Suurin ilmaan nostamanne paino ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Avilla
  • Aloitettu Aloitettu
tammmar sanoi:
Itse teen epäkkäitä häkissä johon saan tangon tuotua polven yläpuolelle, sarjoja olen tehnyt tasan 400 kg mutta kyllä siihen lisää vielä pystyisi laittamaan, pelottaa vain että alarysäyksessä olkapäät irtoaa paikoiltaan.
onko sulla vasta vai apina ote tai remmit???

tammmar sanoi:
Itse teen epäkkäitä häkissä johon saan tangon tuotua polven yläpuolelle, sarjoja olen tehnyt tasan 400 kg mutta kyllä siihen lisää vielä pystyisi laittamaan, pelottaa vain että alarysäyksessä olkapäät irtoaa paikoiltaan.

Tuosta kyllä haluisin nähdä :kuvia:
Epäkkäitä 400kilolla ja ylikin...ja sarjapaino. :rolleyes:

Netissä on sivu, jossa on entisaikojen voimaliikkeitä yhdenkäden tempauksesta kaikennäkösiin kyykkyvariaatioihin yms...

Sattuuko joku tietämään sivun osoitetta?

Liike, jossa on ilmeisesti kyetty käyttämään suurimpia rautoja, on sellainen jossa laitetaan vyöstä roikkumaan helvetisti rautaa ja ukko seisoo dippitankojen välissä jalat ja kädet hieman koukussa. Siitä sitten ojentaa raajat, niin (en ole varma) taisi nousta toista tuhatta kiloa.. Liike on varmaan 1-2cm pitkä.

kvu sanoi:
Netissä on sivu, jossa on entisaikojen voimaliikkeitä yhdenkäden tempauksesta kaikennäkösiin kyykkyvariaatioihin yms...

Sattuuko joku tietämään sivun osoitetta?

Liike, jossa on ilmeisesti kyetty käyttämään suurimpia rautoja, on sellainen jossa laitetaan vyöstä roikkumaan helvetisti rautaa ja ukko seisoo dippitankojen välissä jalat ja kädet hieman koukussa. Siitä sitten ojentaa raajat, niin (en ole varma) taisi nousta toista tuhatta kiloa.. Liike on varmaan 1-2cm pitkä.

Juu, ja tuollasista 'harjoitteista' hermosto palautuu varmasti aika nopeasti ;)

kvu sanoi:

Kyllähän se Paul Andersson kuulemma kohotti selkänostossa ilmaan pitkälti yli 2000 kilogrammaa.

Raven sanoi:
Tuosta kyllä haluisin nähdä :kuvia:
Epäkkäitä 400kilolla ja ylikin...ja sarjapaino. :rolleyes:
LOL :lol2: sama, tuskin tuossa olkapäät paljoa ylös tulee kun yrittää rutistaa ja varmaan vielä tekee apina otteella :jahas:

Ruuvimurmeli sanoi:
707,5 kg!

anojokke2.jpg

anojokke.jpg
Paljo tollaset normaalit tangot kestää?? Tossa on kuitenki aika paljo rautaa tangos :D :rock:

Muistaisin nähneeni myynnissä voimannosto tangon jonka kapasiteetti oli 1000kg ja oli kait suomalainen... hintaa tais olla 2000-2500mk :hyper:
Suurin nostettu paino 2844kg (lähde:massaa! voimaa! -kirja

tammmar sanoi:

Ja liikerata on varmaan 5cm :eek: Itse teen sarjoja max 150kg ja puhettakaan jos siinä olisi 400kg että saisin koko tankoa irti telineestä. Jonset sitten ole TODELLA VAHVA.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
tammmar sanoi:
Joopa joo, täällä yksi edellisten lisäksi joka haluasi nähdä :kuvia: suorituksesta :D

Tässä "pojille" vastausta EPÄKÄSTRENIIN joka tuntuu niin monia kiinnostavan :) todentotta, lämmittelen tuohon 300 kiloon saakka ja sitten lisäilen 20 tai 25 levyjä tarpeen mukaan, enimmillään on ollut 400 kg ja sillä tuli tehtyä muistaakseni reilu 8, salilla jolla treenaan tämä tapahtuma on jokaviikkoinen näky ;) käytän vetoremmejä ja mankkua, ote on myötäote, vastaote ei kehitä molempia epäkkäitä tasaisesti. Alaspäästäessä on jaloista vähän joustettava koska kuormitus kasvaisi liian suureksi solisluun tienoille.
Ja epäilijöille: kyllä se liike on yli 5 cm :)

Kuvia nyt ei satu tuosta olemaan mutta jos kiinnostus kasvaa kovinkin suureksi eiköhän sellaiset voida joku päivä näpätä.

Epäilijät vaietkoot !

tammmar sanoi:
Tässä "pojille" vastausta ....
Kuvia nyt ei satu tuosta olemaan mutta jos kiinnostus kasvaa kovinkin suureksi eiköhän sellaiset voida joku päivä näpätä.

Ei täällä tarvi alkaa mitään todistamaan, kyllä mä ainakin pidän tota ihan mahdollisena, vaikken nyt ihan itelleni - vielä.

Tein su uuden ennätyksen ilman remmejä/magnesiumia eli sain just ehkä parin sekunnin ajaksi 180kg ilmaan. Sitten vähensin painoja 160kg ja sillä pysyikin jo paremmin. Eli olin ainakin itse tyytyväinen, olihan tuossa jo 100 kiloa enemmän kuin oma paino.

Olen treenannut tästä niin, että jos yläasennossa menee nyt tuo 180kg, niin teen sarjoja 160kg:lla, ja teline alemmas joka viikko, kunnes ollaan lähellä lattiaa.

Kysymys Tammarille: paljonkos sun normaali mave on ? Yli 300 kg oletan ? Entäs oma painosi ? Et vissiin ihan pikkukaveri taida olla. :-)

Täällä ei osa porukasta oikeen tunnu tajuavan kuinka paljon se 400kg painaa, on ihan eri asia tehdä kohautuksia jollain 250-300 entä400 ja jopa yli, olkapään nivelet/jänteet on kyllä lujilla jos sellaisilla painoilla nitkuttelee kohautuksia, ei tainnut big nastykaan(ronnie) tehdä kuin about 350kg ja säälittävää nytkytystä oli jo silläkin niin hankala uskoa että täältä löytyy näitä +400kg nitkuttajia, ilmaan saattaa muutamat pinnoilta sen saadakin mutta että vielä kohautuksia(tehdä niin se on jo eri juttu. Siis oikeita kohautuksia.

ilmaan saattaa muutamat pinnoilta sen saadakin mutta että vielä kohautuksia(tehdä niin se on jo eri juttu. Siis oikeita kohautuksia.

Tarkoitat varmaan "oikeilla olankohautuksilla" sellaista liikettä, jossa kroppa pysyy paikoillaan ja olkapäät nousee eikä sellaista, missä muu kroppa liikkuu ja olkapäät yritetään hirveän rytkäyksen ajan pitää paikoillaan tai sellaista missä kropalla haetaan jaloista alkaen tangolle vauhtia ja siinä vaiheessa, kun tanko vielä liikkuu ylöspäin notkautetaan polvista jotta saadaan olkapäät ylös.

Tietysti, jos tammmar on vaikka yksi Suomen kärkipään voimamiehistä, niin voisin uskoa. Yleensä ei kohautuksia kai tehdä paljoa maastavetorautoja isommilla raudoilla...

Niin tarkoitin mutta ei 400kg enään hirveesti pysty nytkäyttelemäänkään tai jos pystyy niin ei kyllä kauaa oo selkä enään kunnossa(nikamat kauheessa rasituksessa jos nytkyttää).
Tammarilla luulis olevan jo jonkulaiset epäkkäätkin jos tuollaisilla romuilla tekee
eli kuvia siitä liikkeestä ja epäkkäistä:)
Toisaalta tyyli kuin tyyli niin tuo 400kg on vitun paljon jos ne edes vähääkään kohautuksilta näyttää :) .

N.O.Kummonen sanoi:
Yleensä ei kohautuksia kai tehdä paljoa maastavetorautoja isommilla raudoilla...

Ite teen ainakin kohautuksia pienemmillä painoilla kuin maastanostoa. Jos pistäisin maastanostoraudat kohautuksiin, niin olisi kyllä niin surkeata nytkytystä, että epäkkäät ei kasvaisi mihinkään. Onhan maastanostossa paljon suuremmat lihakset työskentelemässä yhteisvoimin kuin mitä kohautuksissa.

Ite teen ainakin kohautuksia pienemmillä painoilla kuin maastanostoa.

Onhan maastanostossa paljon suuremmat lihakset työskentelemässä yhteisvoimin kuin mitä kohautuksissa.

My point exactly! Olisi vain pitänyt laittaa joku sarkasmia ilmentävä hymiö tuohon.

Ainoa seikka mikä puoltaa edes hiukkaakaan kohautuksissa käytettäviä suuria painoja suhteessa maastavetoon on liikkeen pituus, joka ei hyvällä tahdollakaan ole kuin murto-osa maastavedon vastaavasta. Tai no, jos on lyhyt jalkainen välistävetäjä tai kohauttaja, jolla on yliliikkuvat olkapäät. :D

Ei toi 400 kg ole kehno loppuvetokaan vaikka olisi viimeiset 10 cm vain kyseessä. Pitää varmaan joskus koittaa, mutta ilman remmejä tietysti. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom