Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
Noni nyt on about eka viikko about takana ja oli hyvä treenata, kun keho on alkanut tottumaan vähempään hiilari määrään, eli jos nyt en ihan väärässä ole niin keho alkaa rasva-adaptoitumaan?
Viikko sitten torstaina alkoi siis dietti ja vielä oli tämän viikon torstaina, lätkäreenien jälkeen niin huono olo, että meinasi usko loppua, mutta nyt on ihan uusi olo. :hyper:

Kävinpä messuilla InBody 720 kehomittauksessa, niin on vähä dataa mistä lähetään liikkeelle.

-rasvat tällähetkellä 19,1% eli hyvin on vararavintoa ympärillä.
-lihasmassa 45,6 ja proteiinimassa 15,8 (tämä se määrä, mitä pitää seurata, kun seuraavan kerran menen mittaukseen).
-paino 98kg eli pari kiloa viikossa tultu alas, mutta tuostakin nestetta varmaan kilon verran.

Tämän viikon kokonais kulutus on about 19 mcal ja syöty on 15,5mcal.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäisen viikon tilannepäivitys:

Lyhyesti ja ytimekkäästi kaikki on mennyt päin v*ttua. Muutin kuun vaihteessa takaisin opiskelupaikkakunnalleni uuteen asuntoon, joka on todella perseestä. Tilaa ei ole nimeksikään, keittiö on jaettu 8 hengen kesken ja asuntoa on remppailtu pitkin viikkoa, koska edellinen asukas oli jättänyt sen niin luokattomaan kuntoon. Arkielämään ei siis ole oikein päässyt kiinni ja kokkailusta ei tule juuri mitään huonojen puitteiden takia. Mielikin on ollut sen verran maassa, että ei ole kiinnostanut miettiä syömisiä juuri lainakaan ja tottakai syyskuun opiskelijabileet ovat aiheuttaneet sen, että parinakin päivänä kalorit on vedetty huolellisesti plussalle oluen voimin.

Noh, kai tämä tästä. Kolmen päivän asumisen jälkeen oli jo uusi kämppä hommattuna ja taas on kuun vaihteessa muutto edessä. Kokeilen diettaamista sitten uudelleen. Nyt se ei jaksa kiinnostaa. Ruoasta sentään tulee hyvä mieli. :)

Toivottavasti muilla menee paremmin ja onnea vaan kaikille, jotka ovat saaneet dieetin hyvälle mallille alkuun.

Itsekuri on avain laihdutuksessa ihmiset, motivoikaa itseänne jollain aina heikon hetken tullen!

Itsellä alkaa dietti olemaan loppusuoralla, vko8/10 alkaa huomenna ja olen nyt jo elämäni kunnossa!
Vuoden pitkäjänteinen työ alkaa näyttää tulosta, kun aloitin bulkkaamaan edellisvuoden elokuussa painoin 75kg~ ja olin perus laihaläski 178cm mies.
Elokuu-Joulukuu välillä nostin painon 75->88kg ja se näkyi ulkonäössä ja itsetunnossa, mutta sain oman ajattelumallini siihen pisteeseen, että tästä tulisi pitkä prosessi.
Tammikuussa alkoi intti minne menin asenteella, että yritän syödä mahdollisimman paljon ja pitää lihat -ja läskit kropassa, mutta vaikka kuinka join 3l. maitoa päivässä ja vetelin munkkeja paino vain tippui. 6kk. päästä intin loputtua painoin 79kg.
No heinäkuussa armeijasta päästyäni, aloitin ketoosin, tavoite oli saada paino 70kg ja rasvat mahd. alas. Ensimmäinen viikko oli helvettiä kun oli kokoajan nälkä, mutta kun pääsin ekasta viikosta ohi, totuin vähiin ruokamääriin.

Itse en tehnyt ruokavaliotani aivan oppikirjan mukaan, laiskuudesta johtuen, syön vain 3xpäivässä:

-Aamupala: Pekonipaketti & 4xkananmunaa

-Päiväruoka: 400g Jauheliha & paprika/ tai kukkakaalia

-iltapala: valio kevytrahka 250g

-Treenipäivinä palkkarit tuohon mukaan.
Kevytlimuja menee niin paljon kuin huvittaa juoda! No calories mates!

Tuo minun tyyli voi olla joillekkin liian kova pala ja nälkä iskee vähän väliä mutta itse totuin, parhaat naposteltavat juuri heikkoina hetkinä on parsa -ja kukkakaali.

Rasvat oli isoimmillaan 20%+, tällä hetkellä jotain 10% paikkeilla.

Olen kokoajan treenannut 2jakoisella ohjelmalla.

Ja vaikka sarjapainot aluksi putoavatkin puntilla, minua motivoi juuri se, kun huomaat aina välillä reeneissä, kuinka verisuonet ja säikeet kropastasi oikein paukkuvat, mitä et isoissa rasvoissa voinut nähdä, kun kroppa kiinteytyy ja lihaserottuvuus kasvaa.

ps. Tuntuu ihan hyvältä nostaa penkistä 1,5xomapaino ;)

Itekkin kuulun teihin :) Tarkotus vähän kiristää tässä välissä ennen kuin jatketaan taas bulkilla. Paino noin 82kg ja peilin mukaan poistetaan ja viimeistään joulukuussa jatketaan bulkkia oli sitten tulos mitä tahansa.

Ruokaa tuppaa menemään se 1500-2000 kcal päivittäin

Täällä kans aloiteltu dieettiä. Kcal siinä 1700-1900 välillä riippuen päivästä ja makrojakauma samansuuntainen kuin Lostedt 61#:llä. Parin viikon päästä näkee onko tapahtunut mitään, kun käyn taas työterkkarilla kontrollikäynnillä punnitsemassa yms. Ruokapäiväkirjaa pitänyt osalta päivistä, kun on toi insuliiniresistenssi. Aikaisemmin pudottelin sellaiset reilu 15 kiloo, tuli taukoo surutyöstä ja stressistä, mutta onneksi paino pysynyt samana dieetin jälkeen. Pelkäsin vähän että olis noussut kesän aikana, mutta ei.

Itekki alotan kiristely pariks kuukaudeks tossa lokakuun alussa ja siitä jouluun asti, sit vähä massaa taas ja lopuks dietti kesäkuntoon.

No nih,tänään se sit alko :) Paino aamulla 99.1kg.Tarkotus ois saada kroppa kohtuu kireeks,niin että vatsalihakset erottuis kunnolla.Karkea arvio omasta mielestä on,että n.15-17kg pitää poltella löysää pois.Treenit koostuu aluks 4-5 salitreenistä/vko ja aerobista lisään jossain vaiheessa.Ravintojakauma tulee olee seuraavanlainen.Protskuu n.220g Hiilareita n.80g ja Rasvaa n.160g.Näillä lähetään liikkeelle ja katellaan miten homma etenee :)

Noniin, tänään aamupaino näytti 74.5kg. Hiljakseen alaspäin. Tällä hetkellä olen ns. elämäni kunnossa, vaikka vielä onkin matkaa sinne tavoitekondikseen. Painonputoaminen itelläni menee aika jännästi, eli about viikko jumitetaan samassa painossa ja sitten tulee se puolen kilon pudotus. Noh, viikottainen painokeskiarvo kertoo aika paljon ja pääasia että se menee tavoitteiden mukaan alaspäin. Vielä muutama kilo pois ja sitten bulkille. Yllättävän paljonhan tota fläsää kaikkiaan kropasta on löytynyt...

Hieman nostettu kaloreita (pääasiassa rasvasta ja hiilareista)

Eipä näytä paino hirveämmin ottavan itseensä tästä muutoksesta, mukava kun voi syödä taas, kun tahti missä tarkoitus on pysyä on n. 600 g/kk :)

Kalorit: 2081 kcal
Prodet: 169 g
Hiilarit: 160 g
Rasva: 81 g

Mulla on melkein täsmälleen samat kalorit mut protee 240g ja rasvaa 70g. Hiilarit oli samalla tasolla. Kokeillaan miten sujuu. Tavote yksinkertaisesti ylläpitää terveellistä ateriarunkoa ja saada höttö pois ens vuoden rantakeleille. Eli siis aikaa on. Satrategiset mitat tällä hetkellä 175 ja 90,3kg. Tavottelen 82kg timmiä painoa.

Mukana!

Noin kuusi viikkoa sitten alkoi "harjoitus" laihis joka kesti kolmisen viikkoa, tuona aikana sain mukavat 3kg pois painosta (muistaakseni) homma kaatui yllättäen 3 viikon kesälomaan jona aikana kaikki tuli takaisin. Tuon kolmen viikon laihiksen hyöty oli, että oppi tuntemaan hieman kehoaan miten kalorivaje vaikuttaa, millä ruoka-aineilla ja miten saa nälän tunteen pidettyä kurissa.

Nyt kolmas päivä "oikeata" laihista menossa ja vitutus on käsittämätön! Tuo sokeri on mulle ku hunaja mehiläisille. Harjoituslaihiksen ajalta tiedän, että tää kestää sen kaks viikkoa ennen kuin helpottaa.

Tavoita on pudottaa Jouluun mennessä sen 10kg eli 99,5->90kg. Ei pitäisi olla paha rasti ja täytyy hyväksyä, että repsahduksia tulee.

Onnea muillekin samanlaisen projektin kanssa taisteleville.

Vertaistukea muillekin, tänään vaaka näytti 98,9kg. Eli viikossa sen 0,6 kg alas, ihan sama vaikka se olis vaan ylimääräistä kusta joka on päästä lähtenyt, mutta alas se meni silti vaikka viikonloppuna tuli vähän herkuteltuakin. Tänään infernaalinen jalkajumppa+ 20min cardiota jos ens viikolla pääsis lähelle 98kg:a.

Tarkotuksena olis aloittaa dietti viikolla 40 tai 41 kunnolla, jota vetäisin varmaan n.8vko. Ikä 17v, pituus 180cm ja paino 82kg. Viimetalven 10kg bulkin johdosta rasvaa kertyi perseeseen ja kylkiin ilkeesti ja perseessä raskausarvet huomattavan kasvun tuloksena (sinne tuli myös eniten lihasta). Kuukauden verran jo yritetty ilman kalorilaskelmia pudottaa painoa mutta ei ole onnistunut eli näköjään pitää tiukka dietti vetää, mutta neuvoja kaipaisin kuten tänne ( )http://www.pakkotoisto.com/ravinto/110789-mikae-maettaeae/ ketjuun postasin, sinne saa vastata mun postiin neuvoa jos osaa hiukan jelpata ekalle dietille.

Minä myös! Tänään alkoi 3 kk dieetti trainerin ohjeilla ja seurannalla. Suunnitelman mukaan olisi tarkoitus saada pois 5-6 kg höttöä.
Tässä pidemmän aikaa olen syönyt vähän miten sattuu ja viimeiset pari kuukautta fyysisen työn varjolla vedellyt liikaa heikkolaatuista ravintoa.
Ensimmäisen dieettipäivän loppufiilis on että nälkä on ollut, pissalla on saanut ravata ja päätä särkee. Tässä on totuttelemista myös korkeampiin hiilareihin ja matalampiin rasvoihin. Eiköhän tähän totu, kun kalorit ovat kuitenkin melkein 1900 kcal pinnassa ja kokoluokkani on 73,7 kg / 164 cm. Makrot 173 g prot, 184 g hh, 42 g r.
Mitään työtä kummempia aerobisia en tee, salitreeni 3 krt viikossa.
Tsenpillä!

Täällä yksi dieettaaja lisää! :)

Nesteet lähti liikkeelle heti parin ensimmäisen päivän aikana, 83kg->81kg.
Tavoitteena olisi päästä johonkin ~75kg.
2000kcal ja 35/35/30, näillä mennään :puntti:

Toiset tiputtaa näköjään päivässä sen mitä mä viikossa :hyvä: vttu tää on aunuksesta.

e. tai sitten vähäinen painon lasku viikossa johtuu siitä, että vedän kahvia, maitoa ja vettä n. 4 ltr päivässä.

Noniin päivitystä. Nyt on päästy sitten neuvolassa punnittavien kerhoon eli 99.5kg aamupaino. Nyt olis tarkoitus vielä vetää tän lepoviikon jälkeen 4vko 1-jakoisella kuuden toiston sarjoja ja sit kevennetty ja vaihtaa phat treeniin. Alla linkkiä systeemistä. Treeniosiossa ollut täälläkin aiheesta puhetta.

http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html

Vähän vinkkejä ja neuvoja kyselisin, että miten kannattaisi noita kaloreita vaihtaa vai vaihtaako ollenkaan kun siirryn tuohon 5x viikossa salitreeniin ja mahdollisesti välipäivänä sitten lyhyttä intervalli aerobista. Tän ketjun ekalta sivulta löytyy lepopäivien ruokavalio eli 2300kcal/päivä ja salipäivänä palkkarin kanssa tulee noin 2700kcal.
Eli kun salikertoja tulee se 5 viikossa niin kalorit tulee olemaan sen 2700 salipäivinä. Kannattaisiko jotain vähentää vai riittääkö tuo treeni kuluttamaan sen verran, että paino jatkaa edelleen tippumista..

Nyt on menty siten, että 3 salitreeniä viikossa + 4 n. 20 minuutin aerobista. Tällä systeemillä paino tippunut vajaa 9kg juhannuksesta..

Huh. Onneks toi karmiva nälän tunne meni ohi alle viikossa, vaikken kaloreita ookkaa lisänny. Kusella on kyllä saanu käydä jatkuvasti ja tuntuu että tulee hiki aika pienestä.

Täälläkin ollaan mukana menossa. Dieettiä takana kohta 5 viikkoa, lähtöpaino oli 98kg ja eilen illalla viisari näytti 90,5kg. Hurjaa pudotusta selittää osaltaan se, että pitkän kesäloman aikana (ja reilu kk sitä ennenkin) loukkaantuminen esti lähes kaiken urheilun, mutta ruoka + olut + herkut maistuivat erinomaisesti. Nyt kun samaan aikaan olen aloitellut sekä dieetin että aloittanut taas saliharjoittelua (3krt vko), kulkenut työmatkat fillarilla (2x30min / päivä) sekä käynyt vähän lenkilläkin, tuntuu läskiä lähtevän aika mukavasti. Tällä hetkellä mulla on ketoosi päällä, mutta hiilareitakin olisi taas tarkoitus alkaa maltillisesti syödä kun saan vielä pari kiloa pois.

Tavoitepainona mulla 83kg, johon pitäis päästä ennen joulua. Matkaa siis vielä on, mutta onneksi on aikaakin ihan reilusti.

-Handy

Suositut

Back
Ylös Bottom