Sykemittari ja juoksuharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zrr
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaan kaikkien toimintojen palauttaminen tehdasasetuksiin.
Omassa mittarissa on pieni kolo johon tökkäämällä se palauttaa asetukset.

Ostin suunto t4c:n ja olen sitä tässä hetken yrittänyt laittaa toimintakuntoon. Asetukset pitäisivät olla kunnossa, ja olen jopa saanut paritettua sykevyön ja kellon keskenään, mutta syke ei vaan ilmesty kellon näytölle.

Paritettaessa ilman patterinpoistoa näytössä lukee vain, että "turn hrbelt on", mutta kun patterin ottaa pois ja sitten parittaa niin näyttöön tulee teksti "paired". Olisiko kenelläkään ideoita miten tästä kannattaisi jatkaa ettei aivan hermot menisi jo näin alkumetreillä?

Ja vielä lisätäkseni: Training-tilassa näyttöön tulee teksti "searching", joka vilkkuu hetken ja vaihtuu sen jälkeen kellonajaksi. Olen kastellut sykevyötä ja yrittänyt myös vaihtaa sen paikkaa rintakehällä, jos ongelmana on vaan se ettei vyö löydä sykettä, mutta tämä ei ole auttanut.
Kostuta lähettimestä anturit niin se saa ihoon paremman kontaktin ja näin "lähetysaallot" paranee. :)

Kostuta lähettimestä anturit niin se saa ihoon paremman kontaktin ja näin "lähetysaallot" paranee. :)

Tuotakin on tullu jo kokeiltua kuten alkuperäisessä viestissä mainitsin.

Ei vaan kaikkien toimintojen palauttaminen tehdasasetuksiin.
Omassa mittarissa on pieni kolo johon tökkäämällä se palauttaa asetukset.

Mistähän päin se kolo mahtaa löytyä? Kun ei ainakaan mun silmiin osunut ku tuota kelloa edessä pyörittelin.

Ittellä ihan pieni niin että sinne saa jotenkuten hammastikun tökättyä.
Mutta sulla voi olla joku muu tapa uudelleenkäynnistää se.

Nyt löytyi ongelmaan ainakin hetkellisesti ratkaisu. Patteri pääsee liikkumaan sykevyössä ja näin aiheuttaa virran katoamisen vyöstä. Eli hieman täytettä vaan patterikotelon sisälle ni johan rupesi HR löytymään.

Pienoinen valmistusvirhe jos tämä on ongelman oikea ratkaisu.

Kannattaa käydä kaupasta katsomasta oikean kokoisia pattereita
tai jos takuuta on niin palauttaa (siis jos tuossa sitten joku valmistusvirhe on)
Toivotaan että toimii:dance:

Tai korjataan hieman sanamuotoa, eli siis suunnitteluvirhe. ;P

laitteessa on se ihan normi patteri mikä tuli tuossa mukana. Siinä sykevyön sisällä patterilaatikon kannessa on semmoinen upotus mikä antaa sille patterilla ihan hyvän tilan liikkua jos ne raudat ei kannattele sitä tarpeeksi hyvin. eli peukut on kovaa pystyssä että tällä tavoin toimii. :)

T4c ja sykevyö gps:n kera tuli hommattua täälläkin, sama ongelmaa on mullakin tuon sykevyön kanssa välillä se näkyy ja välillä ei, eka lenkillä toimi ok mutta nyt illalla en saa näkymään sykettä mitenkään... Onko sykevyö tosiaan näin huonolaatuinen vai onko minulle sattunut maanataikappale?

Mm.. Mutta eihän toi kaava ota huomioon nopeutta/sykettä (miten sen nyt tahtoo sanoa). Siis kyllähän 5km 100% sykkeellä kuluttaa enemmän kuin 50% sykkeellä? Vai..? :david:

Myöhänen vastaus hieman, mutta sykkeellä ei ole juurikaan mitään merkitystä. Vain matkalla ja omalla painolla on merkitystä, kun kyseessä on juokseminen.

Heip! En harrasta juoksua vaan pyöräilyä, joten sopiiko siihenkin samalla lailla sykemittari kuin juoksuun?

Ja.. kiinnostaisi kuulla millä perusteella mittari osaa laskea poltetut kalorit? Tajuaako vempain matkan ja käyttäjän painon?

Anteeksi, olen ihan newbie tässä ja kiinnostaisi kuulla lisää :)

Yleensä sykemittareihin ilmoitetaan oma ikä, pituus, paino, lepo-ja maksimisyke joiden perusteella mittari laskee kulutuksen. Pyöräillessä voi käyttää sykemittaria siinä missä juostessakin, monilla ihmisistä ilmeisesti on pyöräillessä vähän alhaisemmat sykkeet kuin juostessa.

Olright! Kiitos tarkennuksesta :) Mulla ei ole mitään ideaa vaan lepo- eikä maksimisykkeestä, saati jostain rasvanpolttosykkeestä. Pitänee ottaa selvää... ööh.. jostain, mistä?

Tilasin itselleni Suunto t4 -sykemittarin, toivottavasti osoittautuu ostamisen arvoiseksi!

Miten tarkasti nuo sykemittarit mittaavat kulutetut kalorit? Ja onko muualla kuin juoksutilanteessa mitattu kalorien palaminen vertailukelpoinen juoksun aikana tapahtuneeseen? Eli valehteleeko mittari, jos käytän sitä esim. kuntosalilla.

Olright! Kiitos tarkennuksesta :) Mulla ei ole mitään ideaa vaan lepo- eikä maksimisykkeestä, saati jostain rasvanpolttosykkeestä. Pitänee ottaa selvää... ööh.. jostain, mistä?

On varmaan montakin sivua mistä tuota tietoa löytyy,mutta itse löysin juoksijalehdestä artikkelin jossa oli juttua sykkeistä ja millä sykkeellä mitäkin treeniä.

Ostin polarin mallin RS300X. Onko muilla samaa ongelmaa että keskimmäinen punainen nappi, se leveä ja kapea siinä alhaalla ei meinaa kunnolla ottaa kun sitä painaa? Tuntuu että saa painaa niin pirun kovaa ennen kuin saan sen napin ottamaan. Siis tämä mittari mikä yossa ylempänäkin mainittu: http://www.polar.fi/fi/tuotteet/juoksu_multisport/RS300x

Edit: Niin vielä että miten ton vekottimen saa näyttämään kalorinkulutuksen?

Minkäslaista sykemittaria suosittelisitte ihan perus lenkkeilyä varten?
Mitään muuta mittarilta en vaatisi kuin tarkan sykkeen mittauksen ja kellonajan.
Ja mites nuo ton sykkeen mittaa onko kaikissa se vyö mikä tulee tuohon rinnan korkeudelle?

Minkäslaista sykemittaria suosittelisitte ihan perus lenkkeilyä varten?
Mitään muuta mittarilta en vaatisi kuin tarkan sykkeen mittauksen ja kellonajan.
Ja mites nuo ton sykkeen mittaa onko kaikissa se vyö mikä tulee tuohon rinnan korkeudelle?

Suosittelen Polarin FT60-mallia. Toiminnot juurikin nuo muutamalla bonuksella ryyditettynä ja jos isompi tiedonjano yllättää, niin kylkeen voi ostaa kaiken maailma GPS-podia yms. tms. Toimii aina 25 asteen pakkasesta 70 asteisiin löylyihin.

Täytyy sanoa, että jos perusmallia hakee niin on tuo FT60 aika liikaa. Toki jos rahaa on ja haluaa kaikkitännehetinyt niin toki antaa palaa. Polarilta on tulossa ensi kuussa pari uutta mallia. FT4 ja FT7. Kannattaa aloittaa niillä. Hinta ei päätä huimaa, "puhuvat" suomea eli käyttöliittymä on suomeksi, lisäksi ei mitään ylimääräistä jos ei hae muita ominaisuuksia kuin piisamirotta. Hänelle varmasti riittää aluksi tuo FT4.

Kyseiset tuotteet on helppo myydä eteenpäin tarvittaessa jos nälkä kasvaa syödessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom