Syöttekö roskaruokaa?

Juuri näin toimii omalla kohdalla, en edes pidä täällä mitään herkkuja. Mutta en mä ole mikään munkki, vaan kun mennään lauantaina katsomaan uus Bondi, niin totta vitussa otan karkkia, leikkaan vaan sitten muualta pois ne hiilarit. Mutta SE EI TEE karkista ihan ok, se on silti paskaa ravintoa.
Mike mä oon satavarma että jokaikinen täällä on sun kanssa samaa mieltä ettei karkki tai joku tosi rasvainen pitsa ole terveellisintä, ei tietenkään ole.

Kuitenkin valtaosa, varmaan lähes kaikki Suomen bodaritkin tykkää herkutella koska se on ihan vitusti paremman makuista kuin se arkiruoka. Tekee pääkopalle todella hyvää, etenkin jos välillä alkaa turhauttamaan ne normi pöperöt.
Vaikka ne jauhelihat tai kanat kuinka hyvin maustaa niin mikään ei voita kunnon rasvapaskapitsaa tai hesen juustohampparia. Piste.

Itsekin autoin 150kg ystävääni laihtumaan ketolla melkein 100-kiloiseksi ja alkuun ei tullut mitään koska hän yritti vetää pää kovana täysin nollalinjalla herkkujen suhteen. No, ei kestänyt pää vaan 2. viikolla repsahti. Tosin rehellisenä miehenä siitä mulle kertoi.
Pari kuukautta yritti mutta repsahduksia tuli, mä kuitenkin sanoin että ottaa kerran viikkoon puolikkaan päivän jolloin saa syödä pari-kolme lempiherkkua.

Kummasti nousi motivaatio dieetin suhteen eikä kyllä repsahduksia tullut. Ja toki tässä jotkut miettii että miten kaloreiden puolesta vahingossa tapahtuva repsahdus eroaa "suunnitellusta repsahduksesta" niin ei välttämättä mitenkään mutta ihminen ei jälkimmäisessä syyllistä itseään eikä tule hirveetä morkkista sen herkuttelun jälkeen. Eli ainakin henkisesti mukavampi mikäli ajatusmalli on tälläinen.

Monelle toimii se hyvänä motivaationa kun on kerran viikossa maali mitä kohti jaksaa painaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No onpa jännä että +20 vuotta bodysafkaa takana ja nyt elämäsi vedossa, koska sillon tällöin syöty roskaruoka jätetty pois (osittain). Siitä ei tietenkään voi johtua hyvä vire että olet alkanut liikkumaan?

No siis jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan siitä mikä on "optimoitua", ja miten se saavutetaan, niin bodarin pitäisi siirtyä laitteesta toiseen sellasella läskiskootterilla, ettei vaan polta yhtäkään ylimääräistä kaloria jota voisi käyttää lihaskasvuun. Sitten kotona pitäisi seistä paikoillaan koko loppuillan, ettei kuluta mitään ja jotta veri pääsee vapaasti virtaamaan koko elimistöön.

Hmm. mites kun striimissä vasta pari päivää sitten vetelit pienen kipollisen karkkia, sekä mainitsit että mutsilla käydessä tais mennä pannaria viikonloppuna?. en tiiä sitten
Mä vetän törkeillä miinuksilla, niin jos nyt lapselta jää yli karkkia, niin mikäs siinä syödessä. Mutsilla nyt en ala kieltäytymään parista palasta pannukakkua. Ja se mitä mä teen, ei poista mitenkään sitä, että ne ei ole terveellisiä.

No onpa jännä että +20 vuotta bodysafkaa takana ja nyt elämäsi vedossa, koska sillon tällöin syöty roskaruoka jätetty pois (osittain). Siitä ei tietenkään voi johtua hyvä vire että olet alkanut liikkumaan?
Mä en ole näin puhtaasti syönyt kuin muutamalla dieetillä aikaisemmin kun silloin ei ole ollut tarvetta dieetata. Mutta kun ikää tulee, niin myös rasva tulee helposti, joten pakko jotain tehdä. Naulitkaa vain mut porukalla kaikki, siitä te nautitte. Mä nyt vain olen hyvällä asialla, mutta jos se ei kelpaa, niin antakaa tulla vaan kun niin kovasti tekee mieli.¨

Puhdistakaa nyt kaikki se mieli muhun, antakaa nyt tulla kaikki paska kerralla, pidetään se sitten tässä ketjussa. Nussikaa pilkkua oikein urakalla, raiskatkaa se ja pistäkää kaikki mitä irtoo, niin päästään tästä ikuiseta vitun vitsauksesta, että puhuin mä sitten kovasta treenistä, penkistä, kyykystä tai puhtaasta ruoasta, niin hirvee lauma vaan vittuilemassa.

No siis jos aletaan ihan pilkkua viilaamaan siitä mikä on "optimoitua", ja miten se saavutetaan, niin bodarin pitäisi siirtyä laitteesta toiseen sellasella läskiskootterilla, ettei vaan polta yhtäkään ylimääräistä kaloria jota voisi käyttää lihaskasvuun. Sitten kotona pitäisi seistä paikoillaan koko loppuillan, ettei kuluta mitään ja jotta veri pääsee vapaasti virtaamaan koko elimistöön.
Meillä on tästä esimerkki joka tottelee nimeä Marko Savolainen

Ei taatusti tule yhdellä extra konvehdilla päivässä kymmeniä kiloja massaa vuodessa😀 Noin 30-40 kaloria. Ei tule edes pizzalla jos muu ruokavalio on kunnossa. Jos massan saaminen olisi noin pienestä kiinni jokainen meistä painaisi 200kg. Työpaikoilla vedetään surutta pullaa päivittäin eivätkä he liho grammaakaan jos muut elämäntavat ovat kunnossa. Ei niitä kaloreita lasketa edelleenkään vuositasolla. Vain päivän energiamäärällä on merkitystä.

Ota silmä käteen ja kato mitä kirjoitin. Yks extrakonvehti päivässä on 1 kg vuodessa, jos muuten olet +-0 kaloreilla ja siihen päälle toi. Jos olet plussilla, niin se on 1 kg vuodessa extraa muun päälle. Ne työpaikan pullasorsat voi silti olla pikkutytön kokonaiskaloreilla, siksi eivät lihoa päällepäin. Ja harvoin kukaan yhdessä yössä lihoaa, se tulee vaivihkaa ajan saatossa pikku hiljaa - sen välttelyssä pullan/roskan syönnin välttely on aika kova sana.

Meillä on tästä esimerkki joka tottelee nimeä Marko Savolainen
Marko lompsi salilta suoraan Rollsiin.
Mä en ole näin puhtaasti syönyt kuin muutamalla dieetillä aikaisemmin kun silloin ei ole ollut tarvetta dieetata.
Niin, että aiemminkin olet syönyt näin, mutta vasta nyt se on tuonut "parhaan olon kehossa ikinä". Omituista. Sellainen muuttuja kuin liikkuminen skipattiin kokonaan kun ei sopinut agendaan. Sillä on aika iso ero terveydelle otatko niitä askelia frisbeegolf radalla vai istutko kotona koneella. Niin fyysiselle kuin henkiselle. Perinteinen elämäntapamuutos kun kaikki aloitetaan ja sitten päätetään itse mistä muutokset johtu. Varmaan se sit oli se lisäravinne... 🤔

Puhdistakaa nyt kaikki se mieli muhun, antakaa nyt tulla kaikki paska kerralla, pidetään se sitten tässä ketjussa. Nussikaa pilkkua oikein urakalla, raiskatkaa se ja pistäkää kaikki mitä irtoo, niin päästään tästä ikuiseta vitun vitsauksesta, että puhuin mä sitten kovasta treenistä, penkistä, kyykystä tai puhtaasta ruoasta, niin hirvee lauma vaan vittuilemassa.
Kyllä se olet sinä joka lukee sen mitä haluat lukea, tartut epäoleellisiin seikkoihin, muutat koko kontekstin ja näet vaan kaksi ääripäätä. Kuka täysjärkinen lukee ''pari pullaa viikossa ei näy missään'' ja vastaa siihen ''no miksi ei sitten syödä 100 pullaa jos kaksi ei näy missään?'' Kukaan täällä ei väitä että olet väärässä kun kehotat terveellisiin valintoihin, ei kukaan, mutta niin olet päättänyt tulkita. Sitten itkupotkuraivarit kun maailma on niin julma. Ei tuota järjenjuoksua oikein ymmärrä.

Kyllä sulla ilmeisesti selkeä pointti ja hyvä ajatus on, mutta meni kahdeksan sivua saada se kaivettua ulos. Suosittelen somevieroitusta vähäksi aikaa jos noin vaikeeta on joka ikisessä langassa, tilaa vaikka pizzakin.

Marko lompsi salilta suoraan Rollsiin.

Niin, että aiemminkin olet syönyt näin, mutta vasta nyt se on tuonut "parhaan olon kehossa ikinä". Omituista. Sellainen muuttuja kuin liikkuminen skipattiin kokonaan kun ei sopinut agendaan. Sillä on aika iso ero terveydelle otatko niitä askelia frisbeegolf radalla vai istutko kotona koneella. Niin fyysiselle kuin henkiselle. Perinteinen elämäntapamuutos kun kaikki aloitetaan ja sitten päätetään itse mistä muutokset johtu. Varmaan se sit oli se lisäravinne... 🤔
Mä olen sanonut mun ketjussa, snäpissä ja joka paikassa että liikkuminen oli suurin syy. Mutta pidä toi, ei sulle mikään vastaus kelpaa eikä ravinnolla ole mitään merkitystä, pitää alkaa syömään vaan paskaa, vitut kolesteroleista. Vänkää nyt tähänkin ja nussi pilkkua lisää. Ei tätä jaksa.

Mä olen sanonut mun ketjussa, snäpissä ja joka paikassa että liikkuminen oli suurin syy. Mutta pidä toi, ei sulle mikään vastaus kelpaa eikä ravinnolla ole mitään merkitystä, pitää alkaa syömään vaan paskaa, vitut kolesteroleista. Vänkää nyt tähänkin ja nussi pilkkua lisää. Ei tätä jaksa.
Eli nämä päivittäiset Taco Bell -ateriat, korvapuustit kalorivajeeseen olivat vain pienempi syy tähän?

Mä en ole näin puhtaasti syönyt kuin muutamalla dieetillä aikaisemmin kun silloin ei ole ollut tarvetta dieetata. Mutta kun ikää tulee, niin myös rasva tulee helposti, joten pakko jotain tehdä. Naulitkaa vain mut porukalla kaikki, siitä te nautitte. Mä nyt vain olen hyvällä asialla, mutta jos se ei kelpaa, niin antakaa tulla vaan kun niin kovasti tekee mieli.¨

Älä nyt hyvä mies ota tällaista nettikeskustelua noin vakavasti ja henkilökohtaisesti. Meillä muutamilla on eriävät mielipiteet ns. vähemmän puhtaan ravinnon syömisestä ja se siitä. En toki voi kirjoittaa kuin omasta puolestani, mutta ei tässä millään henkilökohtaisella pizzaristiretkellä olla sinua vastaan. Koita ymmärtää, että sinun näkemyksesi ei aina kohtaa varsinkaan meidän ei-niin kehonrakennuspainotteisesti treenaavien kanssa.

Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta tuon jatkuvan "Sovitaan sitten, etten tiedä treenaamisesta / ravinnosta / ties mistä mitään" -mantran hokeminen alkaa mennä jo naurettavaksi, kun se toistuu ketjusta toiseen. Täällä harva on nähdäkseni suoraan vittuillut sinulle. Enkä minä ole kenellekään kottikärrylasteittain pizzaa tunkemassa naaman eteen, vaikka itselleni se olisikin hetkellinen taivas maan päällä.

167kg mies tuli pyytämään apua ja rakensin IF valion sille. Tavoite oli 110kg 2021 jouluksi ja nyt ollaan 114,9kg. Ja sinne ei oltais päästy jos oltais annettu maistaa pullaa tällä matkalla. Se totaalinen kieltäytyminen on tommoisissa tapauksissa aika ehdotonta
Mutta mikä oli 167kg miehen ruokavalio ennen projektia ? Todennäköisesti aivan päin peetä. Todella ylipainoiselle riittää kun pistää ruokavalion normaali tasolle. Ei varmasti vaadi mitään kisabodarin ehdotonta ruokavaliota. Olen itsekin tehnyt dieetti ohjelmia ylipainoisille. Turhat hiilarit, sokeri ja rasva pois. Enemmän vettä. Muuten normi sapuskaa ja pullaa sekä pizzaakin saa syödä yhtenä päivänä viikossa. Tulokset ovat olleet loistavia. Jos on syönyt koko ikänsä pelkkää roskaruokaa ei se toimi kaikille että kielletään kokonaan. On nähty niin monet kerrat että liian suuri muutos alkuun ei ole kauaskantoinen tie. Mietipä jos itsesi pakotettaisi syömään sohvaperunan ruokaa kylmiltään ilman totuttelua. Ei varmasti olisi hyvä fiilis. Mutta kun muutos tehdään asteittain on paljon helpompaa.

Vaikka te kovin vähättelette roskaruoan merkitystä ja negatiivisia vaikutuksia, niin kyllä ne ihmiselle suhteellisen huonoa ravintoa on. Mä taidan olla ainoa joka täällä puhuu puhtaamman ruokavalion puolesta kaikkia teitä vastaan. Olen vain hyvällä asialla, mutta ei se passaa täällä.

Tietääkseni ryystät Pepsi Maxia aika lailla? Vai olenko väärässä? Jos juot niin miks? Sehän on kans melkoista paskaa

Tässä vähän omaa näkemystä ruokavaliosta: itsellä oli nuorempana joku buumi että jätin sokerin, gluteenituotteet ja kaikki kaupasta ostettavat herkut pois käytännössä, lopulta jätin myös eläinperäisen ravinnon pois. Taisin juoda viimeksi limonadia vuonna 2013 ja karkkia söin 2014 vuonna jos ei jotain kerran pari vuodessa ostettuja sisupastilleja lasketa. Samalla kun karsin sokerin, gluteenituotteet sekä eläinperäisen ravinnon, olen yrittänyt syödä mahdollisimman puhdasta ja luonnollista ruokaa. Lisäaineita ja e-koodeja välttelen. Olen totuttanut itseni marjoihin, hedelmiin karkin sijasta. Esimerkiksi kuivattu taateli on herkkua itselle. Alkoholia ei ole oikein koskaan paljon mennyt. Melkein laskettavissa kahden käden sormilla kuinka monta kertaa olen alkoholia nauttinut elämäni aikana, viimeisin kerta vuonna 2017. Useat ihmiset eivät ole oikein ymmärtäneet omaa näkemystäni ruokavalion suhteen esimerkiksi miksi en herkkuja syö koskaan. Yksi syy on se että kun keho ei ole tottunut enää vaikka sokeriin ja muihin epäterveellisyyksiin ja jos niitä nauttii niin siitä seuraa huono olo. Toiseksi sokeri maistuu nykyään ihan liian makealta, ei hyvältä alkuunkaan. Vähän samanlainen fiilis kuin Homerilla kun joi makeaa mehua Simpsoneissa:
View: https://www.youtube.com/watch?v=eOmXu6PvEyI

Se on vähän haaste kun menee käymään jossain juhlissa tai vastaavissa ja jos ei ole mitään muuta tarjolla kuin epäterveellisyyksiä niin yritän kertoa kohteliaasti että kiitos mutta minulla on omanlainen ruokavalio mitä noudatan. Salaateista puheen ollen niin on tullut syötyä nokkosen lehtiäkin tuoreeltaan. Eivät pistele sen jälkeen kun pureskelee suussa. Se on hieman haaste että kun tuntee hieman kummajaiseksi itsensä kun on omistautunut puhtaaseen ruokavalioon ja joskus toivoo että ei tiedostaisi mitä syö ja voisi käydä vaikka pizzalla mistä täälläkin on ollut puhe ja tilata jäätelön kaikilla mahdollisilla sörsseleillä mutta jos niin tekisin niin muistaisi olotilasta että miksi sellaisista on luopunut. Kaikelle voi kyllä varmasti löytää jonkun terveellisen korvikkeen.

Tietääkseni ryystät Pepsi Maxia aika lailla? Vai olenko väärässä? Jos juot niin miks? Sehän on kans melkoista paskaa
Onhan se veteen verrattuna mutta ei todellakaan sokerilitkuun verrattuna.

Sit niistä makeutusaineista on haittaa jos juodaan 30 litraa pepsi maxia päivässä mut sepä nyt on fyysisesti mahdotonta

Älä nyt hyvä mies ota tällaista nettikeskustelua noin vakavasti ja henkilökohtaisesti. Meillä muutamilla on eriävät mielipiteet ns. vähemmän puhtaan ravinnon syömisestä ja se siitä. En toki voi kirjoittaa kuin omasta puolestani, mutta ei tässä millään henkilökohtaisella pizzaristiretkellä olla sinua vastaan. Koita ymmärtää, että sinun näkemyksesi ei aina kohtaa varsinkaan meidän ei-niin kehonrakennuspainotteisesti treenaavien kanssa.

Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta tuon jatkuvan "Sovitaan sitten, etten tiedä treenaamisesta / ravinnosta / ties mistä mitään" -mantran hokeminen alkaa mennä jo naurettavaksi, kun se toistuu ketjusta toiseen. Täällä harva on nähdäkseni suoraan vittuillut sinulle. Enkä minä ole kenellekään kottikärrylasteittain pizzaa tunkemassa naaman eteen, vaikka itselleni se olisikin hetkellinen taivas maan päällä.
No viimeksi oli kyykkykeskustelu, jossa olit kanssa sun porukan kanssa samalla asialla. Ja jos on kovasta treenistä keskustelu, niin sä tulet sinnekin ja tarraat mun sanomisiin. Olen tämän kaavan huomannut. NIin kyllä se vaikuttaa, että katot mun viestejä tietyllä asenteella.

Cola zero, mahtavaa juomaa ja siinä nyt ole yhtään mitään. Vai vertaatko sitä pizzaan :D Ohan tää nyt aivan vitun naurettavaa tarkoituksenmukaista tarttumista joka asiaan. Oikeesti, jotain rajaa.

"Coca-Colaa on käytetty puhdistamaan auton moottoreita.
Yhdysvalloissa poliisi käyttää Coca-Colaa liikenneonnettomuuden tai murhan jälkeen puhdistamaan tien verestä.
Coca-Colaa on käytetty poistamaan ruostetahroja kromipinnoista.
Intiassa maanviljelijät käyttävät Coca-Colaa tuholaismyrkyn tavoin hävittämään tuholaisia viljastaan, sillä se on halpa ja tehokas tuote kyseiseen tarkoitukseen."

Joo eihän siinä nyt oo yhtään mitään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom