Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
Edelleen olen eri mieltä – en pysty enkä halua elää niin, että ruokarytmini on aina samanlainen. Haluan nimenomaan oppia kuuntelemaan nälkää ja kylläisyyttä, jotta ruokailu ja ruoka ei hallitse elämääni. Arkisin syön kevyen aamiaisen ja kunnon lounaan, viikonloppuisin ja lomalla taas kunnon brunssin ja seuraavan kerran vasta iltapäivällä. Lounaan ja iltaruuan ajankohta heittelee päivästä toiseen monella tunnilla, riippuen tapaamisista, menoista, nukkumisista, arjesta ja juhlasta, ja aion sovittaa ruokailun elämääni, en elämää ruokailuuni.

Mikä sopii yhdelle ei sovi kaikille :)
Palataanpas hieman tähän, tuolla nälän kuuntelemisella voi olla erittäin hankala päästä oikeisiin kalori määriin ja varsinkin makrojakaumaan. Onhan se selvä kun aletaan dieetille niin välillä on nälkä ja se pitää vaan kestää, toisaalta silloin kun hankitaan lihasmassaa niin joudutaan syömään vaikka olisi täynnä, muuten ei kalorit täyty.

En tiedä kuinka alkuvaiheessa harrastusta olet mutta uskon että jossain vaiheessa sun on pakko miettiä aika tarkaan päivän aikana syötävät ruuat, silloin ei paljon nälän tunnetta mietitä...

E: lisätäänpäs vielä, itse kuulun siihen koulukuntaan jonka mielestä on turhaa pysyä jatkuvasti saman painoisena eli järkevempää on viedä painoa aina johonkin suuntaan. Eli joko maksimoidaan lihaskasvu tai sitten poltetaan rasvat pois, tällöin kroppa on myös kokoajan hieman uudessa tilanteessa. Silloin on aivan turha yrittää syödä nälän tunteen mukaan koska silloin ei siihen tavoitteeseen päästä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa otolliseen aikaan tämä ketju!

Itellä kans lähti 1.päivä dietti käyntii. Paino tällä hetkellä 100kg :rock:(ensimmäistä kertaa elämässä). Pituutta 183cm.

Eka viikko menee n.40-90g hh eli jotain 30p/10hh/60r. Kaksi viikkoa menee pienillä hiilareila sitten on ensimmäinen hiilari tankkaus. Siitä eteenpäin hiilarit vain treenin jälkeisellä aterialla. Kalorit pyörii siellä 2700-2800 kieppeillä treenipäivinä.

Pyrin saamaan kokonaiskulutuksen sinne 3300kcal paikkeille. Eli joku 30-40min aeropista ja 30-40min salitreeniä. Kolmejakoisella nyt menen 3on1off ja torstaisin lätkää.

Mahaa tullut tässä kevään/kesän aikana ihan syömällä ja juomalla, eli sitä nyt poltellaan pois. Painon pyrin saamaan sinne ehkä 80 paikkeille, mutta peilikuvan mukaan mennään.

Mukana pari viikkoa jo takana 105kg -> 102.5kg tankkauksen jälkeen tänä aamuna mitattuna. 1.1.2013 paino olkoon 85kg. Aamen.

En tiedä kuinka alkuvaiheessa harrastusta olet mutta uskon että jossain vaiheessa sun on pakko miettiä aika tarkaan päivän aikana syötävät ruuat, silloin ei paljon nälän tunnetta mietitä...

Mulla ei sinänsä ole mitään lihaksenkasvatus-tavoitteita, olen enemmän aerobisen ystävä, ja lihaskuntoa treenaan vain pysyäkseni terveenä toimistotyössä. Tavoitteinani on siis vain a) polttaa häiritsevät muutama rasvakilo pois ja b) oppia syömään normaalisti ja terveellisesti, kuitenkin satunnaiset herkuttelut sallien, ja niin ettei paino nouse.

IMO tollane pelkästää oman kropan ja näläntunteen kuuntelu pilaa helposti dieetin. Aineenvaihdunta toimii miten sattuu samalla kun nälkä ja mielihalut hallitsee elämää. Mutta kaikilla on tosiaan omat tavoitteensa ja tietyn verran motivaatiota tehdä töitä niiden saaavuttamiseksi. Melko kova mimmi täytyy kuitenkin olla, että tuolla tavalla saa rasvan palamaan. Tsemppiä dieettiin enivei!

En siis missään nimessä yritä toteuttaa dieettiäni pelkästään kuuntelemalla kroppaani ja näläntunnetta :D Silloinhan olisin jatkuvasti syömässä ruisleipää ja ties mitä herkkuja.

TAVOITTEENANI on oppia syömään normaalisti ja terveellisesti, kylläisyyden ja nälän tunteita kuunnellen, niin etten joudu loppuelämääni laskemaan kaloreita ja makroja. Aion dieetata muutaman rasvakilon pois pitämällä erittäin maltillisia miinuksia, ja samalla haluan päästä lähemmäs tätä suurempaa tavoitettani. Makrojakauma, kalorinlaskenta ja ruokailuvälit on kunnossa, joskin dieetin ajaksi lisään proteiinia ja vähennän leivän syöntiä (1 viipale/pv).

Pahoittelen epäselvyyttäni.

Noniin! Vyötärön kapein kohta 67 cm, rasvapömpyrän päältä 80 cm ja pakarat 90 cm. Reisi 54 cm.
Mittasin myös aamupainoni epäillen ja näytti 55,1 (se kone on rikki tai sitten on hävinny vaan nesteitä?)

Anyway paino ei kerro nyt mitään. Tätä löllöä kun saa vielä helposti puristettua käteen kolmen HK:n sinisen verran ympäri kehoa. Vatsa pahin, lanteet seuraavana, sisäreisi, ja alaselkä kolmantena.

Onneksi aikoo on. Ja miulahan ei ou kiire.

Itellä jatkuu dieettailu tuosta keväältä. Tällä hetkellä paino on 99 kg, maaliskuun alussa oli 109. Vyötärö tällä hetkellä 96 cm, maaliskuussa tais olla lähemmäs 110 cm.

Kesän aikana on välillä lipsuttu syömisen suhteen mutta ihan tietoisesti. Tavoitteena on ens kesänä n. 85 kg ja vyötärö 80 cm. Tuo paino ei itelle niin tärkeä kuin vyötärönympärys ja peilikuva.

kiva, että syksylle on alkanut oma ryhmä. olin mukana kevään laihariporukassa. pääsin ulkomaankiloista 64-58kg, tavoite 52-54. työ ja matkustelujuttujen vuoksi jäin ryhmästä ja projektista taolle. välitettavasti kiloja on tullu takaisin, mutta en tiedä missä lukemissa. reissua on vielä parin kuukautta jäljellä. tulen mukaan paremmin, kun pääsen suomeen, puntarin ja suomalaisen ruuan ääreen.

Aloittelin itsekkin dieettiä tässä. Hieman alkuvuoden painosta tullut ihan itsekseen alas 92kg-> 86-87kg. Tämä tapahtui ihan sillä, että en ole juonut olutta liikaa :D Sekä monipuolistanut liikuntaa. Tällä hetkellä painoa 87kg. Tarkoitus dieetata rauhassa tässä ja pitää välillä talvella plussa kcal jaksojakin. Ensivuoden puolella jos keho yhtään miellyttää silmää ja katson, että kehitystä on tullut riittävästi lähden kilpailemaan. Jos taas en ole kuntooni tyytyväinen, mihin en kyllä juuri ole koskaan niin harkitsen tuota asiaa sitten...

Kalorit ovat 3000kcal per vrk. Tarvittaessa lasken kaloreita, mutta jos liikunnalla paino putoaa sopivassa tahdissa en tiputtele kaloreita turhaan. Hiilihydraatteja tulee dieetillä paljon. Kehoni toimii näin hyvin ja rasva palaa tehokkaasti. Jaksaa myös treenata kovaa. Rasvaa otan myös riittävästi vuorokaudessa. Mutta katsellaan mitä tästä tulee vai tuleeko mitään :D
Tavoitteita kuitenkin pitää olla ja jos ei ole mitään kunnon tavoitetta menee koko touhu ihan puihin.

kiva, että syksylle on alkanut oma ryhmä. olin mukana kevään laihariporukassa. pääsin ulkomaankiloista 64-58kg, tavoite 52-54. työ ja matkustelujuttujen vuoksi jäin ryhmästä ja projektista taolle. välitettavasti kiloja on tullu takaisin, mutta en tiedä missä lukemissa. reissua on vielä parin kuukautta jäljellä. tulen mukaan paremmin, kun pääsen suomeen, puntarin ja suomalaisen ruuan ääreen.

tuohon lisäten, oma tuntuma on painon suhteen siinä 60kg. pituus 162cm ei ole muuttunut. selittelyä, mutta olosuhteiden ja tarjonnan vuoksi tulee tämä sana tauko. treenit sen sijaan kulkee entisellään. puolikas tuli juostua 1h 40min hetki sitten.

Mukana!

Noin kuusi viikkoa sitten alkoi "harjoitus" laihis joka kesti kolmisen viikkoa, tuona aikana sain mukavat 3kg pois painosta (muistaakseni) homma kaatui yllättäen 3 viikon kesälomaan jona aikana kaikki tuli takaisin. Tuon kolmen viikon laihiksen hyöty oli, että oppi tuntemaan hieman kehoaan miten kalorivaje vaikuttaa, millä ruoka-aineilla ja miten saa nälän tunteen pidettyä kurissa.

Nyt kolmas päivä "oikeata" laihista menossa ja vitutus on käsittämätön! Tuo sokeri on mulle ku hunaja mehiläisille. Harjoituslaihiksen ajalta tiedän, että tää kestää sen kaks viikkoa ennen kuin helpottaa.

Tavoita on pudottaa Jouluun mennessä sen 10kg eli 99,5->90kg. Ei pitäisi olla paha rasti ja täytyy hyväksyä, että repsahduksia tulee.

Onnea muillekin samanlaisen projektin kanssa taisteleville.

Mukana myös täällä. Elokuun alusta lähti dieetti käyntiin alkupainolla 99,2kg. Tänään aamupaino 93,1kg. Hyvin on tippunut, pitänyt jopa toppuutella. Tietenkin vähintään pari kiloa lähti heti nesteitä, oli selvää pöhöä ja kreatiiniakin olin käyttänyt. Nyt alkaa huomaamaan peilikuvassa muutosta, erottuvampia suonia ja palikat pilkistää jo selvemmin. Matkaa on silti vielä, johonkin vähän alle 90kg mennään ja toivotaan että kireys miellyttäisi. Tsemppiä muillekin dieettaajille!

Mä oon mukana!

Tänään alkoi laihdutus. Taktiset mitat: 172 cm & 89 kg. Tarkoitus olisi tiputtaa paino 78 kilon tienoille (tai aikasemmin, jos peilikuva näyttää hyvältä) ja deadline on 30. joulukuuta. Tällä kertaa jätän kaikki ruokahifistelyt tekemättä ja keskityn vain lisäämään liikuntaa tuntuvasti. Sen verran tietenkin katselen ruokavaliota, että proteiinia tulee varmasti syötyä yli 150g per päivä ja kokonaiskalorimäärä jää sinne 2000 kcal tienoille näin aluksi. Teen muutoksia sen mukaan, miten paino lähtee tippumaan. Tsemppiä kaikille painon pudottajille! :puntti:

Aamupaino tänään tasan 100kg. Hyvin on kyllä kiristynyt.. Vielä on matkaa jäljellä. Erittäin Positiivisena asiana se, että tulokset on pysyny samana ja selkäliikkeissä jopa kehittyneet.. Vielä 1 kierto tätä 1- jakoista ja sitten phat treeniä dieetin loppuun.

Hieman nostettu kaloreita (pääasiassa rasvasta ja hiilareista)

Eipä näytä paino hirveämmin ottavan itseensä tästä muutoksesta, mukava kun voi syödä taas, kun tahti missä tarkoitus on pysyä on n. 600 g/kk :)

Kalorit: 2081 kcal
Prodet: 169 g
Hiilarit: 160 g
Rasva: 81 g

Ei tässä dieetissä vituta oikeastaan mikään muu kuin se ainainen tulosten tippuminen. Penkissä ja kyykyssä ei ole lainkaan tehoja ja puristusta ei löydy, toisaalta ihan ymmärrettävää. Muut liikkeet säilyneet ihan ok, kun esim kyykky 10x130->5x130. Miten muilla, ja suositteko pelkästään lyhyitä sarjoja dieetillä?

heh.. no, mulla ei kauheesti oo edes tuloksissa tippumista.
____

NYT se dieetti alkoi.
aloitan maltillisesti eli suuret mässyt ja ylilyönnit pois!
proteiinia 120-130g: kanasta, manteleista, kalkkunasta, vähän possusta ja hiukan kaurahiutaleista ja kevytmaidosta.
kasviksia 500-1000g.
maitotuotteita vain hiukan.
hiilarit treenien mukaan 100-200g.
rasvaa menee silleen semikarpisti eli ei sais tulla övereitä, mutta reilusti yli suositusten eli n.100g.
-> kalorit 1800-2200
- tällä mennään nyt ainakin viikko ja katotaan ,että mitä tapahtuu.
- toukokuusta asti oon vedellyt plussilla ja ihan mitä sattuu siis bodyruuan lisäksi.
-treenannut oon 3-4krt/vko, mitä tuun jatkamaan. ehkä vois jotain aerobiittia ottaa, mut koska en siitä tykkää niin miksi sitä sit yht'äkkii alan tekemään, koska lopetan sen kuitenkin.
- RAVINTO on se tärkein, koska se ratkaisee mun osalta! (toki sais syödä enemmän, jos liikkuisinkin enemmän...)
-- JOS mitään ei tapahdu painossa siis ALASPÄIN, vähennän sitten taas hiukan kalorioita.
_________

eilen olin inbody-mittauksessa. ja tulokset on karmaisevat RASVAN osalta. ehhehheeee.
sitä löytyy meikän lyhyestä varresta hiukan yli 20kg.
lihasmassa on eilisen mukaan 39,5kg. mitä lie sitten tarkoittaakaan... lihasta yläropassa enemmän kuin alaropassa - aika paljonkin.

pituus siis 158cm
paino 63,3.
aluksi nyt sitten tavoite ALLE 60kg. (taaaaaas...) inbody sanoo, että tavoite 54,5kg... keväällä olin jo 57kg. (tosin muilla laitteilla mitattuna)
______

Ei tässä dieetissä vituta oikeastaan mikään muu kuin se ainainen tulosten tippuminen. Penkissä ja kyykyssä ei ole lainkaan tehoja ja puristusta ei löydy, toisaalta ihan ymmärrettävää. Muut liikkeet säilyneet ihan ok, kun esim kyykky 10x130->5x130. Miten muilla, ja suositteko pelkästään lyhyitä sarjoja dieetillä?

Juhannuksesta oon tiputellu 8 kg.. Vielä ei ole tulokset tipahtaneet, mutta huomaa kyllä punnerrusliikkeissä että paukkuja ei hirveesti ole. Veikkaan, että kun 90kiloa rupeaa lähenemään saattaa jo tuloksissakin huomata. Etukyykyssä tullut kehitystä, mutta en oo tehny sitä kun vasta 2kk.. Se on hienoa, että selkäliikkeet kehittyy ja varsinkin veto kulkee vaikka paino tippuu.

Edit: Itse oon tehny nyt 1-jakoisella 1kk kymppejä ja 1kk kutosia syklillä. Hyvin om toiminut.

Tervehdys kaikille! Pakkista luettu vähän-offilla parin vuoden ajan, ja paljon tärkeää tietoutta on täältä pääkoppaan haalittu. Nyt aloittelin tuossa 29.7 ekan kunnollisen dieetin alkupainon ollessa 80.8kg. Pituus 179cm. Salitreeniä takana muutaman vuoden ajan, mutta samalla tuossa 29.7 aloitin ekan kunnollisen ohjelman. Tänään 8.9 näytti aamupaino 75,5 kg, eli pudotus on ollut ihan sopivaa. Tarkoitus tiristellä tuonne 70 kiloon tai kunnes peilikuva miellyttää ja lähteä siitä sitten maltillisille bulkeille. Tällä kertaa motivaatio treenaamiseen on kova.
Oman haasteensa tälle aiheuttaa mm. yötyö, jolloin tosin ruokailut voi pitää siihen aikaan kun huvittaa, mutta kääntöpuolena on se että vapaapäivinä tulee sitten nukuttua ympäri päivää ja miten sattuu muutenkin. Olen silti koittanut pitää ateriakertoja 6 vuorokaudessa. Mättöpäivä suunnilleen kerran kahteen tai kolmeen viikkoon, tosin viimeksi meni aika huonosti, ei tehnyt yhtään mieli mättöruokaa mutta olin jo kaupasta ostanut kaikkea herkkua ja ahdoin sitä sitten napaan ja nukahdin sohvalle. Tiedänpä seuraavana mättöpäivänä että pidän nuo hiilarit vähän pienemmissä mittakaavoissa ja muutenkin järkevämmin.
Treenipäiviä 3-4 viikossa, pakkiksen 3-jakoisella ohjelmalla. Lisäksi salille tulee pyöräiltyä ja tästä tulee noin 20km pyöräilyä päivässä, kesällä pyöräilin töihinkin mutta nyt alkanut vähän kroppa huutamaan vastaan joten jätin sen pois. Kesällä tuli tehtyä myös tuollaisia 100 kilsan pyörälenkkejä mutta eivät tuntuneet oikein sopivan kunnollisen saliharjoittelun yhteyteen.

Ateriat (saa kommentoida, jos on jotain kommentoimisen aihetta):

Aamupala: puuro + 2x kananmuna + vitamiinit

Lounas: 200g kana/jauheliha + vihannekset

Lounas 2: rahka + ananaspalat

Päivällinen: Tonnikalapurkki + vihanneksia

Päivällinen 2: Raejuustopurkki + hedelmiä

Iltapala: Leipää + kananmunia pari kappaletta ja lasi maitoa

Makrot on omasta mielestäni suht kohdillaan, hiilaria on tullut oman kropan mukaan sopivasti eli treeni kulkee, mieli on vireä (ei aivot jäädy ihan täysin töissä) ja kaloreita tulee sellaiset 2000/vrk. Noilla jaksaa hyvin ja unikin tulee. Tuota iltapalaa en mielellään lähde vaihtamaan, koska työpaikka sen kustantaa.

Peilin mukaan arvioiden rasvaprosentti tällä hetkellä on sellaista 15-16% luokkaa, ja paino kertynyt miehille tyypilliseen paikkaan eli tuonne keskivartalon kohdille. Hieman epätasaisestihan tuo jakautuu, kun alkaa kropassa suonia pilkottamaan ja esim jaloissa, rinnassa ja olkapäissä lihaserottuvuus on jo aika hyvä mutta vatsasta arvioiden painonpudotuksen arvioiminen on hankalampaa. Kyllä sielläkin on silti muutosta tapahtunut.

Hitaasti mutta varmasti, mukavaa syksyn jatkoa pakkislaisille ja onnea dieetteihin ja treeneihin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom