Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
kuljetusala, en minä kiistä etteikö opintotuki olisi hieno asia ja etteikö siihen vasemmisto olisi vaikuttanut eniten. Mutta tarkoittaako tämä nyt sitä, että jos SDP ei ole joka vuosi hallituksessa, ja valloita suurimpaa osaa ministeripaikoista plus presidentti, niin opintotukea ei ole? No ei tietenkään.

Mitä Halonen teki tämän opintotuen aikaansaamiseksi joka oli merkittävämpää Niinistön saavutuksista? Minä katson tulevaisuuteen tässäkin asiassa ja minun mielipide on se, että Sauke oli tässä asiassa paljon realistisempi, eli kanta on se että töitä pitäis saada tehdä ettei heti rangaista siitä, koska pelkällä opintotuella elo on monelle täysin mahdoton yhtälö eikä elintason lasku onnistu, sillä raha ei välttämättä riitä edes ruokaan, siihen halpaankaan. Ei kaikki opiskelijat ole pappa betalar jotka dokaa 4 kertaa viikossa ja rellestää ja ostaa uusia vaatteita ja kirjoja.

Tämä on minusta se ero, Halonen ei ole realistinen tässä asiassa, Sauke on. Jos Sauke ois nyt pressa, muuttuisiko tämä asia? No ei todennäköisesti. Mutta ainakin se on realistisempi, mikä minulle merkitsee jotain. No joka tapauksessa, toivottavasti Tavja nyt hallitsee valtakuntaa, toivon menestystä, sillä meillä kaikilla on sama tulevaisuus. Olisin vaan nähnyt enemmän valoa tunnelin päässä Sauken teeseillä. Mut ans kattoo ny...

Alarik sanoi:
Kyllä oli oikein, toivottavasti jatkossa tehdään samoin kaikille itävaltalaisille natsisympatiseeraajille ettei käy vanhanaikaisesti.

Vastustat siis demokratiaa. Kai sama sitten pätee myös kommunistisympatiseeraajiin?

IsoDino sanoi:
Mutta niin itsekäs olen aina ollut, että mielestäni elämme viidakonlakien mukaan, että vahvat pärjää (tämä on kyllä enemmänkin tuon porvarien ajatuksia), mutta näin ajattelen siinä tilassa, jos minulle ei ole tarjota täältä töitä, niin siirryn sinne missä niitä on. Omaisuutta kun on sen verran, että pärjää paikallisillakin palkoilla (ja onhan esim. hintasuhde eri mm. jossain aasiassa).

Taidat olla ajatuksinesi vähän itsekäs, kirjoituksesi antavat mielestäni sen kuvan. Otat kaiken, mitä annetaan, koska sinulle kuuluu kaikki. Olen ymmärtänyt liitot ja solidaarisuuden jne. siten, että heikoimpiakin autetaan ja vedetään yhtä köyttä. Ei se taidakaan mennä siis niin. Et auta muita kuin itseäsi, heikoimmat sortukoot. Otat kyllä itse kaiken avun vastaan.

Viidakonlait eivät mielestäni kuuluisi siihen ideologiaan, jota ainakin joskus olet toitottanut.

Minä en siis asioita ymmärrä, ihmettelenpä vain.

IsoDino sanoi:
Juu, mutta kai sinäkin sen ymmärrät, että ei se ole kenekään etu, kun työt siirretään ulkomaille. -> lisää työttömiä, lisää elätettäviä.
Halosen tai ainakin vasemmalla puolella olevilla on juuri se halu pitää työt suomessa, kun taas raharikkaat porvarit vie työt sinne missä saa parhaan voiton sijoituksilleen (edelleen ymmärrän yrittäjien/sijoittajien ajatuksen).
Siis sitä minä yritin sanoa, että riippumatta noista Halosen sidosryhmien konsteista ne työt menee ulkomaille, jos firmat niin päättää. Ymmärrän, että Halosella ja kumppaneilla (kuten kaikilla muillakin suomalaisilla puoluekantaan katsomatta!) on halu pitää työt Suomessa, mutta mitkä ovat ne keinot? Koko ajan ollaan lähempänä sitä hetkeä, että meidän työmme kannattaa teettää muulla.
Elintärkeätä on pitää työt suomessa ja samalla(nousevalla, siis tupo nousevalla) palkalla suomessa, mutta miten tämä on mahdollista kiristyvässä kilpailussa??? Tätä ei ratkaise ainakaan porvarit.
Porvareilla on ainakin ehdotuksia siitä, miten asiaa voitaisiin lähestyä. Mitä SDP:llä ja SAK:lla on?
Mutta niin itsekäs olen aina ollut, että mielestäni elämme viidakonlakien mukaan, että vahvat pärjää (tämä on kyllä enemmänkin tuon porvarien ajatuksia)
Oikein, työstä pitää saada asianmukainen korvaus. Ja ne jotka työtä välttelevät kannustetaan töihin.
No loppupeleissä näihin asioihin ei presidentillä ole paljonkaan asiaa. Presidentille kuuluu enemmänkin ulkopolitikka, kuin sisäpolitiikka. Eduskuntavaalit vaikuttaa näihin asioihin kyllä eritavalla.
Tämä on totta, enkä ymmärrä miksi tuo talouspuoli nousi niin isoksi aiheeksi. Kai siksi, kun se jokaisen lompsaan koskettaa.

luumu sanoi:
Ja kaikkien esim. kehitysvammaisten asioita ajavien pitää olla sitten kai kehitysvammaisia?

Minkälainen presidentti toimii periaatteitaan vastaan?
Ensimmäisenä tulee mieleen varallisuusverolain poistamisen vahvistaminen. Halonen vastusti sitä mutta allekirjoitti lain. Ajoiko hän tällä nyt sitten kenen asemaa?

Jotenkin se vain on kovasti uskottavampaa kun kuuro käyttää jokapäiväiseen kommunikointiinsa viittomakieltä kuin että sitä käyttäisi täysiaistinen ihminen "myötätunnosta".

lepex sanoi:
Minkälainen presidentti toimii periaatteitaan vastaan?
Ensimmäisenä tulee mieleen varallisuusverolain poistamisen vahvistaminen. Halonen vastusti sitä mutta allekirjoitti lain. Ajoiko hän tällä nyt sitten kenen asemaa?

Jotenkin se vain on kovasti uskottavampaa kun kuuro käyttää jokapäiväiseen kommunikointiinsa viittomakieltä kuin että sitä käyttäisi täysiaistinen ihminen "myötätunnosta".

Kommentoit Lepex käsittääkseni aluksi sitä, että Halonen ei voi olla uskottava työläisten asioiden ajaja, koska ei itse ole työläinen. Siihen vastasin.

Tällä mennään seuraavat 6vuotta sitten. Ei siinä mitää, voittaja puolelle onnittelut. Kansa jakautui kahtia... punaiset ja valkoiset??:eek: (ei herneitä, pliis!)

luumu sanoi:
Voi jestas...

Vaikka Niinistö merkittävä mies onkin, ei hän mikään yksinvaltias olisi ollut. Kyllä täytyy sanoa, että politiikan valtaoikeudet ovat sulla todella sekaisin, jos luulet yhden presidentin ratkaisevan Suomen suunnan. Eihän koko tyypillä ole talousasioissa käytännössä mitään sanottavaa.

Eikä ole Suomessa sosialismia. Ihan itsekin olen onnistunut yrityksen perustamaan.

Mikä ihme saa sinut sitten uskomaan siihen että se muutos pitäisi lähteä jostain "isosta asiasta", jonkun suuren vaikuttajan toimesta? Muutos lähtee todella pienistä teoista, kuten siitä että Niinistö kirjoittaa vaaliblogiinsa jotain ja täällä kirjoitetaan jotain. Nämä asiat sitten yhteen niputettuina tökkäävät yhteiskuntasysteemiä aina johonkin suuntaan. Edellämainittuihin verrattuna Niinistön valinnalla presidentiksi olisi ollut erittäin suuri vaikutus; hänen aloittamistaan keskusteluista olisi päästy käytännön tasolle.

Yrittäjänä varmaan tiedät että kykenemättömyys muutokseen muiden tahdissa vie konkurssiin.

Demareiden ja vasemmistoliiton yhteenlaskettu kannatus on noin 34%. Se jaosta punaiset-valkoiset, kun Halonen saa yli 50% äänistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Arvid sanoi:
Oikein, työstä pitää saada asianmukainen korvaus. Ja ne jotka työtä välttelevät kannustetaan töihin.

Aivan, ja niille ketkä eivät saa töitä vaikka haluaisivat, tulisi maksaa isompi työttömyyskorvaus. Niitä on muuten yllättävän paljon, vaikka joka puolella osana pakkoglobalisaatiota toitotetaan työvoimapulaa.

Raejuusto sanoi:
Mikä ihme saa sinut sitten uskomaan siihen että se muutos pitäisi lähteä jostain "isosta asiasta", jonkun suuren vaikuttajan toimesta? Muutos lähtee todella pienistä teoista, kuten siitä että Niinistö kirjoittaa vaaliblogiinsa jotain ja täällä kirjoitetaan jotain. Nämä asiat sitten yhteen niputettuina tökkäävät yhteiskuntasysteemiä aina johonkin suuntaan. Edellämainittuihin verrattuna Niinistön valinnalla presidentiksi olisi ollut erittäin suuri vaikutus; hänen aloittamistaan keskusteluista olisi päästy käytännön tasolle.

Yrittäjänä varmaan tiedät että kykenemättömyys muutokseen muiden tahdissa vie konkurssiin.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tällaisista mielipiteistä pidän.

Olen kanssasi samaa mieltä. Presidentillä on pieni vaikutus mielipiteiden muokkaajana myös talousasioissa. Sanottakoon kuitenkin, että todella pieni, koska päätösvaltaa on lähes nolla. Nämä ovat sitten lähes 100% kunta- ja eduskuntavaalien asioita nämä talousasiat.

IsoDino sanoi:
Juu, mutta kai sinäkin sen ymmärrät, että ei se ole kenekään etu, kun työt siirretään ulkomaille. -> lisää työttömiä, lisää elätettäviä.
Halosen tai ainakin vasemmalla puolella olevilla on juuri se halu pitää työt suomessa, kun taas raharikkaat porvarit vie työt sinne missä saa parhaan voiton sijoituksilleen (edelleen ymmärrän yrittäjien/sijoittajien ajatuksen).

Voi, ole hyvä ja mene kirjastoon, ota hyllystä jokin yritystaloustiedettä käsittelevä kirja ja sivistä itseäsi. Olet ajatuksinesi täysin väärässä, sanon sen vaikka tämä onkin mielipidekeskustelu. Tee se itsesi vuoksi.

Työ ei ole mikään absoluuttinen käsite mihin voi poliittisilla korulauseilla vaikuttaa. Työ syntyy yrittämisestä, eikä yrittämistä ole olemassa jollei yrityksellä ole omistajia. Omistajat eivät halua pitää yritystään hengissä jollei se tuota heille parhaalla mahdollisella tavalla.

Työttömyys syntyy siitä että ei ole yrityksiä. Yrityksiä ei ole mikäli omistajat eivät halua niiden toimintaa rahoittaa, eli mikäli omistajat ovat joko jossain muissa maissa tai he sijoittavat rahansa muiden maiden yrityksiin. Omistajien sijoittamishaluttomuus voi johtua esimerkiksi siitä että yrittäminen on maan poliittisten päätösten seurauksena tehty kannattamattomaksi.

Tämä on todella yksinkertaista, et uskokaan mikä nautinto syntyy siitä kun lukee jotain kansantaloustiedettä käsittelevää kirjaa ja tajuaa aluksi vaikeilta tuntuvien asioiden aukeavan ja muodostavan kauniin ja yhtenäisen teorian!

Lupaan ja vannon ettet tule pettymään mikäli noudatat tätä neuvoa.

Alarik--> Sinulle yritetään todennäköisesti sanoa, että mikäli johonkin EU:n valtioon tulee kansanäänestyksellä muiden maiden mielestä "väärä" henkilö, ja maat boikotoivat tätä maata tämän kansan tahdon valitseman henkilön takia, niin eikö se ole tietynlaista Neuvostoliittolaista mallia, jolla yritetään vaikuttaa toisen maan sisäpoliittisiin asioihin kuten suomettumisen aikan Neuvostoliitto Suomelle teki? Minusta demokratia nimenomaan on oman kansan vapaus valita itselleen mieleisensä päättäjät, johon muilla mailla ei tulisi olla varsinaista valtaa vaikuttaa.
Ja vaikka Suomessa Tony Halme pääsi ainakin osittain rasististenkin lausuntojensa vuoksi eduskuntaan, niin on demokratian etu, että hän siellä myös istuukin, ja on äänestäjien tehtävä päättää, halutaanko tämän henkilön vielä jatkavankin uudella kaudellaan, mikäli hän näin päättäisikin.

Raejuusto, esim. Soininvaara varoittaa viisaasti sekoittamasta yritys- ja kansantaloutta. Ne toimivat eri tavalla. Lisäksi täytyy korostaa, että ei ole olemassa mitään yhtenäistä ja yleisesti hyväksyttyä teoriaa siitä, miten kansantalous käyttäytyy. Jos olisi, valtion johtaminen olisi helppoa.

Tuomas H. sanoi:
mikäli johonkin EU:n valtioon tulee kansanäänestyksellä muiden maiden mielestä "väärä" henkilö, ja maat boikotoivat tätä maata tämän kansan tahdon valitseman henkilön takia, niin eikö se ole tietynlaista Neuvostoliittolaista mallia, jolla yritetään vaikuttaa toisen maan sisäpoliittisiin asioihin kuten suomettumisen aikan Neuvostoliitto Suomelle teki? .

Eikä tarvitse mennä kuin päivä pari taaksenpäin Hamasin vaalivoittoon Palestiinassa. Tai aikanaan Algerian uhanneeseen tulokseen, jolloin silloinkin länsimaissa demokratia ei enää ollutkaan "in". Eli tämä osataan tässäkin kulttuuripiirissä. Ilman Neuvostoliiton haamuakin.

Ja itse asiasta olen kanssasi samaa mieltä.

Kirjoita vastaus...

Suositut

Back
Ylös Bottom