Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
Kiitoksia. Silloin kun tuohon ryhdyin tuli ehkä kerran kuussa otettua keittoa ja se oli yleensä sit silleen, että ihan kunnon kännit. Tästä seurasi hirvee krapula ja viikko meni palautuessa. Treenit kärsi ihan perkeleesti. Lisäksi treenit ja työ vie paljon aikaa ja kun esikoinen syntyi vuosi sitten elokuussa haluaa loppuajan viettää perheen kanssa niin ei aikaa/halua tuohon keiton ottamiseen jää.

Katsellaan kun dieetti on ohi, josko sitä vähän maistelisi sen kunniaksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viikko takana, huomenna virallinen viikkopunnitus ja paino tänä aamuna -2,3 kg aloituksesta. Toimii.
Kyllä tuo nestepöhöjen häipyminen tuntuu mukavalta.

Taas alkaa dieetti myös meikäläisella. Muutama kuukausi sitten pääsin jotenkin repsahtamaan enkä välittänyt yhtään mitä tuli syötyä. Tuossa ajassa painoa tuli +5kg jotka olin aikaisemmin kovalla vaivalla pudottanut. Lähtötilanne 179/98 ja tarkoitus olisi vuoden lopussa painaa alle 90kg. Vaikeinta mulla on viikonloput ja arkisin tissuttelu, kun alkoholi maistuu vähän liiankin hyvin..

Viikko takana, huomenna virallinen viikkopunnitus ja paino tänä aamuna -2,3 kg aloituksesta. Toimii.
Kyllä tuo nestepöhöjen häipyminen tuntuu mukavalta.

Niin tuntuu, ei tule hikikään niin helpolla :)

nimim. vko2 alkoi juuri, -2,9kg

Ah, ensimmäinen päivä mallikkaasti takana, vaikka suunnitelmat muuttui 7 kertaan menojen suhteen. Vessassa ravattu ja massu kuristellut omiaan.. hieman nälkä siis. Mutta huomenna on jo parempi olo. Jätin dietin myötä satunnaisen tupakoinninkin! :)

^Täälläkin sama että maha tahtoo välillä olla todella sekaisin vaikka jo 4 viikkoa diettausta takana. Lähinnä maha vaivaa aamuisin ja iltaisin jonku verran, en tiedä sitten mistä johtuu. Itellä tullut taas satunnainen tupakointi + nuuskankäyttö kuvioihin nyt dieetillä. Vähentää kummasti ajoittaista vitutusta/näläntunnetta. :D

Itellä tullut taas satunnainen tupakointi + nuuskankäyttö kuvioihin nyt dieetillä. Vähentää kummasti ajoittaista vitutusta/näläntunnetta. :D

Sama täällä, tupakka tullut mukaan (taas), aamulenkille kun menee salille niin tupakka palaa, tuosta on tullut tapa, punttitreenit toki ilman douppia. :D

No joo.. Kesän aikana on saatu kiloja kerättyä taas tuommoinen 82kg tähän lyhyeen varteen ja tarkoitus olisi vetäistä tässä sellainen parin kk mittainen dietti eli alkaa tänään 15.9 ja loppuu 15.11 tai jos kiloja lähteekin nopeemmin niin aikaisemminki jo. Tavoitteena olisi tuollainen 70 - 73 kg eli noin 10kg pudotus. Tänään kun dietti alkoi, aamupaino oli 82.4kg :rolleyes:

Paino äsken salilla 82kg mutta mahan kohalta senttejä lähtenyt koska useimmat t-paidat alkaa roikkumaan jo mahan kohdalla :D

Hetken aikaa sitten alotin salilla käymisen puolentoista vuoden jälkee, nyt käynyt 3 kuukautta ja olo ollu paljon pirteempi. Kun osaan uida ilman uimarengastakin nii sitä vois joskus koittaa... 193/98 syömisestä jättänyt kaiken liian ja yltiöpäisen ryyppäämisen pois. käsissä ja muutenki huomannu että rasvaa lähtenyt, mutta maha on ja pysyy. Eli tähän olis hyvä saada tietoa että koventaako ruokavaliota, koska nyt menee ruokaakin yllättävän vähän ja olo pirteämpiä koko vuoteen. eli ruisleipää tulee vedetteyä semmoset 6 puolikasta päivässä eväinä töissä, sen lisäks kipollinen perus kotiruokaa. Pitääkö se korvata jollain muulla, suht koht raskasta työtä teen. Jos joku haluaa jakaa ruokavalionsa (joka edes toiminut) niin kiitos.

Vai onko se niin että rasva palaa tasasesti kropasta ja se näkyy selkeämmin/nopeammin raajoissa???

Hetken aikaa sitten alotin salilla käymisen puolentoista vuoden jälkee, nyt käynyt 3 kuukautta ja olo ollu paljon pirteempi. Kun osaan uida ilman uimarengastakin nii sitä vois joskus koittaa... 193/98 syömisestä jättänyt kaiken liian ja yltiöpäisen ryyppäämisen pois. käsissä ja muutenki huomannu että rasvaa lähtenyt, mutta maha on ja pysyy. Eli tähän olis hyvä saada tietoa että koventaako ruokavaliota, koska nyt menee ruokaakin yllättävän vähän ja olo pirteämpiä koko vuoteen. eli ruisleipää tulee vedetteyä semmoset 6 puolikasta päivässä eväinä töissä, sen lisäks kipollinen perus kotiruokaa. Pitääkö se korvata jollain muulla, suht koht raskasta työtä teen. Jos joku haluaa jakaa ruokavalionsa (joka edes toiminut) niin kiitos.

Vai onko se niin että rasva palaa tasasesti kropasta ja se näkyy selkeämmin/nopeammin raajoissa???

Kylla se niin menee. Rasva lahtee viimeisena siita keskivartalolta. Itse olen nyt yli 25kg pudotellut ja olkapaat on saikeilla, suonet on pinnassa olkapaissa, etureisissa ja lantiolla mutta alavatsassa ja alaselassa loytyy laardia vaikka milla mitalla. Hiljaa hyva tulee. Ei kannata liikaa kiirehtia naissa asioissa. Sita rasvaa on kuitenkin keratty siihen pakin paalle vuosikausia niin se ei ihan hetkessa siita lahde pois.

Mukana ollaan. Tosin dietti ei ala nyt, vaan se alkoi yhdeksän kuukautta sitten tammikuussa. Aloituspaino silloin oli 108kg ja vyötärönympärys 110cm. Alimmillaan paino oli noin kuukausi sitten, jolloin se oli 90,2kg. Tällä hetkellä aamupaino suunnilleen 91,5kg ja vyötärönympärys aamulla jotain 93-94cm (illalla 97-98cm). Tarkoitus ois pudotella 85 kiloon, katsotaan kauanko menee. Vituttaa vaan ku tuntuu että tota mahaa ois vieläki iha vitusti vaikka siitä on lähteny jo paljon senttejä :E

Mukana ollaan. Tosin dietti ei ala nyt, vaan se alkoi yhdeksän kuukautta sitten tammikuussa. Aloituspaino silloin oli 108kg ja vyötärönympärys 110cm. Alimmillaan paino oli noin kuukausi sitten, jolloin se oli 90,2kg. Tällä hetkellä aamupaino suunnilleen 91,5kg ja vyötärönympärys aamulla jotain 93-94cm (illalla 97-98cm). Tarkoitus ois pudotella 85 kiloon, katsotaan kauanko menee. Vituttaa vaan ku tuntuu että tota mahaa ois vieläki iha vitusti vaikka siitä on lähteny jo paljon senttejä :E

Minulla vyotaro alussa 102cm ja nyt 71cm. Siina vyotarolla ja sisaelimien ymparilla on oikeesti ihan helvetisti rasvaa. Oikeesti jos niista rasvoista haluaa eroon paasta niin rasvat pitaa vetaa todella alas. Ei ne muuten ole siita minnekaan lahdossa. Taman asian huomasin kun vetelin pari harjoitusdieettia ennen tata viimeisinta tempausta

Minulla vyotaro alussa 102cm ja nyt 71cm. Siina vyotarolla ja sisaelimien ymparilla on oikeesti ihan helvetisti rasvaa. Oikeesti jos niista rasvoista haluaa eroon paasta niin rasvat pitaa vetaa todella alas. Ei ne muuten ole siita minnekaan lahdossa. Taman asian huomasin kun vetelin pari harjoitusdieettia ennen tata viimeisinta tempausta

Millaisella dieetilla olet pudotellut Jaykay? Ilmeisesti ei karppaus ainakaan kyseessä jos rasvat alhaalla ruokavaliossa? Vai tarkoitatko rasvaprosenttia?

Rasvaprosenttia tarkoittaa. Ja oon kans miettiny sitä, että toi mun 85kg pudottelu ei välttämättä ees riitä, jos haluan tän mahan pois kokonaan. Että kyllä se taitaa valitettavasti olla just niin kun jaykay sanoi :( kai toi vyötärö pitäis saada jonnekin 80cm tienoille jos noi läskilöllykät haluan pois tuosta vyötäröltä. Prkl, sehän tarkoittaa että vielä pitäis saada toiset ~15cm pois vyötäröltä!

hitto ku on vähän sekavaa. Mielestäni ketoosi lähteny hyvin päälle ja oon varma ettei hiilarit oo päivittäin noussu edes 40g. Nestettäkin on lähtenyt ja ekaa kertaa aamupaino alko 86 luvulla. Noi ketostixit ei vaan näytä mulle mitään muuta ku negaa? luulis että jo yli viikossa lähtis ketoaineetki liikkeelle koska ei sitä hiilaria tosiaan tule sisään.

Yleisistä asioista.. energiatasot yleisesti hyvät, tuntee kyllä eron kun ei tule verensokeriheittoja aterioidan välillä. Eka viikko kylläkin yleisesti vähän väsyneemmin mutta nyt alkaa tuntua jo oikeestaan ihan hyvältä. Vieläkään en ihan sata prosenttisesti seuraa kaloreita, mutta päivittäinen saanti vaihtelee 2000-2500 välillä. Protiiniakaan en nyt ihan älyttömiä oo syöny siinä pelossa että ne kusee ketoosin heti alkuun. Päivittäinen saanti on ollut 130-180 välillä, mikä sekin on parhaimmillaan kuitenkin yli 2 kertaa painokilo. Treenit on sujunu hyvin ku on tiputtanut sarjojen pituuksia ja vähentänyt lepotaukoja samalla.

Oma realistinen tavoite on päästä alle kasikymppiin marraskuun aikana viimeistään, tämäkin tarkoittaa noin kilo viikossa tahtia joka vielä ihan hyvä. En kuitenkaan liikaa seuraa vaakaa vaan katotaan tuota peiliä ja vertaillaan kuvia sitten kun sen aika on. Eihän sitä ikinä täyttä kuvaa saa päässään ennenkuin kuvat on eessä.

Millaisella dieetilla olet pudotellut Jaykay? Ilmeisesti ei karppaus ainakaan kyseessä jos rasvat alhaalla ruokavaliossa? Vai tarkoitatko rasvaprosenttia?

Joo rasvaprosenttia tarkoitin. Oon pari kertaa ketoosia kokeillu ja huomasin ettei se ole minulle tehty. Nivelet kipeytyi liikaa ja raskaita perusliikkeita ei oikein voinut tehda kun kroppaan ei saanut minkaanlaisia paineita kyykkyja tai vetoja tehdessa. Nyt olen mennyt ihan perus hiilaridieetilla. Syon IF tyyliin ja syklittelen makroja ja kaloreita paivittain. Kalorit on keskimaarin talla hetkella noin 2000 ja tuo maara on sellainen joka on minulle hyva. Rasva palaa, suorituskyky on hyva ja olo on virkea koko ajan. Treenannut olen modatulla RPT ohjelmalla. Raskaita perusliikkeita ja anaerobista liikuntaa crossarilla aina punttitreenin jalkeen.

Reilu viikko takana. Yllättävän vähän on ollut nälkä, odotin paljon pahempaa. Nyt tosin vanhasta tottumuksesta on annoskoot alkaneet nousta taas liian lähelle normi-olotilaa, pitää skarpata.

Elämän ensimmäinen dieetti menossa täällä, elokuun lopulla taisi alkaa. Paino tullut 84,6 kilosta 80,8:aan, vaikken ole kovin tosissaan tätä ottanut. Pituutta 183cm ja varsinaista painotavoitetta ei ole, jos nyt tuon legendaarisen pyykkilaudan saisi paremmin esiin. Nyt näkyy jännittämällä tuollainen 4päkki, joten tuonne 77 kilon alapuolelle voisi vaikka tähtäillä! Suurinpiirtein 2000-2300 kcal/pvä menty, treenit neljästi viikkoon.

Ajattelin nyt kuitenkin ottaa tarkemmin tämän touhun: lisätä intervallijuoksua parille päivälle, kalorit 2200 treenipäivinä ja 2000 muulloin. Proteiinia minimissään 150g, rasvoja 50-100g ja hiilareita 100-150g suurinpiirtein, miten nyt koulu- ja kotiruoalla sattuu kertymään. Jokaiseen päivään kuuluu kuitenkin prodesheikki, puoli kiloa rahkaa ja kananmunaa/tonnikalaa. Tänä ja ensi vkl täytyy hyvien ystävien synttäreiden kunniaki nostaa maljaa, mutta sen jälkeen sitten paino saa luvan lähteä alaspäin! Motivaatiota löytyy :)

Tsemppiä muille!

Mulla on myös ensimmäinen dieetti menossa. Nyt oon noin kuukauden dieettaillu. Lähtöpaino oli 79,0kg ja tänä aamuna vaaka näytti 77,4kg. Kalorit pidän siinä 1800kcal - 2000kcal + kouluruoka ja makroravinteet on yleensä jotenkin näin: p 200 h alle 100 r 60. Ensimmäisellä ja toisella viikolla paino tippui ihan hyvin ja kävikin 76,4kg, mutta sitten se on noussut takasin tonne yli 77kg. HIITtiä oon tehnyt 2 kertaa viikossa aamulla ja salilla käyn 3 kertaa viikossa. Mikäköhän on kun ei paino tipu?

Suositut

Back
Ylös Bottom