Syöttekö roskaruokaa?

Mut jos unohdetaan toi riviin laittaminen ja kysyn nyt ihan yleisesti sinulta: Jos syö pullan vaikka päivässä ottaen sen huomioon kokonaiskaloreissa niin lihottaako se?

Jos et pistä pahaksi niin kysyn toisen: Jos syö 50g maltodekstriiniä keskellä päivää kaiken syömisten päälle, eli sitä ei ole huomioitu kokonaiskaloreissa niin lihottaako se?

Ihan vain perus vastaus riittää, ei tarvitse alkaa idiootiksi tällä kertaa haukkumaan
Ei lihota, mun alkuperäinen pointti on ollut kokoajan, että syödään se safka terveellisistä lähteistä, eikä esim tässä kaverin tapauksessa suositella huonoa köyhää kaloria sisältävää pizzaa korvaamaan kalorit, jotka vois ottaa hyvistä lähteistä. Samoin pullalla vaikka puuron korvaaminen ei ole ruokavaliossa mikään hyvä juttu. Toki ihmiset tekee, mutta ei se terveellisempää ole.

Poutiainen sanoi että kalori on kalori ja veteli siideriä dieetillä, ymmärrät varmaan pointin. Vehnä ja sokeri nyt ei mitään rikasta kaloria ole. Kokonaiskalorit lihottaa kyllä ja jos makrot on täynnä, niin malto sitten ikäänkuin on se joka siinä lihottaa jos nyt ajateltais että nimenomaan se vetää plussalle. Todellisuudessa siellä muut safkat sinä päivänä varastoituu kun imeytyvät hitaammin.

Mikä toi idoottijuttu oli?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käsittääkseni vehnä ei ole mitenkään epäterveellisenpää, kuin esim. valkoinen riisi. Itseasiassa se taitaa olla ravinnepitoisempaa. Jay Cutler kertoi jossain haastattelussa ottaneensa offilla n. puolet hiilareista valkoisesta sokerista. Veteli mm. normi kokista ruuan kanssa ja treenin jälkeen. Kovista rasvoista oon kuitenkin sitä mieltä, että niiden runsasta saantia tulisi välttää erityisesti, jos on kolesterolin kanssa ongelmia ja mun mielestä se rasvainen juusto onkin pizzassa ainoa selkeästi epäterveellinen asia, mutta eipä sitäkään ole siihen pakko laittaa (esim. pizza alla marinara). Juusto vaan sattuu olemaan ihan saatanan hyvää. Mielummin mä juustosta otan ne kovat rasvat ku jostain helvetin kookosöljystä.

Ei varmaan kukaan edelleenkään suosittele korvaamaan ns. oikeaa ruokaa pizzalla tai pullalla. Pistät nyt Mike sanoja suuhun. Kyse on vaan siitä että miten paljon huonompilaatuista mutta herkullista ruokaa voi nauttia ilman että siitä on haittaa. Kuinka iso ero oikeasti on että onko ruokavalio 80%, 90% vai 100% ”optimaalinen”? Tuskin mitenkään merkittävä. Ei ainakaan niin iso että pizzaperjantaista pitäisi luopua. Elämä on liian lyhyt että ei ruuasta nauttisi. Sitten jos puolet ruokavaliosta on ihan roskaa niin kyseenalaistaisin.

Ja edelleenkään ei olla kisalavoille menossa.

Mutta sinä ultimaalisena totuutena olet julistanut, että kaksi pullaa viikossa ei sisällä laisinkaan kaloreita
Pullat lasketaan päivän kaloreihin. Ei lisätä extrana. Eli kalorimäärä pysyy samana. Kaksi pullaa ei näin ollen lihota grammaakaan.
miksei 10 pullaa?
Siksi kun nyt puhuttiin kahdesta pullasta. Tai yhdestä pizzasta. Ei kymmenestä pullasta eikä sadasta pizzasta. Vissi ero.

Moni laittanut itsensä esimerkiksi joka sai myös laskemaan omaa "ruokavaliossa" pysymistäni. Päivittäinen kaloritarve 4200, jaan 4aterialle, joka tarkoittaa 1460 ateriaa vuodessa. Mikäli KORVAAN 52 ateriaa pitsalla olisi ruokavalioni edelleen 96,4 prosenttisesti optimoitu. Tällä hetkellä tulee korvattua "roskaruualla" ateria kerran kuussa. Syömiset jo niin rutiinia etten koe munkkeilevani mut lukemat kyllä siihen viittaavat.

Pullanmussuttamisesta tuli mieleen boogien haastattelu jostain vuosien (vuosikymmenien) takaa, jossa hän kertoi (aktiivi kilpailuaikoina) vetävänsä joka aamu pullakahvit, myös kisadieetillä ja ihan loppuun asti.
365 pullaa vuodessa...

640x480_185284.jpg

Pullanmussuttamisesta tuli mieleen boogien haastattelu jostain vuosien (vuosikymmenien) takaa, jossa hän kertoi (aktiivi kilpailuaikoina) vetävänsä joka aamu pullakahvit, myös kisadieetillä ja ihan loppuun asti.
365 pullaa vuodessa...

640x480_185284.jpg
Ja Leino sanoi syövänsä tyyliin omenan. Jos nyt haluaa alkaa jeesustelemaan, niin kummalla on parempi terveys nyt? Oikeesti, pullilla mitään tekemistä asian kanssa, mutta vaikka te kuinka koitatte vääntä, niin pullat ja pizzat ei ole kovin laadukasta ravintoa. 2 pullaa päivässä on huonompi kuin sama kalorimäärä terveellisimmistä lähteistä, enkä alkais neuvomaan nuorille tota huonompaa vaihtoehtoa.

niin pullat ja pizzat ei ole kovin laadukasta ravintoa. 2 pullaa päivässä on huonompi kuin sama kalorimäärä terveellisimmistä lähteistä, enkä alkais neuvomaan nuorille tota huonompaa vaihtoehtoa
Tietenkin se on näin. Mutta kun arviolta 98% ihmisistä haluaa syödä joskus herkkuja. Myös urheilijat. Ne loppu 2 % ovat niitä äärimmäisyyksiin meneviä joiden elämä on 100% optimoitua bodauksen ehdoilla. Tottakai aloittelijalle voi neuvoa ettet saa koskaan syödä mitään muuta kuin puhdasta bodyruokaa. Mitäpä luulet moniko sitä voi noudattaa ? Lopettavat koko homman kun se aiheuttaa noin pahat rajoitukset. Miksi asettaa rajoja joita ei pysty noudattamaan 🤷‍♂️ Fiksumpi sanoa että pizzaperjantai on ok jos syöt muun ajan terveellisesti. Uran edetessä ehtii kyllä muuttua ihmiseksi joka kieltää elämästään kaiken nautinnon. Aika harva lähtee sille linjalle.

Nyt mennään kovalla mutulla mutten usko, että kaloreiden heittelyllä on edes isoa väliä. Itse pudotin parikymmentä kiloa painoa siirtymällä 16/8 pätkäpaastoon (jota en edes orjallisesti noudata) ilman kalorien laskemista. Käytännössä joka päivä syön jotain hyvää yhden 3sta ateriasta. Nyt paino pysyy suht samoissa (en ole bodari) samalla kaavalla ja laskematta. On pysyntyt jo vuoden 2,6kg sisällä. Samalla tavalla kaikki tuntemani (liikunnalliset) ihmiset pysyvät suht samankokoisina vaikkeivät laske kaloreita. Painoa tullut tutuille lähinnä ISOJEN elämänmuutosten kuten lasten syntymän jälkeen kun koko uni-treeni-ruoka-stressi-paletti menee uusiksi. Ymmärrän toki että kisadieteillä jne. mitataan tarkasti syömiset, mutta omaan silmääni tämän ketjun "vuositason pitsa-pulla-laskelmat" rajusta painonnoususta eivät vastaa elettyä elämää.

IF on loistava tapa dieettaa Ja ennenkuin Judohemmo tulee valittamaan, niin multa tulee pian video, jossa 167kg mies tuli pyytämään apua ja rakensin IF valion sille. Tavoite oli 110kg 2021 jouluksi ja nyt ollaan 114,9kg. Ja sinne ei oltais päästy jos oltais annettu maistaa pullaa tällä matkalla. Se totaalinen kieltäytyminen on tommoisissa tapauksissa aika ehdotonta, sille pirulle ei anneta sormeakaan. Ja jotta kukaan ei ala vittuilemaan, niin en penniäkään rahaa ole pyytänyt, vaan halusin auttaa kaveria.

Vaikka te kovin vähättelette roskaruoan merkitystä ja negatiivisia vaikutuksia, niin kyllä ne ihmiselle suhteellisen huonoa ravintoa on. Mä taidan olla ainoa joka täällä puhuu puhtaamman ruokavalion puolesta kaikkia teitä vastaan. Olen vain hyvällä asialla, mutta ei se passaa täällä.

IF on loistava tapa dieettaa Ja ennenkuin Judohemmo tulee valittamaan, niin multa tulee pian video, jossa 167kg mies tuli pyytämään apua ja rakensin IF valion sille. Tavoite oli 110kg 2021 jouluksi ja nyt ollaan 114,9kg. Ja sinne ei oltais päästy jos oltais annettu maistaa pullaa tällä matkalla. Se totaalinen kieltäytyminen on tommoisissa tapauksissa aika ehdotonta, sille pirulle ei anneta sormeakaan. Ja jotta kukaan ei ala vittuilemaan, niin en penniäkään rahaa ole pyytänyt, vaan halusin auttaa kaveria.

Vaikka te kovin vähättelette roskaruoan merkitystä ja negatiivisia vaikutuksia, niin kyllä ne ihmiselle suhteellisen huonoa ravintoa on. Mä taidan olla ainoa joka täällä puhuu puhtaamman ruokavalion puolesta kaikkia teitä vastaan. Olen vain hyvällä asialla, mutta ei se passaa täällä.
Eikö aihe ollut syöttekö roskaruokaa?? Kuinka usein Mike syöt roskaruokaa tai herkkuja?? Olis kiva tietää?

Joo onhan tässä nyt ehkä hiukan liioiteltu molempiin suuntiin. Mainittakoon, että päivän kaksi muuta ateriaa, jotka syön kolmannen "herkuttelun" lisäksi (eikä tämäkään yleensä sentään kebabia tai pizzaa ole) ovat ääripuhtaita ja äärimmäisen kurinalaisia. Itselläni ei ole myöskään taipumusta naposteluun tai pullakahveihin sun muuhun niin ehkä uskaltaa sen vuoksi joustaakin enemmän. Ymmärrän, että monelle on helpompi karsia kaikki ettei ole jatkuvia mielitekoja ja tottumuksia herkkujen syömiseen.

Eikö aihe ollut syöttekö roskaruokaa?? Kuinka usein Mike syöt roskaruokaa tai herkkuja?? Olis kiva tietää?
Nyt kun olen painoa pudottanut, niin en juuri ollenkaan. Ei vain kestä niitä syödä. Ja muutenkin mulla on sukurasite LDL korkeella, niin mun pitää katsoa aika tarkkaan mitä syön. Täällä ei toki ajatella yhtään mitään veriarvoja, vaan pullat ja pizzat on tosta vaan vedettävissä. Ei se vain ole niin, riippuu helvetisti yksilöstä, sen tarpeista ja myös alttiudesta verisuonisairauksissa. Sikäli mua sylettää katsoa kun täällä vähätellään ja melkein suositellaan jotain pizzaa aloittelijalle. Mistä se aloittelija itsekään tietää jos ei verikokeissa käy, onko sen fiksua vetää 52 pizzaa vuodessa. 100 tuhatta kaloria naamariin pizzasta.

Ymmärrän, että monelle on helpompi karsia kaikki ettei ole jatkuvia mielitekoja ja tottumuksia herkkujen syömiseen.
Juuri näin toimii omalla kohdalla, en edes pidä täällä mitään herkkuja. Mutta en mä ole mikään munkki, vaan kun mennään lauantaina katsomaan uus Bondi, niin totta vitussa otan karkkia, leikkaan vaan sitten muualta pois ne hiilarit. Mutta SE EI TEE karkista ihan ok, se on silti paskaa ravintoa.

Mä olen tammikuusta pudottanut reilu 40 kiloa ja olen kerran viikkoon syönyt pitsaa ja muita herkkuja. Ekaan 5kk lähti 30kg mut nyt on vähän hidastunut, johtuuko sitten pitsasta, en tiedä.

Pistät vaan sen rajan vähän eri paikkaan kun me muut annetaan enemmän anteeksi. Tommosissa tilanteissa kyllä itsekin vahvasti kehottaisin totaalikieltäytymistä ainakin vähäksi aikaa mutta se riippuu paljon yksilöstä kun on niitä psykopaatteja jotka pystyy syömään vaan slaissin pizzaa tai kourallisen karkkeja. Villi veikkaus että 167 kiloisella ei sitä kykyä ole, mutta varmasti lähtee karisemaan kilot pelkällä kohtuullistamisellakin. Itsekin tiedän että varsinkin sokerista täytyy lakkoilla kokonaan koska en osaa sitä syödä vähän eikä sitä muutaman viikon jälkeen enää kaipaakaan. Siinäkin pitää vaan tietää että mitä on tekemässä jotta siitä ei tule syömishäiriö. Joku taisi mainitakin että tarpeeksi pitkään kun tätä bodarielämäntyyliä harrastaa niin muuttuu asenne ruokaankin(parempaan suuntaan) ja voin itse sen allekirjoittaa. Jossain vaiheessa rupeaa jo miettimään ravinnon vaikutusta suorituskykyyn niin paljon vähemmän tekee mäkkäriäkin nykyään mieli kun tietää että pakki ei oikein tykkää ja siitä menee monta päivää palautua ja seuraava treeni on tärkeämpi kuin se mättö.

En vaan jaksa uskoa että pizza viikkoon kenenkään veriarvoja vaikka olisi kuinka altis. Jos on niin sitten tietää varoa, jos ei tiedä niin verikokeisiin mars. Kyllä vähintään kerran vuoteen pitäisi raaskia omasta taskustakin oleellisimmat verikokeet käymään. Ja ettei ymmärretä taas väärin niin hyvät veriarvot ei ole haaste perseillä ne paskaksi.

Jossain vaiheessa rupeaa jo miettimään ravinnon vaikutusta suorituskykyyn niin paljon vähemmän tekee mäkkäriäkin nykyään mieli kun tietää että pakki ei oikein tykkää ja siitä menee monta päivää palautua ja seuraava treeni on tärkeämpi kuin se mättö.
Noin se tapahtuu ja vaikka se normiväestöön nähden onkin lievä syömishäiriö, niin se on kuitenkin hurjan positiviinen juurikin siksi, että sitten vähemmän ja vähemmän kaipaa sitä huonoa safkaa ja se vain avittaa terveyttä pidemmällä aikavälillä. Mä vain itse hyväksyn että jos aion pysyä tässä kunnossa ja se on nyt tavoite kun alkaa ikää tulemaan, niin mä en vain enää voi syödä täysin vapaasti. Se ei mitään ahdistusta aiheuta kun katsoo peiliin, enemmän aiheuttaa kierosti ahdistusta jos menee syömään ohi. Mutta aika lievä häiriö se on jos loppupeleissä lisää omaa fyysistä hyvinvointia. Itsellä ei ole koskaan ennen ollut näin hyvä olla omassa kropassa ja jos se vaatii vaikka lopun elämää herkkujen säännöllisen käytön lopettamista, niin sitten se vaatii ja hyväksyn sen. En minä alkoholiakaan ole yli 10 vuoteen juonut, se vain ei ole hyvä juttu mulle.

Nyt kun olen painoa pudottanut, niin en juuri ollenkaan. Ei vain kestä niitä syödä
Hmm. mites kun striimissä vasta pari päivää sitten vetelit pienen kipollisen karkkia, sekä mainitsit että mutsilla käydessä tais mennä pannaria viikonloppuna?. en tiiä sitten

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom