Täydellinen ruokalaji

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukkas
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Nyt on täydellinen ruokalaji haussa.

Täydellinen ruokalaji on sellainen, jonka valmistaa alle viidessä minuutissa ja on todella hyvää ja ravitsevaa. Proteiinia siinä pitäisi olla reilusti, hitaita hiilihydraatteja jonkin verran ja tyydyttymätöntä rasvaa pikkaisen. Kuitua ei myöskään saa unohtaa. Täydellinen ruokalaji olisi mieluiten kiinteässä muodossa nautittavaa. Luonnollisesti täydellisen ruokalajin glykeeminen indeksi ja glykeeminen kuorma olisivat matalia.

Olisiko mitään nerokkaita ideoita?

Itselleni mieleen tulee Oululaisen täysjyväruisleipä, jonka väliin laitetaan kasvisrasvaa, tomaattia, salaattia, kurkkua, vähärasvaista juustoa ja mukava annos vähärasvaista lihaa. On kyllä todella hyvää ja helppoa valmistaa. Ja helppo vaikka kuljettaa töihin/kouluun.

Pistääkö kukaan paremmaksi?

Yritetään, itse voit ottaa selvää glykeemi-jutuistas.
purkki rahkaa esim ehrmann, kaurahiutaleita/mysliä runsas sarvellinen sekaan ja mausteeksi loraus sokeritonta mehukeittoa.

ilmielävä sanoi:
Yritetään, itse voit ottaa selvää glykeemi-jutuistas.
purkki rahkaa esim ehrmann, kaurahiutaleita/mysliä runsas sarvellinen sekaan ja mausteeksi loraus sokeritonta mehukeittoa.

Muuten ihan hyvä GI, mutta mysli varmaan nostaa sitä jonkin verran.

Varmaan maistuu aika hyvältä, mutta sitä söis mieluummin kiinteetä ruokaa päivän mittaan.. sheikit olis sitten vaan erikoistilanteisiin..

Kaurapuuroa nälän mukaan ja sekaan purkki raejuustoa. Rasvat joko kylmäpuristetusta oliivi- tai rypsiöljystä tai sitten kalaöljykapseleista.

:offtopic:

Moni tekee puuron nimenomaan kaurasta. Mitäs merkittävää eroa on kauralla ja ruiksella, siis muutakin kuin maku.

Tanu sanoi:
Purkki Erhmannia
Purkki ananasmurskaa
Kaurahuitaleita niin paljon kuin imee
Öljyä sopivasti

Mielenkiintoinen resepti.. tulee varmaan ihan hyvää kun sekottaa ananakset ehrmanniin. Mieluummin kyllä sekottaisin appelsiineja koska niiden GI on pienempi. Vai otankohan mä tän jutun liian tarkasti? Taidan olla aika perfektionisti :jahas:

Tomi sanoi:
Kaurapuuroa nälän mukaan ja sekaan purkki raejuustoa. Rasvat joko kylmäpuristetusta oliivi- tai rypsiöljystä tai sitten kalaöljykapseleista.

Eikös tuo rypsiöljy ole paremaa sorttia kuin oliiviöljy? Ainakin mitä mä olen kattellut niin rypsiöljystä löytyy omega kutosta ja kolmosta, ja oliiviöljystä taas ei.

jukkas sanoi:
... Mieluummin kyllä sekottaisin appelsiineja koska niiden GI on pienempi. Vai otankohan mä tän jutun liian tarkasti?

Subjektiivinen mielipide: kyllä otat. :)

EDIT: Joku salaatti täysjyväruisleivän kanssa olisi varmasti myös aika hyvä setti, salaatin sekaan toki reilusti vaikkapa fetajuustoa ja tonnikalaa, ja tietenkin öljykastike. :kuola:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sama. Otat liian tarkasti. Montako ateriaa syöt päivässä? Montako päivää on vuodessa? Montako vuotta voit vielä syödä??
Eli aterioita tulee ja menee, ota siitä sitten stressiä ja mieti joka aterian glyko-vittu-ihan-sama-indeksi ja laske kalorit. Pää pysyy ehkä terveempänä kun syöt periaatteen mukaan etkä aina välttämättä kaikista optimaalisimmin.
Aika off-topic avautumista, tarpeen kuitenkin?

jukkas sanoi:
Eikös tuo rypsiöljy ole paremaa sorttia kuin oliiviöljy? Ainakin mitä mä olen kattellut niin rypsiöljystä löytyy omega kutosta ja kolmosta, ja oliiviöljystä taas ei.
Check again.

ruisleipää tonnikalaa päälle. 1:stä purkista noin 3 leipää luraus ketsuppia tai tomaatti siivuja juustoa päälle ja uunniin grillivastus päällä pariksi minuutiksi.. aivan sairaan hyvää ei kyllästy ikinä.. kestää 10 minuuttia aloituksesta kun leivät on jo mahassa

hartiapankki sanoi:
luraus ketsuppia
Tsekatkaas esim sellainen Rainbown valkoisessa tuubissa oleva tomaattipyre. Hakkaa ketsupin 6-0. 10 grammaa riittää maustamaan ruuan ja siinä on hurjat 7,4 kcal.

Tomi sanoi:
Tsekatkaas esim sellainen Rainbown valkoisessa tuubissa oleva tomaattipyre. Hakkaa ketsupin 6-0. 10 grammaa riittää maustamaan ruuan ja siinä on hurjat 7,4 kcal.

Eihän ketsupissakaan ole kuin 10,2kcal/10g.

Dobermann sanoi:
Eihän ketsupissakaan ole kuin 10,2kcal/10g.

Mutta ketsuppia taas tarvitaan enemmän, no tjoo hifistelyä :rolleyes:
Kait se on aika sama onko 50 vai 10 kcal.

En sitten tiedä Tomin kisadieteistä :)

OT:

Kenelläkään suositella jotain ketsupinkorviketta?

Ennen meni ketsuppia melkeen kaiken päälle maistamatta ja sitten paukahti allergia tomaattiin. Kuvittelin ketsupin olevan niin teollista että ei tomaateista ois ku väri tallella, mutta tostakin saan kielen turpoamaan ja näppylää tulemaan pitkin ihoa.

Jotain currykastiketta löysin mutta siinäkin oli sitten 60% tomaattia. Tabasco on ollu jees mutta jotain muuta kun löytäis.

harmi.. nimittäin maailman parhaat soosit on tomaattipohjaisia..

bbq eli barbeque
sweet&sour eli hapanimelä
hp:t

sit tietty viot mennä maitotuotteisiin mut rasva ja maku kulkevat siellä käsikädessä :(
majoneesit taas on uber rasvasia ja salaattikastikkeet happamia viinietikan takia..

mut 1 mikä sopii sataattiin on...

balsamico viinietikka sellaisenaan totally recommend

Täälläkin ollaan kaurahiutaleet+raejuusto linjalla, mikäli siis välipalaa tahtoo. Ateria kannattaa syödä ihan ateriana. Ei siinä kauaa mene kun vaikka pastat keittää ja paistaa jauhelihat. Muuten, eikö normaali rypsiöljy ole terveellisempää, kuin kylmäpuristettu? Muistaakseni niitä monityydyttymättömiä rasvoja ei kannata hirveästi "syödä".

Edit. Ainakin kylmäpuristettu rypsiöljy on ihan paskan makuista, verrattuna normiin. :urjo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom