Eipä tosiaan perustu tilastoihin. Yleistämistä on - tunnustan. 5 tuttavaa on ostanut rintamamiestalon. 4 on ollut käräjillä erilaisten vaurioiden takia ja sillä yhdellä on remontointi vasta alussa.
Kahdessa tapauksessa ongelma oli välikaton huono ilmanvaihto joka oli homehduttanut kattorakenteet yms.
Varmaankin vaan sattumaa, mutta tämän otannan perusteella uskallan kuitenkin mielipiteen jo asiasta muodostaa.
Tuossahan jo vastattiinkin siihen, miten ne ongelmat useasti eivät johdukkaan siitä, että talo olisi aikoinaan rakennettu "huonosti" tai "väärin". Se, että ostaa paskaa eikä ole perehtynyt asiaan riittävän tarkasti, on osittain omaa tyhmyyttä ja osin myös paskaa tuuria. Ja varmasti paljon muutakin. Eikä 50-60 vuotiasta taloa ostettaessa voi uutta vastaavaa nyt muutenkaan enää saada, mikä tuppaa joskus unohtumaan.
Mitä itse asiasta esim. rintamamiestalo-foorumilta olen lukenut, niin hyvin usein ongelmat johtuvat jälkikäteen tehdyistä muutoksista, kellarista tai talon huollon&kunnossapidon laiminlöynnistä. Jos rintamamiestalo on peruskorjattu, niin itse kiertäisin saman tien kaukaa, ellei olisi tarjota valokuvia tehdyistä muutoksista, jne. Ei liity nyt kyllä mitenkään enää lämmitykseen tämä.