SUPERCARB 1kg -40%

Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
^ Kannattaa vaan pitää huolta että on kunnolla lämmitelty ja mahdollisesti pienet venyttelyt siihen päälle niin ei ainakaan niin suuri riski ole.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mun mielestä esim. kyykyssä sattuu paljon helpommin revähdys. Joku fiksumpi voisi selvittää onko näin mutta musta tuntuu että juju on siinä missä kulmassa se lihas rasitetaan tjsp

Mun mielestä esim. kyykyssä sattuu paljon helpommin revähdys. Joku fiksumpi voisi selvittää onko näin mutta musta tuntuu että juju on siinä missä kulmassa se lihas rasitetaan tjsp

Kyllä sanoisin että suorinjaloin veto on yleisesti ottaen loukkaantumisherkempi liike kuin kyykky.

Vedoissa, varsinkin alkuasennossa lantio on niin etutiltissä kuin mahdollista, ja takareidet mekaanisesti tehokkaassa asennossa tuottamaan voimaa. Samasta syystä siis loukkaantumisherkkyys, takareidet ovat kovassa venytyksessä alusta lähtien, ja jos ne ovat heikot/ylirasittuneet ja aktiivista liikerataa ei ole niin paljon kuin pitäisi niin loukkaantumisen riski myös kasvaa.

Kyykyssä takareidet ovat enemmän pakaroiden avustajana. Leveä kyykky on eri asia.

Hyvä liike kyllä kun sen tekniikan oivaltaa, niin takareidet ja perse kiittää reenin jälkeen! Millasia romuja porukka liikuttelee kyseisssä liikkeessä normimaveen verrattuna?

Hyvä liike kyllä kun sen tekniikan oivaltaa, niin takareidet ja perse kiittää reenin jälkeen! Millasia romuja porukka liikuttelee kyseisssä liikkeessä normimaveen verrattuna?

Jos mave on maximi vaikka 100kg (huom. jos... ;)) niin joitakin 30kg rautoja, pitkiä sarjoja ja itse haen maximaalista venytystä ja pumppia.

Jos mave on maximi vaikka 100kg (huom. jos... ;)) niin joitakin 30kg rautoja, pitkiä sarjoja ja itse haen maximaalista venytystä ja pumppia.
:D

Itellä maven maksimi pyörii siinä 200kg paremmalla puolella ja SJMV olen tehnyt noin 110-120 kilolla 8-12 sarjoja, ei vielä hirveämmin ole kyseistä liikettä takana kun ohjelma tällä hetkellä semmoinen, että selkä ja takareidet samanapäivänä, olenkin nyt vuorotellut viikoittain tätä ja mavea. Olen tehnyt yleensä reiden koukistukset alle ja sen päälle sjmv ja pumppi on aivan hirvittävä, ensimmäisenä liikkeenä tehtynä en itse saa kovinkaan kummoista tunnetta, tosin lihat voisi kyllä paremminkin ja huolellisemmin lämmitellä liikettä varten. Ja itellä selkä ja takareidet heikoimmat lihasryhmät..

Itsellä mavemaximi on varmaan jossakin 150kg paikkeilla ja käytän 40-50kg:ta sarjoja tehdessä, isommilla painoilla en saa minkäänlaista venytystä aikaiseksi mitä haen.

Jos tekniikkaas koitat parantaa ni varmaan voit vähäsen laskee painoja, sitte lisätä vaikka jokaviikko 5kg sarjapainoihin, jotakin tohon tyyliin.

Soveltuuko SJMV mielestänne paremmin tehtäväksi massatreenissä toistoilla 10-12 vai voimapäivänä toistot 4-6? Itse en pysty normi mavea tekemään ja pohdin että kumpaan tuo kannattaisi sijoittaa koska korvaan normimaven SJMVllä.
Teen siis 2-jakosella 4krt vkossa eli alkuviikko massa ja loppuviikosta kroppa läpi voimatreenillä...

edit: ja siis voinhan sitä aina vaihdella, mut aattelin jos jollain kokeneella maastanykijällä olis jotain varmaa tietoo paremmuudesta..

En saanut tota toimimaan, reisi kyllä venyi mutta ei väsynyt yhtään.
Alko vituttaa niin paljon että piti lähteä pois salilta, mutta kaipa sitä täytyy yrittää uudestaan tänään. (Tähän en luovuta!)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jännä liike sinänsä, itse kun teen kyseistä liikettä niin sarjojen aikana tai välissä ei takareisissä tunnu juuri miltään, mutta seuraavana päivänä ovat aina täysin paskana. Kaipa tuo perille siis menee.

Aikamoinen "tuntumaliike" kyseessä... Ainakin itsellä tuntuu paremmin pikkupainoilla tehdessä. Mutta enpä tuntumasta välitä joten ihan sama.

Tämähän on aivan kuningasliike. Kuukausi sitten en ollut tehnyt vielä yhtään sjmv:tä, mutta nyt kun olen tehnyt niin takareiskoissa EROTTUU lihakset!!

On muuten helkkarin hyvä yhdistelmä takareisitreenissä ensin sjmv 2x6 ja heti perään semmosessa ghr:n tapaisessa laitteessa 3x12, on muuten polte kova.

Tämä on hyvä liike tälläiselle vitun selkäinvalidillekkin. Tuolla tyylillä juuri kun sivulla 1 on esitetty, lieneekö liikkeen oikeampi nimi jäykin jaloin veto tms.? No hällä väliä, käy takareisiin, perseeseen ja alaselkään todella hyvin. Itse pidän painot maltillisina ja pinnistelen niitä kannikoita yhteen ja muutenkin olen tarkkana että lasken vain vähän alle polven. Kuka haluaa urheilla ja saada venytystä sinne takareiteen tekee sitten matalammalle. Itselläni kun on paskaselkä niin täytyy muistaa pitää kunnon paussit sarjojen välissä, aikoinaan meinasi käydä hassusti selän kanssa tässä liikkeessä, kun tein sarjan jälkeen liian hätäisesti toisen perään.

joo siis eihän toi alotuspostauksen liike ole suorinjaloinMAASTAvetoa nähnykkään, polvista veto, romanialainen mave tms on oikeampi nimi.

joo siis eihän toi alotuspostauksen liike ole suorinjaloinMAASTAvetoa nähnykkään, polvista veto, romanialainen mave tms on oikeampi nimi.

Mitä kävin Youtubesta vilkaisemassa niin romanialainen veto on kyllä just se variaatio jossa lasketaan tanko aivan maahan asti ja jalat mahd. suorana. En totta puhuen edes tiedä mitä väliä sillä nimellä on niin kauan kun liike toimii. :)
Ja turha korostella sitä maasta-sanaa siellä kun kyseessä on kuitenkin variaatio vain.

Mun mielestä tämä liike pitäisi suomentaa jäykin jaloin vedoksi tai muuksi vastaavaksi.

Rakkaalla lapsella on monta nimeä. Väittäisin kuitenkin, että aloittajan tavalla tehden selän loukkaantumisriski on monin verroin pienempi. kuin versiossa jossa tehdään lattiaan asti tai vieläkin alemmas korokkeelta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom