sykemittari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werneri
  • Aloitettu Aloitettu
Onko jotain syytä siihen, että haluat juuri tuon Tom-tomin ostaa, kun markkinoilla kuitenkin on tarjolla paljon parempiakin urheilukelloja?

Ei ole pakko juuri sitä ostaa, olisi vaan kätevä tuo sykkeen mittaus ranteesta, mutta jos se ei toimi kunnolla niin ei se niin kätevä olekkaan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, itse en välttämättä ole niin epäleväinen tuon sykkeenmittauksen osalta vaan enemmänkin mittarin yleisen käytettävyyden osalta. Suomessa kun t-paidan kanssa ei pärjää kovin isoa osaa vuotta, niin miten tuon mittarin saa näkyviin lopun aikaa vuodesta, jos siitä haluaisi ihan nähdäkin jotain tietoja lenkin aikana ja samalla mitata sykettä?

Jos rintaan laitettava sykevyö on se kynnyskysymys, niin erillisiä ranteesta sykettä mittaavia sykevöitä on jo olemassa ja ehkä itse lähtisin tuosta sitten rakentamaan omaan käyttöön sopivaa pakettia. Erillisen vyön hyötynä on myös helppo liitettävyys puhelimeen, jos vaikka tuota haluaisi jossain tapauksessa hyödyntää.

Mulle on jäänyt epäselväksi että pitääkö jokaista treenilajia varten pistää Polarin sykemittari F6 mittaamaan Own Zone, onko jollain tietoa sillä ohjekirjasesta ei löytynyt? Joskus tuntuu että aamuista rivakkaa kävelyä varten mittarin antama 146-169 on hakoteillä ja laite olis rekisteröinyt tuon infon mun treenatessa juoksumatolla.

TomTom Multi-Sport GPS- tääkö on huono? GPS PITÄS OLLA TARKKA JA SAADA siis matka kävely/juoksu/vaeltelussa.SYKEMITTAUS ON Plussaa. garmin vivoactive sisältää mulle turhia ominaisuuksia mutta lienee parempi tarkkuudeltaan...

Älkää ainakaan suuntoja ostako, v*tun hidas pska ja äänet niin hiljaiset, että aina pitää tuijottaa kuin mykkä v*ttua että menikö komento perille. EN SUOSITTELE.

^ Täällä taasen Suunto-kannattaja ;) Ambit 2S:n hankin triathlonia varten ja on ollut "soiva" peli. Mikään ei ole ikuista/täydellistä, joten omalla kohdalla meni takuuvaihtoon. Takuuvaihdokki tuli lähettifirman kautta samalla viikolla, kun "rampa" mittari USB-piuhoineen lähetettiin. Eli ainakin (takuu)huolto pelittää kuin ajatus. Pyöräilyssä rannetietokonehärpäke ei ole mikään ideaali, joten vanha ja uskollinen Garmin Edge 500 on ykköskäytössä pyöräilyssä.

Talvella Suunnon akku kestää ehkä hippasen kauemmin kuin aiempi härpäkkeeni Garmin Forerunner 610. Suunto löytää lisäksi satelliitit nopsemmin.

Tosin yksi asia "vaivaa" Suunnon osalta; enkö todellakaan pysty luomaan omia harjoitteita suoraan kelloon (esim. juoksutreeni 10 min Z1 + 15 min Z2 jne) kuten Garminissa pystyi?

Tänään taas kiroilin tuon kanssa kun ei tiedä onko painallus mennyt läpi ja 2-3 sec pitää ootella ja ihmetellä että mitä tapahtuu. Voihan Kirvesmurha!!!
Käyttöliittymä on suht fiksu, mutta miten ihmeessä tuosta on saatu noin tuskaisen hidas reaktioiltaan? Vai enkä mie vaan malta oottaa ees pientä hetkeä :D

Kyllä sinne treenejä ainakin mainostekstin mukaan saa laitettua:
Käytä harjoitusten suunnittelutoimintoa* yksityiskohtaisten intervalliharjoitusten luontiin. Voit siirtää kelloosi enintään viisi intervalliharjoitusta. Voit aloittaa harjoituksen milloin tahansa harjoittelun aikana. Jos käytät kelloasi Suunto Movescount App -sovelluksen kanssa, saat myös ääniopastuksen.

Nopeesti katottuna en kyllä osannu, pitää tutkiskella vähän tarkemmin vielä.

Itselläni on Polar V800:n josta ei valittamisen sijaa tätä nykyä ole. V800:n hommasin pääasiassa Tri-hommia varten. Varmasti jos ei tuota uintia tarvitse niin voisin kuvitella Polarin M400:n olevan ihan hyvä sykemittari.
V800:ssa akku kestää itselläni noin 1-2viikkoa kunhan välillä muistaa käyttää tietokoneessa kiinni.

Suunnosta/garminista ei itelläni ole kokemusta. Garmin tosin oli yksi kova vaihtoehto polarin sijalle. Oma johtopäätös on se, että mikä tahansa sykemittari lienee hyvä. Mikä nyt itseään eniten miellyttää. Kannattaa vertailla.

Sain joululahjaksi tuon Polarin M400:n ja oon ollut tosi tyytyväinen. Hyvin sopiva on mun tarpeisiin. Kerran piti lähettää se Polarille huoltoon, mutta se oli osittain omaa vikaa.

Nyt vaan sykkeitä ja kalorinkulutuksia seurattuani jäi mietityttämään jännityksen ja pelon vaikutus. Käytiin nimittäin kiipeilemässä pari viikkoa sitten ja mittari näytti aikamoiset lukemat kaloreille siltä ajalta. Syke oli kuitenkin koholla enemmän korkean paikan kammon vuoksi, vaikka kivaa liikuntaa se olikin.

^ Samaan tyssäsi oma ähellyksenikin...

Elieli, jos supporttia on uskominen niin onnistuukin vain iPhonella...

"Kiitos yhteydenotostanne Suunnon Asiakastukeen.
Movescount app on saatavissa Applen App storessa.
Voit suunnitella harjoituksia sovelluksessa kun olet parittanut kellon puhelimen kanssa.
Avaa Movescount App ja valitse asetukset -> Ambit3 -> harjoitukset (workouts) -> oma harjoitus"

Menee meikäläisen käsityskyvyn yli miksi ei Movescountissa voi suunnitella tarkemmin noita. Siellä voi kuitenkin tehdä reittejä sekä harjoituksia, mutta ei sitten esim. noita intervalleja. Joko en ymmärrä, tai suunnolla on vähän suunta hakusessa näiden kanssa...

Joo tota noin... Movescountin Apple App tukee vain Ambit 3:sta, joten se siitä (omaan siis Ambit 2S:n). Omassa Movescountissa pystyy luomaan oman appin (treenin), jonka saa privaksi jne, mutta ziljoona kertaa hankalempaa kuin esim. Garminilla. Mun hermot ei riitä ei...

Onko ihmisillä heittää vinkkiä tämänhetkisistä sykemittareista, jotka soveltuisivat parhaiten juuri oman kunnon- ja kestävyyden kehittämiseen? Lajit olisivat pääasiassa sali, lenkkeily, satunnaisesti sähly ja futis. Lähinnä Polarin mittareita olen katsellut, mutta päätöstä en ole osannut vielä tehdä.

Ei niissä kärkimalleissa ratkaisevia eroja ole, esim. Polarin V800 ja Suunnon Ambit kolmonen ovat varmasti hyviä, kuten myös Garminin kärkimallit. Ite säästin huntin, kun ostin Suunto Ambit 3 Run, eikä Sport. Hyvä on ollut, mutta pitäisi joskus ottaa muutama tunti sitä varten, että lähtisi vaikka kävelylenkille ja testailisi siitä kaikki mahdolliset toiminnot, kompassin jne. Tosin jos haluaa useampaan lajiin sopivan, niin Sport on sopivampi. Yksi tärkeimpiä pointteja kestävyyden nostamisessa olisi uskoa se, että pitää tehdä peruskestävyyslenkkejä tavalla tai toisella. Sitä varten minäkin viime lopussa mittarin hankin, vartioimaan, etten mene liian kovaa. Sitä en käsitä, miten jotkut viitsivät pitää sykemittaria kellona. Onhan toi ihanan kevyt, mutta samalla iso ja ruma muovimolisko, en tykkää. Haluan luottamusta herättävän vankan, mutta sutjakasti muotoillun teräs- tai titaniumkuorisen kellon mieluummin.

Sykemittaria minäkin olisin periaatteessa hankkimassa juuri siihen, ettei tulisi vedettyä liian kovaa. Peruskestävyyteni on aivan surkea, kun aina olen mennyt vain muitten kanssa samaa vauhtia (=joukkuelaji) ja sykkeet ovat olleet lähes poikkeuksetta liian korkeat, myös leposykkeeni on todella korkea ja ajattelin, että nyt olisi korkea aika laittaa asia kuntoon ennen kuin tulee liikaa ongelmia pumpun jaksamisen kannalta.

Tuota V800 mallia olen katsellut, mutta sitten miettinyt, että mitä tarvitsenko noin kallista mallia vai pärjäisinkö hieman halvemmalla mallilla esim. RC3. Olisi mielestäni kuitenkin hyvä jos siinä löytyisi jonkinlainen intervalliajastin ja nuo sykealue rajat/hälytykset jos menee yli tai jää alle. Pitää kai kyttäillä näitä alkavia alennusmyyntejä hyvien tarjousten toivossa!

Jos pääasiassa lenkkeilyyn tarvitset sykemittaria, niin kyllä tää Suunto Ambit 3 Run on hinta/laatusuhteeltaan hyvä, 230€ paikkeilla on hinta. Jos olisi saatavilla, niin mua kiinnostaisi hankkia tähän parempi sykevyö. Haluaisin tuplasti leveämmän hihnan siihen, niin olisi mukavampi ja pysyisi paremmin paikoillaan. Kyllä tuolla vakiosykevyölläkin pärjää, ei sillä.

Sykemittaria minäkin olisin periaatteessa hankkimassa juuri siihen, ettei tulisi vedettyä liian kovaa. Peruskestävyyteni on aivan surkea, kun aina olen mennyt vain muitten kanssa samaa vauhtia (=joukkuelaji) ja sykkeet ovat olleet lähes poikkeuksetta liian korkeat, myös leposykkeeni on todella korkea ja ajattelin, että nyt olisi korkea aika laittaa asia kuntoon ennen kuin tulee liikaa ongelmia pumpun jaksamisen kannalta.

Tuota V800 mallia olen katsellut, mutta sitten miettinyt, että mitä tarvitsenko noin kallista mallia vai pärjäisinkö hieman halvemmalla mallilla esim. RC3. Olisi mielestäni kuitenkin hyvä jos siinä löytyisi jonkinlainen intervalliajastin ja nuo sykealue rajat/hälytykset jos menee yli tai jää alle. Pitää kai kyttäillä näitä alkavia alennusmyyntejä hyvien tarjousten toivossa!

Jos polaria niin joko M400 tai V800, tuo rc3 on jo poistuva malli. Noissa uusissa tulee mukana uusi webbipalvelu ja aktiivisuustoiminnot, yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom