Tavoitteet 2019

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daiina
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitkä lista tulisi pelkästään sarjapaino tavoitteista, joten en niihin sen syvällisemmin mene.
Mutta tarkoitus olisi tehdä sarjapaino progressiota ja samalla bulkata 85-90 kg (hieman riippuen kuinka siisti sen hetkinen kunto on). Sen jälkeen dietata turhat rasvat pois. Lisäksi yrittää parantaa lukio arvosanoja ja tehdä enemmän töitä niiden eteen. :nolo:

Liikunta osana elämää ja arkea.
Pää kunnossa.
Hauis saa kasvaa.
Kyykky 100kg 10x10 1min palautuksilla.
Penkki 100kg (joko tänä vuonna?)

Jos pysyisi riittävän ehjänä että penkistä tulisi uusi oma ennätys. Jos oikein hyvin menee vuosi niin vedossakin voisi olla saumaa vetää uusi ennätys. Molemmat on vuodelta 1999, joten olisi ihan jees tehdä ennätyksiä näissäkin vaihteeksi :ruoska:

Laitetaanpa seniorille tavoitteita tälle vuodelle. Takana on 15 vuoden tauko salitreenistä, joten työsarkaa riittää. Tähän kuitenkin pyrin:
- penkki 75 kg (=omapaino)
- kyykky 100 kg
- mave 120 kg
Väliaikatiedote ko. liikkeiden muutaman viikon treenaamisen jälkeen:
- penkki 4 x 65 kg (ykkönen testaamatta, 67,5 tai 70 kg voisi mennä)
- kyykky 85 kg
- mave 110 kg

Penkin ja maven tavoitteet taisin siis laittaa alakanttiin. Taitaa tuo kyykkykin vielä nousta vuoden mittaan ainakin lähelle tavoittelemaani. Sen eteen pitää kyllä tehdä töitä.

Solid10 sanoi:
Solid10 sanoi:
Penkki 1.5 x oma paino
Kyykky 2 x oma paino
Mave 2.5 x oma paino

Saa nähdä miten tää tulee tapahtumaan, kun salilla on aikaa käydä maksimissaan kaksi kertaa viikossa, ja yleensä jää yhteen, mutta perkele jos sitä kerrankin pistäisi oikeat tavoitteet päälle. Aika korkeat tavoitteet, kun nyt menee hädin tuskin oma paino joka liikkeessä (koska olen läski), mutta pitää aina kurkottaa tähtiin! Nähdään vuoden päästä, @Solid10, älä tuota mulle pettymystä.

Edit. Uu, pystäristä 131kg!

Rakas päiväkirja,

fysioterapeutti kielsi penkkaamisen. Haukkui myös crossfittaajan näköiseksi, joka harmittaa oikeastaan enemmän. Salilla ei ole 90kg käsipainoja joilla tehdä käsipainopenkkiä (keksimäni porsaanreikä, kun tankopenkki on bannissa), joten pitää keksiä joku muu haaste tuon penkin tilalle. Pystärikään ei todennäköisesti tule olemaan tämän vuoden puolella tuo 131kg, vaan uusi tavoite voisi olla, ettei tulos tippuisi enempää siinä.

Hyvin menee. Tammikuuta kulunut kolme viikkoa ja kaks haastetta jo vituiksi. Oikein jännittää miten sössin nuo jäljelläolevat!
Taas päivitystä, kun helmikuussa kuitenkin jo mennään.
Fysioterapeutti kieltänyt penkin, pystypunnerruksen ja takakyykyn (olkapäiden ja lavan takia). Eli jäljelle jää mave. Mave tuskin tulee näkemään maaliskuuta tällä kropalla, mutta yritetähän!

Olen myös syönyt vitutukseen ja väsymykseen paljon suklaata ja pizzaa, joten tavoitteet ne vaan karkaa kauemmas. Nyt fysioterapeutti lakkasi ei hauku enää crossfittaajaksi, mutta oli sitä mieltä, että takakyykyn painoni ovat melko pienet, ja että tällä kropalla ei pitäisi mitään voimajuttuja tehdä. Mä oikeasti siirryn johonkin kilpavirkkaamiseen kohta.

Taas päivitystä, kun helmikuussa kuitenkin jo mennään.
Fysioterapeutti kieltänyt penkin, pystypunnerruksen ja takakyykyn (olkapäiden ja lavan takia). Eli jäljelle jää mave. Mave tuskin tulee näkemään maaliskuuta tällä kropalla, mutta yritetähän!

Olen myös syönyt vitutukseen ja väsymykseen paljon suklaata ja pizzaa, joten tavoitteet ne vaan karkaa kauemmas. Nyt fysioterapeutti lakkasi ei hauku enää crossfittaajaksi, mutta oli sitä mieltä, että takakyykyn painoni ovat melko pienet, ja että tällä kropalla ei pitäisi mitään voimajuttuja tehdä. Mä oikeasti siirryn johonkin kilpavirkkaamiseen kohta.
Hei kohtalotoveri olkapään kans! Mulla bonarina toinen korva soi jatkuvasti ja vasen epäkäs on koholla. Samaan aikaan pitäis dieetatakin. Oon kaikki kiertäny lääkäreistä, fyssareista, hierojista ja jäsenkorjaajista lähtien. Lapapunnerrus, pää takakenossa maaten ja leveät soudut melkeen ainoita toimivia juttuja. Mites sulla? Aika jännä ettei mavea ole kielletty, itse saan siinäkin itseni vinoon. Ajattelin että kun flunssa helpottaa, niin kokeilisin ssb kyykkyä ja trab bar mavea. Punnerrukset onkin vaikeampi juttu, ehkä joku koneliike onnistuu järkevästi, muuten ei.

@Solid10 ^Mikäs olkapäässä vikana? SSB-kyykkyä kehiin, toimii hyvin huonon olkapään kanssa.
Lapa on jotenkin viturallaan, ja sitä kautta oikeastaan tuo koko oikea puoli päästä varpaisiin. Lihakset liikkuu väärässä "järjestyksessä", eli lapa ei kierry ja teen epäkkäällä lavan töitä, ja niskalla sitten taas jotain aivan muuta, jne. Tästä seuraa omituisia jumi- ja hermo-ongelmia, mm. epäkäs estää olkapään luonnollisen liikeradan. Pitää ensin opettaa kroppa toimimaan oikein, ennen kun saa taas jumpata kovaa. Tuo SSB onkin itse asiassa ihan hyvä idea muuten, mutta saa nähdä miten se painaa tuota niskan seutua. Hackissa ainakin saan itselleni ponnistuspäänsäryn pienelläkin kuormalla.

Hei kohtalotoveri olkapään kans! Mulla bonarina toinen korva soi jatkuvasti ja vasen epäkäs on koholla. Samaan aikaan pitäis dieetatakin. Oon kaikki kiertäny lääkäreistä, fyssareista, hierojista ja jäsenkorjaajista lähtien. Lapapunnerrus, pää takakenossa maaten ja leveät soudut melkeen ainoita toimivia juttuja. Mites sulla? Aika jännä ettei mavea ole kielletty, itse saan siinäkin itseni vinoon. Ajattelin että kun flunssa helpottaa, niin kokeilisin ssb kyykkyä ja trab bar mavea. Punnerrukset onkin vaikeampi juttu, ehkä joku koneliike onnistuu järkevästi, muuten ei.
Joo kyllähän tässäkin sivuoireina melkoisia huimauskohtauksia on, mutta tätä tämä on ollut jo vuosia. Eri fyssareilta ja eri lääkäreiltä aina eri diagnoosit, millon ollaan menossa veitsen alle ja millon kuntoutetaan jotain. Nykyinen fyssari vaikuttaa melko pätevältä, joten pakko nuo liikerajoitteet kai on ottaa tosissaan. Aiemmin olen vain tehnyt liikkeitä "kipua kiertäen", joka ei kai ollutkaan hyvä idea, kun kroppa on ruvennut kompensoimaan ihan typerillä tavoilla.

Hauikset scottissa ei satu mihinkään! Ehkä teen vaan sitä jatkossa.

Lapa on jotenkin viturallaan, ja sitä kautta oikeastaan tuo koko oikea puoli päästä varpaisiin. Lihakset liikkuu väärässä "järjestyksessä", eli lapa ei kierry ja teen epäkkäällä lavan töitä, ja niskalla sitten taas jotain aivan muuta, jne. Tästä seuraa omituisia jumi- ja hermo-ongelmia, mm. epäkäs estää olkapään luonnollisen liikeradan. Pitää ensin opettaa kroppa toimimaan oikein, ennen kun saa taas jumpata kovaa. Tuo SSB onkin itse asiassa ihan hyvä idea muuten, mutta saa nähdä miten se painaa tuota niskan seutua. Hackissa ainakin saan itselleni ponnistuspäänsäryn pienelläkin kuormalla.

Joo kyllähän tässäkin sivuoireina melkoisia huimauskohtauksia on, mutta tätä tämä on ollut jo vuosia. Eri fyssareilta ja eri lääkäreiltä aina eri diagnoosit, millon ollaan menossa veitsen alle ja millon kuntoutetaan jotain. Nykyinen fyssari vaikuttaa melko pätevältä, joten pakko nuo liikerajoitteet kai on ottaa tosissaan. Aiemmin olen vain tehnyt liikkeitä "kipua kiertäen", joka ei kai ollutkaan hyvä idea, kun kroppa on ruvennut kompensoimaan ihan typerillä tavoilla.

Hauikset scottissa ei satu mihinkään! Ehkä teen vaan sitä jatkossa.

No mun ongelmat oli varsin pieniä näemmä.
Mulle ohje taas oli kipua päin, kipua sai olla tehdessä 70% 1-100% asteikolla. Tai oli itseasiassa suositeltavaa, kunhan kipu ei jää päälle. Sain olkapääni kuntoon tuolla ohjeella.
Peter Halenilla kävin, vaikuttaa nykyään kai Tampereella päin. Äärimmäisen pätevä herra.
Mutta tosiaan pikku ongelma noihin sun vaivoihin verrattuna.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mun ongelmat oli varsin pieniä näemmä.
Mulle ohje taas oli kipua päin, kipua sai olla tehdessä 70% 1-100% asteikolla. Tai oli itseasiassa suositeltavaa, kunhan kipu ei jää päälle. Sain olkapääni kuntoon tuolla ohjeella.
Peter Halenilla kävin, vaikuttaa nykyään kai Tampereella päin. Äärimmäisen pätevä herra.
Mutta tosiaan pikku ongelma noihin sun vaivoihin verrattuna.
Pitää pistää nimi mieleen, kun itsekin Tampereella asun. Nykyinen fyssari on tosin senkin takia maan paras, että se on ilmainen työterveyden kautta.

Eikä nämä mun ongelmat mitään isoja sinänsä ole, kun ne on kuitenkin kuntoutuksella korjattavissa. Vaatii vaan aikaa ja nöyrtymistä. Ja fyssari kyllä lupaili, että voimatasot singahtaa jsjarvn-tasolle sitten, kun kroppa oppii tekemään oikeilla lihaksilla taas duunit. Onpahan jotain mitä odottaa, ja löytyi selitys tuloksien huonontumisellekin. Voi siis vielä hetken huijata itseään sillä, että syy on lihaksissa, eikä peruuttamattomassa vanhenemisessa ja rupsahtamisessa

Yllättävän kovaa treeniä toi kuminauhajumppakin on, kun ruvetaan eristämään talviunilla olleille pikkulihaksille. Ehkä järkevämpi tavoite 2019 vuodelle voisikin olla, että kroppa toimisi kuin ihmisellä, eikä kuin sokean apinan suunnittelemalla kyborgilla.

Noi tee kivun rajoissa ohjeet oon kokenut itse vähän ristiriitaisiksi. Esimerkiksi penkkipunnerrus tangolla ei tällä hetkellä satu, mutta tanko kulkee iloisesti useamman sentin vinossa ja tätä en edes itse huomaa. Sitten kun jos sitä penkkiä teen, vahvistan tällä vain niitä vääriä liikeratoja. Toki jos tekisin jatkuvasti, niin palautuisi myös bonuksena se kipukin.

Toki, ei ollut tarkoitus yleistää. Tosin yleistän siltä osin, että ensin olisi hyvä selvittää, että miksi on kipua ja sen jälkeen miettiä toimintatapoja.

Taidan ottaa sellasen pidemmän aikavälin tavoitteen; penkki, mave ja kyykky yhteistulos 400kg.
Siinä on tälle laihaläskille tavoitetta vähäksi aikaa!

120kg 10-12% rasvoissa

nyt 110kg noin 15-18% rasvoissa, aloitin juuri 2-4 viikon rasvanpolttojakson ja sit taas bulkki paalle

vuoden alussa 102-103kg noin 20% rasvoissa ku alotin bodaamaan taas kunnolla, lihasmuisti, kunnon treeni ja isot kalorimaarat terveellisista lahteista toiminut hyvin nyt

pituus 201cm

maksimivoimatulokset ei juuri kiinnosta ja jatan isoissa liikkeissa raskailla painoilla toistoja varastoon, mutta esim 150kg penkissa 5 toistoo (ei failureen) olis ihan kiva ja sama 200kg high bar kyykyssa

Pitkäjänteisempi asenne salilla käymiseen, ei mitään 1kk on - 2kk off hommia.

Paljon lisää voimaa, jos lihaakin sattuu kertymaan niin en pahakseni laita.

Opetella syömään paljon ruokaa hyvistä lähteistä ja jättää höttömössöt vaan juhlapäiville.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom