Takareisien tappotreenit àla Kalimero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Bisley

SNIKT!
VIP
Ikä
38
Tänään oltiin valmentajani:worship: kanssa trenaamassa reiden takaosia Meijerillä ja tässä nyt aattelin käydä läpi mikä sai meikäpojan takareidet huutamaan hoosiannaa!!

-Ensin alkulämpärit krossarilla (10min) ja pakolliset venyttelyt.

-Lähdettiin liikkeelle hakemalla lisää lämpöä suorin jaloin maastavedolla (3X15 tangolla)

-Sitten polviltaveto hitaasti puristaen ylhäällä pakaroita niin että perse repeää (12X50kg, 10X80kg, 8X110kg, 6X140kg ja 5X140kg)!

-Seuraavaksi siirryimme yhden jalan reisihauis laitteeseen. Siinä yhä äärimmäisen hitaasti liike niin että toinen joutui jo auttamaan vikoissa (2 sarjaa, 15X20kg)!

-Taas siirryimme seuraavaan masiinaan eli reisikoukistajaan maaten. Siinä yksi sarja X 15 toistoa. Alkoi siinä vaiheessa olla mehut täysin imetty jaloista.:eek:

-Viimeinen liike istuen reiden koukistajalaitetta. Yksi sarja jossa ensin 15 toistoa istuen ns. epäortodoksisesti "liian edessä"(venyttää aivan sairaalloisesti takaosia) ja heti perään 10 toistoa puristaen selkä kiinni selkänojassa!

-Loppuun teimme loppulämppärit (12min) fillarilla ja venyttelyt.:piis:

Nyt tuntuu siltä ettei uskalla liioin jännittää reiden takaosia peläten että kramppaa kiinni!

Takareidet jää usein monilla turhan vähälle huomiolle, kun tehdään samana päivänä niin etu kuin takaosat!

Kokeilkaa ken uskaltaa ja varmaa on kehitys!:thumbs: :thumbs:

PS. Ensi kerralla kumuloimme samat liikkeet useammilla sarjoilla niin, että loppujen lopuksi jonain päivänä sarjoja tulisi 5 per liike? Auts!!!:itku:

Täytyy kokeilla joku päivä tuolla "metodilla", sen verran hauskalta se salilla näytti :) .

Parin päivän päästä sitä vasta huomaa onko treenimenny perille :D

Hmph... Kai se nyt on päivänselvää, että jos treenipäivän pyhittää kokonaan yhden lihasryhmän treenaamiseen, niin kyseinen lihasryhmä huutaa hoosiannaa ja pitkään tämän jälkeen - riippumatta siitä oliko treenin suunnitellut ammattivalmentaja tai perustreenari.

Voihan se olla, että Bisleyn treeni oli helvetin tehokas takareisin kehittäjä, mutta ei kai sitä nyt mistään välittömistä DOMS:seista voi päätellä.

PunttiOskari sanoi:
Hmph... Kai se nyt on päivänselvää, että jos treenipäivän pyhittää kokonaan yhden lihasryhmän treenaamiseen, niin kyseinen lihasryhmä huutaa hoosiannaa ja pitkään tämän jälkeen - riippumatta siitä oliko treenin suunnitellut ammattivalmentaja tai perustreenari..
Ei se nyt ihan päivänselvää ole! Kyllä siinä on vissi ero jos treenaa "perustreenarin" kanssa tai jos treenaa kaverin kanssa joka todella tietää miten spotata ja auttaa pakkotoistoissa!!! Ei kannata aliarvioida osaamista ja ammattitaitoa!:)
Intensiivisyys ja volyymi yhdistettynä raskaisiin painoihin on todella tehokasta! Enpä ole koskaan kenenkään nähnyt tekevän samalla intensiivisyydellä treenejä kuin valmentajani! Ja kaikenlaista olen nähnyt yli 14 vuoden treenaamisen aikana!:eek:

Ihmettelen kuitenkin että jos se on niin päiväselvää niin miksei jengi tee kehittääkseen heikoimpia lihasryhmiä juuri pyhittämällä sille yhden kokonaisen treenin?:rolleyes:

Ps. Jo yöllä jalkoja särki niin, että hyvä kun ylös pääsi vessassa käymään!

Eikä nää asiat kaikille ole niin päivänselviä! Sen takiahan tänne treeni osiolle kirjoitetaankin!? Ja jos sulle ne on itsestäänselvyyksiä niin tuskin sitä tarttee oikein muille kertoa? Muutenhan minäkin olisin jokaiseen trediin huokaillut että -kyllähän toi on ihan selvää kauraa?!!!:wall:

taas tämä menee tähän aivan turhaan "tottakai minä sitä tätä tuota" miks helvetissä te ette niin tee ja näytä siltä, että ootte niin tehny jos se on päivän selvää ? enkä halua nuoleskella ketään, siihen ei ole mitään tarvetta, mutta minusta tämän tason kaveri kun laittaa treeninsä näkyville voi vaan kattoa sen, kattoa sitten miestä ja miettiä tekeekö se kaiken aina niin päin persettä.hiljaa saa toki todeta sitten mielessään "perkele, ton mä teen" tai "hah, mitä paskaa", mutta kaiken kehityksen ym itsestään selvänä pitäminen on typerää. muuten täällä olisi kansallisentason kehonrakentajia koko palsta täynnä, vain koska "kaikki pyhittää samalle lihakselle yhden kokonaisen treenipäivän"

Kiitokset Bisleylle, näitä on aina mielenkiintoista lukea. (Veikkaan, että tämä keskustelu kääntyy pian siihen suuntaan, että "natulle ei tuollainen tuntumahomma volyymitreeni kyllä ole hyvä, tiheämpifrekvenssinen perusyksjakoinen toimii paremmin blaa blaa..")

Kauanko teillä meni itse treeniin aikaa? Lämpät + venyttelyt näytti olevat 22min.

Jallis sanoi:
Kiitokset Bisleylle, näitä on aina mielenkiintoista lukea. (Veikkaan, että tämä keskustelu kääntyy pian siihen suuntaan, että "natulle ei tuollainen tuntumahomma volyymitreeni kyllä ole hyvä, tiheämpifrekvenssinen perusyksjakoinen toimii paremmin blaa blaa..")

miten mulla kävi iha sama mielessä ja siks just avauduin :)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Bisley sanoi:
Tänään oltiin valmentajani:worship: kanssa trenaamassa reiden takaosia Meijerillä ja tässä nyt aattelin käydä läpi mikä sai meikäpojan takareidet huutamaan hoosiannaa!!

Tällä hetkellä foorumilla tuntuu yleisesti olevan huudossa nämä 1-2 -jakoiset ohjelmat. Jos teet takareidet omana päivänä, niin ohjelmasi on varmaankin jaettu useampaan kuin 2 osaan :). Millaisella jaolla treenaat? Oletko koittanut 1-2 -jakoisia treeniohjelmia ja mitä olet näistä mieltä?

Muista tredin viesteistä päättelin että takareidet ovat "huono" lihasryhmäsi ja siksi sille on pyhitetty oma treenipäivänsä. Kauanko olet tehnyt takareibanit omana päivänään ja onko tästä näkyny hyötyä? Onko sinulla muita ns. huonoja lihasryhmiä joille on omat treenipäivänsä?

"Stimulate, don't annihilate"
Lee Haney
:)

Hoho, varmasti tuntuu jossain. Minulla riittää 6 sarjaa ja sitten jo takareidet aivan jumissa ja rappusissa sattuu. :rolleyes:

Kride sanoi:

Joo. Ite tein (kyykyn jälkeen) vain 4*8-10 (kovat sarjat) sjmv ja sama homma. :eek: :)

Bisley, laskitko jo tuon SJMV:n yhdeksi liikkeeksi? Eli kun jonain päivänä sarjoja tulee joka liikkeeseen 5, niin tuleeko siis yhteensä 20 sarjaa, vai 25... :eek:

ps.
Onneksi me kaikki päästään tarkistamaan Bisleyn takareisien kehitys kun on kisaavasta kaverista kyse. :) (Eli vikinät sikseen, pliis)

Kyllä se mun mielestä vaan on erinomaisen hyvä asia, että kisaavakin jamppa viitsii laitella tänne tietoa omista treeneistään. Ihan sama, toimisiko joku treeni sellaisenaan itsellä tai ei, uusia ideoita niistä voi silti saada, ja sovellettuna varmasti varsin toteutuskelpoista touhua. Oli se voisilmä sitten mukana tai ei.
Ja kyllä mä mielummin menisin ammattilaisen treenattavaksi, kuin jonkun pari kuukautta salilla käyneen. Molempien treeneillä varmasti saisi paikkansa kipeäksi, jos kovaa tekee, mutta toisen tavasta saattaa saada enemmän hyötyä.

Nyt mun täytyy kysyä, minkä vuoksi reisikoukistusta kolmella eri tavalla?
Eiks se oo sama mitä reisikoukistuskonetta käyttää?

Aattelin vaan että jos tekis kahta tai kolmee erilaista reisiojennuslaitetta, niin oisko mieltä.

En tarkoita provota, oletan että kavereilla on hyvä syy siihen miksi näin.

Kyllä mulla on tosi hyviä kokemuksia treenien jakamisesta useampaan osaan, esim kroppa 5:ssä osassa läpi. Ja mäkin sain aikanaan parannusta ikuiseen ongelmaan takareisien kanssa kun aloin tehdä ne omana treeninään. Toimii myös selkäpäivän alkuun yhdistettynä jos haluaa pysytellä 4-jakoisessa. Parhaan kehitykseni tosin sain niin, että joka toinen treenikierros oli 6:sia ja joka toinen 15-20 toistoilla, Supermassa-kirjan inspiroimana. Muokkasin vain Maken kirjan treeneistä itselleni sopivan systeemin, kannattaa tutustua jos ei vielä ole lukenut :thumbs:
Mutta... itse sorruin siihen virheeseen, että vauhtisokeus yllätti. Aloin ajatella, että kun oon näin hyvin saanut kehitystä tällä systeemillä, niin vielä vähän... ja vielä vähän. Sitten se kehitys stoppasi kuin seinään keväällä ja samana syksynä oli tarkoitus alunperin nousta toista kertaa lavalle, sarjaa ylempänä. Ei riittänyt massat ihan vielä ja samalla hiipui koko kisailuinto ja myöskin samaa tietä bodaustreenit.
Ja miksi kirjoitan tästä? Olen jälkiviisaana sitä mieltä, että eristetyllä kovalla treenillä kyllä saa tulosta, mutta se myös vie tukkoon. Pitäisi ajoissa osata keventää ja vaihtaa treenityyliä, ja jatkaa taas myöhemmin siitä mihin jäi. Uskon, että ainakin mulle olisi kyseinen syklitys tuonut vielä hyvin kehitystä jatkossa jollen olisi rynnännyt kiireissäni hakkaamaan päätä betoniseinään.

Tässä olis yks jako millä meen jonkin aikaa. Vaihtelen tosin kohtalaisen useasti lihasryhmiä ja painotan joitain heikompia jos on tarvetta (yleensä on).:)

Su: Etureidet ja reidentakaosia yksi tai kaksi liikettä
Ma:Rinta ja hauis
Ti:reiden takaosat ja pohkeet
Ke: vatsat, selkä ja joskus liike tai pari ojentajille
To: olkapäät, pohkeet(yksi liike)
Pe: Hauis ja ojentaja
La: vapaapäivä

Joka treenin jälkeen aerobista noin20-30min (tämä siis offilla)

Treeneihin menee yleensä noin tunti ja vartti plus aerobinen päälle.

B.O.S.S. sanoi:
Bisley, laskitko jo tuon SJMV:n yhdeksi liikkeeksi? Eli kun jonain päivänä sarjoja tulee joka liikkeeseen 5, niin tuleeko siis yhteensä 20 sarjaa, vai 25...
En laske. Ne olivat yhä lämppäri sarjoja.
SerialLooser sanoi:
Nyt mun täytyy kysyä, minkä vuoksi reisikoukistusta kolmella eri tavalla?
Eiks se oo sama mitä reisikoukistuskonetta käyttää?
Kyllä ne ottaa eritavalla ja erikohtiin takareisissä. Painotkin ovat aivan eri luokkaa riippuen laitteesta.

:) :) :) :) :) :) :)

oishan tuo varmaan ihan kokeilemisen arvoinen..mikäli salilla olisi riittävästi laitteita :rolleyes:

ihan mielenkiinnosta kyselen, että oletkos koskaan koittanut noita vähempijakoisia treenejä tosissaan, vai oletko aina tehnyt useampijakoisilla?

fakedit. tarkemmin ajatellen sulle pitäis tehdä joku "kysy bisleyltä bisleystä"-ketju :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom