Tahdon voimaa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasd
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Selailin tuota treeniohjelmat-ketjua, mutta en löytänyt oikein mitään hyödyllistä tilanteeseeni, ja päätin tehdä oman ketjun. Ehkäpä joku muukin hyötyy vielä tästä?

Ensin hieman faktaa itsestäni ja salihistoriastani:

Olen 17-vuotias jätkä, harrastellut kuntosalilla n. 1,5 , joka sisältää yhden ~3-4 kuukauden tauon. Tony Halmeen kirjan ohjeilla aika pitkälti, mutta aluksi laitoin joka liikkeessä sarjat neljään ja toistot kymmeneen/sarja. Massaa olen saanut hyvin, mutta voima jäänyt puuttumaan. Nyt olen 182/88,
leukoja menee onnekkaana päivänä 2 kappaletta. Kun aloitin, olin 178/72 suurinpirtein.

Voimaa tarttis saada lisempää! :evil: Masentavaa kun niin moni vähemmän aikaa treenannut nostaa paljon enemmän joka liikkeessä. Tällä treenimäärällä penkkiennätykseni on 70kg, kyykky(90 astetta) 120kg kakkosella, maastavedossa abouttierallaan 100 kiloa. Luulisi että menisi paljon enemmän joka liikkeessä, tähän massaan nähden. Palautumaan olen nopea mielestäni. Lienee mainittava etten käytä lisäaineita.

Eli nyt hermotukset kuntoon ja uutta ohjelmaa kehiin. Voimatreenistä minulla ei ole juuri mitään hajua (sarjojen lyhyyden lisäksi), ja toivoisinkin teidän osaavan auttaa tässä. Jos aikaa löytyy ylimääräistä, voisitteko auttaa jopa ihan ohjelman tekemisessä?

Ah, ja aloitan huomenaamuna HIIT-harjoittelun. Aion saada nämä lihakset näkymään paremmin.

Pännii olla iso mutta heikko. Kiitos mahdollisesta avusta! :kippis1:

pollo sanoi:
Ruokapuoli kuntoon ja palautusjuoma kehiin, jos ei ole jo ollut.

Paljonko on rasvaprosentti on suurinpiirtein?

Ruokaa syön ihan riittävästi, I think. Syön paljon protskupitoista ruokaa ja juon maitoa. Omituinen tapa on myös syödä jokaisen treenipäivän illalla kananmunanvalkuainen raakana.

Palautusjuoma, miksi? En ole tähänkään asti tarvinnut.

Rasvaprosenttia paha mennä arvioimaan. Jos painan sormen alavatsaan kun jännitän vatsalihaksia ja makaan selälläni, se uppoaa pehmeästi ~ yhden-kaksi senttimetriä. En ole mikään läski, mutta lihakset peittyy jo näilläkin.

Jasd sanoi:
Rasvaprosenttia paha mennä arvioimaan. Jos painan sormen alavatsaan kun jännitän vatsalihaksia ja makaan selälläni, se uppoaa pehmeästi ~ yhden-kaksi senttimetriä. En ole mikään läski, mutta lihakset peittyy jo näilläkin.

Tässä jossain threadissa oli tämä taulukko josta pystyi arvioimaan rasva%:in. Jos minä noilla tiedoilla ja kehityksesi kuvauksella arvioisin niin päätyisin tuonne reilusti yli 20% rasvoihin.. jos nyt ihan totta puhut että lihat peittyy ja vatsa menee sisään reilusti niin veikkaan sulle 30% rasvoja.

Mitä muut arviois kaverin kuvauksen perusteella? 16kg lihaa ei ole helppo homma 1,5 vuodessa kun oletetaan että lähtötilannekkaan tuskin oli mitään alle 10% rasvojen luokkaa..

Jasd sanoi:
Ruokaa syön ihan riittävästi, I think. Syön paljon protskupitoista ruokaa ja juon maitoa. Omituinen tapa on myös syödä jokaisen treenipäivän illalla kananmunanvalkuainen raakana.

Palautusjuoma, miksi? En ole tähänkään asti tarvinnut.

Tuota palautusjuomaa olet varmaan kokeillut? :jahas: -Jos et anna lihaksillesi ravintoa kasvaa, ei myöskään voimat kasva. Lisää sapuskaa naamaan vaan. Kun ruokapuoli on kunnossa, alkaa sitä voimaakin tarttumaan jossain vaiheessa. Lisäksi sinun pitää ottaa huomioon se, että varsinainen "voimakehitys" alkaa kaikilla eri aikaa. Sinullakin on kasvukausi vielä kesken, mikä on osasyy voimattomuuteesi.

Söörstiä ja F.A.Q:ia äkkiä peliin ja lissää tietoa treenistä, ravinnosta ja levosta aivoon.
:thumbs:

Jasd sanoi:
Masentavaa kun niin moni vähemmän aikaa treenannut nostaa paljon enemmän joka liikkeessä. Tällä treenimäärällä penkkiennätykseni on 70kg, kyykky(90 astetta) 120kg kakkosella, maastavedossa abouttierallaan 100 kiloa. Luulisi että menisi paljon enemmän joka liikkeessä, tähän massaan nähden. Palautumaan olen nopea mielestäni. Lienee mainittava etten käytä lisäaineita.

Jos ennätyksesi on kehittynyt noin huonosti niin ei sitä lihaakaan ole kyllä tullut hirveästi. Itselläni on kirotun huono voimapuoli, mutta kyllä tulokset kasvavat myös kun lihasmassaa tulee. Ja kanattaa heti lopettaa tuo "lisäaine" asenne. :jahas: Palautusjuoma kehiin ja ruokavalion viilausta näin aluksi.

Ei ne palautusjauheet ole mitään keijukaistaikapölyä voimien kasvuun, vaikka itse olenkin jo pidempään sellaista käyttänyt. Perustasolla kehittyy ihan loistavasti satsaamalla kunnon ruokaan ja pitämällä se proteiininsaanti tarpeellisella tasolla. "Omituinen tapa on myös syödä jokaisen treenipäivän illalla kananmunanvalkuainen raakana." Tuo nyt ei paljoa ole, joten ehkä se päivittäinen proteiiniannos ei riittävä olekaan.

Pudottamalla toistomääriä alle kahdeksaan tarttuu varmasti voimia.

Kannattaa myös seurata onko viikossa tarpeeksi lepoa. :whip:

...yhdessä kananmunan valkuaisessa on jotain 4g proteiinia...
Tarvit päivän aikana vähintään ~180g .

Trinity sanoi:
...yhdessä kananmunan valkuaisessa on jotain 4g proteiinia...
Tarvit päivän aikana vähintään ~180g .

No tuleehan sitä nyt muutakin syötyä. Lautanen täyteen aina kun ruokaa saa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä tulosten pitäisi nousta tuon kokoisella ihan perussyömisellä jos treeni vain on kohdallaan. Jos proteiininsaanti on edes gramman per painokilo (energiansaannin kokonaisuudessaan on pakko olla riittävää) niin treenaamisella saat maksimit isommiksi. Palautusjuoman puuttuminen ei selitä mitään, toki se kannattaa mukaan ottaa ellei asu salin vieressä ja saa ruokaa välittömästi treenin jälkeen.
Miten nuo maksimisi ovat kehittyneet 1,5 vuoden aikana ja miten viimeisen 6kk aikana? Kuinka usein harjoittelet ja millaisia sarjoja? Ota penkin kohdalla käyttöön vaikkapa tuo Miken 2x6, kyykyssä ja vedossa itselleni ovat toimineet 5x5 sarjat. Aina kun 5x5 nousee, lisäät seuraavalle viikolle 2,5 kiloa tankoon. Jos lähtötaso on ollut käytännössä 0 niin eivät nuo tuloksesi kamalan huonoja ole maastavetoa lukuunottamatta. Ihmettelen miten se on kyykkyä jäljessä.

Tarkennan vielä kysymystäni, sen millaisia sarjoja teet sanoitkin. Eli kuinka usein käyt salilla ja millainen on jaotuksesi? Kuinka monta eri liikettä teet per treenikerta?

Vähän :offtopic: mutta ihmettelen vaan miten sama mies voi nussia jonkun munanvalkuaisen kanssa ja seuraavassa lauseessa ihmettelee palautusjuoman merkitystä... Satutko olemaan niitä joiden mielestä "jauheet on saatanasta!!1"?

Mä en kyllä pysyisi lähelläkään nykyistä kokoani ja voimatasoani, jos en joka päivä sekoittaisi itselleni 2-3 lisäravinnepirtelöä sisältäen protskujauhetta, maltoa, kokonaisia munia ja maitoa. En oo nähnyt syytä heittää keltuaisia roskiin, kun en kuitenkaan kaupassa voi maksaa pelkistä valkuaisista, päivän kokonais rasvansaantini on kuitenkin kohtuullinen ja kolesteroliarvot on pysyneet hyvinä. keltuainen sisältää sentään yli kolmasosan munan valkuaismäärästä. (Ravintoainetaulukon mukaan 100g keltuaista sisältää enemmän proteiinia kuin 100g valkuaista). Jos välillä kyllästyn kittaamaan proteiinijuomia, niin herkuttelen vaikka paistetulla pakasteseitillä (400g:n paketissa n. 80g protskuja).
Tietysti jos joku jaksaa syödä kotiruokaa 5-6 kertaa päivässä, niin pärjää varmasti ihan hyvin ilman lisäravinteita. Itse en omaa tarpeeksi suuria ruokahaluja ja rasvansaanti pysyy paremmin kontrollissa lisäravinteilla, kuin normaalilla ruoalla.

Tarkoittaako kotiruoka lämmintä ruokaa? Jos lasken esimerkiksi tänään syöväni aamiaisella kaksi kananmunaa (proteiinia 20g), lounaalla kanan rintafilettä vaikkapa 250 grammaa (proteiinia 50 grammaa), iltapäivällä muiden syömän pullan/kolmioleivän sijasta salaatin kanssa raejuustoa 150 grammaa (proteiinia 25 grammaa), treenin jälkeen kotiin tultuani tonnikalaa purkillisen (proteiinia n. 50 grammaa) ja illalla ennen nukkumaanmenoa purkillisen rahkaa (proteiinia 25 grammaa), tulee päivän annokseksi jo 170 grammaa proteiinia. Tähän en edes laskenut mukaan kasviperäistä proteiininsaantia. Painan toki vain 76 kiloa ja isompi kaveri tarvii isommat annokset, kuitenkin päivän proteiinintarpeeni tuli tyydytetyksi aivan normaalilla ateriamäärällä joista aamupala ja lounas ovat lämpimiä aterioita, muut välipaloja.

p.s. otan treenin jälkeen toki kiltisti palautusjuomani koska siitä on hyötyä, halusin vain todeta että varmasti ilmankin pärjää helposti ja maastavetomaksimi kehittyy 100 kiloa suuremmaksi ;)

Jimmy sanoi:
Vähän :offtopic: mutta ihmettelen vaan miten sama mies voi nussia jonkun munanvalkuaisen kanssa ja seuraavassa lauseessa ihmettelee palautusjuoman merkitystä... Satutko olemaan niitä joiden mielestä "jauheet on saatanasta!!1"?

Olikohan toi mulle? Sovitaan, että oli. :D

Teetkö jotain käännytystyötä? Jos kaveri päivittelee tapaansa syödä illalla yksi munanvalkuainen treenin jälkeen, voi tästä vetää johtopäätöksen, että tuskin sitä proteiinia päivää kohden kovin paljoa on ruokavaliossa. Eli homman ratkaisu olisi tarkistaa proteiininsaanti ruokavalion kautta. Aloittelijalle palautusjuomalla on voimatasojen nostamisessa yhen piarun merkitys. Kaveri vielä itse ilmaisikin, ettei vielä löydy kiinnostusta lisäravinteisiin. Silloin kun ruokavalio on kunnossa ja kehitystä ei tapahdu, sanoo logiikkakin, että palautusjuoma ja lisäproteiini on kokeilun arvoista. Eikö?

Wildemar sanoi:
Olikohan toi mulle? Sovitaan, että oli. :D

Ei ollu sulle.

Teetkö jotain käännytystyötä? Jos kaveri päivittelee tapaansa syödä illalla yksi munanvalkuainen treenin jälkeen, voi tästä vetää johtopäätöksen, että tuskin sitä proteiinia päivää kohden kovin paljoa on ruokavaliossa. Eli homman ratkaisu olisi tarkistaa proteiininsaanti ruokavalion kautta. Aloittelijalle palautusjuomalla on voimatasojen nostamisessa yhen piarun merkitys. Kaveri vielä itse ilmaisikin, ettei vielä löydy kiinnostusta lisäravinteisiin. Silloin kun ruokavalio on kunnossa ja kehitystä ei tapahdu, sanoo logiikkakin, että palautusjuoma ja lisäproteiini on kokeilun arvoista. Eikö?

Yritätkö opettaa faijaas naimaan? ;) En tee käännytystyötä, ihmettelin vaan tuota asioiden suhteuttamista, ensin pidetään munanvalkuaista treenipäivänä maininnan arvoisena seikkana ja sitten ihmetellään heti perään että miksi hitossa palautusjuoma.

Pidän tuon kuvan galleriassa vielä huomisaamuun asti, jos siitä jotain apua on.
Luulen että uudella treeniohjelmalla saan potkua tähän treeniin, en popsimalla jauheita. Ja nimenomaan voimapainotteisemmalla. Kävin siellä Miken 2x6 -ketjussa ja bongasin ihan järkevän kuuloisen ohjelman siitä toiselta sivulta. Sillä jatkan huomenna!

Ei minulla mitään kammoja jauheita kohtaan ole, mut...
1. Pidän itseäni enemmän tällasena harrastelijana kun ammattilaisena
2. Ne maksaa hunajaa, olen köyhä opiskelija joka asuu kotona vanhempien luona.
Kuukausituloja noin 20 euroa.
3. Luulen että en niitä tarvitse.

Suositut

Back
Ylös Bottom