sykemittari?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja werneri
  • Aloitettu Aloitettu
Jos polaria niin joko M400 tai V800, tuo rc3 on jo poistuva malli. Noissa uusissa tulee mukana uusi webbipalvelu ja aktiivisuustoiminnot, yms.
Tuli hommattua lopulta juuri tuo M400 itseasiassa kaksin kappalein kun toisen annoin sitten tyttöystävälle. Hyvin ovat toimineet ja tyytyväisiä ollaan kummatkin noihin, suosittelen!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäläisellä on ollu nyt käytössä jonkin aikaa Vivosmart HR. Loistava vempele, hyvä akunkestokin. Tuntuu pysyvän myös hyvin perillä sykkeestä tuo mittari.

Sellaista vain ihmettelin, kun 40min juoksulenkillä poltin tuon mukaan ~350 kaloria, ja sitten tunnin salitreenillä (jossa ei edes hiki tullut) poltin muka reippaasti yli neljäsataa. Onko se mahdollista että sitä polttaa niin paljon enemmän rautaa nostamalla?
Oli rinta/olka/ojentaja -päivä ja nostin isohkoja painoja 3x8 -sarjoilla.

Mulla alkaa oikeasti mennä närvi Suunnon mukana tulleen vakiosykevyön kanssa. Onko kellään tietoa, saako jostain tuplasti leveämpää, tai vielä leveämpää ostettua? Toi vakiomalli taitaa olla noin 3cm leveä ja painaa ikävästi läsk...eikun siis lihaksia kyljissä lenkkien aikana.

Tarvitsisin uuden laitteen, vaatimuksia:
-gps
-automaattinen väliaika vakiomatkan jälkeen, säädettävä
-äänimerkki säädettävin aikavälein
-nykyinen keskinopeus (ei sellainen kuin joissain Garmineissa, joka arvioi kilometritahdin mikäli jatketaan nykyistä nopeutta)
-nykyiseen kierrokseen kulunut aika saatava erikseen näytölle

Löytyykö näillä spekseillä suosituksia? Kiitos.

Joo täälläkin kaipailis vähän neuvoja..
Tarttisin sykevyön jonka sais yhdistettyä puhelimen johonkin ohjelmaan tai ladattua tiedot koneelle johonki palveluun että vois seurata vähän kehitystä. Lajeina olisi kesäisin pääosin pyöräily mutta myös juoksua ja kävelyä tulee harrastettua. Talvisin uintia olis tarkoitus aloitella. Onkos semmosia sykevöitä minkä kanssa voi uimahallissa pulikoida? Ja miten ne käytännössä toimii pitääkö olla se kello kans vai mikä on nykysin homman nimi? Mitkä mallit on nyt hyviä? Täällä on kehuttu ja haukuttu polaria ja suuntoa. Mitä ohjelmia käytätte? ST, endomondo, polar beat?

Oon täysin untuvikko noiden kanssa ku aikasemmin vetäny vaa kännykän sports trackerilla mutta nyt sain faijalta sen 2003 vuoden polarin sykemittarin ja vähä innostuin sen kanssa treenaamisesta.. Valitettavasti tuossa sykevyössä ei ole bluetoothia niin sitä ei kyllä saa mihinkään yhdistettyäkään.

Ylösnostoa sykemittareille. Mittareiden käyttökokemuksia ja suosituksia? Itse haluaisin mitata stressitasoa, lenkkeillä sopivalla sykkeellä, soutaa ja voimailla. Olen ajatellut, että jokin näistä: Garmin vivoactive 3, Suunnon trainer tai sport, Polarin v800 tai m600. Ehdotuksia, kokemuksia?

Ylösnostoa sykemittareille. Mittareiden käyttökokemuksia ja suosituksia? Itse haluaisin mitata stressitasoa, lenkkeillä sopivalla sykkeellä, soutaa ja voimailla. Olen ajatellut, että jokin näistä: Garmin vivoactive 3, Suunnon trainer tai sport, Polarin v800 tai m600. Ehdotuksia, kokemuksia?

Ostin just Garmin forerunner 235 ja tuntuu ainakin näin kahden käyttökerran jälkeen sopivalta itselle. Mittaa sykkeen ranteesta, joka ainakin tasavauhtisessa suorituksessa pitää paikkansa hyvin. Intervalleissa ei oikein ehdi mukaan eli jos niistä haluaa täsmällistä sykettä niin sitten pitää ostaa sykevyö. Itselle tärkeimmät on keskisykkeen mittaus ja sitten helposti asetettavat rajat. Ilmoittaa automaattisesti kilometrin välein ajat piippaamalla ja sitten treenin lopuksi ennätykset. Noitahan saa helposti muutettua asetuksista mitä ilmoittaa ja mitä ei. Latasin kännykkään garmin connectin ja tiedot siirtyy sinne automaattisesti.

Tossahan on lisäksi kaikki aktiivisuushommat sun muut jos niitä haluaa käyttää. Itse käytän vaan juoksutreeneissä niin otin kaikki pois päältä. Akkua meni tunnin lenkillä muutama prosentti.

169€ oli tarjouksessa.

Ostin Garmin vivoactive 3 sykemittarin. Liikkeissä esim XXL ja Gigantti ei ole näytekappaleita millä voisi kokeilla toimintoja tai myyjä voisi esitellä. Ainoastaan kuoret löytyy liikkeestä malliksi. Pidän laitetta jatkuvasti kädessä kellona ja tämähän mittaa stressitasoa. Tutustunut olen sen moninaisiin ominaisuuksin, ihan kelpo laitteelta vaikuttaa....

Onko kenelläkään ollut ongelmia Suunto Spartan Sport-mallin sykkeiden kanssa? Ostin mittarin lokakuun alussa ja tammikuussa mittari ei enää löytänyt sykettä. Vaihdoin pariston lähettimeen, mutta ei auttanut. Kävin reklamoimassa Stockmannilla, josta olin mittarin hommannut, ja lähettivät tehtaalta uuden sykevyön sekä lähettimen tilalle. Taas on kuitenkin alkanut sama ongelma. Mittari löytää sykkeen ehkä joka kolmannella kerralla ja silloinkin saattaa alkuun näyttää ihan mitä sattuu. Harmittaa ihan sikana, kun vanhan Polarin kanssa ei ollut mitään ongelmaa, mutta myyjä vakuutti Suunnon olevan paljon parempi nykyään kuin Polar, joten otin Suunnon.

Onko kenelläkään ollut ongelmia Suunto Spartan Sport-mallin sykkeiden kanssa? Ostin mittarin lokakuun alussa ja tammikuussa mittari ei enää löytänyt sykettä. Vaihdoin pariston lähettimeen, mutta ei auttanut. Kävin reklamoimassa Stockmannilla, josta olin mittarin hommannut, ja lähettivät tehtaalta uuden sykevyön sekä lähettimen tilalle. Taas on kuitenkin alkanut sama ongelma. Mittari löytää sykkeen ehkä joka kolmannella kerralla ja silloinkin saattaa alkuun näyttää ihan mitä sattuu. Harmittaa ihan sikana, kun vanhan Polarin kanssa ei ollut mitään ongelmaa, mutta myyjä vakuutti Suunnon olevan paljon parempi nykyään kuin Polar, joten otin Suunnon.
Ihan täysin asiasta mitään tietämättömänä, kostutatkos tuon sykevyön jollain ennen käyttöä,geelillä?

Kostutan ihan vedellä pitämällä hanan alla vyötä. Se on tuntunut aiemmin aina riittävän.

Itsellä polarin kanssa samoja ongelmia ollut. Parantunut huomattavasti kun kastellut kunnolla myös rintakehän alusen mihin vyö tulee kiinni.

Koitan seuraavaksi tuota, mutta olen kyllä skeptinen, koska ekat kolme kuukautta tuo on toiminut moitteetta ja sitten tulee seinä vastaan, vaikka kaikki olen tehnyt samoin.

Tarvitsisin uuden laitteen, vaatimuksia:
-gps
-automaattinen väliaika vakiomatkan jälkeen, säädettävä
-äänimerkki säädettävin aikavälein
-nykyinen keskinopeus (ei sellainen kuin joissain Garmineissa, joka arvioi kilometritahdin mikäli jatketaan nykyistä nopeutta)
-nykyiseen kierrokseen kulunut aika saatava erikseen näytölle

Löytyykö näillä spekseillä suosituksia? Kiitos.

Omien käyttökokemusten perusteella Garmin XT920:ssa ja Fenix 5:ssa ko. ominaisuudet. Eri lajien näytöt myös muokattavissa mieleisiksi.
*edit* typo

Hankin sen Suunnon Spartan Trainer Wristin tuossa viime syksynä. Muutaman kuukauden se toimi, mut sitten eri ominaisuudet alkoivat putoilla pois ja ongelmia alkoi ilmaantua vähän asiassa kuin asiassa. Tukipalvelu on ollut tukossa, eli ilmeisesti muillakin on Suunnon kanssa ongelmia.
Heitin lelun nurkkaan ja kävin ostamassa toisen laitteen. Olipa pettymys.

Hankin sen Suunnon Spartan Trainer Wristin tuossa viime syksynä. Muutaman kuukauden se toimi, mut sitten eri ominaisuudet alkoivat putoilla pois ja ongelmia alkoi ilmaantua vähän asiassa kuin asiassa. Tukipalvelu on ollut tukossa, eli ilmeisesti muillakin on Suunnon kanssa ongelmia.
Heitin lelun nurkkaan ja kävin ostamassa toisen laitteen. Olipa pettymys.

Itellä taas päinvastaiset kokemukset. Spartan Trainer Wristin tilasin aikanaan ennakkoon ja varmaan ensimmäisten joukossa sen sain. Päivästä 1 toiminut täysin moitteetta ja kokoajan tippuu vielä hyviä päivityksiä vehkeeseen. DCRainmaker näyttää myös halvemman pään triathlonkelloksi tuota suosittelevan.

Onko kellään kokemusta sykemittareiden rannemittauksien eroista? Onko jollain merkillä toista oleellista parempi systeemi?

Nyt käytössä Polar Vantage M ja ei tuo kyllä luottamusta herätä. On sitten missä kohdassa rannetta tahansa, kireällä tai löysällä niin todella hidas reagoimaan. Salillakin jää sarjojen sykkeennousut monesti rekisteröitymättä kun sykkeet jo laskee kun polar alkaa huomata että ne on noususkaan..

Toinen mikä mittarissa kiinnosti oli kokonaisrasituksen seuranta / unen, mutta unen suhteen melko alkeellisen oloinen ainakin softaltaan.

Onko se nykyään paras kombo laittaa oura sormeen, treeneissä vanha Suunto perinteisellä vyöllä ja muuten arkeen automaatti ranteeseen? :D

Onko kellään kokemusta sykemittareiden rannemittauksien eroista? Onko jollain merkillä toista oleellista parempi systeemi?

Nyt käytössä Polar Vantage M ja ei tuo kyllä luottamusta herätä. On sitten missä kohdassa rannetta tahansa, kireällä tai löysällä niin todella hidas reagoimaan. Salillakin jää sarjojen sykkeennousut monesti rekisteröitymättä kun sykkeet jo laskee kun polar alkaa huomata että ne on noususkaan..

Toinen mikä mittarissa kiinnosti oli kokonaisrasituksen seuranta / unen, mutta unen suhteen melko alkeellisen oloinen ainakin softaltaan.

Onko se nykyään paras kombo laittaa oura sormeen, treeneissä vanha Suunto perinteisellä vyöllä ja muuten arkeen automaatti ranteeseen? :D
Polarin Vantagen ranteesta mittaus on sitä kärkipäätä tarkkuudessa ranteesta mittauksessa. Kiinnitin samaan huomiota alussa, kun V:n näyttämää ekoja kertoja ihmettelin salilla. Ranteesta mittauksessa on pientä viivettä ja intervallien piikit leikkautuu ikävästi pois. Mutta, laitappa vyö rintaan, kuten huomasin itse, että aikalailla samaa rasitusta ja keskisykettä se ranteesta mittaus näyttää, kuin vyöllä mitattu saman tyylisistä reeneistä. Tästä syystä itse painelen salireenit rannemittauksella ja muut reenit aikalailla sitten vyön kera, koska esim lenkilä sykevyö ei ole lainkaan tiellä. Tärkeitä on myös oman palautteen antaminen siitä reenistä. Sillä on iso merkitys kokonaisrasitukseen, sillä tutkimusten mukaan se kai vastaa aika hyvin todellisuutta.

Muistelisin Polarin sivuilta lukeneeni, että tarkkuus riittäisi aivan samaan kuin Ourassa, että voitaisiin unen syvyyksiä ja laatuja kertoa hienosti käppyröillä ja lukemilla. Mutta käsittääkseni Polar ei halua kertoa esim syvän unen vaiheita, koska ei ole täysin tieteellistä näyttöä sille, että sykkeestä saisi ne katsottua. Oura siis tekee temppuja, joihin Polar pystyy, mutta ei halua näyttää niitä kuluttajalle, koska tieteellinen näyttö ei riitä.

Ja toki, parempaan pukeutumiseen mekaaninen. Sähkökellot on rumia.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ettei vaan olisi jotain vikaa tuossa on Polarissa? Mulla on ollu juuri toi Vantage M julkaisupäivästä saakka joka treenissä mukana, ja muutenkin oikeastaan joka päivä ranteessa. Salitreenissä pysyy kyllä sykkeenvaihteluissa hyvin mukana. Puhelinsovelluksella kun katsoo käyriä niin näkee suoraan, että miten sarjat ja sarjatauot menee.
Jotain ongelmia tarkkuuden suhteen muistan lukeneeni jos tekee intervallitreenejä missä nousee syke korkealle todella lyhyessä ajassa. Tuohon on parempi käyttää vyötä. Nämä Polarin rannemittarit on kuitenkin niitä tarkimpia, että jos toi tarkkuus ei riitä niin ei auta muilta merkeiltä katsoa. Vyömittaus sit käyttöön vaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom