Tarja Halonen - Suomen Tasavallan Presidentti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IsoDino
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
MissEvilEve sanoi:
Jännä huomata kuinka valitusvirttä ja suorastaan muita halveksivia/pilkkaavia kirjoituksia Saulin kannattajilta tulee vielä näin voiton jälkeenkin, puhumattakaan siitä millaisen kuvan Saulin taustajoukot ovat itsestään jo aiemmin antaneet internetin välityksellä eri forumeilla, pakkotoistosta moniin muihin keskustelusivustoihin.

Itse en tiennyt yhtäkään ihmistä kuka olisi sanonut äänestävänsä Tarjaa ja joka puolella 90% 18-35 ikäisistä ihmisistä ilmoitti äänestävänsä Saulia, suurimmaksi osaksi täysin fanaattisesti ja kiihkomielisesti kirjoitellen ympäriinsä ja mielestäni vauhkoten jopa niin paljon että se todennäköisesti ajoi joitakin epävarmoja äänestäjiä Tarjan puolelle.

Lopputulos on mikä on, valittaa saa mutta se ei auta mitään. Se mikä kuitenkin on väärin on se että pilkataan ja aliarvioidaan muita ihmisiä poliittisten tms erimielisyyksien perusteella nimitellen muita jopa vähä-älyisiksi jne, ja että äänestivät 'väärin'. Tarjaa äänestäneet äänestivät ihan oikein, samoin kuin Saulia äänestäneet eikä nämä näkemyserot tee kenestäkään tyhmää ihmistä, nimittelijöistä sitäkin enemmän.

Joka tapauksessa, onnittelut vaan Tarjalle ja häntä äänestäneille ihmisille, äänestäminen selkeästi kannatti.

Aamen. Lähes ainoa järkevä mielipide koko vaalisirkuksessa.

... kommentoin vaikka en halunnutkaan alunperin, mutta kuitenkin: onnittelut voittajalle (äänestin Saulia).

- demokratia on toiminut ja vaalitulos 52-48 kuvannee aika tarkkaan Suomen kansalaisten mielipiteitä. Ihmettelen kaikenlaisia leukailuja ja asiattomuuksia puolin sun toisin, mutta hyvähän se, että politiikka kiinnostaa ihmisiä. Tarjan mollaajat 42% pressaksi etc voisivat mennä itseensä - samanlaisella speksillä toimittaisiin vaikka voitto olisi mennyt toisin päin.

- presidentin rooli on huomaamaton, melkeinpä vain edustuksellinen. Tämä näkyi ainakin minulle keskustelun rajoittuneisuudesta, sisältönä aika paljon Natoon liittymistä jne.... ei presidentti voi tehdä yhtään mitään työn siirtymiselle ulkomaille (terveisiä vain täältä Saksasta...) - eli arvokeskustelu on hyvästä, mutta ei kumpikaan ehdokas mitään sateentekijöitä ole.

- presidentin tehtävä lienee nykyään yhdistää kansa yhteisten tavoitteiden taakse, toivottavasti tämä keskustelu on tuonut noita tavoitteita esiin. Jos Sauli olisi voittanut, keskustelu olisi kenties jatkunut jonkin aikaa, nyt en usko pohdinnan jatkuvan.

(lainaus edellisen kirjoittajan sigusta)
-Winston Churchill: "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

Olen samaa mieltä, joskus 96-97 joku lapunjakaja Rautatieasemalla yritti saada minua mukaan ehdottamaan Suomen ECU/EMU/euro (en muista) -liitännäisyyttä kansanäänestykseen. Sanoin selkäytimestä, että asia on niin tärkeä, ettei sitä pidä moisen alistaa.

MissEvilEve sanoi:
Toistan vielä kerran: En siis tunne yhtäkään ihmistä kuka olisi sanonut äänestävänsä Tarjaa, ja tämäkin taitaa olla ainoa palsta jolla olen nähnyt Tarjan kannattajia, niitäkin kohtalaisen vähän. Saulin puolesta on hehkutettu useilla forumeilla, ja moni on asennoitunut aika hyökkäävästi/fanaattisesti asiaan. Tietynlainen innokkuus on hyvästä ja voiton eteenhän pitääkin taistella, mutta negatiivinen asenne ja vihamielisyys/vastustajan pilkkaaminen+halveksiminen ei ole ihailtavaa toimintaa.

Ja loppukaneetiksi: Puoluekantani ei paista rivien välistä sillä Minä En äänestänyt Tarja Halosta, joten koen ottavani kantaa hyvinkin puolueettomalta näkökannalta ja siksi aidosti ja rehellisesti sen mukaan mitä oikeasti olen nähnyt, en kotiinpäin vihellellen.

Siis sä et tunne henkilökohtaisestikaan ketään Tarjan kannattajaa ja ihmettelet Saulin kannatusta netissä? Käyppä lukeen vaikka maikkarin keskustelupalstaa niin kyllä ne Halosen kannattajat huutaa sitä vittua ja saatanaa yhtä lailla. Ellei jopa enemmänkin.

Toisten pilkkaaminen tai mielipiteille nauraminen/halveksiminen ym. ei ole ihailtavaa toimintaa, mutta edelleen monasti hyvinkin ansaittua. Tässä nyt oletetaan aika paljon, että 100. viestiin "mä äänestän Tarjaa kun se on nainen ja Sauli rikkaiden presidentti" tulis kovinkaan korrektia vastausta.

Käykää lukeen sitä unskin blogia. Siellä on ennakkosensuuri paskanheittämisen suhteen ja yli 3000 pitkää romaania, lähinnä asiallisilta Niinistön kannattajilta. Ja ikähaitari on varmasti suurempi kuin 20-25 vuotta. Syy minkä takia ne Halosen kannattajat on hiljaa, johtuu eniten juurikin siitä, että niiden huonoa ehdokasta on niin vaikea puolustaa. Näin se vaan on.

Inkeri sanoi:
Kyllähän se varmaan suomen köyhille kivasti sopii, että työssäkäyvät eivät saa nauttia tekemänsä työnsä tuloksesta/ menestyksestä ja maksaa suurimman osan tuloistaan veroa valtiolle.
Toivottavasti eduskuntavaaleihin kaikki miettii omassa elämässään näitä valintoja ja mihin ne johtaa :)

Olen tarkasti varonut ottamasta täällä puolta näissä vaaleissa, koska aidosti olin ja olen sitä mieltä, että kaikki kolme pääehdokasta olivat asiallisia.

Sinulle kuitenkin sanon, että ainakin minä maksan hyvistä tuloistani mielelläni veroja kun näen, miten se estää Suomea kehittymästä yhteiskunnaksi, jollaista sinä mitä ilmeisimmin haluat. Asioilla on aina kääntöpuolensa. Jos saisin kuussa vaikka 200€ enemmän käteen, se ei muuttaisi minulla mitään todella merkittävää. Mutta monella yksinhuoltajalla, pitkäaikaissairaalla tai matalalla palkalla perhettään elättävällä tuo sama 200€ on ero kurjan ja siedettävän elämän välillä.

Olen ylpeä siitä, että saan maksaa veroja ja auttaa noita mainitsemiasi "köyhiä". He eivät saa olla jalon armeliaisuuden varassa.

Noo, vituttaahan tuo kun se noin päin päättyi.

Yövartijavaltio riittäisi, ja jokaiselle jaetaan oman panoksen ja ansioiden mukaan. Sellaisista pidettäisiin huolta, jotka eivät siihen itse kykene. Yhteiskunnassa ja työllistämisohjelmissa siirryttäisiin kannustavuusideologiaan ja houkuteltaisiin ne 300 000 työtöntä (tai edes osa niistä...) töihin.

Mutta ei kun ei. Sosialismi on kaunis asia.

Mniska sanoi:
lehdistössä ja mediassa oli kyllä sauli myönteistä antia, johtunee varmaan siitä että porvarit hallitsevat näitä medioita.
Täh?

Juma kun viestiä pukkaa ;) Tarttee pakkis jakaa kohta kahtia, kommareille ja natseille omat palstat :D

Mutta hei, ensi viikolla punnitaan Sauli. Jos se edelleen ajaa kansan etua ja haluaa muutoksia, niin se painaa eteenpäin. Jos mies katoaa politiikasta niin sittenhän sälli oli pelkkä pyrkyri. Samat sanat olisin sanonut Tarjastakin, jos olisi hävinnyt.

Itse äänestin kyllä Niinistöä, mutta kyllä mulle Halonenkin käy. Oikeastaan melko pitkälle aivan sama. Pressa ei kuitenkaan varsinaisesti mitään määrää. Eikä niistä kumpikaan ole mikään yli-ihminen pyyteettömästi kansan etua ajamassa. Kummatkin on nuoresta asti ajaneen omaa asemaa eteenpäin erilaisissa kuppikunnissa. Tyypillisesti politikot aloittaa jostain lukion hallituksesta ja siitä etenevät kirkkovaltuustoihin yms. seuroihin. Kahmitaan luottamuspaikkoja ja sitten isona päästään oikein eduskuntaan. Välillä ollaan jotain mieltä ja välillä toista. Sanotaan mitä ihmiset haluavat kuulla. Väitän että suurin osa ihmisistä kuitenkin äänestää vain omia unelmiaan. Jos oikein ahdistaa niin keksitään päässä mielikuvitus-Sauli/Tarja joka pelastaa kaiken ja on ihmisen puolella. Ja se toinen ehdokas on tietty itse pääsaatana. Kuka oikeastaan edes tietää mitä tyyppejä nuo ehdokkaat oikeasti ovat? Ainoat jotka tietää, on niitä jotka aikoinaan istuivat niiden kanssa kaupunginhallituksissa ja kuuntelivat niiden kännijuttuja jatkoilla. Tosin kun etsit käsiin kaksi tämmöistä tyyppiä, niin kuulet kaksi eri versiota totuudestakin.

Helpottaisi huomattavasti jos hankittaisiin Suomeen kuningas. Ei mikään pahviukko kuten Ruotsissa ja UK:ssa, vaan ihan oikea kunkku. Semmoinen joka pistää pään poikki jos joku on erimieltä. Ei tarvisi kuluttaa turhaan energiaa vaalien yms. miettimiseen. Ei tarvisi keskustella yhteiskunnan tilasta. Ei tarvitsisi manata päättäjiä. Jos joku avaisi suunsa, niin seuraavana päivänä olisi suupaltin hautajaiset ;) Mä muuten voisin olla se kunkku. Jos joku on eri mieltiä, niin sitten päät irti...

Alarik sanoi:
Vai on Jarek ihan haiderilaisia. :D

No sen verran että samanlaisella autolla ajellaan.;) Näin offtopicina,Haider on mielipiteineen saman verran oikealla mitä Halonen vasemmalla.Haider on kirosana,Halonen ei.
Olisin iloinen jos vastaisit.Oliko Euroopan sosialisteilta oikein asettaa Itävalta boikottiin?Lipponen Suomen edustajana tässä mukana.

Tarja on nyt tasavallan presidentti,samaa poppoota hänkin.

training_addict sanoi:
Siis sä et tunne henkilökohtaisestikaan ketään Tarjan kannattajaa ja ihmettelet Saulin kannatusta netissä? Käyppä lukeen vaikka maikkarin keskustelupalstaa niin kyllä ne Halosen kannattajat huutaa sitä vittua ja saatanaa yhtä lailla. Ellei jopa enemmänkin.

Toisten pilkkaaminen tai mielipiteille nauraminen/halveksiminen ym. ei ole ihailtavaa toimintaa, mutta edelleen monasti hyvinkin ansaittua. Tässä nyt oletetaan aika paljon, että 100. viestiin "mä äänestän Tarjaa kun se on nainen ja Sauli rikkaiden presidentti" tulis kovinkaan korrektia vastausta.

Käykää lukeen sitä unskin blogia. Siellä on ennakkosensuuri paskanheittämisen suhteen ja yli 3000 pitkää romaania, lähinnä asiallisilta Niinistön kannattajilta. Ja ikähaitari on varmasti suurempi kuin 20-25 vuotta. Syy minkä takia ne Halosen kannattajat on hiljaa, johtuu eniten juurikin siitä, että niiden huonoa ehdokasta on niin vaikea puolustaa. Näin se vaan on.

1. En tunne ketään Tarjan kannustajaa henkilökohtaisesti.
2. En ihmettele Saulin kannatusta, ainoastaan totesin että kannatus on ainakin minun lukemieni palstojen mukaan ollut lähes voittamattoman suuri.

Kristus mitä kusta. En olisi uskonut että Suomen kansa on noin suurelta osin sellaisia, jotka haluavat hidastaa kehitystä. :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onnittelut Haloselle ja Halosen kannattajille, varsinki heille jotka ovat hyvin perustellen kantansa ja saaneet ratioaalista keskustelua aikaan (tähän ei kuulu tähtityttö ja kuljetusala joiden perustelut lähentele junttimaisuuden huippua). Selän taputus Salelle ja kaikille jotka teki kamppaniatyötä! Tää ei jää tähän jonain päivänä punainenmuuri kaatuu vielä, tänään ei ollu se päivä mutta se tulee vielä. Hyvä Sauli:rock:

Uncle Sam sanoi:
Noo, vituttaahan tuo kun se noin päin päättyi.

Yövartijavaltio riittäisi, ja jokaiselle jaetaan oman panoksen ja ansioiden mukaan. Sellaisista pidettäisiin huolta, jotka eivät siihen itse kykene. Yhteiskunnassa ja työllistämisohjelmissa siirryttäisiin kannustavuusideologiaan ja houkuteltaisiin ne 300 000 työtöntä (tai edes osa niistä...) töihin.

Mutta ei kun ei. Sosialismi on kaunis asia.

http://www.mol.fi/mol/fi/06_tyoministerio/05_tiedotteet/01_2005/2005-12-29-01/index.jsp

:wall:

Voi vittu:wall:
Onneksi Suomessa ei voi olla kuin kaksi kautta presidenttinä.

Percele sanoi:
Vihdoinkin tämä helvetin vaalipaska on ohi. Kokoomusnuoret voivat palata taas tradenomikouluun haaveilemaan oikeasta työpaikasta, ja SAK trukkikuskiarmeija voi kaivautua poteroonsa uskotellen itsellensä voittaneensa Tarjalle vaalit. Jyväjemmarit eivät kodeistaan näemmä mihinkään lähteneetkään.

heh, aika hyvin kiteytetty koko häslinki tuohon :piis:

keijo s sanoi:
... Itseäni harmittaa eritoten kaikkien niiden työttömien puolesta joita ei saada nykytoimilla työllistettyä. ...Käsittämätöntä että tässä nyt puolustellaan "työläisiä" samalla kun ne kaikista köyhimmät jätetään työllistämättä.

Propsit Niinistölle että hän ajattelee myös köyhien ihmisten elämää rakentavasti.

Mä oon kyl tästä samaa mieltä. Mulle henk. koht. tärkeetä olis saada tää työttömyys kuriin. Vaikka oonki vasta nuori ni kyllä vittu on tullut koettua yhtä ja toista. Raha maailmaa pyörittää, eikä sitä saa ilman duunia, ja kun sen säännöllisen duunin saaminen tuntuu olevan ni vitun vaikeeta :itku:. Ja yrittämisen vähyydestä ei voi moittia, joten turha vetää sitä taas tähän väliin. Jalan saaminen oven väliin vaan ei kun käy sormia napsauttamalla.

"Raha ei tee onnelliseks, mut HELVETIN ONNETTOMAKS jos sitä ei oo!"

training_addict sanoi:
Siinä oot oikeessa, että ei se vitun ja perkeleen huutaminen mitään auta, eikä anna kovin hyvää kuvaa siitä huutajastakaan. Mutta mun mielestä se, että esim. netti on täynnä Saulin kannattajia kertoo aika helvetin paljon enemmän niistä ehdokkaista kuin kannattajista. Täähän on nimenomaan sananvapauden ja tiedon foorumi.

En tiedä mitä palstoja oot lukenut, mutta aika kivasti paistaa toi omakin puoluekanta rivien välistä, kun leimaat pelkästään Saulin kannattajat. Ja juurikin sen fanaattisuuden tai kiihkomielisyyden perusteella.

Käyppäs vaikka lukeen kuljetusalan kommentteja tuolta wanhasta Presidentinvaalit 2006 -tredistä, niin siinä sulle mallia tyypillisestä Halosen kannattajasta. Samaa paskaa ne Halosen kannattajatkin on huutanut, sillä erolla, että niitä mielipiteitä ei ole kovin vankasti perusteltu.

Ja en nyt tarkota, että kun pakkotoistolla ei ole Halosen kannattajia ollut, mutta jokainen voi käydä lukeen vaikka Hesarin perässähiihtäjä blogia. Sen kommentti osastoa. Siellä on viesteihin ennakkosensuuri ja varmaan 80% on asiallisia Niinistön kannattajia. Siis tulipunasen lehden sivuilla. Kyllä se kuule nyt on sellanen juttu, että vasureilla vaan oli selkeesti huonompi ehdokas ja siitä tää fanaattisuus johtui.

Sulla on ihme oletus, että kaikki Tarjaa äänestivät äänestivät "oikein" ja kaikki Saulia äänestävät äänestivät oikein. Ei todellakaan äänestäneet. Jaa mitenkä niin? No ihan sillä perusteella, koska sitä tietoa on kaikilla rajallinen määrä ja ne äänestysperusteet mitä ihmeellisempiä. Äänestän naista. Just.

Mitään korrektia käytöstä toisille nauraminen ei ole, mutta aika monen kohdalla aivan ansaittua. Ja joo, kyllä se mun mielestä vähän tekee ihmisestä tyhmän, että heittää sen päätöksen "arvalla". Se vaan osottaa, että ei ole täysin sisäistänyt mihinkä toimiva demokratia perustuu.

Ja joo, onnittelut Tartsille. Teatteri tuotti vielä yhden kauden. Äänestäjiä en uskalla onnitella, koska en edelleenkään ole sitä mieltä, että tässä valittiin Suomen kannalta paras vaihtoehto.

Propsit ja iso kiitos sulle niistä asiallisista kirjoituksista ja asialle omistautuneisuudesta. Kyllä punainenmuuri joskus vielä kaatuu:rock:

No Halonen jatkaa vielä 6 vuotta, harmi.
Minusta 6 vuotta riitti näyttämään ettei Tasavallan Presidentin valta ole enää mitään, sillä ei enää lopeteta työsulkuja, ei paranneta köyhien olosuhteita, presidentti on vaan naama edustamassa Suomea. Muumimammaa ei olisi tullut ikävä.
Mutta nyt sitten on jo järkevää keskustella mitä tapahtuu Halosen jälkeen? Suomeen ei varmaan tule Uutta naispresidenttiä sillä tarpeeksi vahvoja ehdokkaita ei ole. Vanhanen saattaa silloin vetäistä toisen yrityksen ja päästä pallille istumaan. Tosin Pääministerillä on enemmän valtaa ja oikeuksia kuin pressalla tai ainakin välillä näin tuntuu olevan.
Mihin suomen politiikka on menossa? Kukkaislinjalle?

luumu sanoi:
Olen ylpeä siitä, että saan maksaa veroja ja auttaa noita mainitsemiasi "köyhiä". He eivät saa olla jalon armeliaisuuden varassa.

Jos asuisin Suomessa ja olisin vaikka perheenäiti tms, työllistäisin mieluimmin 1-2 "köyhää" auttamaan kaikenmaailman kotitöissä, kuin maksaisin veroja jalon armeliaasti ja tekisin kaiken itse, itsepalveluyhteiskunnan jatkeena.

Suomen hyvinvointiyhteiskunnan malli on hyvä (eihän Suomessa köyhiä ole..), mutta joskus pelottaa...

'nuff said.

Edit: Sorry Luumu, laskin kymmeneen ja luin tekstisi uudelleen - ja taisin lainata ehkä epäasiallisestikin vain viestin loppuosaa - mutta joskus minusta tuntuu että, voisin auttaa "köyhiä" helpommin kuin veroja maksamalla. Mutta pyöriihän se maailma näinkin...

IsoDino sanoi:
Niinpä. Pidetään työt suomessa, niin ei tarvitse alkaa uudeksi venäjäksi.
Mutta millä keinoin? Tarjan (ja sidosryhmien) ainoa näkemäni ajatus on, että "yhteistyöllä". Mutta kun yrityksillä ei ole mitään syytä tehdä yhteistyötä, jos se ei niitä hyödytä. Kiitos juurikin sen globalisaation, yritykset tekevät bisnestään juuri siellä missä se kannattaa. Jossain vaiheessa työn kokonaiskustannukset (ml. sosiaaliturva) ja työn laatu eivät enää kohtaa... ehkä "teillä" kohtaa, mutta mitä jos kolmessa neljästä yrityksestä ei kohtaakaan. Silloin on koko yhteiskunta ruvella ja se näkyy myös "teillä".
Jääkää te sitten tänne elättämään nämä ihmiset, joiden työt on siirretty ulkomaille. Itse en aio jäädä rannalle ruikuttamaan, vaan siirryn lämpimämpää ilmastoon tarpeen tullen. :D
Niin lähden minäkin, mutta vielä olisi aikaa tehdä asialle jotakin.

Percele sanoi:
Vihdoinkin tämä helvetin vaalipaska on ohi. Kokoomusnuoret voivat palata taas tradenomikouluun haaveilemaan oikeasta työpaikasta, ja SAK trukkikuskiarmeija voi kaivautua poteroonsa uskotellen itsellensä voittaneensa Tarjalle vaalit. Jyväjemmarit eivät kodeistaan näemmä mihinkään lähteneetkään.

:hyper: ja maanantaina takaisin töihin.... mutta kuten sanottu, hyvä että yhteisistä asioista ja niiden kehittämisestä puhutaan.

Back
Ylös Bottom