Mitä tulisi ottaa huomioon sykemittaria ostaessa? Muuta, kuin että rinnalle tuleva vyö on sopiva ja että tuote on ehjä jne..
Tarkoituksena on hankkia luotettava mittari, eikä pilipalimittari. Sykettä siis lenkeillä tarkastelen, ja mikseipä muullonkin; salilla, puulaakipeleissä jne. , ja HIIT:n jälkeistä leposykettä.[/U]
Jos tosiaan haluat vain sykkeitä mittailla, niin varmaan aika edullisellakin mittarilla pärjää. Itse olen aina luottanut Polariin, Suunto kelpaisi yhtä lailla myös. Nykyinen mittarini on Polarin S210 ja olen erinomaisen tyytyväinen: yksinkertainen käyttää, toimii luotettavasti ja suht siro kädessä. Mittarissahan on ties mitä ominaisuuksia, vaikkei ole (kai) läheskaan sieltä kalleimmasta päästä. Itse en ole kuitenkaan oikeastaan kaivannut lenkeiltäni muita tietoja kuin reaaliaikaisen sykenäytön, ajan, lenkin keskisykkeen, maksimisykkeen, ajanoton (vetoharjoituksissa) ja sen, että kello pitää tallessa muutaman edellisen treenin tiedot. Lienevät aika perustoimintoja ja ovat siis riittäneet omalla kilpaurheilu-urallani. Tietysti joku dataa rakastava henkilö kaipaa kaikki mahdolliset tiedot lenkistään...
Sykemittarin lähetinvöitä on erilaisia ja niistä varmaan vain kokemuksen kautta voi varmasti sanoa, mistä eniten tykkää. Ainakin Polarilla on sekä muovisia ("kovia") että pehmeää kangasta olevia vöitä. Itse en ole noista kankaisista oikein innostunut, kun ensimmäiseni meni niin nopeasti epäkuntoon (olisi kai pitänyt säännöllisemmin käyttää pesukoneessa, kun itse hoidin puhdistuksen käsipesulla..).