Surkein bodaaja?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dadaa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kenelläkään kehitys ollut huonompaa kuin minulla?
Aloitin treenaamisen 15v ja hauis oli 31cm. Olen nyt 7 vuotta treenannut ja hauis on huikeat 34 cm eli ei paljon ole muuttunut, mutta en ole niin voimakas enää kuin olin 16 vuotiaana. Penkistä sain 75kg kun olin 17v ja nykyään 50kg. Ensimmäiset 5 vuotta treenasin jokaista lihas ryhmää todella paljon ja kovaa (yli 4h kesti treenit joka päivä). Kohtuus kaikessa vai mitä?! :wall:

Dadaa sanoi:
Onko kenelläkään kehitys ollut huonompaa kuin minulla?
Aloitin treenaamisen 15v ja hauis oli 31cm. Olen nyt 7 vuotta treenannut ja hauis on huikeat 34 cm eli ei paljon ole muuttunut, mutta en ole niin voimakas enää kuin olin 16 vuotiaana. Penkistä sain 75kg kun olin 17v ja nykyään 50kg. Ensimmäiset 5 vuotta treenasin jokaista lihas ryhmää todella paljon ja kovaa (yli 4h kesti treenit joka päivä). Kohtuus kaikessa vai mitä?! :wall:

On helppo sanoa, että "olet treenannut päin pyllyä ja syönyt päin pyllyä ja levännyt liian paljon tai liian vähän"... ja usein tuo kritiikki osuukin asiaan, mutta on olemassa myös niin onnettomalla keholla/aineenvaihdunnalla/onnella varustettuja ihmisiä, ettei lihaa tartu edes kiloa vuodessa ja jos painoa tulisikin lisää, niin se kaikki on rasvakudosta.

Suosittelisin, että muutat radikaalisti koko treenielämääsi.
Muuta ruokavaliosi: Lisää ruokamääriäsi, lue bodarin ruokavaliosta täältä palstalta.
Muuta treeniohjelmasi: Tee jotain aivan muuta, kuin mitä olet ennen tehnyt. Jos ennen teit 2 sarjaa 12 toistoa 5 eri liikettä, tee nyt pari kuukautta 3 sarjaa 8 toistoa 2 liikettä.

Siis muuta kaikki. Koska nykyisellä tavalla et ilmeisestikään saa tuloksia aikaan. Ja kanssa: Treenaa säännöllisesti, syö säännölllisesti, jos et jo niin tee.

No kyllähän geeneilläkin on tässä lajissa suuri osuus, mutta luulisi sulla olevan jotain perusasioita vialla, kun kehitys on ollut kuitenkin noin vähäistä ja laskenutkin. Ei sillä, itsekkin olin 17 vuotiaana hieman vahvampi mitä nyt olen, mutta tähän löytyy syy loukkaantumisesta.
Mites luulet, onko sulla ruokapuoli kunnossa? Treeniohjelma ja sen vaihtelevuus? Kaikkien lihasryhmien tasainen treenaus, suoritustekniikat, liikkeiden vaihtelu, sarjapituuksien vaihtelu jne. Lepo? Laitahan ihmeessä lisää informaatiota, jotai luulisi kyllä olevan vialla.

edit: Mixu ehti ensin.

Musta tuntuu että sun olisi hyvä oman surkuttelun sijasta tuoda tälle foorumille infoa siitä miten olet treenannut, mitä syönyt milloin ja kuinka paljon...Se nimittäin saattaisi antaa vastauksia laiskaan kehitykseen.

Saadaan kurssi käännettyä, tuskin sinäkään toivoton tapaus olet mitä treeniin tulee.

Dadaa sanoi:
Penkistä sain 75kg kun olin 17v ja nykyään 50kg. :wall:

Tuota on kyllä nyt vaikea uskoa. Onkohan tossa vähän liioiteltu?

Tiedän että vika oli ravinnossa ja liiallisessa treenaamisessa. Tässä laskeskelin että proteiinia kertyi 20-50g päivässä. Oli pääkipeä useasti, ja joka päivä penkkiä treenasin 8-12x10-30 jokainen sarja niin, etten jaskanut enää punnertaa. :hyper:

Tällaista kehitystä voisin odottaa ehkä ohjelmalta jossa keskitytään lihasryhmistä vain PENKKIIN ja habaan. Jalkatreeni hoidetaan salibandylla ja samaan aikaan kiinteytetään keskivartaloa lonkankoukistajilla suoritetuilla istumaannousuilla.

Dadaa sanoi:
Ensimmäiset 5 vuotta treenasin jokaista lihas ryhmää todella paljon ja kovaa (yli 4h kesti treenit joka päivä).

4h treenit? :hyper: , sanon minä. Itselläni 4- jakoinen ja salilla riittää viikossa yhteensä n. 6h

Dadaa sanoi:
Tiedän että vika oli ravinnossa ja liiallisessa treenaamisessa.
Mikäs tässä enää on epäselvää, kun ongelmat (=ei kehitystä tai jopa takapakkia) ja niiden syyt (=reenit ja syöminen täysin väärin) ovat jo tiedossa? Laitat vaan tänne mahd. tarkasti nykyisen ruokavaliosi ja reeniohjelmasi ja mielellään omia ajatuksiasi siitä, miten aiot tilanteen korjata, niin olen varma, että saat hyviä kommentteja ja lisävinkkejä. Tsekkaa myös huolella FAQ läpi ja käytä hakutoimintoa lisätiedon hankinnassa. Myös paikallisen kirjaston voimailu- ja kehonrakennusaiheiset kirjat kannattaa kahlata ajatuksella läpi.

Saat varmasti kehitystä jo sillä, kun laitat ruokavalion kuntoon, rupeat treenaamaan millä tahansa pakkikselta löytyvällä fiksulla ohjelmalla ja katsot, että teet liikkeet oikealla suoritustekniikalla

Jos tavanomaiset ohjelmat eivät toimi, niin suosittelen myös kokeilemaan erilaista treenifrekvenssiä. Itselläni oli vähän samantapaisia ongelmia alussa. Nyt on n. 2 vuotta treeniä takana, joista ensimmäisen vuoden jälkeen penkki oli tosiaan jotain 70 kg :D.

Ensimmäiset puoli vuotta menivät tehden vähän sitä sun tätä ilman mitään ohjelmia (pääosin penkkiä ja hauista huonolla tekniikalla) ja sitten kokeilin 7 ja 8 päivän kiertoa ja erilaisia jakoja, mutta kuitenkin treenaten lihaksen kerran kiertoon. Tulosta tuli melko kehnosti. Viime kesänä vaihdoin hst:hen ja jotain tulosta on sentään tullut. Penkki max on n. 100 kg ja kyykkyä saan 6x100 kg.

HST:ssä siis treenataan koko kroppa 3x viikossa, mutta kutakin lihasta rasitetaan kerralla pienemmällä intensiteetillä. HST on kuitenkin kohtalaisen monimutkainen ja siihen pitää tietää tarkalleen kuinka suurilla painoilla menee 15, 10 ja 5 toistoa, joten se ei ehkä ole edes paras valinta ensimmäiseksi ohjelmaksi.

Tuossa on lisää tietoa:
http://www.hypertrophy-specific.com/hst_index.html

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
eli.. luulen että kaikki minkä saat kurkusta alas menee suurimmalta osalta lihasten kasvuun. rasvan nousua ei kannata pelätä. kun alkaa tulemaan massaa nousee saletti tuloksetkin. kuten minulla ainakin. esim. kun laitoin ruokavalion kuntoon niin penkkimax nousi 5vk:ssa 70kg -> 100kg. panostat ruokailuun. ei niinkään lisäravinteisiin vaan perusruokaa, paljon ja tasaisesti.

ei tarvitse vielä hifistellä energiasyklityksilläkään kunhan ruokaa vaan vetelet niin pirusti alas.. lasketko päivässä kaloreita?

nevahood sanoi:
eli.. luulen että kaikki minkä saat kurkusta alas menee suurimmalta osalta lihasten kasvuun. rasvan nousua ei kannata pelätä. kun alkaa tulemaan massaa nousee saletti tuloksetkin. kuten minulla ainakin. esim. kun laitoin ruokavalion kuntoon niin penkkimax nousi 5vk:ssa 70kg -> 100kg. panostat ruokailuun. ei niinkään lisäravinteisiin vaan perusruokaa, paljon ja tasaisesti.

ei tarvitse vielä hifistellä energiasyklityksilläkään kunhan ruokaa vaan vetelet niin pirusti alas.. lasketko päivässä kaloreita?

Minkälaisilla sarjoilla penkkiä treenasit ku se tulos noin paljon nousi noin pienessä ajassa

Dadaa sanoi:
...(yli 4h kesti treenit joka päivä)...

Tossa kohtaa menee jo reisille aika lujaa. Koita korvata laadulla tollanen tuhoton vaantaminen, omasta mielestani ei ole mitaan ideaa runnoa yli 60-75 minuuttia (lammittelyt ja aerobiset poisluettuna).

Otat :thumbs: pois arslokista ja vietat joku ilta Pakkiksen aaressa muutaman tunnin. Luet ajatuksella ravinto-osastolta miten pitaisi syoda, aina aamupalasta sinne iltapalaan asti. Treenivinkeista loytyy miljoonia threadeja aina massanhausta voimailuun.

Vaikka meidat on varustettu erilaisilla geeneilla niin mikali pyha kolminaisuus, treeni, ruoka ja lepo, ovat kohdallaan niin tulosta on kertakaikkiaan vain pakko tulla. Ja jos ei siltikaan mitaan tapahdu niin kannattaa ottaa yhteytta Nobel-palkinnon jakajiin silla silloin olet mullistanut ihmisen biologiaa.

Ei minuakaan ole varustettu yhtaan keskivertoa paremmilla geeneilla mutta on tassa kovalla treenilla ja jonkinasteisella safkalla lihat kasvanu 59kg:sta 92g:aan. Sulla viela menossa parhaan treenivuodet jolloin liha kasvaa aivan sutena.

Kaikille ei joo liha tartu. Tuli mieleen aikoinan kun yksi kaverini päätti lähtee mun kanssa salille treenaamaan ja hommas 300 ryssänappii boostiksi. kaveri söi kunnon annoksia ruokaa ja treenas ihan ok kanssani, tulos 2kk jälkeen 4kg lisää painoo ja siitä 2 viikkoo kun nestepöhö hävis paino oli sama kuin ennen kuurii, uskomatonta!
Kaveri näytti Martti vainiolta ,eli tollaset joille ei vaan tartu liha menkää pitkänmatkan juoksijoiksi.

20-50g proteiinia päivässä, miten niin vähän on edes mahdollista saada missään muualla kuin suolakaivoksessa Siperiassa? Ei tietenkään pahalla, mutta tuo kuulostaa todella vähältä.

Mutta ei muuta kuin treeniohjelmaa kasaan ja kehitys on taattu. :thumbs:

Raskaat perusliikkeet, ruokaa **tanasti, treenit läpi tunnissa ja treenaat 3-4krt/vk, niin ei voi olla kehittymättä.
Tässä on perusasiat ja siitä alat sitten säätämään.

Repesin aivan täysin :hyper:

Näyttäs siltä että oot treenannu päin :david: (Jos oikein sain hahmotettua kuvaasi, niin luule että olet aika hoikassa kondiksessa) Ei jumalauta voi treenaa 4 h päivässä :hyper:

Syö kuin porsas (hyvin) Lihaksilla pitää olla rakennusainetta, Treenaa järjellä, ei liikaa, ei liian vähän (lihaksien pitää saada palautimisaikaa, sillä silloin ne kehittyvät)

toinen linja on sitten : :david:

Kannattaa perehtyä treenaamiseen paaaaljon paremmin ni saa sit sitä kehitystäkin aikaan

On noita yritelmiä nähty ennenkin :D

Tämän täytyy olla kyllä vitsi en keksi muuta. Kaikki päin persettä ei voi muuta sanoa. Miten ihmeessä voi saada proteiinia 20-50g päivässä? Kuka jaksaa olla salilla 4h kerralla? Suosittelisin tutustumista tuonne FAQ osioon.

KäveleväRuumis sanoi:
20-50g proteiinia päivässä, miten niin vähän on edes mahdollista saada missään muualla kuin suolakaivoksessa Siperiassa? Ei tietenkään pahalla, mutta tuo kuulostaa todella vähältä.

Voihan tämä olla joku trollikin, mutta kyllä tuo proteiinimäärä on mahdollista. Itse 20-vuotiaana join coca-colaa ja pelasin Civilizationia 10h päivässä. Ehkä aamiaisella söin jonkun paahtoleivän marmelaadilla ja join pienen mehulasin. Ja kävin myös salilla, eikä oikein massaa tuntunut tulevan :rolleyes:

Siis sitä voi olla ihan :david: jos ei ole tarpeeksi tietoa. Varsinkin silloin ammoin, kun ei ollut näitä hienoja internet foorumeita. Oli vaan Dorian Yatesin treenit lehdessä ja sitten matkittiin niitä.

jaco sanoi:
Miten ihmeessä voi saada proteiinia 20-50g päivässä?

Mun mielestä ihan mahdollista kans... ennenkuin aloin vähän tarkemmin katsoo ruokavaliota ei protskua tullut kuin max 50-60g/päivä. Yleensä ei ihan sitäkään... Jos syö vähän ja/tai väärin niin ei mahdotonta.

Suositut

Back
Ylös Bottom