Kesäksi biitsikuntoon. Mitat tällä hetkellä 182/85-86 ja rasvaprosentti Elixian kantapäämittarin mukaan 19. Tavoitteena pudottaa se alle 15 prosentin, mikä vaatii... itse asiassa vain n. 3,5 kilon pudotuksen, jos nyt oikein laskin. Enemmänkin olisi varmaan ihan mahdollista pudottaa kesän alkuun mennessä. Luulen, että lihaksia on tuolla ihran alla jossain ihan riittävästi omaan makuun.
Tavoitteena on pitää nykyinen tahti tuon salin suhteen, että 3-4 treenit viikossa (teen kaksijakoista), ja siihen rinnalle vielä ottaa pari kamppailulajia, että saa sitä aerobista ja pääsee purkamaan paineita. Pyrin pitämään kaloripäiväkirjaa ainakin sinne kesään asti, koska muuten syön kumminkin liikaa.
---
Off-topic: olen saanut painoni putoamaan elämässäni neljällä eri tavalla:
1) Rakastumalla. Silloin syöminen vain unohtuu. Mutta siinä paloi varmaan lihaskin, en mä siihen aikaan kuntoillut. Nyt ei sellaista ole näköpiirissäkään. Mä naiivisti kuvittelen, että hyvän muijan löytäminen käy todennäköisemmäksi sitten, kun on tosi timmi ja sitä myötä itsevarmempi ja nopeaälyisempi jne. "If you look good, you feel good. If you feel good, you do good." (-joku MMA-valmentaja jollain treenivideolla)
2) Riittävällä sosiaalisella elämällä, siis sillä että hengataan vaan frendien kaa kaikki illat. Mutta se aika on mennyttä. Nyt lähempänä kolmeakymppiä jengillä on töitä ja perheitä ja näkee ehtii lähinnä viikonloppuisin eikä oo enää mitään sellaista vakijengiä kuin nuorempana. Surullista tämä aikuisuus.
3) Paastoamalla viikon. Siinä on pudonnut sellaiset 7kg, joka ei ole tullut ihan heti edes takaisin. Mutta siinä kärsivät lihakset ja se painonpudotus tulee enimmäkseen nesteistä, ja se on muutenkin sen verran ärsyttävää olla viikko syömättä mitään, että ei sitä enää jaksa.
4) Pitämällä kaloripäiväkirjaa. Joten kaivoin sen taas naftaliinista.