Tavoitteet 2018

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daiina
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tavoitteena treenata vuosi 2018 ilman loukkaantumisia.

Eli edetä kerrankin maltilla, aina lämmitellen ja panostaen treenissä myös liikkuvuuteen ja tukilihasten aktivointiin.

Päästä SE rautoihin käsiksi penkissä. Pudotella painoa joku 10-15kg. Yrittää päästä vuosi ilman kummempia taukoja läpi, eli pysyä terveenä kaikin puolin.

Siis max 10% hyöty tulee dropeista!!!!!111! Hart wörk ant dedikeissön is thö kii!

Mulla ei kyllä tuu enempää, jos tuolla tarkotetaan voimatasojen nousua. Ja tuonkin saamiseen vuosia menee. Lihasmassan määrää on vaan hankala arvioida kun ei ole selkeää mittaria, mutta isompi kuin lahjakkaat cbb-ukot. Toki tämäkin on helvetin tyhmää näitä spekuloida, kun jollain on tarkoitus ottaa pienimmät mahdolliset setit millä kehittyy vuositasolla. Kun jotkut sitten haluat maksimoida hyödyt ja käyttö on sen mukaista. Penkki +20kg, kyykky +20kg , mave +10kg. Nuo voimatulokset vrt naturaalienkkoihin. Niitä tosin vääristää se, etten ole ykkösiä tehnyt kun ehkä kerran 2 vuodessa. Parhaissa kunnoissa on jäänyt taso testaamatta. Kuurittelutaustaa on muistaakseni 2014 syksystä saakka. Tosin nykyisin työttömän/osa-aikatyöläisen roinabudjetti, eli hipoo nollaa. Toki minulla tavoite olla vain vähemmän kynäniska/läski kuin ennen eli yrittää bodata. Mutta kun välillä noita liikkeitä tekee niin voi verrata. Turha jossitella treenityyleillä tai muulla. Ja minusta ei muutenkaan genetiikan puolesta hyvää voimanostajaa tulisi, ei vaan voima tartu. Punnertaja saattaisi tulla jos haluaisi elämänsä vielä sille pyhittää :D Minusta tuo treenaaminen kevyillä kuureilla on ihan samanlaista kuin naturaalina, tai en minä ainakaan ajattele edes mitä on kierrossa. Proteiinisynteesi kiihtyy ja lihasta tarttuu hiukan parempaan tahtiin. Treeni ja ruoka nro1 ehdottomasti.

Omat tavoitteet:
-kasvaa ja kiristyä
-300kg mave (2019 kyllä pidän realistisempana)
-pystypunnerrus 8x55kg kp

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Niin ja vielä että itse kyllä arvostan kovia treenaajia metodeista riippumatta, harvemmin ne tuloksia saa jotka ei tee pitkäjänteistä duunia. Geenilotossa voittaneet sitten asia erikseen. Sikäli ymmärrän kun itsekin olen siinä tilanteessa ollut, että naturaalina voimailussa kilpaillessani vitutti roinaajien elvistelyt/vähättelyt. Mutta sikäli olin väärässä, että omalla kohdalla yhdet testo ja deca -ampit viikkoon niin vuoden saa tehdä töitä muutaman prosentin kehitykseen. Sinänsä ymmärrän vähän paremmin roinaajiakin kun itselläkin taustaa ja omakohtaisesti todennut, ettei se mikään oikotie ole näillä geeneillä sekään, jos ei halua sairaita kuureja ja koko ainearsenaalia käyttää. Lienekkö olisi sittenkään. Tuloksien vertaaminen tosin on tyhmää naturaali vs. douppaaja, mutta oikeastaan yhtä typerää on muutenkin vertailla eri henkilöiden tuloksia. Kehityskäyrä pitkätlä aikaväliltä kertoo onko asioita tehty oikein, genetiikka sanelee loput. Lahjakas naturaali hakkaa keskinkertaisen douppaajan voimailussa 6-0. Lahjakas douppaaja toki on sitten se kukkulan kuningas. Nyt ja aina.

Mulla ei kyllä tuu enempää, jos tuolla tarkotetaan voimatasojen nousua. Ja tuonkin saamiseen vuosia menee. Lihasmassan määrää on vaan hankala arvioida kun ei ole selkeää mittaria, mutta isompi kuin lahjakkaat cbb-ukot. Toki tämäkin on helvetin tyhmää näitä spekuloida, kun jollain on tarkoitus ottaa pienimmät mahdolliset setit millä kehittyy vuositasolla. Kun jotkut sitten haluat maksimoida hyödyt ja käyttö on sen mukaista. Penkki +20kg, kyykky +20kg , mave +10kg. Nuo voimatulokset vrt naturaalienkkoihin. Niitä tosin vääristää se, etten ole ykkösiä tehnyt kun ehkä kerran 2 vuodessa. Parhaissa kunnoissa on jäänyt taso testaamatta. Kuurittelutaustaa on muistaakseni 2014 syksystä saakka. Tosin nykyisin työttömän/osa-aikatyöläisen roinabudjetti, eli hipoo nollaa. Toki minulla tavoite olla vain vähemmän kynäniska/läski kuin ennen eli yrittää bodata. Mutta kun välillä noita liikkeitä tekee niin voi verrata. Turha jossitella treenityyleillä tai muulla. Ja minusta ei muutenkaan genetiikan puolesta hyvää voimanostajaa tulisi, ei vaan voima tartu. Punnertaja saattaisi tulla jos haluaisi elämänsä vielä sille pyhittää :D Minusta tuo treenaaminen kevyillä kuureilla on ihan samanlaista kuin naturaalina, tai en minä ainakaan ajattele edes mitä on kierrossa. Proteiinisynteesi kiihtyy ja lihasta tarttuu hiukan parempaan tahtiin. Treeni ja ruoka nro1 ehdottomasti.

Omat tavoitteet:
-kasvaa ja kiristyä
-300kg mave (2019 kyllä pidän realistisempana)
-pystypunnerrus 8x55kg kp

Tässä nyt tulee niin paljon muuttujia, että toki jos ottaa esim sustan kahteen viikkoon, ei varmasti saa 10% hyötyä, mutta on silti roinaaja. Jos taas ottaa suht ok kuuria järkevästi, hyöty on varmasti merkittävä ELLEI sitten ole todella paskat geenit siihen miten keho noita anaboleja hyödyntää. Mie oon sivusta nähny kun 180 kilon natupenkkaaja ottaa sustan viikossa ja penkki nousee suht lyhyessä ajassa 200 kiloon. Hyöty tuossakin jo se kuuluisa 10%, vaikka kuuri oli tuommonien mille jopa kanssa saliroinapertit nauroi.

Tuommosta kuurittelua "mistä ei edes oikeastaan ole hyötyä", en itse ymmärrä, mutta jokainen tekee aina asiat omalla tavallaa, eikä miulla ole mitään roinaamista vastaan.

Jos kaikki on on kunnossa, ruoka, reeni, lepo ja anabolit, niin itse en todellakaan usko että hyöty roinalla on vaan 10%. Räikeä esimerkki mutta, muutenhan esim Ronnie Coleman olisi kisoissa painanut 270 paunaa, jos vaikka tuosta 300 paunan kisakunnosta (v.2004) ottaa sen "10% pois" ja olisi silti sijoittunut mr. olympiassa varmasti 10 parhaan joukkoon, tai jopa jonain vuonna voittanut mr olympian. Natuna.

Tässä nyt tulee niin paljon muuttujia, että toki jos ottaa esim sustan kahteen viikkoon, ei varmasti saa 10% hyötyä, mutta on silti roinaaja. Jos taas ottaa suht ok kuuria järkevästi, hyöty on varmasti merkittävä ELLEI sitten ole todella paskat geenit siihen miten keho noita anaboleja hyödyntää. Mie oon sivusta nähny kun 180 kilon natupenkkaaja ottaa sustan viikossa ja penkki nousee suht lyhyessä ajassa 200 kiloon. Hyöty tuossakin jo se kuuluisa 10%, vaikka kuuri oli tuommonien mille jopa kanssa saliroinapertit nauroi.

Tuommosta kuurittelua "mistä ei edes oikeastaan ole hyötyä", en itse ymmärrä, mutta jokainen tekee aina asiat omalla tavallaa, eikä miulla ole mitään roinaamista vastaan.

Jos kaikki on on kunnossa, ruoka, reeni, lepo ja anabolit, niin itse en todellakaan usko että hyöty roinalla on vaan 10%. Räikeä esimerkki mutta, muutenhan esim Ronnie Coleman olisi kisoissa painanut 270 paunaa, jos vaikka tuosta 300 paunan kisakunnosta (v.2004) ottaa sen "10% pois" ja olisi silti sijoittunut mr. olympiassa varmasti 10 parhaan joukkoon, tai jopa jonain vuonna voittanut mr olympian. Natuna.

Niin mihin sen rajan vedät. Lihaskasvussa tuo hyöty lahjakkailla on varmasti helvetisti enemmän kuin 10%(jos käytetään kaikki keinot), mutta voimailussa tuskin niin merkittävä. Kehonrakennuksessa nykyisin lahjakas naturaali jäisi jalkoihin heti, mutta voimailussa uskoakseni Suomessa on all time top10:ssä monta naturaalia. Ja jos katsoo Arnoldin aikakautta, niin asia on taas vähän eri kun käytettiin pelkästään androgeenejä. Nykyään kun vedetään anabolit, insu, kasvu ja jopa myostatiiniblokkerit huipputasolla, niin ukot on kasvanu sen 10-30kg järjestään old school aikakauden bodareista. Ronniesta on se legenda johon Hulkkikin uskoo, että olisi naturaalina voittanut 1991(?) amatöörien MM-kisat. Oli muuten testikisat ja pääsi kisoihin kun jenkkien kansallisissa edelle sijoittuneet eivät lähteneet sattuneesta syystä. Painoi ehkä 95kg sillon. Itsekin haluan tuohon uskoa, kun tajuaa genetiikan merkityksen.

Mitä noita labratuloksia katsoo, niin on nuo ug-kamat sen verran alitehoista, että susta viikkoon tyylillä pyöritään muuten viitearvoissa suurella osasta merkeistä. Susta kahteen viikkoon olisi jo miinusmerkkistä testoleveliä terveisiin naturaalitasoihin nähden. Jos ei apteekkitavaraa saa.

Eikös tää ole tapulteltu jo? Useimmat saa monta kymmentä prosenttia hyötyä, mutta sitten kun puhutaan oikeasti kovaa panostaneista, ollaan vuosikymmeniä naturaalina väännetty natumaksimin rajotinta vastaan ja kaikki tehty oikein, niin hyöty saaattaakin olla vaan se n.10 prosenttia, jopa vähemmän. Siis voimannostossa. Bodauksessa sitten erot on ihan älyttömiä, ihan miten vaan asiaa katsoo, koska tehtävä on vaan kasvattaa lihasta, pelkkä hypertrofia ilman funktiota ja apteekista saa suoria kasvusignaaleja siihen. Eli BB kaveri on "salilla" kun vetää rojua ränniin kotisohvalla, naturaali CBB tyhjäntoimittajana tuhlaa aikaansa pelkkään lepäilyyn kun palautuu ilman, missaa kasvusignaaleja älyttömästi.
Mielenkiintoisempi juttu mitä en ainakaan ite tiedä on se, että miten roina vaikuttaa voimiin positiivisesti ilman hypertrofiaa? Kyllähän se niinkin vaikuttaa?

Eikös tää ole tapulteltu jo? Useimmat saa monta kymmentä prosenttia hyötyä, mutta sitten kun puhutaan oikeasti kovaa panostaneista, ollaan vuosikymmeniä naturaalina väännetty natumaksimin rajotinta vastaan ja kaikki tehty oikein, niin hyöty saaattaakin olla vaan se n.10 prosenttia, jopa vähemmän. Siis voimannostossa. Bodauksessa sitten erot on ihan älyttömiä, ihan miten vaan asiaa katsoo, koska tehtävä on vaan kasvattaa lihasta, pelkkä hypertrofia ilman funktiota ja apteekista saa suoria kasvusignaaleja siihen. Eli BB kaveri on "salilla" kun vetää rojua ränniin kotisohvalla, naturaali CBB tyhjäntoimittajana tuhlaa aikaansa pelkkään lepäilyyn kun palautuu ilman, missaa kasvusignaaleja älyttömästi.
Mielenkiintoisempi juttu mitä en ainakaan ite tiedä on se, että miten roina vaikuttaa voimiin positiivisesti ilman hypertrofiaa? Kyllähän se niinkin vaikuttaa?

Varmaan yksilöllistä, mutta minulla ei vaikuta yhtään mitenkään. Siis penkkitulos nousee 0 kiloa jos olen tauolla ja pumpataan täyteen androgeeneja, hetkellisesti. Joku kofeiini/mieto stimulantti nostaa jo niitä enemmän. Itselläni hypertrofian kautta tullut se 10% about kun olen bodaillut. Joillakinhan se nousee jo 20kiloa pelkästä placebosta, mutta ne kaverit liikkuvat aika onnettomissa lukemissa yleensä. Dht-pohjasilla saatto toisto tulla lisää pitkään sarjaan, mutta beta-alaniinilla tulee jo 2 :D Yhden ihmisen kokemukset tosin ei ole riittävä otanta tähän. Treenien suunnittelulla joudun itse sen esim. 10kg voimalisäyksen tekemään pitkällä aikavälillä, ei ole oikotietä. Jotkut kehittyy naturaalina nopeammin. Tosin hidas kehitystahti onkin ollut aina minulle tyypillistä. Eiköhän noita yksilöitä ole laidasta laitaan ja samaten doupin käyttöä, testo onlya ottava kaveri on lähempänä naturaalia kuin "a+i+k"-ukkoja.

Ite tiedän sit taas liikaa näitä tapauksia, jotka jo kovilla voima-arvoilla tekee sarjapainoihin (isoissa liikkeissä) kymmeniä kiloja lisää muutamassa viikossa vetämällä Halotestiniä, etten oikein usko mihinkään max 10% hyötyihin voimailajien puolella. Tietysti varmaan joku jossain itäblokin paskamaassa autotallissa tehty lelususta kerran viikossa ei vielä sano paljon mitään, tai sitten ei yhtään mitään, mutta se nyt on vaan omaa tyhmyyttä jos semmosia käyttää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ite tiedän sit taas liikaa näitä tapauksia, jotka jo kovilla voima-arvoilla tekee sarjapainoihin (isoissa liikkeissä) kymmeniä kiloja lisää muutamassa viikossa vetämällä Halotestiniä, etten oikein usko mihinkään max 10% hyötyihin voimailajien puolella. Tietysti varmaan joku jossain itäblokin paskamaassa autotallissa tehty lelususta kerran viikossa ei vielä sano paljon mitään, tai sitten ei yhtään mitään, mutta se nyt on vaan omaa tyhmyyttä jos semmosia käyttää.

Mun mielestä on myös omaa tyhmyyttä vetää haloa tms maksatoksista shittiä viikkokausia(jos harrastelija). Minä en esim. trenin ja nappien voimanlisäyksistä(jos niitä olisi) tiedä mitään, kun maksa ei kestä käyttää. Ruokahalu häviää jo toisena tai kolmantena päivänä, ja se ravinto nyt pikkusen tärkeempi asia kuin hormonaaliset tekijät. Sikäli naturaalien helppo kommentoida, kun ei ole tietoa miten oma kroppa reagoisi. Toiset on jo haudassa sivuvaikutuksien kanssa seteillä mitä jotkut vielä hymyillen kiskoo.

etten oikein usko mihinkään max 10% hyötyihin voimailajien puolella.
Top 10 mukaan laskettuna:
Testatut 105kg luokan miesten yhteistuloksen keskiarvo 870kg
Avoimen 100kg luokan miesten yhteistuloksen keskiarvo 954kg
Ero 9,6%

Lähde: http://www.openpowerlifting.org/
Disclaimer: avoimessa 24h punnitus ja osa 100 luokan nostajista pudottaa yli 10kg punnitukseen ja IV-nesteytys yms käytössä eli ukot 2h punnituksen testattuja keskimäärin hieman isompia oikeasti.
Disclaimer2: "natu"-voimailua ei ole kilpailupuolella, on vaan testattu ipf yms. missä testien läpäisy riittää ja eri maissa kilpailun ulkopuoliseen testauksessa todella suuret erot.

Mun mielestä on myös omaa tyhmyyttä vetää haloa tms maksatoksista shittiä viikkokausia(jos harrastelija). Sikäli naturaalien helppo kommentoida, kun ei ole tietoa miten oma kroppa reagoisi.
Juu, onhan se mustakin hölmöä, mutta sitäkin tapahtuu. Toisekseen, en mä tiedä miten on tyhmää kommentoida että JOTKUT (lähipiirissä on näitä) tyypit saa vitusti enemmän irti rojuista kun väitetyn 10%, kun se nyt vaan on totta. Jotkut saa varmasti vähemmän, jotkut enemmän ja jotkut tarkalleen 10%.

Disclaimer: avoimessa 24h punnitus ja osa 100 luokan nostajista pudottaa yli 10kg punnitukseen ja IV-nesteytys yms käytössä eli ukot 2h punnituksen testattuja keskimäärin hieman isompia oikeasti.
Disclaimer2: "natu"-voimailua ei ole kilpailupuolella, on vaan testattu ipf yms. missä testien läpäisy riittää ja eri maissa kilpailun ulkopuoliseen testauksessa todella suuret erot.
Niin.

Juu, onhan se mustakin hölmöä, mutta sitäkin tapahtuu. Toisekseen, en mä tiedä miten on tyhmää kommentoida että JOTKUT (lähipiirissä on näitä) tyypit saa vitusti enemmän irti rojuista kun väitetyn 10%, kun se nyt vaan on totta. Jotkut saa varmasti vähemmän, jotkut enemmän ja jotkut tarkalleen 10%.

Juu näinhän se menee ja on minullakin tuttuja jotka saa omien sanojensa mukaan poskettomia hyötyjä. Jos on superresbonderi ja vetää hardcore tyyliin, niin hyödyt varmasti melkoisia. Lähinnä ettei kaikilla ole kovin kummoinen hyöty, jos mietoa douppausta jakson ottaa. Monella on yliampuva käsitys, että ne olisi ihmeaineita jotka kaikissa tapauksissa antaa kaiken muun anteeksi. Enkä tarkoita sinua tässä nyt, vaan tietämättömiä jonneja. Ei niitä +200kg penkkejä ja +300kg vetoja ota kuin marginaaliosuus väestöstä, vaikka keinot olisi vapaat(ja tietysti osa sen verran fiksuja ettei lähtisikään kokeilemaan). Vaikka jotkut erittäin lahjakkaat yksilöt ottaa jo naturaalina käsittämättömiä rautoja. Esim. itse voisin kuulua hyvin feikkinaturaalien kerhoon, kun voimatasot ja niiden kehitystahti ei antaisi viitteitä että olisin välttämättä koskaan mitään kokeillut. Sen verran suoraselkäinen kuitenkin, ettei jaksa feikata alan piireissä. Muutenhan viisaimmat pitää omana tietonaan, ettei leimaudu. Ulkomuoto on sen verran muuttunut, että varmaan joku asiasta tietävä osaisi epäillä jotain taustaa olevan, ainakin jos on vuosia samalla salilla reenaillut.

Mua on kiinnostanu roinaamisessa eniten se, että, eikö käyttäjille tuu yhtään semmonen fiilis, että se on huijaamista? Itselleen valehtelua siis. Ihan siis vaikkei kisais yhtään missään.
Vaikka tohon ei liittyis yhtikäs mitään riskejä, ni ite en pystyis, koska tuntuis, että valehtelen itelleni. Ja mua ei siis kenenkään roinaus liikuta suuntaan eikä toiseen, koska ei vaikuta muhun.
Ellen tyyliin olis pro urheilija, ja tienestit suorituksesta kiinni, ni mul tulis semmonen paha välineurheilun maku tai vastaava suuhun :confused:.

Suhtaudun kaikkiin päihteisiin myös samantyylisesti. En oo absolutisti, mut todellisuutta en noilla yrittäis paeta, vaan pitäis olla erilaiset motiivit.
Noh toi on ehkä vähän kaukaa haettu vertailu.

No tuskin tuohon on yleispätevää vastausta. Tuohan on on vaan omien rajojen siirtämistä vähän kauemmaksi. Tuolla logiikallahan lahjakkaammat kaveritkin huijaa, kun on sattunut geenilotossa paremmat kortit. Ja bodaukseenhan nuo liittyy aika voimakkaasti ja näin on ollut 60-luvulta asti, vaikka samat geenifriikit siellä kärjessä pyörisi vaikkei hormonaalista douppausta olisi koskaan keksitty. Colemanin ja Victor Richardsin tyyliset, jälkimmäinen tuli köyhästä Afrikan slummista ja oli 16-kesäsenä jo 50cm kädet. Ruosteisilla tangoilla ja käsipainoilla kun oli vähän väännellyt. Roinasta ja optimiravinnosta tuskin oli siinä vaiheessa hällä tietoakaan. Ja minulla ainakin vaatii pienillä määrillä ja ns perusaineilla vuosia panostamista, että saa silmiinpistävää kehitystä. Ilmaiseksi ei kyllä tule mitään vaikka voikin olla jonkin verran lihaksikkaampi kuin naturaalina. Samaten nuo voimagainssit niin mitättömiä ja nekin nousujohteisilla treeneillä tehtävä, että itse en ole mitään helppoa tietä nähnyt. Yli 200kg esim. penkattiin naturaalina ja vuosia on/off käytti niin sai jonkunlaisen keskipitkän sarjan samoilla raudoilla. Ja ekan buustauskokeilun otin kun tein pitkiä työputkia 3-vuorotyötä(joka ei minulle sovi) tehtaassa ja ruumiillisesti kuluttavaa hommaa. Niin laihduin/kuihduin 25kg yhdessä kesässä ja penkkitulos tippui esimerkiksi 90 kiloa. Sillon oli jo selvää, että omalla kohdalla ei purkista tule onnea ja autuutta.

Kilpaurheiluhan on muutenkin tavallaan vääristynyttä, kun siellä ei pärjää välttämättä ne jotka tekee eniten ja järkevimmin duunia kehittymisen eteen, vain lahjakkaimmat yksilöt on huipulla. Se genetiikka nro1 kuitenkin. Utti Hietala oli seminaarissaan samaa mieltä asiasta. Sanoi että pro-bodauksessakin kaksi asiaa ylitse muiden geenit&kemia. Ja ne geenit ykkösenä, että on tyyliin lääketehtaan sponssaamia tyyppejä jotka ei koskaan näytä miltään tai tule näyttämään. Ja kuulemma jenkeissä joku mr. Olympia kisaaja oli hälle sanonut itse "ei minun tarvitse treenaamisesta paljon tietää kun mulla on mustan miehen genetiikka".

Mua on kiinnostanu roinaamisessa eniten se, että, eikö käyttäjille tuu yhtään semmonen fiilis, että se on huijaamista? Itselleen valehtelua siis. Ihan siis vaikkei kisais yhtään missään.
Vaikka tohon ei liittyis yhtikäs mitään riskejä, ni ite en pystyis, koska tuntuis, että valehtelen itelleni. Ja mua ei siis kenenkään roinaus liikuta suuntaan eikä toiseen, koska ei vaikuta muhun.
Ellen tyyliin olis pro urheilija, ja tienestit suorituksesta kiinni, ni mul tulis semmonen paha välineurheilun maku tai vastaava suuhun :confused:.

Suhtaudun kaikkiin päihteisiin myös samantyylisesti. En oo absolutisti, mut todellisuutta en noilla yrittäis paeta, vaan pitäis olla erilaiset motiivit.
En itsekään ymmärrä roinaamista mutta ehkä ymmärrän kun alkaa tulla treenivuosia enemmän mittariin. Äkkinäisen on aika vaikeaa netistä imuroimallaan tiedolla edes selvittää kuka on naturaali ja kuka ei ja kenen neuvoja kuunnella esimerkiksi treenin ohjelmoinnin suhteen. Sitten taas aloittelijana jos kyseenalaistaa yhtään mitään niin taas tulee paskaa niskaan kun ei ole treenikokemusta niin mitä sekään mistään tietää. Täälläkin foorumilla jos esittää kärkkäitä mielipiteitä niin on noita viestejä poistettu sanomatta syytä. Kyllä minua naurattaa nähdä näitä probodareita iltalehden otsikossa väittämässä kirkkain silmin että pelkällä kaurapuurolla ja kovalla työllä mennään ja tule puhumaan kun olet treenannut 20 vuotta. Toki jokainen joka on treenaamiseen enemmän tutustunut tietää missä mennään mutta ei perus tallaaja todellakaan.

Tietyissä asioissa taas luulen että samat yleispätevät ohjeet sopii lähes kaikille esim liikkeiden tekniikan osalta.

Ehkä treenaajien pitäisi puhaltaa hyvällä ryhmähengellä enemmän yhteen hiileen jos oltaisiin täydellisessä maailmassa mutta kyllähän se on eri asia treenata natuna tai sitten kovemmilla eväillä. Voi olla että mielipiteeni myöhemmin muuttuu mutta nyt tuntuu tälle.

Jos tulee sellainen tunne, että valehtelee itselleen niin täytyy kysyä mistä asiasta valehtelee? Tähän olis kiinnostavaa saada tarkennus kun varmasti niitä on jotka jotenkin huijaa itseään roideilla mutta varmaan osalla ei ole harhakäsityksiä mitä on tekemässä.

Back
Ylös Bottom