Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
WastingTime sanoi:
Pystytkö perustelemaan miksi SDP on opiskelijoiden puolue?
SAK ja SDP saavutuksia opiskelijoille:
1969 laki opintolainojen valtiontakauk-
sesta. Lain nojalla pääsivät valtion takauksesta osalli-
siksi myös ammattiin valmistavissa oppilaitoksissa ja
ammattikursseilla opiskelevat.
1972: Opintotukilaki
1980: Opintovapaalaki.
1987: Aikuisten opintotuki

Tossa nyt muutama peruste. Vaikka opintotuki ei ole suuri on SDP ja SAK ansiota että se yleensä on edes olemassa.

Jos he eivät olisi keksineet sitä, sitä ei olisi koskaan keksitty tänne. Jep.

Sitten takaisin tähän aikaan. Elintason tiputusta Halonen suosittelee. Ei kuulosta kovin opiskelijaystävälliseltä.

IsoDino sanoi:
Nimenomaan myös. Ajattelen pitkällä tähtäimellä, että itsellä olisi töitä. Ja en ole millään muodoin katkeroitunut, päinvastoin. Elämä on hyvällä mallilla ja töitä riittää. Investointeja tehdään, koska suomen työnlaatu (ainakin meillä) on maailman paras. Ja siitä kannattaa maksaa.

Ja neljäkymppinen en ole, pikemminkin kolmekymppinen. Ja jos huonosti menee, niin onneksi olen kartuttanut omaisuuttani niin mallikkaasti, että olen valmis muuttamaan vaikka indonesiaan (töitä olisi tarjolla myös tästä maasta) ja elän loppuelämäni mallikkaasti. Töitä on siis tarjolla omalta alalta muissa maissa, sitten ku suomesta loppuu. Jääkää te sitten tänne elättämään nämä ihmiset, joiden työt on siirretty ulkomaille. Itse en aio jäädä rannalle ruikuttamaan, vaan siirryn lämpimämpää ilmastoon tarpeen tullen. :D

Sä et vaan tajua.

Tossa paistaa juurikin se duunarin solidaarisuus, eli sosialismi merkitsee samaa kun kommunismi aikoinaan. Ittelle sitä hyvää mahdollisimman paljon. Sen takia sulle siitä kommunismista vittuillaan, jos ei ole vielä mennyt jakeluun.

Kolmekymppinen duunari ja teet jo investointeja?? Joo, ei niistä saavutetuista eduista kyllä pidäkään luopua kun noin huonosti menee. Ton takia just joutuu pikkasen repeileen mm. kuljetusalalle, kun se luettelee ummet ja lammet köyhistä ja sairaista joiden puolta pidetään.

Mä nyt tarkoitin sillä tulevaisuuden ajattelemisella tän maan etua. Vähän hassusti näyttää meillä menevän nää ajatukset kun mä näytän ajattelevan kuin kommari ja sä toimit kuin riistäjäkapitalisti...:thumbs:

Jarek sanoi:
No sen verran että samanlaisella autolla ajellaan.;) Näin offtopicina,Haider on mielipiteineen saman verran oikealla mitä Halonen vasemmalla.Haider on kirosana,Halonen ei.
Olisin iloinen jos vastaisit.Oliko Euroopan sosialisteilta oikein asettaa Itävalta boikottiin?Lipponen Suomen edustajana tässä mukana.

Kyllä Haider oli/on enemmän oikealla mitä Halonen vasemmalla. Outo vertaus jokatapauksessa.

Kyllä oli oikein, toivottavasti jatkossa tehdään samoin kaikille itävaltalaisille natsisympatiseeraajille ettei käy vanhanaikaisesti.

Vituttaa. Etenkin Päivi Lipposen lausunto jossa hän avoimesti myönsi toivoneensa että naiset äänestävät Halosta koska naiset ovat niin eriarvossa esimerkiksi liike-elämässä. Suurimmalla osalla Halosta äänestäneistä ei ollut edes mitään oikeata poliittista perustaa sille.

EDIT: Väärään threadiin tuli mutta ihan sama

Olenko mä kaikkien ignore-listalla, kun tuntuu, ettei kukaan näe, mitä mä tänne kirjoitan??? Nyt kyllä vituttaa! :( :wall: :curs:

Arvid sanoi:
Mutta millä keinoin? Tarjan (ja sidosryhmien) ainoa näkemäni ajatus on, että "yhteistyöllä". Mutta kun yrityksillä ei ole mitään syytä tehdä yhteistyötä, jos se ei niitä hyödytä. Kiitos juurikin sen globalisaation, yritykset tekevät bisnestään juuri siellä missä se kannattaa. Jossain vaiheessa työn kokonaiskustannukset (ml. sosiaaliturva) ja työn laatu eivät enää kohtaa... ehkä "teillä" kohtaa, mutta mitä jos kolmessa neljästä yrityksestä ei kohtaakaan. Silloin on koko yhteiskunta ruvella ja se näkyy myös "teillä".

Niin lähden minäkin, mutta vielä olisi aikaa tehdä asialle jotakin.

Juu, mutta kai sinäkin sen ymmärrät, että ei se ole kenekään etu, kun työt siirretään ulkomaille. -> lisää työttömiä, lisää elätettäviä.
Halosen tai ainakin vasemmalla puolella olevilla on juuri se halu pitää työt suomessa, kun taas raharikkaat porvarit vie työt sinne missä saa parhaan voiton sijoituksilleen (edelleen ymmärrän yrittäjien/sijoittajien ajatuksen).
Mutta mitä hyötyä siitä on koko kansalle???? Työttömyys lisääntyy, verotus kiristyy, kun pitää elättää kaikki. Tai sitten juuri muututaan uudeksi venäjäksi eli ei annetakkaan köyhille mitään ja rikollisuus/köyhyys lisääntyy.
Elintärkeätä on pitää työt suomessa ja samalla(nousevalla, siis tupo nousevalla) palkalla suomessa, mutta miten tämä on mahdollista kiristyvässä kilpailussa??? Tätä ei ratkaise ainakaan porvarit.

Mutta niin itsekäs olen aina ollut, että mielestäni elämme viidakonlakien mukaan, että vahvat pärjää (tämä on kyllä enemmänkin tuon porvarien ajatuksia), mutta näin ajattelen siinä tilassa, jos minulle ei ole tarjota täältä töitä, niin siirryn sinne missä niitä on. Omaisuutta kun on sen verran, että pärjää paikallisillakin palkoilla (ja onhan esim. hintasuhde eri mm. jossain aasiassa).

No loppupeleissä näihin asioihin ei presidentillä ole paljonkaan asiaa. Presidentille kuuluu enemmänkin ulkopolitikka, kuin sisäpolitiikka. Eduskuntavaalit vaikuttaa näihin asioihin kyllä eritavalla.

DayOne sanoi:
Jos he eivät olisi keksineet sitä, sitä ei olisi koskaan keksitty tänne. Jep.
:) keksitty? Useimmissa oikeisto johtoisissa valtioissa ei ole laisinkaan opintotuki järjestelmää joten tuskimpa sitä silloin olisi suomeenkaan ilman vasemmistoa tullut.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä oon jutellu monen ihmisen kanssa ja monet on ollu samaa mieltä, että äänestysoikeus pitäis ansaita. Tyhmät ei saisi äänestää ollenkaan. Niin monella, etenkin naisilla on niin idioottimaiset perusteet minkä perusteella äänestää. Kyllä asioista pitäisi vähän tietää ennen kuin antaa äänensä.

Paukkurauta sanoi:
Mä oon jutellu monen ihmisen kanssa ja monet on ollu samaa mieltä, että äänestysoikeus pitäis ansaita. Tyhmät ei saisi äänestää ollenkaan. Niin monella, etenkin naisilla on niin idioottimaiset perusteet minkä perusteella äänestää. Kyllä asioista pitäisi vähän tietää ennen kuin antaa äänensä.

No poistetaan sunkin äänioikeutesi. :D

Onko nyt sitten hyvä?

Toivoa on aina. Vaikka Suomi jähmettyy paikalleen kuudeksi vuodeksi, se on todella pieni aika verrattuna siihen miten pitkään me, lapsemme ja heidän jälkeläisensä saavat nauttia maamme tarjoamasta hyvinvoinnista. Tulevaisuus on meidän jotka uskomme jälleenrakentamiseen, kovaan työntekoon ja muutoksen voimaan. Sosialismi tulee kaatumaan ennen pitkään, sen varaan voimme laskea toivomme.

Tähän sopii Ellis "Red" Reddingin loppukaneetti elokuvasta "Shawshank Redemption" eli Avain pakoon:

I find I'm so excited,

I can barely sit still or hold a thought in my head.

I think its the excitement only a free man can feel,

a free man at the start of a long journey whose conclusion is uncertain.

I hope I can make it across the border.

I hope to see my friend, and shake his hand.

I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams.

I hope.

Ihan uskomatonta shittiä:hyper: Tästähän se vasta sota alkoi! Mutta näin tämän kyllä tulevan, koska tiesin foorumin poliittisen ilmapiirin, ja tiesin Tarjan voittavan:D Mitenhän kauan porukka jaksaa vielä juosta kilpaa, vaikka maalista on menty jo ohi...

Raejuusto sanoi:
Toivoa on aina. Vaikka Suomi jähmettyy paikalleen kuudeksi vuodeksi, se on todella pieni aika verrattuna siihen miten pitkään me, lapsemme ja heidän jälkeläisensä saavat nauttia maamme tarjoamasta hyvinvoinnista. Tulevaisuus on meidän jotka uskomme jälleenrakentamiseen, kovaan työntekoon ja muutoksen voimaan. Sosialismi tulee kaatumaan ennen pitkään, sen varaan voimme laskea toivomme.
.[/i]

Voi jestas...

Vaikka Niinistö merkittävä mies onkin, ei hän mikään yksinvaltias olisi ollut. Kyllä täytyy sanoa, että politiikan valtaoikeudet ovat sulla todella sekaisin, jos luulet yhden presidentin ratkaisevan Suomen suunnan. Eihän koko tyypillä ole talousasioissa käytännössä mitään sanottavaa.

Eikä ole Suomessa sosialismia. Ihan itsekin olen onnistunut yrityksen perustamaan.

IsoDino sanoi:
Onnittelut Tarja Haloselle voittoisasta voitosta!
Tämä oli tietynlainen voitto kaikille työläisille ja työväen aatetta kannattaville sekä ay-liikkeille ym.

WTF?! Mikä voitto työläisille tämä oli?
Onko Tarja Halonen joskus ollut "työläinen"?
Minkähänlaista työläistä hän sitten edustaa?

Tarja Halosen CV:

# Oikeustieteen kandidaatti, Helsingin yliopisto 1968
# Suomen ylioppilaskuntien liiton sosiaalisihteeri, järjestösihteeri 1969-1970
# SAK:n lakimies 1970-1974 ja 1975-1979
# Helsingin kaupunginvaltuutettu 1977- 1996
# Kansanedustaja 1979-2000
# Pohjoismainen yhteistyöministeri 1989-1991
# Ministeri sosiaali- ja terveysministeriössä 1987-1990
# Oikeusministeri 1990-1991
# Ulkoministeri 1995-2000
# Tasavallan presidentti 2000-
# YK:n vuosituhatkokouksen puheenjohtaja 2000
# Globalisaation sosiaalisen ulottuvuuden maailmankomission puheenjohtaja 2002-2004 (ILO)

Kyllä on melkoinen työläinen juu. Juristi, kansanedustaja ja ministeri. Siinähän sitä on ollutkin työläisten aseman tuntemista.

Vittu että ihmiset on tyhmiä.

lepex sanoi:
WTF?! Mikä voitto työläisille tämä oli?
Onko Tarja Halonen joskus ollut "työläinen" ?
.

Ja kaikkien esim. kehitysvammaisten asioita ajavien pitää olla sitten kai kehitysvammaisia?

IsoDino sanoi:
No poistetaan sunkin äänioikeutesi. :D

Onko nyt sitten hyvä?

Ei mutta jos oikeasti ajattelet tota ideaa, niin varmaan huomaat että siinä olisi järkeä :) Tosin todellisuudessa olisi aika vaikee tehdä systeemi, millä karsitaan tyhmät pois :)

Yököttävien Setaämmien ja poliittisten broilerihuorien estrogeeninen chanttaus "TARJA, TARJA" sai ainakin meikäläisen heittämään yrjöt olohuoneen matolle.

Back
Ylös Bottom