sykemittari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werneri
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päivitystä Garmin Forerunner 610:n kokemuksista omalta kohdalta:

Hommasin siis omani 11/11. Kesällä alkoi tulla ns. sykepiikkejä, eli saattoi välillä näyttää esim. 210 tai jotain muuta ihmeellistä. Kellon tausta alkoi kulua (pintamaali lähti) ja viimeinen niitti oli 10/12, kun lenkin jälkeen painoin stop. Sitten koitin resetoida lenkin, eli "nollata" ---> tuloksena totaalinen tiltti. Mikään nappula ei ottanut käskyjä vastaan ja kosketusnäyttö ei toiminut. Noh, tein netin kautta reklamaation ja lähetin laitteen sykevöineen Lohjalle, josta laite oli alunperin ostettu. Sain uuden paketin seuraavalla viikolla (takuuaika olisi mennyt umpeen viikon kuluttua). Takuuvaihtotuote on toiminut täysin moitteettomasti - ainakin tähän saakka ;)

Laite "syö" akkua hieman nopeammin kovemmilla pakkasilla, mutta niinhän tekee mikä tahansa laite.

Olen aikeissa hankkia Polar WearLink + Bluetooth systeemin josta datat kännykkään. Puhelimessa mulla on käytössä Runkeeper johon olen tosi tyytyväinen: GPS-data hyvää (ei toistaiseksi yhtään sekoiluita tyyliin huippunopeutesi oli 100km/h), käskyttää intervallit ja intervallit saa kiinnittettyä aikaan (2min) tai etäisyyteen (300m).

Ainoa miinus tossa combossa on puhelimen roudaus. Toisaalta kellot on monella kaverilla sanonut räks-poks eikä kiinnostus oikein riitä opetella uutta systeemiä tai tapella takuuhuoltojen kanssa.

Garminin Forerunner 910xt ollut nyt pidemmän aikaa lainassa testattavana ja olen kyllä tykännyt paljon. Ranneremmi ja nappulat on paremmat kuin muissa käyttämissäni, toiminnot on simppeleitä jne. varmasti ostettava oma kun laina-aika loppuu. pyöräilyssä käytän edge 500:sta ja siitäkin olen pitänyt.

Olen aikeissa hankkia Polar WearLink + Bluetooth systeemin josta datat kännykkään. Puhelimessa mulla on käytössä Runkeeper johon olen tosi tyytyväinen: GPS-data hyvää

Komento takaisin. Hankin Polarin sykevyön ja johan alkoi Runkeeper sekoilla:
a) GPS-data joka toisella kertaa roskaa (vauhtisi on 1:30min/km) aiemmin näin ollut käynyt kertaakaan. Käynnistämällä härveleitä uudestaan alkaa yleensä mitata oikein.
b) Kaatuilee
c) Lisäksi yhdellä kävelylenkillä meni maxisykkeet yli 200:n. Muuten sykedata ollut kunnossa.

Ilmeisesti GPS+Syke on mahdoton kombo. Kyllä tässä kanssa nyt elää, mutta en mä tätä kellekään voi suositella.

Joko forerunner osaa ottaa kalorit sykkeen mukaan? Eli voiko käyttää jopa puntti reeneissä? Oma wanha forerunner 305 on helvetin hyvä ulko urheiluun kuten juoksuun mutta sillä ei tee mitään sisällä / jos gps signaali ei ole saatavilla.. Joten nyt on 2 mittaria käytössä, tämä 305 ja suunnon perus t1c..

Joko forerunner osaa ottaa kalorit sykkeen mukaan? Eli voiko käyttää jopa puntti reeneissä? Oma wanha forerunner 305 on helvetin hyvä ulko urheiluun kuten juoksuun mutta sillä ei tee mitään sisällä / jos gps signaali ei ole saatavilla.. Joten nyt on 2 mittaria käytössä, tämä 305 ja suunnon perus t1c..

610 mittailee kalorikulutuksen sisätiloissa treenatessa ilman gepsisignaalia, kuten myös Edge 500. Tosin itse pidän kalorikulusta lähinnä kivana oheistietona.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin suunnon ANT-vyöt ei sovi uintiin.Niiden lähettämä signaali ei etene vedessä. Tuossa M4:ssä on just tuo ANT-vyö.

En lähtis suosittelemaan tuota GPS-palikkaa. Syö sormiparistoja turhan paljon eikä sieltä saatava informaatiokaan ole hintansa väärti.

Sormiparistojen kuluminen ei ole syy olla käyttämättä GPS. Akkulaturi neljällä AA pariston kokoisella akulla saa parilla kympillä. Yksi akku kestää viikon verran, eli kerran kuussa joutuu lataamaan.
Se onko palikasta saatava data hintansa väärti on sitten eri juttu.

Ääni Suunnon Ambitille. ei valittamisen sanaa.. löytyy geepeeässät ja sykkeet ja helppokäyttönen ja ominaisuuksia riittävästi.

Mulla on Polar RCX5, sopii hyvin sali ja kestävyysurheiluun. Omat profiilit valmiiksi eri lajeille, iso näyttö ja toisin kuin vanhemmat polarit tohon voi vaihtaa paristonkin itse mikä mun mielestä iso plussa. Ja optiona saa GPS ja kadenssianturin fillariin.

Juoksuun Garmin FR610.
Fillarointiin Garmin Edge500.
Nämä ovat aikalailla ne "gold standardit", joihin muita verrataan. Hinnaltaan sieltä yläpäästä, mutta eivät kalliimpia.

Jos yksi laite kaikkeen, Garmin 910XT.

Aikani noita tutkittuani, ostin Sportstrackerin vyön. Ainakin hiihdossa hyvä. Saa nähdä painaako kännykkä liikaa kesällä juostessa. Syke ja matka kiinnostaa itseäni.

Aikani noita tutkittuani, ostin Sportstrackerin vyön. Ainakin hiihdossa hyvä. Saa nähdä painaako kännykkä liikaa kesällä juostessa. Syke ja matka kiinnostaa itseäni.

Puhelimiinhan on melkein mallista riippumatta koteloita minkä voi laittaa käsivarteen juostessa.

Moikka, osaisiko joku sanoa, että kuinka hyvin kalorinkulutus laskenta voisi pitää paikkansa tuollaisissa halvoissa sykemittareissa. Ostin lidlistä sykemittarin hintaan 25e. Näyttää vaikka mitä sykkeestä, painoiundeksiin, askelmittari, kalorinkulutus, rasvanpoltto. En oikeastaan tarvi muuta kuin sykkeen ja kalorinkulutuksen. Olen testaillut kuntosalin laitteiden kanssa kuinka ne näyttää sykettä ja kuinka tää mun sykemittari näyttää. Aika lailla samoissa sykkeissä varsinkin uudempien kuntosalilaitteiden kanssa menee. Et se ei varmaan ainakaan paljoa heitä. Tänään vain mietin kun pyöräilin aika reippaasti pari tuntia niin voiko olla että olisin kuluttanut 1200kcal?

Olen huono kuntoinen olen aloittanut kuntoilun vasta pari kuukautta sitten tosissaan. Olen nainen 63kg 164cm. 21.v. Mittari kysyi aluksi painon, pituuden, sukupuolen.
Pyöräilin noin suunnilleen sykkeellä 140-170. Ehkä keskimäärin siinä 150 oli syke. Voiko siis olla mahdollista parissa tunnissa tuollainen kulutus?

Pyöräilin noin suunnilleen sykkeellä 140-170. Ehkä keskimäärin siinä 150 oli syke. Voiko siis olla mahdollista parissa tunnissa tuollainen kulutus?

Polarista ja nyt suunnosta on kokemusta. Pari esimerkiä omasta pyöräilystä: 1h 10min keskisyke 141 kulutus oli 1124kcla. Ja kevyempi lenkki 2h 10min 748kcla. Keskisyke vaatimaton 88. Tähän kun vertaa, sun mittari olisi hieman alakantiin kulutuslukemiltaan. Mutta ei taideta olla ihan täysin keskenään vertailukelpoisia, koska mä taas olen 188cm ja 88kg
Lopullinen päätös omasta mielestäni olisi että ihan OK toi sun mittari näyttää

Kiitos vastauksesta! Voiko siis laihtuminen olla tosiaan näin helppoa! Vähän pyöräilen ja käyn salilla, huolehdin että kulutan tuon vähintään 1000kcal päivässä ja sitten ei tarvi paljoa pihistellä ruuasta.
Pidin sykemittaria huvikseni vuorokauden yhtä mittaa. Tohon tuli 800kcal salitreeni. Mutta sen mukaan kuluttaisin aamu ysistä aamu ysiin niin 3200kcal. Tuosta kun vähentää sen treenin jää kuitenkin vielä 2400kcal. Voinko siis kuluttaa jotain tollaista vuorokaudessa vaikka päiväni ei muuten ollut kovin aktiivinen. Kalorilaskuri kun väittää että kulutukseni kevyenä päivänä on 1800kcal. Tossa kun on eroa 600kcal. Eli just se mitä pitäis periaatteessa jäädä vaetta että tulis laihtumistuloksia.

Mutta siis noi mun saamat kalori kulutus lukemat ei oo ihan siis taivaasta temmattuja, että pyöräily oikeasta kuluttaa noinkin paljon :O

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom