Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
No joo.. Kesän aikana on saatu kiloja kerättyä taas tuommoinen 82kg tähän lyhyeen varteen ja tarkoitus olisi vetäistä tässä sellainen parin kk mittainen dietti eli alkaa tänään 15.9 ja loppuu 15.11 tai jos kiloja lähteekin nopeemmin niin aikaisemminki jo. Tavoitteena olisi tuollainen 70 - 73 kg eli noin 10kg pudotus. Tänään kun dietti alkoi, aamupaino oli 82.4kg :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Dieetin piti alkaa perjantaina, mutta aloitus myöhästyi hieman, kun ei tullut ketoosi päälle ihan aikataulussa. Tiistaina jätin "kaiken" hiilarin pois, mutta söin kuitenkin ihan reippaasti. Perjantai aamulla Ketostix näytti haaleaa. Tänään liuska näytti jo kohtalaisen ja vahvan ketoosin väliä. Huomenna alkaa sitten painon pudotus, nesteitä on lähtenyt tiistaista n. 1.5kg. Alkuperin oli suunnitelmissa vetää kahden viikon tehodieetti, mutta suunnitelmista poiketen kalorit tulee olemaan korkeammat ja kesto pidempi. 76kg oli lähtöpaino.

Nyt on pari viikkoa takana ja painoa tippunu 4kg mutta nestettä aika runsaasti. Nyt on eka hiilari tankkaus ja ah tää on ihanaa!! Huomenna jatkuu taas normaaliin malliin, mutta nostan hiilarit siihe 20%.

Hyvällä fiileksellä ja peilikuvaa tuijotttaen.

puolisen viikkoa takana ketoilua, tällä kertaa aion vakaasti hoitaa homman kotia ilman lepsumista. Vähän erilaisella rytmillä nyt, eli ketodietillä, mutta niin etten ekaan pariin viikkoon ainakaan katso vielä ollenkaan kaloreita vaan syön hieman huolettomammin. Päätavoite on vain alkuun päästä varmasti hiilarittomaan valioon. Kalorit ovat ehkä hieman miinuksella, ainakin nestettä on lähtenyt kun paino tippunut jo alle 88. Alkupaino siis noin 90 ja päätin että alle 80 mennään. pituutta 175. Kaalia/salaattia menee tällä hetkellä ihan mukavasti lihojen ohella ja oon oikeestaan alkanu tykkäämään salaatista.. :D Treeneissä huomaa kyllä jo tuon hiilarien häviämisen kun armoton heikkous iskee reippaan puolentunnin jälkeen.

Puhhuh.

Itelläkin olis parin viikon päästä aloittaa projekti kiristely. Vielä just nyt ei malta, kun on kaikenäköistä menoa tiedossa loppukuulle joita odotellut koko kesän. (Hyviä tekosyitä :D).

Itellä viisari värähtää tuonne 95kg huitteille, tosin aamupainot voi vaihdella pari kiloakin viikon sisällä. Tavotteet olisi ensi keväälle päästä tuonne minimissään 85kg, ja kiristää ruhoa saliharjoittelulla joka on nyt ollut lähinnä kotona omatoimista kuntopiiriä/käsipainoleikkiä/kuntopalloheittelyä. Pituutta itsellä 185cm. Flässää kehossa on ihan ok, tosin pohjalihasta varmaan jonkin verran myös, kun itsellä on hyvin fyysinen työ. Senhän näkee sitten kun salille pärähtää. Jollain järkevällä 1 jakosella ohjelmalla pitäis lähteä liikenteeseen, ja lisäksi pelailla futista pari kertaa viikossa.

Ruokavalio on tarkotus koostaa kana/liha/kasvis + salaatti painotteisena. Jättää leivät suoraan pois. Jonkin verran diettailusta on käryä kun muutama vuosi takaperin lähti painoa 119kg->87kg, ja alimmillaan taisi pyörähtää 84kg:ssä. Erona tosin tulevaan projektiin, että tuolloin tein kaiken diettaamisen aerobisella treenillä (lenkki/pyöräily). Nyt tarkoitus puuhata salilla + futista. Aika ei tunnu riittävän enää pitkille 2-3h lenkeille monta kertaa viikossa.

Ugh, intoa on ku ilmapallolla.

Dietti kiristyy. Nyt lasketaan about parisataa caloria pois nykyisestä ruokavaliosta, jolloin treenipäivinä calorimäärät jää sinne 1500 paikkeille. Välipäivinä 1400cal..

Nonii pitää itekkin ilmottautuu tähän ketjuun :D Eli kyllästyin tässä omiin läskeihin ku vaaka alko näyttää 90 kiloo (pituus 177cm) ja päätin sit alkaa taas käymään puntilla ja pudottamaan vähän painoa. Nyt oltu kaksi viikkoa n. 800-1000 kaloria miinuksen puolilla ja vaaka näytti tänä aamuna 83.5 kiloa! Heräsi kysymys että onko tämä liian nopea tahti (?) vai onko nämä kaikki nesteitä, sillä ensimmäisen viikon aikana laihduin noin 4 kiloa. Käyn siis kolme kertaa viikossa salilla ja proteiinia syön noin 100-120 grammaa päivässä sillä tarkoitu olisi laskea rasvaprosenttia. JA tiedän että liian vähän proteiinia, mutta mutta..

Nonni ja minä olen mukana kanssa. Pitkään aikaan en ole foorumilla pyörinytkään. Olin jo kesällä kohtuu hyvässä kunnossa ja nyt sitten töiden tullessa loman tilanne on stressitaso kasvanut - samoin kuten tuo massu. Onneksi on tietoa ja taitoa, kuinka pömppis lähtee sulamaan. Tavoitteena on -6kg, sitten olisin kesää reilusti paremmassa kondiksessa. Hui, huomenna sitten aloitamma :)
Ja epäonnistumiselle ei ole tekosyitä. PT:n tekemällä dietillä mennään, ei lipsumista, silloin on paljon helpompaa.

Morjestaa

Itekki vois sit ruveta päivittää, kun kerra ruvettii dietille 3viikkoa sitten, ketoosilla siis mennään, prodet n. 200g , hiilari alle 30-40g nyt kun ketoosi on jo käynnistynyt ja rasvat jossain 100g paikkeilla.
Diettiä helpottaa että saa nukkua niin paljon kuin jaksaa tällä hetkellä, 10-12h yössä tulee yleensä nyt nukuttua. Lähtöpaino oli 131kg(180cm), ekan viikon aikana lähti -8kg ja seuraavana -1.5kg, huomen aamulla punnitus ja jänskättää joko ollaa alle 120kg.
Tulee litkittyä treenin aikana ja jälkeen aminohappoja. Boosteria nykäsen ennen treeniä ja aamulla on CLA, Vihreä tee, rasvanpolttajat, Omegat ja multivitamiinit tietty käytös.
Joka Viikko pyrin lisäämään 10-15min lisää aerobista per treenipäivä, treenaan joka arkipäivä ja lepään vklp (teen töitä)

Katsotaan mitä tästä tulee =) Ensi kaudella pitäs olla paljo paremmassa tikissä, jenkkifutista siis pelaan kesät. Kohta muuten alkaakin laji-aerobinen harjottelu tuohon lisäksi.

Ps. Samaa lajia pelaa ja tästä sain idean ja toimii motivaationa http://www.youtube.com/watch?v=ezaAMcCy3u4

Jokaisella tyylinsä, mutta näin maallikon silmään tuo Ketoosidietti vaikuttaa aika "vaaralliselta" ja hc:lta. Miten teillä ketoilijoilla tuo treeni sujuu noin muuten, meinaako kuolema korjata vai? Itse laihdutan tällä hetkellä hyväksi havaitulla "syö vähemmän kuin kulutat metodilla" :) ja pari kiloa on kahdessa viikossa lähtenyt.

Sitten mites muilla aerobiset ja treenit? Itsellä tulee 3 x 1,5 h punttia, 1h futista ja 1h kävelylenkki viikossa. Pitäs riittää näin alkuunsa?

Ruokavaliosta, että pyrin syömään proteiinipitoista ruokaa kuitenkaan hiilareita erityisemmin pelkäämättä. Pari ruisleipääkin mahtuu päivän ruokalistaakin. Joskus kokeilin mahdollisimman vähillä hiilareilla mennä, tuloksena oli lähinnä huonovointisuutta.

Laihduttamisessa on parasta se, että ei ole sellainen saatanan turvonnut olo koko ajan.

Taivaskäsikin laittaa oman lusikkansa tähän soppaan. 10.9.2012 alkoi 14vko dietti. Päättyy sopivasti ennen joulua. :D

Kalorit on n.3000kcal, ja ruokavalio noudattelee lähes kirjaimellisesti hyväksi havaittua muskeli chällensen 3000 kcal ruokavaliota. Dietti on kyllä makrojakauman suhteen selvästi erillainen kuin aiemmat, hiilareita tulee runsaasti, kun taas rasvat ja prodet on vähemällä kuin aikaisemmilla dieteillä. 5 punttia viikkoon, sekä 4 aamuaerobista.

Lähtöpaino oli 103,3kg, ekan viikon saldo oli -0,9kg.

Mulla meni muutama viikko hyvin rytmillä 1. päivä -500 kaloria, 2. päivä -500 kaloria, 3. päivä kulutuksen mukaan, 4. päivä -500 jne. Paino putosi, nesteturvotus lähti, olo oli hyvä, treenit kulki.

Tänä viikonloppuna homma levisi totaalisesti. Sekä perjantaina että lauantaina oli juhlat, ja join enemmän kuin olin suunnitellut, ja ahmimismörkö tuli taas kylään. Kaloreita meni älyttömästi pe-su. Tänä aamuna painoa oli +3kg.

Ei muuta kuin takaisin ruotuun, ja taas tästä virheestä oppineena. *murr*

Kyllä näin on, dieetin vaikeinta aikaa on noi viikonloput. Olen tosin keksinyt siihen ratkaisun, puhelin kiinni, valot sammuksiin ja rahkapurkin kanssa peiton alle piiloon ettei kukaan vaan löydä. Eipä tarvi miettiä juhlien tuomia kaloreita :D

Heh. :) itellä reipas viikko takana dieettiä ja uhkaa levähtää ens viikonloppuna.. Pitäs lähtä vierailemaan ja juomiseksi se menee kuitenki.. Vai oliskohan rankaa olla juomatta..?

Dodiin.. Jos muutki niin miksi en minäkin.. Nyt viikonlopullehan se iski tuon röllykkä morkkiksen.. Pituutta se 176 ja painoa 88kg jos tavoitteeksi lyödään että jouluun mennessä olis paino siellä 75kg pinnassa.. Eiköhän tämä onnistukkin kun rupeaa kattomaan mitä sitä oikeasti syö taas..

Heh. :) itellä reipas viikko takana dieettiä ja uhkaa levähtää ens viikonloppuna.. Pitäs lähtä vierailemaan ja juomiseksi se menee kuitenki.. Vai oliskohan rankaa olla juomatta..?

Vinkkinä sanottakoon jos juopottelemaan lähtee niin punaviiniä, light kaljaa ja kirkkaita. Vähiten kaloreita alkoista. Jos noista ei mikään uppoo niin ko. päivän aamuna tai edellisenä päivänä kunnon hikiorgiat päälle niin pääset edes +-0 tilanteeseen viikon kalorikulutuksen osalta.

Näin aion ainakin itse toimia kun on kohta tulossa noita pakollisia edustustilaisuuksia jossa vichyn juojia pidetään vähintäänkin epäilyttävinä :D

Itse olen ratkaissut tuon alkoholin vaikutuksen treeneihin ja dieettiin siten, että nyt on oltu jo edelliskesän heinäkuusta täysin juomatta. Eli mitä siitä tulee vähän vajaa 1v 2kk. Yhden saunakaljan maistelin pari viikkoo sitten kun oltiin sukuloimassa vaimon suvun luona. Muuten on menty täysin nollalinjalla. Ja kyllähän sen kehityksessä huomaa...

Edit: Ps. Kävin huvikseen herätessäni vaa-alla 38.5 näytti. Kilo lähtenyt aamupainosta 4 päivään... Heittelee kummasti kyllä, mutta niinhän se tuppaa tekemään. Välillä tuntuu, että viikonkin pysyy samassa.. Nyt on menty 3vko ilman mättöpäivää. Vielä pitäisi 2 jaksaa ja sitten kajaanin Suloon Vetämään toi hightower burgeri :rock:

"1,26kg parasta pihvilihaa jauhettuna ja avotulella grillattuna, 400g savustettua yön yli haudutettua porsaan kassleria, 400g paahdettua pekonia, reilusti sulatettua cheddar-juustoa, raikasta jäävuorisalaattia, pihvitomaattia, voissa paistettua sipulia paikallisen leipomon täysjyväsämpylän välissä. Lisänä itse tehtyjä maalaisranskalaisia (VL)*

It ain't over until the Fat lady sings!"

1,26kg parasta pihvilihaa jauhettuna ja avotulella grillattuna, 400g savustettua yön yli haudutettua porsaan kassleria, 400g paahdettua pekonia, reilusti sulatettua cheddar-juustoa, raikasta jäävuorisalaattia, pihvitomaattia, voissa paistettua sipulia paikallisen leipomon täysjyväsämpylän välissä. Lisänä itse tehtyjä maalaisranskalaisia (VL)*

It ain't over until the Fat lady sings!

Saattaa olla mies pikkusen ähkynä 2kg lihaa + lisukkeet..

Kappas! Hiano suoritus, itse en kyllä tuohon pystyisi enkä kyllä haluakkaan. Salilla käynti on mulle kiva harrastus, mutta onse kiva myös lipitellä hyviä oluita ja viinejä. Välillä antaa lähteä lapasesta kunnolla.

Heheh pientä korjausta tuohon ylläolevaan kun ei enää pysty editoimaan :D.. Eli siis 98.5kg paino ei 38.5.. ois aika kova pudotus, jos 60kg ois lähtenyt 4 päivään..

Suositut

Back
Ylös Bottom