Syksyn bulkkausketju 2012 (ns. mikä v*tun sixpack?)

^ Ei oo tullu mieleen kaloreiden nostoa?

No toki sitä vähän pohtinu, mutta kun tuntuisi aika suureltä määrältä näin pienelle tytölle lisätä sitä kalorimäärää. Ja kun niin kauheeta pakkopullaa ja ahtamista jo nyt toi syöminen tolla +300 kalorilla. Ja kun olo tosiaan jatkuvasti vähän turvoksissa ja pelottaa, että alkaa tonne massuun kertyä ylimäärästä liikaa.. :/

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harrastelijabodauksen perusidea on näyttää isolta Gaspin hupparissa, läskinä se onnistuu. Bulkkaus on ihan kuin köyhyys, ei mikään ohimenevä tilanne vaan elämäntapa kuten jo aiemmin totesin.

Niin no jotkut haluaa olla isoja ja ehkä vähän pehmeemmässä kunnossa, ja silti treenaa kovaa ja on lihaksikas. Toisille on sit taas tärkeetä kattella joka aamu et näkyykö ne vatsalihakset vai ei. :) Kaksi eri koulukuntaa tässäkin. Naurettavampaa on se et käydään 3kk salilla ja ruvetaan miettii jotain diettiä ku ei ole pattiakaan. Sit ollaan sellasia rimpuloita kuitenkin, mut pääasia et päkki näkyy! Mulla ei näy suonia muuten ku kullissa, mut silti tuloksia näkyy. Tälläkin palstalla viljellään läski sanaaa täysin normaalirasvaisten ihmisten kohdalla, sitä en tajuaa. Käsketään laihduttaa vaikka ei ole edes mahaa.

No toki sitä vähän pohtinu, mutta kun tuntuisi aika suureltä määrältä näin pienelle tytölle lisätä sitä kalorimäärää. Ja kun niin kauheeta pakkopullaa ja ahtamista jo nyt toi syöminen tolla +300 kalorilla. Ja kun olo tosiaan jatkuvasti vähän turvoksissa ja pelottaa, että alkaa tonne massuun kertyä ylimäärästä liikaa.. :/

Voi myös olla, että todellinen kulutuksesi on suurempi ja ne kalorit ei ole +300. Lisää se 200 kaloria ja katsele pari viikkoa painon kehittymistä. Tuon saa helpolla kun lisää vähän rasvaa ja hiilaria ruokavalioon. Turvotus puolestaan voi tulla ihan siitä kreatiinista ja muutenkin hiilarit sitovat sitä nestettä kehoon, normaalia bulkilla siis.

Tää on mun neljäs bulkkiviikko ja painoa tullut vain 200 grammaa (laskettuna viikko keskiarvoista)!! Ja viime viikolla aloitin minäkin ekaa kertaa elämässäni syömään kreatiinia ja odotin sen keräävän nestettä kroppaan ja painon sen myötä nousevan - mutta ei. Ja kun olo vielä on vähän nesteinen ja turvonnut. Tosi outoa. Näissä samoissa lukemissa jumitti dietilläkin, vaikka kuinka yritin erilaisia vajekalorimääriä.. o_O

Onko monohydraattia?
Oletko pitänyt 5vrk/viikon latausjakson 20g/pvä?
Oletko juonut pari litraa ns. ylimääräistä vettä joka pvä?
Oletko vähentänyt kofeiinin saantia?

Mulla kreapure monohydraatti lisää paineita ja painoa aina ihan mukavasti.

Voi myös olla, että todellinen kulutuksesi on suurempi ja ne kalorit ei ole +300. Lisää se 200 kaloria ja katsele pari viikkoa painon kehittymistä. Tuon saa helpolla kun lisää vähän rasvaa ja hiilaria ruokavalioon. Turvotus puolestaan voi tulla ihan siitä kreatiinista ja muutenkin hiilarit sitovat sitä nestettä kehoon, normaalia bulkilla siis.

Juuh, ehkäpä täytyy yrittää sitä lisäystä kokeilla..

- - - Updated - - -

Onko monohydraattia?
Oletko pitänyt 5vrk/viikon latausjakson 20g/pvä?
Oletko juonut pari litraa ns. ylimääräistä vettä joka pvä?
Oletko vähentänyt kofeiinin saantia?

Mulla kreapure monohydraatti lisää paineita ja painoa aina ihan mukavasti.

On monohydraattia. En ole pitänyt latausjaksoa, kun mun "koutsi" sanoi, että se on turhaa. Veden juomista oon lisännyt, päivittäin menee 4-5 litraa. Kofeiinin suhteen ei ole tapahtunut muutosta, mutta enpä mä sitä paljon mistään kai saa, kun en mitään energiajuomia, kahvia yms. kofeiinipitoista paljon juo..tai no vihreetä teetä kyllä menee useampi kupillinen päivässä.. huono juttu?

On monohydraattia. En ole pitänyt latausjaksoa, kun mun "koutsi" sanoi, että se on turhaa. Veden juomista oon lisännyt, päivittäin menee 4-5 litraa. Kofeiinin suhteen ei ole tapahtunut muutosta, mutta enpä mä sitä paljon mistään kai saa, kun en mitään energiajuomia, kahvia yms. kofeiinipitoista paljon juo..tai no vihreetä teetä kyllä menee useampi kupillinen päivässä.. huono juttu?

Jatka teenjuontia vaan. Vihreessä teessä on kuitenkin todella vähän kofeiinia loppujen lopulta. Ei sen painon sitten kreatiinin takia vielä ois pitänykkään kauheesti nousta, jos oot vasta viikon syöny ilman latausjaksoa. Kreatiini toimii ilmankin tankkausta, mutta tankkaamalla sen saa toimimaan nopeammin. Suosittelisin nostamaan annosta muutamaks päiväks ainakin kymmeneen grammaan ja kattoa tapahtuuko jotain. Muuten paino sitten nousee vaan kaloreita lisäämällä.

Tänään mulla jääkin bulkkiruokailut ehkä liian heikoiks. Tajusin vasta eilen illalla, et tänään on työpäivä ni en sitten ehtiny tekemään mitään ruokaa. Hain kaupasta tollasen kanasalaatin ja tein kotona leipää evääks. Taloussuklaata (koska jostain syystä tykkään siitä) mulla on levyllinen ja maapähkinärusina-sekoitusta yks pussillinen. Suklaa ei ole ehkä paras vaihtoehto kalorien saantiin, mut parempi sekin on kun ei mitään. 1040kcal tossa levyssä... :rolleyes: Illalla sitten kunnon ruokaa iso kasa. Ai joo, ja rahkaakin on eväänä.

Ite nytten aattelin tässä ketjussa kysellä vinkkiä, kun tuo topicin nimi sopii, aiheena siis bulkkaus..eli olen jo pidemmän aikaa ollit plussa kaloreilla ja hetken bulkkaus sujui, kun olin työttömänä reeni kulki ja kovaa paino oli 128kg korkeimmillaan ja kaikki oli hienosti. No sitten oli pakko mennä töihin, kun ei pelkkä wannabekehonrakentajana rahaa kovin hirveästi tullut. Joten heti parin kuukauden aikana lähti 10kg ja ei jaksanu hirveesti treenata tai ainakaan usein eikä kovaa. Nytten paino n.115kg kunto supisurkea ja kyrsii.

Eli olisiko millaisia bulkkiruokailu vinkkejä, tämä siis ei toimi enään omilla metodeilla koska safkat pitää suurimmaksi osaksi olla töissä nautittavia eväitä.
Eli nämä eväät on ongelma.
Työttömänä söin koko ajan ja sika paljon.
Töissä välillä mikro työmaasta riippuen, tauot klo.9:00, 10:30 ja 13:30. Nytten olen syönyt aamulla puuroa, purkki rahkaa, 9:00 ruisleipää runsain täyttein + rahkapurkki, 10:30 joku ruoka ( kana+riisi tms. ) + rahkapurkki. 13:30 leipä + rahkapurkki. Töiden jälkeen sitten safka hommat sujuu n.2h välin syön kotona jne. Eli mitä tonne eväisiin kannataisi tehdä safkaksi että saa niitä kaloreita kunnolla. Ainut mitä olen laskenut niin rahkasta tulee n.150g proteiinia päivässä 5pukkia + muut ruoat, proteiinia kai tulee kohtuullisesti, hiilaria ja rasvaa ainakin pitäisi jotenkin keksiä lisää koneeseen..
Anteeksi pitkä ja sekava jorina, varmaan sikana kirjotusvirheitä ja paskaa luettavaa, nakkisormet &iphonen näppiksen koko, ei hyvä. Kiitos ja anteeks etukäteen neuvoista.

Eli olisiko millaisia bulkkiruokailu vinkkejä, tämä siis ei toimi enään omilla metodeilla koska safkat pitää suurimmaksi osaksi olla töissä nautittavia eväitä.
En vastaa nyt suoraan kysymykseesi, mutta painon perusteella ylivoimaisesti paras pitkän tähtäimen vinkki olisi aloittaa pitkä dieetti kympin rasvoihin. Ellet ole siis ihan todellinen kehonrakentaja ja huomattavasti tavallista salitreenajaa lihaksikkaampi, niin tuossa painossa on jo aivan liikaa rasvaa ja "bulkkaamalla" tulet vain pahentamaan tilannetta. Todennäköisesti kasvatat rasvamassaa enemmän kuin lihasta, ja huononnat kuntoasi entisestään. Salin ulkopuolinenkin elämä hymyilee varmasti paljon paremmin kireämpänä. Vain minun mielipiteeni, mutta bulkkaamista ei kannata harrastaa ellei ole siistissä lähtökunnossa.

Alkoi ensimmäinen 'bulkki' pitkän dieetin jälkeen, painoa 67kg ja pituus 180cm ja kalorit 2750, onko toi liian vähän vai ihan sopiva, käyn 4 - 5 kertaa salilla tunnin per kerta viikossa ja muuten istun lähinnä koneella eli en kuluta muuten kauheasti. Painoa ajattelin sen 500g nostaa viikossa.
(Tiedän että pitäisi katsoa sitä vaakaa mutta paino heittelee kummasti muutenkin 65 - 67kg)

Jep, bulkki alkoi vasta. Kyllä mä pyrin syömään 500-700kcal yli kulutuksen, toivottavasti myös siinä onnistun!

Jep, bulkki alkoi vasta. Kyllä mä pyrin syömään 500-700kcal yli kulutuksen, toivottavasti myös siinä onnistun!

Toi 700kcal yli kulutuksen on jo aika paljon. Mikäs siinä, jos rasvaa haluat, mut muuten ei kannata kaloreita yli viittäsataa plussille päästää.

^~10dl kuivana mitattuu makaroonia? :0 *nostaa hattua*. Kyllä tulis ähky.

Suositut

Back
Ylös Bottom