Syöttekö roskaruokaa?

Ei ole myöskään fiksua kieltää itseltään kaikki roskaruoka ja leikkiä kilpabodaria jos ei sellainen ole. Jos viikossa on 35 ateriaa ja 34 niistä on terveellinen, sillä yhdellä ei ole mitään merkitystä kokonaisuuteen. Ei terveyteen eikä fysiikkaan. Sitten kun on 10 ateriaa korvattu makkaraperunoilla voi jo näkyäkin. Harrastelijoiden ei tarvitse elää 100% bodymunkki elämää. Ei sitä tee kaikki kilpailevat bodaritkaan. Jos itse haluaa koko elää elämänsä rahka-kana-puurolinjalla se on ok. Ei sitä silti tarvitse tyrkyttää kaikille muillekin ainoana oikeana vaihtoehtona. Eikä edelleenkään ole kyse siitä että kannustetaan syömään roskaruokaa. Se vain on normaali asia elämässä josta turha stressata. Varsinkin kun on elämäntapa urheilija.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei ole myöskään fiksua kieltää itseltään kaikki roskaruoka ja leikkiä kilpabodaria jos ei sellainen ole
Miksei ole? Se on terveellisempi vaihtoehto. Perustele. Sä oletat nyt vain omasta näkövinkkelistäs, mistä sä tiedät kelle mikäkin on parempi vaihtoehto, mutta absoluuttisesti terveellinen ruoka ON parempi vaihtoehto. Sitä et voi mitenkään kieltää.

Miksei ole? Se on terveellisempi vaihtoehto. Perustele. Sä oletat nyt vain omasta näkövinkkelistäs, mistä sä tiedät kelle mikäkin on parempi vaihtoehto, mutta absoluuttisesti terveellinen ruoka ON parempi vaihtoehto. Sitä et voi mitenkään kieltää.

Onhan terveellinen ruoka tottakai parempi kuin ns roskaruoka. Mutta jos esim normi ihminen alkaa harrastaa kuntosalia ja haluaa vähän tuloksiakin ,nii väitän homma loppuu suuremmalla osalla jo siihen jos ruokavaliosta ei saa lipsua yhtään ei tipan tippaa.

Kun taas jos syödään terveellisesti ja vaikka kerran vkossa se roskaruoka annos, nii jälkimäinen ryhmä jolle annetaan tämä ns herkkupvä/annos ,saattaa hommaa jatkua pidempää. Esim pulla viikkossa tee yhtään mitään hallaa!

väittihän boogie vetävänsä palan pullaa dietillä joka pvä ja hyvin sujui dietit.

Onhan terveellinen ruoka tottakai parempi kuin ns roskaruoka. Mutta jos esim normi ihminen alkaa harrastaa kuntosalia ja haluaa vähän tuloksiakin ,nii väitän homma loppuu suuremmalla osalla jo siihen jos ruokavaliosta ei saa lipsua yhtään ei tipan tippaa.

Kun taas jos syödään terveellisesti ja vaikka kerran vkossa se roskaruoka annos, nii jälkimäinen ryhmä jolle annetaan tämä ns herkkupvä/annos ,saattaa hommaa jatkua pidempää. Esim pulla viikkosa tee yhtään mitään hallaa!

väittihän boogie vetävänsä palan pullaa dietillä joka pvä ja hyvin sujui dietit.
Miten musta tuntuu että te väkisin tungette sitä roskaruokaa kaikille. Jos kerran yksi pulla ei tunnu missään ja sillä ei ole mitään merkitystä, niin mikä ongelma on skipata se? Eihän sillä ole mitään merkitystä. Ihme tarve glorifoida tota roskaruokaa, se on epäterveellisempää, ne vetää jotka vetää, minäkin, mutta oikeesti vittu mitä typerää pakottamista. Se on epäterveellistä, piste. Ei se siitä terveelliseksi muutu. Haittaako se jotenkin että joku vetää absoluuttisen tervettä ruokavaliota, harmittaako se kun pitää niin kovasti tyrkyttää niitä makkaraperunoita?

Miten musta tuntuu että te väkisin tungette sitä roskaruokaa kaikille. Jos kerran yksi pulla ei tunnu missään ja sillä ei ole mitään merkitystä, niin mikä ongelma on skipata se? Eihän sillä ole mitään merkitystä. Ihme tarve glorifoida tota roskaruokaa, se on epäterveellisempää, ne vetää jotka vetää, minäkin, mutta oikeesti vittu mitä typerää pakottamista. Se on epäterveellistä, piste. Ei se siitä terveelliseksi muutu. Haittaako se jotenkin että joku vetää absoluuttisen tervettä ruokavaliota, harmittaako se kun pitää niin kovasti tyrkyttää niitä makkaraperunoita?

Luitko ollenkaa mitä kirjotin?? edelleenkään esim pulla vko ei vaikuta paskaakaan veri arvoihin ei ainakaa itsellä

Luitko ollenkaa mitä kirjotin?? edelleenkään esim pulla vko ei vaikuta paskaakaan veri arvoihin ei ainakaa itsellä
Mitä sitten, miksi muiden nyt pitäis vetää se? Ymmärrätkö nyt tätä. Mikä siinä pullassa on että sitä pitää puolustella? Jos joku nyt vetää puhtaasti, niin onko sulla sen kanssa ongelma, anna vetää, vittuako sä sille pullaa tarjoot. Syö ite, mutta ku jehovat tyrkyttämässä niitä makkaraperunoita ja pizzaa kaikille. Vetäkää vaan ite ihan rauhassa.

Miten musta tuntuu että te väkisin tungette sitä roskaruokaa kaikille. Jos kerran yksi pulla ei tunnu missään ja sillä ei ole mitään merkitystä, niin mikä ongelma on skipata se?
Ei tunge. Ei sitä pullaa tai pizzaa syödä sen takia että siitä ei ole haittaa tai että se olisi parempaa ravintoa vaan koska se maistuu hyvältä, sullako ei ole makuaistia ollenkaan? Se selittäisi miksi tämä aihe on sinulle niin vaikea.

Ei tunge. Ei sitä pullaa tai pizzaa syödä sen takia että siitä ei ole haittaa tai että se olisi parempaa ravintoa vaan koska se maistuu hyvältä, sullako ei ole makuaistia ollenkaan? Se selittäisi miksi tämä aihe on sinulle niin vaikea.
Mä syön pullaa monta kertaa viikossa, mutta en mä sitä suositte aloittelijoille ruokavaliossa korvaamaan kanaa ja riisiä. Koita tota noin Nero olla menemättä tolle arvostelun tasolle taas, jooko, jos voisit pliis välttää noi henkilökohtaiset vittuilut, tiedät kyllä ihan hyvin että mulla makuaisti. Joten mä pyydän nätisti, keskuste aiheesta, jooko.

Mitä sitten, miksi muiden nyt pitäis vetää se? Ymmärrätkö nyt tätä. Mikä siinä pullassa on että sitä pitää puolustella? Jos joku nyt vetää puhtaasti, niin onko sulla sen kanssa ongelma, anna vetää, vittuako sä sille pullaa tarjoot. Syö ite, mutta ku jehovat tyrkyttämässä niitä makkaraperunoita ja pizzaa kaikille. Vetäkää vaan ite ihan rauhassa.
Missä kohtaa sanoin on ongelma jos joku syö tarkasti?? Sulla tuntuu olevan ongelma ymmärtää kaikki tahalleen väärin ja sitten itkeä kun kaikki negaa vaikka itse tulkitsen tahallee väärin. Pulla perustelin sillä että saattaa joitain ihmisiä ns motivoida tekemään asioita kun on ns palkinto liikkumisesta vkon aikana. Tämänkin olisit tajunnu kun et tahalleen haluisi vääntää asioita.

Mä syön pullaa monta kertaa viikossa, mutta en mä sitä suositte aloittelijoille ruokavaliossa korvaamaan kanaa ja riisiä. Koita tota noin Nero olla menemättä tolle arvostelun tasolle taas, jooko, jos voisit pliis välttää noi henkilökohtaiset vittuilut, tiedät kyllä ihan hyvin että mulla makuaisti. Joten mä pyydän nätisti, keskuste aiheesta, jooko.
Jos kerran yksi pulla ei tunnu missään ja sillä ei ole mitään merkitystä, niin mikä ongelma on skipata se?
Tuo lause vaan oli vittuilemisen arvoinen kun tiedät itsekin vastauksen. Toinen vaihtoehto oli että ei ole makuaistia niin on sama syödä riisiä

Moneskohan kerta tämäkin on kun pitää sama asia käydä läpi. Joka kerta kun lanka hiljenee niin luulen että ymmärrät mutta vähän ajan päästä joku toteaa syöneensä pizzaa ja sama kierre alkaa. Jos joku täällä pakottaa jotain niin sinä puhtaan ruuan puolesta. Kyllä kaikki osaa tehdä oikeita valintoja ruokavaliossaan, ei siitä tarvitse saarnata. Jotkut osaa jopa tehdä kompromisseja, syö sen pizzan ja elää yhtä pitkään ja yhtä terveenä mutta vähän tyytyväisempänä.

Pulla perustelin sillä että saattaa joitain ihmisiä ns motivoida tekemään asioita kun on ns palkinto liikkumisesta vkon aikana
No just jeesasin yhtä tiputtamaan 60kg vuodessa, eikä yhtään pullaa. Kyllä se motivaatio tulee sisältä itsestään, ei pullasta.

No eiks tää ole vain positiivinen asia?
Ajatus joo, toteutuksesi ei todellakaan ole.

Tulee toki mutta joitain saattaa se pieni ns herkku motivoida.
Minä en taas tykkää ajatuksesta että ruokaa käytetään palkintona tai rangaistuksena, siitä syntyy herkästi vaan huono suhde ruokaan. Varsinkin jos käy liikkumassa sen takia että saa sitten syödä. Diettaillessa voi ehkä helpottaa oloa että ei tarvitse odottaa kuin päiviä että saa tyydyttää mielitekoja sen sijaan että pitää odottaa kuukausia.

Ajatus joo, toteutuksesi ei todellakaan ole.

Minä en taas tykkää ajatuksesta että ruokaa käytetään palkintona tai rangaistuksena, siitä syntyy herkästi vaan huono suhde ruokaan. Varsinkin jos käy liikkumassa sen takia että saa sitten syödä. Diettaillessa voi ehkä helpottaa oloa että ei tarvitse odottaa kuin päiviä että saa tyydyttää mielitekoja sen sijaan että pitää odottaa kuukausia.

Tarkoitin jos ihminen on taipuvainen syömään roskaruokaa ja liikunta tulee mukaan, saattaa hänelle olla helpompi tehdä tämä elämäntapa muutos( oli se sitten dietti tai mikä tahansa) sen kautta että, herku silloin tällöin sallittu vs totaalise tarkka syöminen mistä ei lipsuta. Näkisin että tälläinen ihminen joka taipuva syömään roskaruokaa onnistuu paremmin jos hänelle sallitaan välillä herkku pvä.

Tarkoitin jos ihminen on taipuvainen syömään roskaruokaa ja liikunta tulee mukaan, saattaa hänelle olla helpompi tehdä tämä elämäntapa muutos sen kautta että, herku silloin tällöin sallittu vs totaalise tarkka syöminen mistä ei lipsuta. Näkisin että tälläinen ihminen joka taipuva syömään roskaruokaa onnistuu paremmin jos hänelle sallitaan välillä herkku pvä.
Sitä sanoisin sitten vaan normaaliksi ja terveeksi(lähinnä pään kannalta) syömiseksi. Välttelisin vaan sanoja ''kieltää'' ja ''sallia''. Eli ''söin pullan'' eikä ''söin kiellettyä/syntistä ruokaa'' Tai ''olen/en ole ansainnut tänään syödä sitä ja tätä''.

Hyvin yksilökohtaista ja riippuvaista tilanteesta ja tavotteista, mutta pidemmän päälle ruokailun pitäisi olla melko stressitöntä. Jos nyt ääripään dietit jätetään pois laskuista, se on hallittua näännyttämistä eikä kuulukaan olla kivaa.

Totta. Eihän se silloin ole extraa jos korvataan ateria. Jos minä haen makkaraperunat grilliltä tai ostan pizzaa eihän siihen nyt normi ateriaa päälle syödä😀 Ei oikein maha riitä. Kalorit eivät käytännössä edes nouse merkittävästi.
Joo, kirjotin vähän epäsevästi. Yritän selventää. Omassa päiväkirjassani kana-riisi + salaatti on n. 500kcal ja kotipizzan monster new york n. 1500kcal. Siitä mainitsemani n. +1000kcal extraa. Toi monster new york on kyllä aika tiukka setti ja vaikka mulla on kuitenki ihan "treenattu" paskamaha 😅

Sitä sanoisin sitten vaan normaaliksi ja terveeksi(lähinnä pään kannalta) syömiseksi. Välttelisin vaan sanoja ''kieltää'' ja ''sallia''. Eli ''söin pullan'' eikä ''söin kiellettyä/syntistä ruokaa'' Tai ''olen/en ole ansainnut tänään syödä sitä ja tätä''.

Hyvin yksilökohtaista ja riippuvaista tilanteesta ja tavotteista, mutta pidemmän päälle ruokailun pitäisi olla melko stressitöntä. Jos nyt ääripään dietit jätetään pois laskuista, se on hallittua näännyttämistä eikä kuulukaan olla kivaa.

No varmaa kuitenki ymmärsit että samaa tarkoitin kuin sinä??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom