Takareidet

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
PMLats sanoi:
Suorin jaloin maastavetoa ei mun mielestä tarvi tehdä niin pirskatin matalalle kuin usein näkee. Tankoa ei tarvitse viedä nilkkoihin asti.

Näin on. Suosittelisin selkä- ja polviterveydellisistä syistä myös välttämään varsinaista suorin jaloin maastanostoa ja sen sijaan tekemään sen lähisukulaista, jäykin jaloin maastanostoa. Ts. pidä reidet paikallaan läpi liikkeen, mutta polvet lievästi taivutettuina.

MKM sanoi:
Näin on. Suosittelisin selkä- ja polviterveydellisistä syistä myös välttämään varsinaista suorin jaloin maastanostoa ja sen sijaan tekemään sen lähisukulaista, jäykin jaloin maastanostoa. Ts. pidä reidet paikallaan läpi liikkeen, mutta polvet lievästi taivutettuina.

Mä ainakin teen juuri tätä takareisille ja puhun kyllä että teen SJMAVEa. Tiedä sitten mikä olisi oikea nimitys. Siis ei todellakaan mitään polvet lukkoon tyyliä vaan jalat vähän koukussa.

Tuskailin tässä kun salilta on hävitetty koukistajat istuen härveli, on vain makuulta tehtävä. Ja kun SJMV on erittäin riskialtis liike välilevyvialla... Salin omistaja naikkonen sitten näytti aika ovelan liikkeen, joka ainenkin minun silloisilla kireillä ja kramppaavilla takareisillä oli aivan mahdoton tehdä. Tuossa mentiin sellaiselle tasolle polvilleen, selkä suorana ylöspäin ja nilkkoihin tuli rullat tukemaan jalat paikalleen. Sitten siitä taivutetaan/nojataan eteenpäin niin paljon kuin kantti kestää. Ottaa aivan tajuttomasti kyllä... pitää olla melkoinen kone jos pystyy tekemään aivan alas asti ja pääsee takas pystyyn. Varmaan hyvä liike jos on sikavahvat takareidet ja erittäin kevyt yläruumis.

Ei mitään hajua onko liikkeellä jotain nimeä, toivottavasti joku ymmärti selityksestä.

Joo, paitsi tossa on vähän enempi selkää mukana. Idea kuitenkin aikalailla sama. Siinä vaan oltiin tasasella alustalla niin, että polvet oli kokoajan "maassa" ja lähtöasento ihan pystyssä, josta sitten nojataan eteenpäin ja jarrutetaan takareisillä. Siihen ylösnousu vaiheeseen en vielä päässyt, kun alko kramppaamaan ;)

JaniU sanoi:
Ei mitään hajua onko liikkeellä jotain nimeä, toivottavasti joku ymmärti selityksestä.

Mä olen kuullut tota liikettä nimitettävän Colin-liikkeeksi. Sen pikajuoksijan mukaan... Huhut kertoo, että äijä olis pumppaillu tota lisäpainojen kanssa.

Mulle on kyllä ollut omassa kropassakin ihan tarpeeksi painoa, on nimittäin helv***n rankka liike. Joo ja olen tehnyt sen puolapuissa. Siis jalkaterät siinne alle ja polvien alle pehmuste.
Taitaa kuulua myös luistelijoiden ja jääkiekkoilijoiden harjoituksiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom