Ite vedin pikateholla, muistaakseni sitä suositteli talotoimittaja.
Kiva palsta, muistan tavanneeni näitä joskus "ennen" raksaa ja en oikein ymmärtänyt kaikkea tunnetta mitä viesteistä pursusi. Nyt tiedän.
3krs 250m2 työn alla pääosin hartiapankilla.
Maalattiin viime kesänä ja funtsin tuota maalausta kans niin että päähän sattui. Yhdessä maalikaupassa ikänsä maalia myynyt vanhempi setä sanoi osuvasti
" öljymaalilla maalaa vain vanhat ukot". Olen sillä yhden puutalon vetänyt huoltomaalauksena ja on se ikävää ja kallista sotkemista vaikka hyvä jälki onkin.
Vinhaa ja Pikatehoa menee eniten. Vinha on hyvä ainetta mutta mielestäni vaatii hieman enemmän työtä. Se pysyy myös painekyllästetyssä.
Itse päädyin Pikatehoon, se on suosituin, se on hinta/laatusuhteeltaan hyvää ja erittäin helppoa ja hyvä jälki.
AInakin viime kesänä sa 11ltr samalla rahalla kui n 9ltr.
Toinen ehkä mun oma suosikki olisi ollut Teknoksen Nordica eko mutta oli kalliimpaa. Jonkinsortin homepuilkkujen esto mukana.
Ultraa en tunne mikä sen "ero" on.
Kuvittelin että "kun" maalaan itselle, haen tallinnasta maalit, yhdelle asiakkaalle maalasin edelliskesänä älvarin tallinnan ekolla, noin 50% halvempaa samasta kotimaisesta tehtaasta tulleena. Tosi helppoa ja hyvännäköistä maalasta.
Loppupelistä tärkeintä että maalaa 2 kunnollista kerrosta tasaisesti jokapaikkaan, myös räystäisiin ja ns kettumaisiin paikkoihin. Millä sit ikinä maalaakaan. Pensseleihin kannattaa panostaa myös ja tietty siihen henkilönostimeen.
Nää rautakauppojen tarjoukset on hauskoja, nyt superhintaan pikatehoa, aivan samaan hintaan normihintaan prismasta samalla kun muutenkin käy kaupassa.
Yrityskortillakaan mitään aletta maaleista.
Tuli maksamaan nostimien kera 1.5krs puutalo vajaa paritonnia.