Syväkyykky pitäisi kieltää lailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bear
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lue mun uudempi postaus ja hatesmilesin postaukset. Loogisempi tapa mun mielestä on miettiä koukistuksen astemäärää, mutta ei sunkaan ajatustapa väärä ole. Archeyn linkissä käytettiin sun tapaa, mutta hän tulkitsi sen juuri toisin päin.

Ihan sama miten päin ne miettii kunhan ilmaisee sen selkeästi, turha siitä tapella sen enempää. 90 astetta on kuitenkin sama puolikyykky molemmin tavoin ajateltuna.

En todellakaan ole tulkinnut sitä niin että olisin väittänyt korkeammalle kuin puolikyykkyyn jäämisen olevan optimi.
Joku muu ymmärtää taas että ass to grass olisi muuta kuin perse lattiaan joka on sama kuin syväkyykky mielestäni.

Eivät nuo lentopalloilijoiden kyykyt ole kyykkyjä ollenkaan vaan lieviä pyllistyksiä.

Pitääkö rautalangasta vääntää.

Tässä suurin piirtein sopiva syvyys etureisien kehittämiseen jota itse käytän. 10-15 astetta alemmaskin voi mennä.
bell-squat-b-female.jpg

Alla, syvä kyykky, hyvä lisäämään pakaralihaksen massaa, ei enää mitenkään optimi etureidelle.

2012-8-14-1.-Deep-Squat-0.40-1024x575.jpg

Archey tappelee taas täällä tuulimyllyjä vastaan... :) Kannattaapi ottaa noissa myös huomioon, että vastus medialis kehittyy paljon paremmin mahdollisimman syvälle kyykkäämällä. Fuhrer sanoi täällä aikoinaan hyvän nyrkkisäännön eli takareidet pohkeisiin niin on hyvä syvyys.

Tuossa mennään jo niin metsään, kun aletaan laskemaan jotain asteita kyykyn syvyydelle. Miksi ei voi vain tehdä sillä kropan luonnollisella liikeradalla, joka on juurikin tuo Fuhrerin mainitsema takareidet kiinni pohkeisiin, eli polvi niin koukistettuna kuin mahdollista. Tuskin täällä kovinkaan moni penkissä tai leuanvedossakaan pysäyttää liikettä puoliväliin. Paskalla istuessakin on kropalle mukavampi laskeutua ihan siihen pöntölle asti, eikä jättää pari senttiä vajaaksi.

Tuossa mennään jo niin metsään, kun aletaan laskemaan jotain asteita kyykyn syvyydelle. Miksi ei voi vain tehdä sillä kropan luonnollisella liikeradalla, joka on juurikin tuo Fuhrerin mainitsema takareidet kiinni pohkeisiin, eli polvi niin koukistettuna kuin mahdollista. Tuskin täällä kovinkaan moni penkissä tai leuanvedossakaan pysäyttää liikettä puoliväliin. Paskalla istuessakin on kropalle mukavampi laskeutua ihan siihen pöntölle asti, eikä jättää pari senttiä vajaaksi.

Kohta Archey tulee ja "itse jätän aina pari senttiä perseen ja pöntön väliin, koska time under tension on optimaalinen tolla tavalla...en tosin pystyisi tohon jos en olisi harrastanut nyrkkeilyä 70 vuotta sitten nuorena!"

Kohta Archey tulee ja "itse jätän aina pari senttiä perseen ja pöntön väliin, koska time under tension on optimaalinen tolla tavalla...en tosin pystyisi tohon jos en olisi harrastanut nyrkkeilyä 70 vuotta sitten nuorena!"

Nyt lensi rahkat näytölle, jne :D

Joo ja jos joku kehtaa kyseenalaistaa tämän linkittämällä väitteen kumoavan tutkimuksen, niin tulee vasta-argumenttina tarina miten Peter Wilenius aikoinaan paskoi vuoden ajan 70 asteen kyykyssä pelkkään muovipussiin ja sai sillä ennennäkemättömän kehityksen vastus medialikseen.

HAHAAH :D Vittu mitä settiä!

"This is how it should done!"

funny%20squat.jpg

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi ei voi vain tehdä sillä kropan luonnollisella liikeradalla, joka on juurikin tuo Fuhrerin mainitsema takareidet kiinni pohkeisiin, eli polvi niin koukistettuna kuin mahdollista.

Sulle tuntuu olevan helvetin vaikeaa yksilöllistää ihmisiä vaikka ei varmaan ole kahta joilla olisi täsmälleen samat välitykset ja lihasten kiinnityskohdat. Siksi yleistäminen ja etenkin 'optimaalisten' ja 'selviöiden' huutelu on yksinkertaisesti puhdasta roskaa.
.

Perus kyykkykeskustelu.

Kuvassa on se tapa jolla saa nilkat hyvin venymään eikä haittaa vaikka kantapäät vähän nousiskin maasta. Jalkapöydät maassa on se ainoa oikea tapa tehdä kyykkyä, näin tekee toi kuvankin sälli joten siitä seuraa vääjäämättä että tuo pätee kaikkiin muihinkin... raudan määrä oikeuttaa säännön.

Pääsee kankeampikin sälli sinne pohjaan asti kun on vähän väljyyttä.

Suositut

Back
Ylös Bottom