Suurin ilmaan nostamanne paino ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
Paljonko lähtee telineestä tai periaatteessa mistä tahansa korkeudesta
rautaa ilmaan kahdella kädellä, ilman mitään tukiremmejä tai isojen poikien potkuhousuja tms. fuskutrikoita ?

Itse sain nyt 150kg ilmaan pikkasen lantion alapuolelta vetämällä "mave" tekniikalla. Lattiatasosta saan jotain 110kg. Vertailutuloksia suhteessa mave:een kiitos ja mielellään siis pelkillä omilla näpeillä eikä remmeillä jelpattuna.

Onko tässä nyt mitään järkeä? Eihän tossa mitata mitään muuta kuin sormivoimia. Nykäset 400 kiloa pukeilta 0.1cm verran ja paino pysyy tasan 0.000000001s ilmassa.

Jotain sääntöjä olisi hyvä olla, muuten tulokset eivät ole vertailukelpoisia.

siis mikä homma tää nyt oikein on? Eli suurin paino, mitä on vaan pitänyt ilmassa vaikka just tikkuniskan mainitsemalla tyylillä? saahan sitä nyt ilmaan vaikka kuinka perkeleesti, joltain telineeltä nostettua (äkkiähän se paino ehkä alas tulee) - mitä järkee? sääntönähän vois olla vaikka joku aikaraja, mitä on sitä painoa ilmassa pitänyt, ihan niin kuin kilpailuissakin...

Mikä laitetaan aikarajaksi ?

mxm sanoi:
siis mikä homma tää nyt oikein on? Eli suurin paino, mitä on vaan pitänyt ilmassa vaikka just tikkuniskan mainitsemalla tyylillä? saahan sitä nyt ilmaan vaikka kuinka perkeleesti, joltain telineeltä nostettua (äkkiähän se paino ehkä alas tulee) - mitä järkee? sääntönähän vois olla vaikka joku aikaraja, mitä on sitä painoa ilmassa pitänyt, ihan niin kuin kilpailuissakin...

Ai että onpa tosi ihmeellistä, tervetuloa äärisuoritusten maailmaan !

Just siitä on kyse: eli kuinka paljon siis todellakin saat "irti". Mikäs sitten on se sopiva aikaraja, mitä oikeissa kilpailuissa käytetään ? Pistetään sama. Kerro mulle, kiitos.

Niin, ja kyllähän tämä kehittää max.voimaa aika rajusti, koska tässä voi turvallisesti vetää itsensä äärirajoille. Olen kuullut että jotkut tekee useamman toiston, vaihtaen koko ajan otetta: myötä-ristiin-rysty-ristiin toisinpäin.

Enpä ole pahemmin korkeilta pinnoilta/pukeilta maksimia kokeillut. On se sellainen egoiluliike, että 300 on noustava. Pitää joskus kokeilla kun ketään ei ole salilla. :rolleyes:

Force sanoi:
Enpä ole pahemmin korkeilta pinnoilta/pukeilta maksimia kokeillut. On se sellainen egoiluliike, että 300 on noustava. Pitää joskus kokeilla kun ketään ei ole salilla. :rolleyes:

Itse sain sen 300 ilmaan ja enempää ei voinut kokeilla, kun tankoon ei mahtunut lisää painoja :D

Eipä tossa kilpailemalla järkeä taida olla, jokainen voimannostoa pidempään harrastanut vetää polven yläpuolelta sen 300 kg, ainakin jos näpit pitää. Se hyöty tosta voi olla, että tuntee miltä iso rauta tuntuu epäkkäissä ja painaahan se. Joku 250 kg voisi olla vielä järkevä rauta että saisi edes sen 10-15 cm liikeradan.

olen nähnyt kuvan missä 59v mies pitää 600kg näpeissään, kuva on ollut jossain lehdessä kans. kuvaa näytti kyseinen henkilö joka muuten kisaa vieläkin voimanostossa ja on syntynyt 1934. sai pitää tangon kun se meni hiukan vääräks..

treenaisko sanoi:
Eipä tossa kilpailemalla järkeä taida olla, jokainen voimannostoa pidempään harrastanut vetää polven yläpuolelta sen 300 kg, ainakin jos näpit pitää. Se hyöty tosta voi olla, että tuntee miltä iso rauta tuntuu epäkkäissä ja painaahan se. Joku 250 kg voisi olla vielä järkevä rauta että saisi edes sen 10-15 cm liikeradan.

Oon täysin samaa mieltä siitä että kyllähän voimanostoa pitkään harrastanut aina osittaistoistoissa (10-30cm liikerata) helposti 300kg nostaa, oli sitten kyseessä kyykky tai maastaveto.
Maastavetoa polvien alta on joskus tullut tehtyä 6*300kg. Auttaa hyvin maastavetoon, varsinkin jos painot irtoaa helposti maasta, mutta loppumatka tuottaa vaikeuksia. Sääli kun salilla jossa käyn ei ole telineitä maastavetoon polvista. Nykyään isot raudat tahtookin hyytyä juuri ennen loppuvaihetta. Niin ja epäkkäille polvista veto on tosiaan ihan mahtavaa treeniä.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
pori1980 sanoi:
olen nähnyt kuvan missä 59v mies pitää 600kg näpeissään, kuva on ollut jossain lehdessä kans. kuvaa näytti kyseinen henkilö joka muuten kisaa vieläkin voimanostossa ja on syntynyt 1934. sai pitää tangon kun se meni hiukan vääräks..

Meneekö ne tangot sököksi jo noin "pienestä" raudasta? Eikö niillä kuitenkin kyykitä ja vedetä toisinaan ~500 kg niin luulisi kestävän 100 kg enemmänkin...? Valistakaa tietämätöntä.

ei ollut mikään kisanosto joten en tiedä enkä kysynyt minkä merkkinen tanko oli.

:offtopic: viime kesänä mr1 ja mr2 vetivät 600kg pukeilta valmistautuessaan pari mm:iin ja oli leokon tanko aika saatanan kippurassa mut eipä se kummosekskaan jäänyt

nii, ja eikös turtiaisen ja aholan parivetoennätys ollu 705 kiloa tjsp, mut liekkö ollukki vahvempi ja pitempiki tuo tanko et on nuo pikkumiehet mahtunu vetään.. tai no joo ajatellaampa uudestaan, painohan jakaantuu tasasemmin ku ei pelkäästään keskeltä roikoteta tankoa..

no laitetaampa omat polvistavedot eli 3x300kg!

kaverini joka on n.160cm 75-80kg jolla raw-veto ja kyykky 220kg, veti polven päältä 370kg n.10cm:n liikeradalla varusteena pelkkä vyö ja hyvin näytti pysyvän näpeissä!

Onko tohon polvistavetoon jotain yksinomaan sitä varten tehtyjä laitteita? Mulla on aina ollu tapana laittaa ne powerrackin pinnat polvien korkeudelle ja siitä kiskoa; muuten hyvä, mutta siitä lähtee helvetinmoinen räminä..

Itse teen epäkkäitä häkissä johon saan tangon tuotua polven yläpuolelle, sarjoja olen tehnyt tasan 400 kg mutta kyllä siihen lisää vielä pystyisi laittamaan, pelottaa vain että alarysäyksessä olkapäät irtoaa paikoiltaan.

Jukka81 sanoi:
nii, ja eikös turtiaisen ja aholan parivetoennätys ollu 705 kiloa tjsp

707,5 kg!

anojokke2.jpg

anojokke.jpg

Avilla sanoi:
Ai että onpa tosi ihmeellistä, tervetuloa äärisuoritusten maailmaan !

Just siitä on kyse: eli kuinka paljon siis todellakin saat "irti". Mikäs sitten on se sopiva aikaraja, mitä oikeissa kilpailuissa käytetään ? Pistetään sama. Kerro mulle, kiitos.

Niin, ja kyllähän tämä kehittää max.voimaa aika rajusti, koska tässä voi turvallisesti vetää itsensä äärirajoille. Olen kuullut että jotkut tekee useamman toiston, vaihtaen koko ajan otetta: myötä-ristiin-rysty-ristiin toisinpäin.

En oo aivan varma tuosta aikarajasta kilpailuissa, oisko se pari kolme sekuntia? Pitää kyl kokeilla joskus salilla, et miten paljon irtoo telineestä. Eiköhän se kahdensadan paremmalle puolelle mee. Ite oon lopettanut nuo sormivoimilla leikkimiset kun tahtoo käydä ranteisiin aika paljon. Kesällä kun tein mavea ilman remmejä 150kg, niin ranne on paukkunut sen jälkeen aika mukavasti. Mieluummin vaan ottaa remmit matkaan ja tekee liikkeen niillä lihaksilla, joilla se on tarkoituskin eli selällä ja jaloilla.

Rin Tin Tin sanoi:
Meneekö ne tangot sököksi jo noin "pienestä" raudasta? Eikö niillä kuitenkin kyykitä ja vedetä toisinaan ~500 kg niin luulisi kestävän 100 kg enemmänkin...? Valistakaa tietämätöntä.
Riippuu varmaan tangosta ja teräs väsyy vanhetessaan. Painonosto- ja voimanostotangot ovat erilaisia. Jo 270 kg kyykyssä olen nähnyt, että tanko on aika löllö kyykyn ala-asennossa. Muistan kun lappeenrannan entisellä Pilot gymillä olivat pojat nostaneet smith kyykyn tangon ihan mutkalle melkein katki asti. Myöhemmin kun tanko oli korjattu, tuli laitteeseen lappu ”ei yli 200 kg”.

painonnostotanko on millin ohuempi kuin voimannostotanko. "liiton" ukkelit eli jotkin ammattilaisliitot käyttää kyykkyyn ja vissiin vetoonkin 25 kilon tankoa. siitä en tiedä kuinka paksu ammattilaisten tanko on.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom