Sykemittari ja juoksuharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zrr
  • Aloitettu Aloitettu
Sykemittareihin liittyen, palaako 1h 30min punttitouhuilla yleens 1038 kaloria, tuli tuollainen lukema tänään, olo kyllä oli aika kuollut ja laatta meinas lentää, toistot eivät olleet maraton luokkaa vaan kutosia ja kymppejä.

Seuraa sitä lukemaa useammin niin alat näkeen miten se vaihtelee. Jos sama treenipäivä tuo samoja lukemia ja olotiloja, se on sulle normaali luku.
Sitten ku tiiät paljon se sun luku yleensä on treenissä, tiiät syödä sen mukaisesti.
Luku vaihtelee painon, pituuden ja kunnon mukaan. Alkavat flunssat yms vaikuttaa myös lukemiin.

Itsellä tulee tehtyä yleensä 1000 kalorin treenejä. Siihen kuuluu myös lämmittely ja vähän aerobista. Se raja on mulle hyvä ja sen mukaan sitten pystyn laskeskeleen että mitä tulee syötyä ja miten vielä jaksan loppupäivän ja seuraavaa päivää. Varsinki jos on jotain menoja tai muuten oltava skarppina myöhemmin, otan mittarin mukaan salille ja aerobiseen.

Ja joku kysy Polarin kielestä...mulla on ainakin automaattisesti englanti. Nopeasti sen oppi kuitenki käyttään ja säädöt saa kohdalleen. Asiakaspalvelu vastaa myös kysymyksiin nopeesti, eli neuvoja saa jos tarvii.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sain joululahjaks Suunto t3sen ja se kävi tänään "neitsytajolla" Maksoi sen 150 euroa, mutta pitäis vielä koneeseen kytkeä, että saa tietää tarkemmin kunnon kehityksen suunnan. Ohjekirja oli aluksi hermojarepivää hepreaa, mutta sain kuitenkin ajan ja sykkeen ylös. Juoksija-lehti muuten suositteli Suuntoa.:)

Päälle tonneja tuntuu heittelevän yleensä punttireeneistä ja uupunut olo jälkeenpäin. Taitaapi pitää paikkansa, tosin ei varmaankaan kalorilleen ole täsmällinen, mutta suuntaa antava.

Jeh, eli täälläkin 1½-tunnin punttitreenillä 1250 kcal paloi pois. :dance:

Myydäänkö sykemittareita ihan perus urheilukaupoissa (intersport ym) ?

Ja onko niissä suuria eroja? Eli puuttuuko noista halvimmista (70e?) jotain tärkeitä toimintoja?

Myydäänkö sykemittareita ihan perus urheilukaupoissa (intersport ym) ?

Ja onko niissä suuria eroja? Eli puuttuuko noista halvimmista (70e?) jotain tärkeitä toimintoja?

Myydään jopa Prismoissa. Tai ainakin isoimmissa semmoisissa. Varmaankin Citymarketeistakin löytyy.

Minä ja Suunto T3 ollaan oltu maaliskuusta asti oikein hyviä kavereita ja suhteemme jatkuu edelleen. Omistan lisäksi GPS-podin, mikä on hyvä, kun harrastan monenlaisia kestävyyslajeja. Kyllä sykemittari on aivan ehdoton miulle treenissä, treenaan muuten todella helposti liian kovaa. Lisäksi on kiva katella kehitystä, esimerkiksi jos juoksuvauhti kasvaa sykkeiden pysyessä edelleen samoissa rajoissa.

Jooh no ostin sen mittarin nyt sitten mutta heti tuli ongelmia vastaan. Kaikki asetukset sun muut pitäis olla kondiksessa mutta jostain syystä en saa sitä sykettä tohon ruudulle. Sanoo vaan että check belt tjsp. Päivällä kun kokeilin niin hirveen säädön jälkeen sain sen siihen mutta sitten kun illalla piti lähteä lenkille niin en taaskaan saanu sitä.

Onko se kaikille näin haastellista aluksi vai onko mittarissa jotain vikaa? Ton ohjeen mukaan sen pitäis olla milli nännien alapuolella sen vyön mutta sen verta isot rintalihakset mulla on että se kiekko ei osu siinä keskikohdalla ihoon. Tässäkö syy? :rolleyes: Ja mites moisen ongelman voisi ratkasta? :david:

Mittari on suunnon t1c

Oletettavasti olet sykevyön jo parittanut kellon kanssa? Vai tarviiko tuossa uudessa mallissa sitä tehdä? (itsellä T4). Kyllä se keskikohta juurikin pitäisi sykevyöstä olla kiinni ihossa. Tiedä sitten missä tuo ohje on, mutta sehän nyt on ihan älytön miehillekkin saatika naisille. 1mm nännin alle??? Jo on tarkka paikka:)

Koitappa laittaa lähetin ihan reilusti rintalihasten alapuolelle. Muista myös kastella iho vedellä lähettimen antureiden kohdalta. Kiristä vyö sopivan kireälle, jotta ei pääse liikkumaan.

Oletettavasti olet sykevyön jo parittanut kellon kanssa? Vai tarviiko tuossa uudessa mallissa sitä tehdä? (itsellä T4). Kyllä se keskikohta juurikin pitäisi sykevyöstä olla kiinni ihossa. Tiedä sitten missä tuo ohje on, mutta sehän nyt on ihan älytön miehillekkin saatika naisille. 1mm nännin alle??? Jo on tarkka paikka:)

Koitappa laittaa lähetin ihan reilusti rintalihasten alapuolelle. Muista myös kastella iho vedellä lähettimen antureiden kohdalta. Kiristä vyö sopivan kireälle, jotta ei pääse liikkumaan.

Öö.... en mä oo kyllä mitään paritellu (ainakaan tietääkseni) mutta siis kyllä se vähän aikaa silloin toimi ihan mallikkaasti. :david:

Ja ei siinä siis mitään sanallisia neuvoja ollu vaan pelkkä kuva. Kuvailin vaan sitä mallikuvaa sillä 1 millillä.

Koetin laittaa sen siihen tissien ja väliin mutta ei tullut mitään vaikka kastelinkin sen kohdan.

Varmistan nyt vielä: Sen sykkeen on tarkotus ilmestyä siihen ruudulle heti kun vyö on paikallaan. Ei tarvi painella mitään?

Treeni-moodin asetusvalikosta löytyy kohta "Pair a POD" ja sitten vaan "paritat" sen. :thumbs:

Treeni-moodin asetusvalikosta löytyy kohta "Pair a POD" ja sitten vaan "paritat" sen. :thumbs:

Onko asetusvalikko se missä lukee SET siinä ylhäällä? En löydä sieltä mitään tollasta. ;C

Mikä tän parittamisen tarkotus on? (kuten sanoin, se toimi kyllä jonkun aikaa)

Täytyy parittaa. En tiedä miksi Suunto on moisen keksinyt, mutta näin se nyt vaan menee.
Aloita ottamalla sykelähettimestä paristo irti. Tämän jälkeen ota esim. 20 sentin kolikko ja yhdistä patteri "pesässä" olevat liittimet toisiinsa, eli aiheutat ns "oikosulun" (tämä on valmistajan ohje). Tämän jälkeen kello käteen.Siirry sillä vas. puolen keskimmäisellä napilla sykenäyttö tilaan, tämän jälkeen paina sama nappi pohjaan kunnes taulussa lukee set. Siirry valikossa alaspäin kunnes lukee pair a pod, hyväksy tämä (keski nappula), nyt pitäisi lukea pair HrBelt. Hyväksy tämä keskimmäisellä napilla. Nyt laitat lähettimeen patterin paikalleen ja painat kannen kiinni. T4 ilmoittaa parituksen onnistuneen teksitillä paired. Eli jotakin saman suuntaista kait sinunkin kellosi ilmoittaa.

Tossa videossa on eri malli. Ei toimi tällä mun versiolla.

Varmistan vielä: Jos laite toimi jonkun aikaa niin pitääkö se silti parittaa? Ja mitä se parittaminen oikeastaan sitten tekee?
Jos ne kerran toimineet ovat, niin tuskin pari on toisiaan hukannut. Noilla mittareilla voi kestää monta minuuttia "lämmetä" ennen kuin oikeita lukemia alkaa ruudulla näkymään.

Juoksin tänään 1,5 tunnin lenkin 145 keskisykkeellä ja mittarin mukaan kaloreita kului 1500. Onko noin korkeat sitä mitä sopii odottaa vai valehteleeko laite? Ainakin mun mielestä kuulostaa todella korkealta.

Painoa 93kg ja pituutta 177cm.

Juoksin tänään 1,5 tunnin lenkin 145 keskisykkeellä ja mittarin mukaan kaloreita kului 1500. Onko noin korkeat sitä mitä sopii odottaa vai valehteleeko laite? Ainakin mun mielestä kuulostaa todella korkealta. Painoa 93kg ja pituutta 177cm.

Kyllä niitä vaan sen verran kuluu. Tosta mun sigusta voit katella mitä kulutus on eri lajeissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom