Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
training_addict sanoi:
En tiedä mitä palstoja oot lukenut, mutta aika kivasti paistaa toi omakin puoluekanta rivien välistä, kun leimaat pelkästään Saulin kannattajat. Ja juurikin sen fanaattisuuden tai kiihkomielisyyden perusteella.

Toistan vielä kerran: En siis tunne yhtäkään ihmistä kuka olisi sanonut äänestävänsä Tarjaa, ja tämäkin taitaa olla ainoa palsta jolla olen nähnyt Tarjan kannattajia, niitäkin kohtalaisen vähän. Saulin puolesta on hehkutettu useilla forumeilla, ja moni on asennoitunut aika hyökkäävästi/fanaattisesti asiaan. Tietynlainen innokkuus on hyvästä ja voiton eteenhän pitääkin taistella, mutta negatiivinen asenne ja vihamielisyys/vastustajan pilkkaaminen+halveksiminen ei ole ihailtavaa toimintaa.

Ja loppukaneetiksi: Puoluekantani ei paista rivien välistä sillä Minä En äänestänyt Tarja Halosta, joten koen ottavani kantaa hyvinkin puolueettomalta näkökannalta ja siksi aidosti ja rehellisesti sen mukaan mitä oikeasti olen nähnyt, en kotiinpäin vihellellen.

IsoDino sanoi:
Samaa mieltä. Halosen kannattajat ovat olleet huomattavasti maltillisempia. Lisäksi olen lähinnä pakkotoistolla huomannut, että porukka joka kannatti Niinistöä oli ikää "kivekset ei ole vielä laskeutunut". Eihän esim. alle 20v. tai vaikkapa 25v. jolla ei ole työelämän kokemusta ym. ole vielä paljonkaan elämän kokemusta tälläisistä asioista.

Niin onko tää nyt sitä asiallista kommentointi vastapuolesta? Ootko nyt vakavalla naamalla sitä mieltä, että tarvitaan jotain 40 vuotta ikää ymmärtään näitä asioita? 70-vuotias pappa heitti telkkarissa, että vois tehdä diilin, mikäli Halonen kieltää optiot niin hän äänestää sitä....todellakin ikä ja kokemus tuo mukanaan todella runsaasti viisautta.

Kyllä kuule juuri niillä 25 vuotiailla on sekä riittävästi teoreettista tietoa, että myös käytännön kokemusta juurikin niistä duunarihommista, että osaa sanoa, mikä niin kun on kupletin juoni. Se ero meillä vaan on siihen 4-kymppiseen paperin kommunistiin, että me mietitään myös tulevaisuutta todella pitkällä tähtäimellä eikä me olla katkeroiduttu siitä, että oma elämä menee päin helvettiä. Monesti juurikin ja vain omasta syystä.

IsoDino sanoi:
Näissä vaaleissa hehkutettiin paljon sitä, että nämä on henkilövaalit. Varmaan monille oli, mutta ei minulle. Ihan sama kuka tahansa olisi ollut vasemmiston (tai oikeastaan SDPn) ehdokas, niin olisin äänestänyt, olisi sitten näyttänyt naamaltaan vaikka persereiältä. Ei väliä.
Minä äänestin puoluekannan mukaan. Olen perustyöläinen, siis duunari. Miksi minä äänestäisin porvaria, joka ei kuitenkaan ole minun puolellani. Eduskuntavaaleissakin äänestin viimmeksi vasemmistoliiton ehdokasta, joka muuten istuu eduskunnassa ja on saman alan ihminen kuin minä itsekkkin.

Eli en ikinään äänestä henkilöä, vaan lähinnä puoluekantaa.

Tostakin kommentista paistaa se sun "kokemus näistä asioista". Jos ei edes se mene jakeluun, että tämä on henkilövaali, kuten mm. Eero Heinäluoma painotti, niin ei paljoa kannata huudella tekevänsä mitenkään valveutuneita äänestyspäätöksiä.

kuljetusala sanoi:
:D Ihan sellainen pieni yksityiskohta että Haider oli/on oikeistolainen eli huomattavasti lähempänä Niinistöä kuin Halosta.
Toinen asia mitä monet eivät ilmeisestikkään tiedä on että useimmat eu valtiot ovat demari johtoisia.

:wall: Niin,oikeistolaisena olen asiaan perehtynyt.Se olikin vain ironinen heitto ja osoitus siitä kuinka uskomattoman pitkälle sosialistit voivat kieroudessaan mennä.Ajattelepas että ne vaalit siellä olivat tasan yhtä lailliset kuin nämä meidän vaalimme tänään täällä.:arvi:

blobbari sanoi:
Hah, salli minun nauraa. .

Olipas kovin "hassusti" tehty lainaus. Originaali meni:
SDP = Työtätekevien, opiskelijoiden, eläkeläisten, työttömien, lapsiperheiden sekä rehtien yrittäjien puolue.

training_addict sanoi:
Käyppäs vaikka lukeen kuljetusalan kommentteja tuolta wanhasta Presidentinvaalit 2006 -tredistä, niin siinä sulle mallia tyypillisestä Halosen kannattajasta. Samaa paskaa ne Halosen kannattajatkin on huutanut, sillä erolla, että niitä mielipiteitä ei ole kovin vankasti perusteltu.
Kuten olen training addict sanonut olen edustanut väittelyissä ainoastaan itseäni vaikka Halosen kannattaja olenkin.
Älä siis profiloi minua yhtään miksikään muuksi kuin ehkä hulluksi kun olen jaksanut vängätä kanssasi.
Välillä keskustelu oli asiallisempaa välillä taas mentiin melkein solvaamisen puolelle. Niin metsä (tässä yhteydessä minä) vastaa kuin sinne huudetaan.
Kiitos kuitenkin kaikista asiallisista viesteistä ja toivotaan että tämä herättää vähän ihmisä ajattelemaan enemmänkin kenen joukoissa seisovat ja keiden asioita esim kokoomus todellisuudessa ajaa.

training_addict sanoi:
Siinä oot oikeessa, että ei se vitun ja perkeleen huutaminen mitään auta, eikä anna kovin hyvää kuvaa siitä huutajastakaan. Mutta mun mielestä se, että esim. netti on täynnä Saulin kannattajia kertoo aika helvetin paljon enemmän niistä ehdokkaista kuin kannattajista. Täähän on nimenomaan sananvapauden ja tiedon foorumi.

Kenen Intter-Netti on täynnä mitäkin. Niinistön loanheittäjä-apulaiset, nämä "avuliaat aatut" joita vaalilähetyksessäkin läimäistiin, heikensivät Niinistön kannatusta. Eli kyllä se internet oli, kuten muukin Suomi, Halosen kannalla. :)

Mielenkiintoista nähdä saako esim. ProKarelia jälkiseuraamuksia touhuistaan, itse olen sillä kannalla että jotain olisi hyvä tulla.

kuljetusala sanoi:
Olipas kovin "hassusti" tehty lainaus. Originaali meni:
SDP = Työtätekevien, opiskelijoiden, eläkeläisten, työttömien, lapsiperheiden sekä rehtien yrittäjien puolue.

Miten niin hassusti? Muuten varmaan hyvä tuo sinun lausumasi, mutta ota nuo eläkeläiset ja työtätekevät pois tuosta...

Välittömästi alkoi propaganda kun äänet oli kerätty. Nyt tavja jo kerkesi sanomaan vaalivalvojaisissa, ettei se ole keltään suomalaiselta pois kun koko maailmaa autetaan. Olisi noin selkeästi sanonut kantansa aiemmin, niin olisi ollut rosentit toisinpäin.

Jarek sanoi:
:wall: Niin,oikeistolaisena olen asiaan perehtynyt.Se olikin vain ironinen heitto ja osoitus siitä kuinka uskomattoman pitkälle sosialistit voivat kieroudessaan mennä.Ajattelepas että ne vaalit siellä olivat tasan yhtä lailliset kuin nämä meidän vaalimme tänään täällä.:arvi:

Vai on Jarek ihan haiderilaisia. :D

Inska sanoi:
Aivan sama mulle kuka on pressana, mutta joku hippi armeijan ylipäällikkönä on huono juttu. Miinat rocks.

Sama. Miinat oli mulle tarpeeksi hyvä syy äänestää Saulia, vaikka en siitä tai politiikasta muutenkaan nyt hirveästi perusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä itselle vasemmisto ja demarit edustaa nimenomaan niitä joukkoja , jotka haluaa tasapäistää kaikki suomalaiset -riippumatta siitä kuinka paljon työtä kukakin on valmis elämässään tekemään. Hyvinvointia vaan kaikille julkisin varoin (verovaroin) niin paljon ku irti lähtee!
Kyllähän se varmaan suomen köyhille kivasti sopii, että työssäkäyvät eivät saa nauttia tekemänsä työnsä tuloksesta/ menestyksestä ja maksaa suurimman osan tuloistaan veroa valtiolle.
Toivottavasti eduskuntavaaleihin kaikki miettii omassa elämässään näitä valintoja ja mihin ne johtaa :)

kuljetusala sanoi:

Pystytkö perustelemaan miksi SDP on opiskelijoiden puolue?

Halonen itse punainen lanka ohjelmassa ehdotti opiskelijoille elintason pudotusta ja nopeammin valmistumista. Opiskelijoiden oloja on muutenkin parannettu hyvin vähän viime vuosina, lähinnä kosmeettisia parannettu.

Vastikkeetonta rahaa jaetaan kyllä niin työttömille, alkoholisteille jne... mutta opiskelijoille... ehei, tulorajoja vahditaan kuin haukat ja opintoviikkoja lasketaan kovin tarkasti...

Ei kannata enää väitellä asioista kun vaalit on jo ohi ja tulos selvillä.

Siis elkää hyvät ihmiset enää väitelkö vaan halatkaa toisianne :D

lehdistössä ja mediassa oli kyllä sauli myönteistä antia, johtunee varmaan siitä että porvarit hallitsevat näitä medioita.

Täällä on kovasti puhuttu, kun Tavjan valtakaudella ei ole saatu mitään positiivistä aikaan. Kuitenkin vuoden alusta lähtien on tullut voimaan uusi laki, jonka mukaan tmt:a ei makseta enää kotiin. Näin helpotetaan pitkäaikaistyöttömien työelämään saamista. :thumbs:

http://www.mol.fi/mol/fi/06_tyoministerio/05_tiedotteet/01_2005/2005-12-29-01/index.jsp

Omassa kunnassani ei tarvita edes tuota 5 sataa päivää, vaan kaikki tmt-läiset ohjataan kunnan kautta töihin. Voin sanoa, et toimii aika hyvin. Itsekin olin mukana haastatteluissa auttamassa ja sellaista porukkaa siellä olikin, että pakko ne on ensin saada "pakkotöihin", jotta voisivat joskus vielä oikeasti työllistyä. :eek:

Juu se oli se SAK:n paha porvari kampanja, tosi Sauli-myönteistä kamaa. Ne varmaan huumasi medioiden demariedustajat kanssa, että Tarjasta tehdää evil muumimamma.

Vihdoinkin tämä helvetin vaalipaska on ohi. Kokoomusnuoret voivat palata taas tradenomikouluun haaveilemaan oikeasta työpaikasta, ja SAK trukkikuskiarmeija voi kaivautua poteroonsa uskotellen itsellensä voittaneensa Tarjalle vaalit. Jyväjemmarit eivät kodeistaan näemmä mihinkään lähteneetkään.

Halosen linjat ja toimet on nähty.
Globalisaatio ennen kaikkea, hio-hei ja hyvä Suomi.

Täällä vituttaa kympillä :curs:

Arvid sanoi:
Tässähän se juuri onkin, että SAK:t ja SDP:t eivät voi nykyiselläänkään tuota työn vientiä halpatyömaihin estää. Yrityksillä ei ole moraalia, ne tekevät mikä on tuottavimmaksi arvioitu. Nyt pitäisi joltakin löytyä älliä pitää suomalainen työ sen verran kilpailukykyisenä, että ne työt eivät valu ulkomaille.

Kuka sen sosiaaliturvan kustantaa, jos työt ja sitä kautta verotulot on päästetty siirtymään ulkomaille?

Niinpä. Pidetään työt suomessa, niin ei tarvitse alkaa uudeksi venäjäksi.

training_addict sanoi:
Se ero meillä vaan on siihen 4-kymppiseen paperin kommunistiin, että me mietitään myös tulevaisuutta todella pitkällä tähtäimellä eikä me olla katkeroiduttu siitä, että oma elämä menee päin helvettiä. .

Nimenomaan myös. Ajattelen pitkällä tähtäimellä, että itsellä olisi töitä. Ja en ole millään muodoin katkeroitunut, päinvastoin. Elämä on hyvällä mallilla ja töitä riittää. Investointeja tehdään, koska suomen työnlaatu (ainakin meillä) on maailman paras. Ja siitä kannattaa maksaa.

Ja neljäkymppinen en ole, pikemminkin kolmekymppinen. Ja jos huonosti menee, niin onneksi olen kartuttanut omaisuuttani niin mallikkaasti, että olen valmis muuttamaan vaikka indonesiaan (töitä olisi tarjolla myös tästä maasta) ja elän loppuelämäni mallikkaasti. Töitä on siis tarjolla omalta alalta muissa maissa, sitten ku suomesta loppuu. Jääkää te sitten tänne elättämään nämä ihmiset, joiden työt on siirretty ulkomaille. Itse en aio jäädä rannalle ruikuttamaan, vaan siirryn lämpimämpää ilmastoon tarpeen tullen. :D

Back
Ylös Bottom