Syksyn 2012 dieettaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Diamon
  • Aloitettu Aloitettu
22% rasvat tuolla painolla on mun mielestä aika vähäset eli sulla täytyy olla jo lihasta kunnolla ? Tuohan on jo hyvin lähellä ihanteellista rasvaprosenttia.
Ite otan skeptisesti nämä arviot ellei oikeasti ole ammattilaisen mittaamat tulokset kyseessä, jos nuo pitää kutinsa niin joudut siis diettaan lihaksia pois.

Niin noh, se 22% on mitattu viimekuun lopussa ja sen teki mun entinen PT. Tulos ei oo ns. virallinen enkä ite sen luotettavuuden varaan hirveesti laske, vaikkei se kaukana totuudesta voi olla. Neljässä viikossa on voinut tulla pari-kolme pinnaa lisää :( Nesteet mulla on heitellyt aika ahkerasti ja heittelee varmasti jatkossakin. Yleensä oon mennyt 2-3 litralla vettä päivässä, mutta kun elämänrytmi ja treenirytmi on nyt ollut niin onneton ni ens viikko menee pääasiassa siihen kun sitä rytmiä sit palautellaan ja otetaan tilanne hallintaan. Lihastahan mulla on ihan kivasti, niitä tartten tammikuussa ja niitä rupeen keväällä hakemaan vielä lisää. Se ois nyt kumminkin tärkeintä, että pääsee takas kisakuntoon eli nesteet ja muutama rasvakilo pois.

jessep, nosta kaloreita, mutta tee se produilla. 1200 on ihan liian vähän eikä kehitystä kyl ainakaan lihaksistossa tapahdu. Sarjapainot lähtee nopeesti laskuun ja sit kyrpii. Koita saada 1800-2000 per päivä, mutta siitä hiilareita alle 100 ja produja min 200g niin paljon ku omatunto sallii. Rasvanpoltto kiihtyy ja lihakset kehittyy :) Nää nyt on tälläsii itsestäänselvyyksiä, mutta koita kestää :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin noh, se 22% on mitattu viimekuun lopussa ja sen teki mun entinen PT. Tulos ei oo ns. virallinen enkä ite sen luotettavuuden varaan hirveesti laske, vaikkei se kaukana totuudesta voi olla. Neljässä viikossa on voinut tulla pari-kolme pinnaa lisää :( Nesteet mulla on heitellyt aika ahkerasti ja heittelee varmasti jatkossakin. Yleensä oon mennyt 2-3 litralla vettä päivässä, mutta kun elämänrytmi ja treenirytmi on nyt ollut niin onneton ni ens viikko menee pääasiassa siihen kun sitä rytmiä sit palautellaan ja otetaan tilanne hallintaan. Lihastahan mulla on ihan kivasti, niitä tartten tammikuussa ja niitä rupeen keväällä hakemaan vielä lisää. Se ois nyt kumminkin tärkeintä, että pääsee takas kisakuntoon eli nesteet ja muutama rasvakilo pois.

jessep, nosta kaloreita, mutta tee se produilla. 1200 on ihan liian vähän eikä kehitystä kyl ainakaan lihaksistossa tapahdu. Sarjapainot lähtee nopeesti laskuun ja sit kyrpii. Koita saada 1800-2000 per päivä, mutta siitä hiilareita alle 100 ja produja min 200g niin paljon ku omatunto sallii. Rasvanpoltto kiihtyy ja lihakset kehittyy :) Nää nyt on tälläsii itsestäänselvyyksiä, mutta koita kestää :D

Tuntien oman kroppani monista aiemmista laihdutuksista (heikko on ihmisen mieli:D), 1800 kalorilla multa ei irtoo kropasta kuin kusta korkeintaan.. Myönnettäköön, että pienillä mennään mutta pieni lihaskato ei niin pelota kunhan tää läski nyt lähtis rivakkaan. Ei se patti miinuksilla kasva kuitenkaan :) Hiilarit mulla tulee lähinnä kasviksista ja proteiinia syön niin paljon kuin tuohon kalorimäärään nyt saa ämpättyä.

Huhhuh, huomenna se alkaa eli armoton kiristely.

Liikuntaa tulee olemaan noin 3x sali + 1-3x aerobinen (lenkki/joku joukkueurheilulaji). Tarkotus ois lähtee vetämään jollain suhteellisen perus ohjelmalla tuo sali läpi.

Ruokaan tietysti tulee keskityttyä. Perus päivän kaava mennee about näin:

ap: Rahka+mehukeitto ja varmaa kahvi
lounas: joku wokki/liha/muna/kala painotteinen safka minkä pystyy vetää ilman erillis toimenpiteitä (lämmitystä)
päivällinen: about sama kun ylhäällä + 200g raejuustoo.
ip: hedelmää/marjoja/rahkaa vielä, tai mahdollisesti salaatti.

Välipalat on itselle vielä aika iso kysymysmerkki että mitähän helppoa ja näppärää vetelis mukana. Banaaneita oon syöny useesti, mut nehän ei oo paras mahdollinen. (ts, oon reissuhommissa eli ei käytännössä mahdollisuutta jääkaapille eikä mikrolle). Salitreenien jälkeen ajatuksena nakkailla joku perus palkkari naamaan.

Onko professionaaleilla jotain sanottavaa safkasta? Tosiaan oon sen 186/95. Lähinnä mitä välipalaks?

Niin no tuo 22% on kyllä hyvin lähellä terveen ja hyvinvoivan ihmisen ihannelukua varsinkin naisilla. Tuollainen kiristetty kisakunto nyt ei mikään
terveellinen ole kenellekkään. Naiset on parhaimmillaan siinä 20-25% rasvoissa.

Paino junnaa samassa ja välillä jopa nouseekin vähän. Eikai tässä muu auta kun alottaa täsmällinen paperillelaadittu dietti jotta sitä tulee noudatettua, kun nyt on kohta 2kk koitettu hiilaria vähentää ja olla n.500kcal miinuksilla.

Huomenna alkaa dieetti. Kevääseen asti mennään tai siihen asti kuhan miellyttää. Paino 87kg, keväällä mitattu 77kg 10 rasvat ja siitä tullut kilo pari lihasta lisää joten tavoitteena 76kg ja 8 rasvat. 176cm pituutta.

Huomenna alkaa dieetti. Kevääseen asti mennään tai siihen asti kuhan miellyttää. Paino 87kg, keväällä mitattu 77kg 10 rasvat ja siitä tullut kilo pari lihasta lisää joten tavoitteena 76kg ja 8 rasvat. 176cm pituutta.

mulla alko tänään.
kesä tuli höntsäiltyä joten ylimäärästä on kertyny vähä liikaa.kesäkuntoa kohti

Huomenna alkaa. Elän siinä uskossa että olen kova jätkä enkä lipsu ikinä. Mutta ärsyttää kun en yhtään nyt tiedä millaisella kalorivajeella lähtisin liikeelle. :( Huomenna esim. oon menossa salille ja uimaan heti perään.. Tuleeko 2000 kaloria olemaan tuollaisena päivänä liian vähän? noh, pitänee katsoa huomenna ja miettiä. Ainoa mitä pelkään on lihasten menetys.

Itse aloitan myös huomenna. 6kk ja siinä ajassa tavoite ujot -40kg. Pikemminkin siis kyse painonpudotuksesta. Katsellaan sitten sen jälkeen mihin suuntaan lähdetään :) Tarkoitus olis ottaa ekat kolme viikkoa velocityllä, jotta saa hommaan alusta alkaen potkua.

Yööök! Pidän eilen laihiksen ekan ja varmaan vikan herkkupäivän. Kebab ranuilla, 300g irttareita, hesen mega- ateria ja 1ltr cokista (hyyyi vittu). Tän hesen majoneesimätön jälkeen lens laatta ja vieläki paha olo. Ei voi kyl suositella näitä herkkupäiviä kenellekkään, varsinkaa dietillä.

Yööök! Pidän eilen laihiksen ekan ja varmaan vikan herkkupäivän. Kebab ranuilla, 300g irttareita, hesen mega- ateria ja 1ltr cokista (hyyyi vittu). Tän hesen majoneesimätön jälkeen lens laatta ja vieläki paha olo. Ei voi kyl suositella näitä herkkupäiviä kenellekkään, varsinkaa dietillä.

Ei chiittipäivinä pidäkkään syödä koko päivän karkkeja cokiksella.

Kuukausi dieettiä takana, -4kg. Menny yllättävänki helpolla. Treenit vetäny voimapuolelle 5x5, kevyttä kävelyä päälle aina kun voi. Ateriakoon vaan pienentäny minimiin. Sen verran oon kalorilaskuria käyttäny, että tulee tarpeeks protskuja, jonkuverran rasvoja muttei liikaa kaloreita. Eli suurimman osan kaloreista rankkaan hiilareista, mutten kuitenkaan mitään ketoosia päästä päälle, sillä en jaksa mennä. 93kg paino nyt, veikkaan että 10kg:n päästä viimeistään palat erottuu vatsasta..

Niin no tuo 22% on kyllä hyvin lähellä terveen ja hyvinvoivan ihmisen ihannelukua varsinkin naisilla. Tuollainen kiristetty kisakunto nyt ei mikään
terveellinen ole kenellekkään. Naiset on parhaimmillaan siinä 20-25% rasvoissa.

Alle 20% en aiokaan mennä, tavotteena on nimenomaan keskittyä lihaksistoon ja siihen että treeni kulkee ja tammikuussa tulee kovat pisteet. Paljoa tästä ruhosta ei saa enää irti, joten oon tyytyväinen jos päästään alle 70 kiloon. Fitness-kisoihin jos ois menossa niin tilanne ois ihan toinen mut ku tavotteena on kumminki poliisikoulu niin terveyttä, hyvää liikkuvuutta ja räjähtävää voimaa tässä vaiheessa haetaan :) Jos diettaan liian rajulla kädellä, se vaikuttaa myös pällitesteihin ja sit joudun hakee neljännen kerran. Eipä se varmaan työtilanteissakaan sit joskus ois hirveen uskottavaa jos nyljetyn ja rääkätyn näkönen ruipelo sut luulis putkaan saavan ;) Nesteitä tällä hetkellä about 4-5 kiloa, joten nehän tässä enemmän haittaa.

Ja niinhän siinä kävi, että tuli herkuteltua viikonloppuna kilo kaupalla ja nautittua alkoholia vaikka, kuinka lupasin itselleni, että korkeintaan pari ja käyn vain pyörähtämässä kaverin synttäreillä... Noh, kaitpa se on sitten tää viikko vedettävä vähän tiukempaa linjaa.. :D

Laitetaanpa vähän omaa tilannekatsausta näin aamuaerobisen ja viikkopunnituksen jälkeen! 6 viikkoa tosiaan takana diettiä nytten ja painoa lähtenyt 4,9 kiloa tuona aikana. Hemmetin tyytyväinen olen pudotusvauhtiin ja välillä vähän pelko iskenyt, ettei paino vaan putoaisi liian nopeaa, mutta kunhan viikottainen pudotus pysyy 0,5-1 kg haarukassa niin olen tyytyväinen. Kalorit tosiaan ollu ekat 2vko 2800 ja seuraavat 4vko 2400. Tästä päivästä 2 viikkoa eteenpäin kalorit on 2200 ja siitä menee sitten 1900:aan. Toistaiseksi on sarjapainot pysyny samoina ja osassa liikkeissä on jopa painot noussu reilustikkin. Noista painoista en oo sen kummemmin stressaillu, vaan teen niin isoilla kun pystyn ja vähennän/lisään painoja tarpeen mukaan. Cheattipäiviä en ole pitänyt, mutta ensimmäinen on tarkotus pitää la 13.11 eli vajaan kahden viikon kuluttua. Sen jälkeen vedetään vaan hiilaritankkauksia viikon välein! Jatkakaa!

Tänään alkoi dieetti ja lahjakkaasti nukuin heti pommiin niin jäi aamuaerobinen tekemättä.

Lähtötilanne 90,9kg / 179cm. Keväällä mitattiin rasvat 9,8% ja paino 81kg. Tavotteena hieman kiristellä ja jatkaa sit taas plussilla.

Miten teillä menee ajatusmaailma tuon kiristelyn suhteen, lähdettekö siitä että ollaan tietyn ajanjakson/tavoitteen mukainen aika miinuksilla vai onko tavoitteena pysyvä muutos elämäntavoissa?

Itse lähdin nyt tuosta pysyvästä muutoksesta liikkeelle ja tunnistin/tunnustin itselleni muutenkin terveellisestä perusrungosta ne kompastuskivet. Jotenkin nyt on helpompaa siihen verrattuna että aikaisemmin oli ajatuksena vain tietty aika diettiä.

Pitkäkestoinen herkistely alkoi Sunnuntaina. Kolme edellistä viikkoa on bulkattu tosissaan ja pöksyt alkavat ahdistaa. Kohtalaisen vapaasti on tullut syötyä myös koko kesän. Hyvänä puolena sarjapainot ovat nousseet. German Volume Training -ohjelmaa olen noudattanut. Mm ylätaljasarjaa aloitin tekemään 4 viikkoa sitten 54 kilolla, nyt mennään 66 kg:lla.

Ensimmäisinä kolmena viikkona on tarkoitus syödä noin 1500 cal/päivä. Perusruoka-aineena on maapähkinävoi ja proteiini-isolaatti. Ruokavalio tunnetaan ns. maapähkinävoidieettinä. Päivässä rasvaa tulee noin 100 grammaa, toisina päivinä 50 grammaa. Loput kaloritarpeesta täytetään proteiini-isolaatilla (Mass IsoWhey). Saa nähdä mitä tästäkin tulee...

Liikunnan osalta teen punttia+20 min aerobisen aamusta. Töiden jälkeen kevyttä aerobista 30-40 minuuttia. Tavoitteena on saada pois ainakin 5 kg ennen joulua ilman lihaksista. Ei tule ainakaan kiire. Kalorimäärää saattaa joutua nostamaan välillä noin 2000/päivä. Lähtötietoina pituus 184, paino noin 73.

Suositut

Back
Ylös Bottom