Syöttekö roskaruokaa?

Niin ja siis vaikka puhutaankin enemmistöstä, niin big Mac on paskaa ravintoa. Se on vain fakta. Mutta taviksella se vain ei näy eikä tunnu missään esim. kerran kk vedettynä, jos muu aika mennään fiksusti.

Tässähän on siis tavallaan kaikki ollut oikeassa alusti asti, jotenkin vaan onnistuttu saamaan monen sivun vääntö asiasta😁
Tähän kun lisää ettei se yksi hamppari näy ammattilaisellakaan missään. Heillä on ruokavalio niin äärimäisen tiukka muutenkin sekä horkka päälle joka auttaa rasvan palamisessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän kun lisää ettei se yksi hamppari näy ammattilaisellakaan missään. Heillä on ruokavalio niin äärimäisen tiukka muutenkin sekä horkka päälle joka auttaa rasvan palamisessa.
Miksei ne sitten dieetillä vetele hampurilaisia? Jos kerran se ei vaikuta mihinkään, niin miksei kaikki syö pizzaa dieetillä?

Miksei ne sitten dieetillä vetele hampurilaisia? Jos kerran se ei vaikuta mihinkään, niin miksei kaikki syö pizzaa dieetillä?
Siksi kun nyt tässä ei keskustella kilpailijoitten kisa dieeteistä. Eivät liity mitenkään aiheeseen eikä tavan treenaajan ruokavalioon. Alkuperäinen kysymys koski aloittelijaa joka on massakaudella.

Siksi kun nyt tässä ei keskustella kilpailijoitten kisa dieeteistä. Eivät liity mitenkään aiheeseen eikä tavan treenaajan ruokavalioon. Alkuperäinen kysymys koski aloittelijaa joka on massakaudella.
Eli siis hampurilaisen energiat katoaa ilmaan offilla harrastelijalla, mutta kisaajalla ei? Anteeksi kun en nyt ymmärrä. Siinä on kaloreita.

Bodari kisadieetillä, haluaa varmaankin tehdä kaikkensa voittaakseen. Muutama grammakin on ehkä ratkaisevaa? Ei siis kannata vetää sitä hampurilaista.

Aloittelija "massakaudella", ehkäpä ihan tyytyväinen, kun saanut vähän lisää painoa? Ihan ok, jos vähän lisäkaloreita ottaa kerran viikkon "roskaruuasta".
Elämä on muutakin kuin kanaa riisiä ja kärsimystä.

Ei tää nyt niin vaikeeta ole.

Ihan ok, jos vähän lisäkaloreita ottaa kerran viikkon "roskaruuasta".
Mutta jos se kerran ei tee mitään, niin miten siinä voi olla lisäkaloreita? Mä nyt en ymmärrä. Selkeesti tossa annetaan ymmärtää ettei hampurilaisen kaloreilla ole mitään vaikutusta, paitsi jos kisaa, niin sitten onkin. Eli jos ei kisaa, niin minne ne kalorit katoaa?

Sanoin jo aikaisemmin, että syön helposti kerralla puolisen kiloa lohta. Vaikka se onkin terveellisempää kuin juustohampurilainen, taitaa siinäkin tulla turhia kaloreita. Rasvattoman kanan ja riisin kohdalla onkin sitten vaikeampi vetää samaa kalorimäärää kuin jostain isosta ja rasvaisesta hampurilaisesta.

Roskaruokaa pahempia miinoja ovat minulle esim. Oltermanni ja maapähkinävoi. Niitä tulee vedettyä kerralla aivan liikaa, joten yritän rajoittaa niiden ostamista.

Mä nyt en ymmärrä.
No hätä! Saatana ymmärtää!

Otat sanan "mitään" aivan liian kirjaimellisesti.

Muutama lisäkalori ei merkitse käytännössä mitään, varsinkaan sille bulkkaavalle aloittelijalle. Ei haittaa, enemmänkin plussaa vain.

Kisoihin valmistautuvalle bodarille, kyse voi olla voitosta tai häviöstä. Ei parane mennä lavalle kauheessa nestepöhössä.

Ja nyt riitti mun puolesta. Hyvää joulua.

Saatanallista joulua sinullekin! Muista syödä kinkku läskeineen ja laita porkkanalaatikkoon kunnon loraus kermaa.
Kiitos kiitos! 🎅🎄
Näin teen. Kinkkurasvahan on aivan parasta, sitä ei pois heitetä. Joulun jälkeen paistan kaiken kinkkurasvassa niin kauan kuin sitä riittää.
Ja paino ei nouse kiloakaan.

Ai prkl melkein kuola valuu kun ajattelee kinkkua :kuola:

Mutta jos se kerran ei tee mitään, niin miten siinä voi olla lisäkaloreita? Mä nyt en ymmärrä. Selkeesti tossa annetaan ymmärtää ettei hampurilaisen kaloreilla ole mitään vaikutusta, paitsi jos kisaa, niin sitten onkin. Eli jos ei kisaa, niin minne ne kalorit katoaa?
Kyllä sinä tiedät itsekin ja nyt vaan kaivat tahallasi vastauksia jotka voit taas ymmärtää väärin. Koko keskustelun oletuksena pitäisi jo olla se että joka skenaariossa kalorit on samat ja lähde vaan vaihtuu. Kukaan, et myöskään sinä tai predatori, ole niin tyhmä että väittäisi kilpailijan kehon jotenkin mystisesti hävittävän kokonaisen pizzan ylimääräiset kalorit.

Mutta jos pitäisi aloittelijalle selittää joka ei tätä ymmärrä, niin rajalliset kalorit on parempi käyttää harkitusti ja se ruuan laatu on dietillä oleellisempi. Kyllähän sen kaikki vähänkään laihduttaneet tietää että ne mätöt ei pidä kylläisenä ja yksilöstä riippuen on psykologisista syistä parempi jättää sellaiset ruuat kokonaan pois. Minä ainakin kuulun siihen porukkaan. Tosin syöhän jotkut melko pitkälle kisadietilläkin vaikka mitä ''roskaa'', mutta on jo sitten geneettinen poikkeus kaikin puolin. Kehityskaudella se pizza tai burgeri häviää muun ruuan sekaan eikä mieliteotkaan ole kylläisenä niin pahat joten on helpompi syödä kohtuudella. Näin ainakin omat ja monen muun kokemukset.

Kiitos kiitos! 🎅🎄
Näin teen. Kinkkurasvahan on aivan parasta, sitä ei pois heitetä. Joulun jälkeen paistan kaiken kinkkurasvassa niin kauan kuin sitä riittää.
Ja paino ei nouse kiloakaan.

Oi sitä hetkeä, kun pääsee kaapimaan revityn kamaran alta silavaa suoraan suuhunsa.

Itsellä on ollut tapana perjantaisin käydä ottaa penkkiä ja haukkaa. Salin jälkeen haen kebabin. Kyllä treenit kulkee ja vatsat näkyy.

Luin joku aika sitten nuo Hulmin kirjat (Lihastohtori I ja Lihastohtori II) ja siinä oli ravinnosta mainittuna, että useinkin ihmisille sopii paremmin hieman joustava ruokavalio, johon voidaan mahduttaa myös herkkuja. Se on siis käytännön elämässä helpompi toteuttaa kuten myös psyykkisesti monille kestävämpi ratkaisu. Tosin niitä herkkuja pitää olla kohtuudella ja ns. mässypäivissä on riskinsä koska suurina määrinä ne kasvattavat jo viikottaistakin kalorimäärää. Tässä kirjassa oli mainittuna jotain ihan prosenttiosuuksiaksin, olikohan tyyliin niin että 5-15% kokonaisenergiansaannista on vielä ihan asiallista olla herkkuja. Mun kohdalla tuo tarkoittaisi esim. 10% tapauksessa hieman yli 200 kcal mässyä, joka toteutuukin nykyisellään helposti vaikka yhdellä kohtuullisen kokoisella jäätelöannoksella. Vähempikin riittää, koska olen tarkoituksella totuttautunut pienempiin herkkuannoksiin.

Mutta siis viikottainen yli 1000 kcal (extraa) pizzapäivä ei edes tähän joustavaan yllämainittuun ruokavaliomalliin kovin hyvin sovi, ainakaan jos elää suht passiivista toimistotyöläiselämää kuten itse ja käy lähinnä punttisalilla, säännöllisesti kyllä mutta ei siellä ihmeemmin energiaa kulu. Mulle tulee mieleen se, että jos rankoista pizza+mässypäivistä huolimatta paino pysyy kuosissa niin muiden päivien osalta täytyy mennä miinuksella. Onko se sitten mikään ongelma niin riippuu kai omista tavoitteista ja siitä miten tällä systeemillä ne tavoitteet toteutuu.

Luin joku aika sitten nuo Hulmin kirjat (Lihastohtori I ja Lihastohtori II) ja siinä oli ravinnosta mainittuna, että useinkin ihmisille sopii paremmin hieman joustava ruokavalio, johon voidaan mahduttaa myös herkkuja. Se on siis käytännön elämässä helpompi toteuttaa kuten myös psyykkisesti monille kestävämpi ratkaisu. Tosin niitä herkkuja pitää olla kohtuudella ja ns. mässypäivissä on riskinsä koska suurina määrinä ne kasvattavat jo viikottaistakin kalorimäärää. Tässä kirjassa oli mainittuna jotain ihan prosenttiosuuksiaksin, olikohan tyyliin niin että 5-15% kokonaisenergiansaannista on vielä ihan asiallista olla herkkuja. Mun kohdalla tuo tarkoittaisi esim. 10% tapauksessa hieman yli 200 kcal mässyä, joka toteutuukin nykyisellään helposti vaikka yhdellä kohtuullisen kokoisella jäätelöannoksella. Vähempikin riittää, koska olen tarkoituksella totuttautunut pienempiin herkkuannoksiin.

Mutta siis viikottainen yli 1000 kcal (extraa) pizzapäivä ei edes tähän joustavaan yllämainittuun ruokavaliomalliin kovin hyvin sovi, ainakaan jos elää suht passiivista toimistotyöläiselämää kuten itse ja käy lähinnä punttisalilla, säännöllisesti kyllä mutta ei siellä ihmeemmin energiaa kulu. Mulle tulee mieleen se, että jos rankoista pizza+mässypäivistä huolimatta paino pysyy kuosissa niin muiden päivien osalta täytyy mennä miinuksella. Onko se sitten mikään ongelma niin riippuu kai omista tavoitteista ja siitä miten tällä systeemillä ne tavoitteet toteutuu.
Jos syö herkkupäivänä pizzan en laskis sen pizzan kaloreita suoraan ainakaan extraksi koska kuitenkin on kyse ruoasta eikä mistään makeasta. Näin ollen itse ainakin korvaisin vaan sillä pizzalla jonkun muun aterian eli yli menevä osuus on extraa.

Toivottavasti ees ymmärsin mitä ajoit takaa
:LOL:

Avainsana.

Jos syö herkkupäivänä pizzan en laskis sen pizzan kaloreita suoraan ainakaan extraksi koska kuitenkin on kyse ruoasta eikä mistään makeasta. Näin ollen itse ainakin korvaisin vaan sillä pizzalla jonkun muun aterian eli yli menevä osuus on extraa.

Toivottavasti ees ymmärsin mitä ajoit takaa
:LOL:
Totta. Eihän se silloin ole extraa jos korvataan ateria. Jos minä haen makkaraperunat grilliltä tai ostan pizzaa eihän siihen nyt normi ateriaa päälle syödä😀 Ei oikein maha riitä. Kalorit eivät käytännössä edes nouse merkittävästi.

Älkää nyt nitä kaloreita tuijottako, tuijottakaa ravintoarvoja. Ei ole fiksua korvailla terveellistä ruokaa paskemmalla ja luulla että kaikki ok jos viikolla skippailee sitten kaurapuuroja että voi vetää makkaraperunaa viikonloppuna. Pitäis olla ihan perustietoa jo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom