertaa elämässä.

30 leukaa omalla painolla. Tätä oon joka vuosi yrittänyt ja parhaimmillaan mennyt 27 toistoa nykyisessä painossa(90-95kg). Joskus 60 kiloisena ruipelona meni 40-50 leukaa. Joka vuosi vaan sattuu jotain mikä estää saavuttamasta tän maagisen 30 toistoa, vaan tänä vuonna on onnistuttava.

Eilen kokeilin maksimia ja 18 toistoa meni, ehkä pari ois saanut väkisin vielä puristettua päälle. Aattelin nyt kokeilla tehdä lisäpainoilla ja aina kun menee 3-4 x 10 niin painoa lisää. viime viikolla meni +20kg painolla tämä niin olettaisin että jossain +30kg lisäpainon tienoilla vois omalla painolla mennä jo 25-30 hyvänä päivänä. Pitää vaan toivoa että forkut kestää rääkkiä

No lisätään vielä jotain.
-Pystypunnerrus tangolla, istuen 100kg (ei tangolla istuen)
-Maastaveto 180kg
-Kyykky 120kg

Nuo vedot ja kyykyt on nyt ihan maltilliset kun ei tiedä kestääkö selkä mitään.
Mut koitetaan nyt jotenki.

Muutin hieman noita tavoitteita.
- Kyykky ilman vyötä 140kg
- Penkki stopilla 180kg
- Maastaveto 210kg
- Pystypunnerrus 90kg
Rinnallevedon jätin pois.

Innostuin testaamaan penkkiykkösen kesken peruskuntojakson ja sieltähän se tuli tämän vuoden tavoitteena ollut 75 kg. Kolme kuukautta ehdin penkkiä treenaamaan että tuohon pääsin. Sitä ennen treenasin penkkiä viimeksi 21-vuotiaana (vaikka salilla muuten siinä välilläkin olen jonkin verran käynyt). Nostanpa siis panoksia ja uusi tavoite on nyt penkki 90 kg vuoden loppuun mennessä.

Tykkään näistä ketjuista, kertaakaan en ole vielä tainnut tavoitteissani onnistua vaikka ne harvoin edes ovat korkealla. Laitetaan nyt jotain niin tietää pahoittaa mielensä sitten loppuvuodesta...

- 10 siistiä leukaa omalla painolla
- 150kg voimapunnerrus stopilla
- Nätti 200kg high-bar kyykky
- 250kg maastanosto
- 100kg pystypunnerrus seisten
- Omapaino nyt ei ainakaan saa nousta

Hyvin etenee. Voimapunnerrus ja pystäri jo saavutettu kuten aiemmin mainitsin. High-Bar kyykky ois ollut otettavissa mutta en ottanut, 3x180kg ei painanut mitään. Leukoja meni 9 kesken treenin ilman mitään valmistautumista. Maastavedossa tuli helppo 2x200kg, varmasti pari toistoa varaa mikä mun irtiottokyvyllä olisi vähintäänkin hyvin lähellä 250kg maksimia, melko varmasti se olisi sinä päivänä noussut. Päälle tehdyissä nopeusvedoissa 180 kilolla teloin selkäni enkä pystynyt liikkumaan pariin päivään. Aamupaino noussut siihen 98 pintaan. Jos nyt sais selän kuntoon ja painon kuriin niin olisin jopa tyytyväinen.

Pakko korjata tota edellistä että helppo 2x220kg tietenkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lisää ennenaikaista ykköstestiä. Nyt olin sentään jo vähän aloittanut herkistelyä. Mavessa tavoite oli nousta tänä vuonna lähtötilanteesta 90 kg -> 120 kg tämän vuoden aikana. Tänään sitten tuli se 120 aika helposti. Olisi tehnyt mieli kokeilla saman tien enemmänkin, mutta maltoin. Uusi tavoite loppuvuodelle olkoon 150 kg.

Lisää ennenaikaista ykköstestiä. Nyt olin sentään jo vähän aloittanut herkistelyä. Mavessa tavoite oli nousta tänä vuonna lähtötilanteesta 90 kg -> 120 kg tämän vuoden aikana. Tänään sitten tuli se 120 aika helposti. Olisi tehnyt mieli kokeilla saman tien enemmänkin, mutta maltoin. Uusi tavoite loppuvuodelle olkoon 150 kg.
Kyllä sulla aikamies loppuvuonna jo 170-180 mänöö....hyvinkin. Uskoo hän täällä.

Kyllä sulla aikamies loppuvuonna jo 170-180 mänöö....hyvinkin. Uskoo hän täällä.
Näinköhän menisi? Olisihan tuo hienoa, sellaiset 2,2 - 2,3 x omapaino. Eihän tuo tosiaan vaatisi muuta kuin 8 kg parannuksen per kuukausi kuten tähänkin asti (=pari kiloa viikossa), vaikka jossain vaiheessahan se vauhti pakostakin tuosta hidastuu. Katsotaan mihin asti tätä aloittelijan kehitystahtia riittää. Kiitos näkemyksestä.

Suositut

Back
Ylös Bottom