SUPERCARB 1kg -40%

Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Juu mut pari päivää tän jälkee olis maastaveto/kulmasoutu ni meinasin jos se ylirasittaa tai jotain..
Kyllä minulla on ainakin sjmv jalkareenissä ja siitä pari päivää niin on selkäreeni jossa on mave, kulmasoutu ja jne. eli kyllä voi ottaa, jos treenaa esim. 4jakosella.

Ja millähän tavalla nämä liittyy polvien lukkoon asti päästämiseen? Polvien lukkoon päästäminen on pikkusen eri asia ku normaali suoristaminen.

eli lukitseminen on jotain erilaista kuin suoristaminen kyykyst ylösnoustessa ja kävelmään lähdettäessä, en minä ainakaan polvet notkolla paska housussa (=ei lukittuna) lähde eteenpäin eli kyllä ne sillai lukittuu. mutta mulle saapikin usein vääntää rlangasta.

Minulla on kyllä hyvin pitkälti semmonen käsitys, että nimenomaan takareiteen saa paremman venytyksen jos polvi on hieman koukussa.

sjmv:ssahan "suositus" on että ei lukkoon eli venytys on parempi kuten sanot ihan kuten takareiden venyttelyssäkin.

mutta kokeiltaa nyt toki sitä yhdellä jalallakin tulee koordinaatiotakin.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
eli lukitseminen on jotain erilaista kuin suoristaminen kyykyst ylösnoustessa ja kävelmään lähdettäessä, en minä ainakaan polvet notkolla paska housussa (=ei lukittuna) lähde eteenpäin eli kyllä ne sillai lukittuu. mutta mulle saapikin usein vääntää rlangasta.

Kun polvi on suorana, niin silloin polvi on suorana. Kun se on lukossa, niin polvinivel on jo taipunut yli. Ei mulla ainakaan kävellessäkään ole polvet lukossa missään vaiheessa. Ehkä joskus rentona (paskanlöysänä) seisoskellessa on, mutta eipä varmaan muuten. Painojen kanssa ei tulisi mieleenkään, ei kyykyssä, ei prässissä...

En tätä tämän selvemmin omin sanoin pysty selittämään enää, luulisi että tuosta jo tajuaa mikä ero on polvesta suoralla jalalla ja lukossa olevalla polvella.

Mun pitäisi saada alaselkään lihasta, ja tämähän vaikuttais ihan hyvältä liikkeeltä. On polvissa vikaa, että kaikenlainen ponnistaminen on kiellettyä, ja käytössä on ihan kotisali penkillä ja käsipainoilla, eli taljavedot summuut on poissa kysymyksestä. Jos tämän liikkeen tekisin ihan että ottais enemmän selkään, särenkö paikat vai onko hyvä alaselän liike?

Itellä ollut RDL nyt parisen viikkoa ohjelmassa mukana ja kyllä takareisiin ja perseeseen saa melkoisen poltteen aikaiseksi. Alaselkään ottaa myös ihan asiallisesti (en tiedä pitäisikö), mutta pääpaino mulla kuitenkin reisissä ja perseessä.

Toimii kyllä itellä todella hyvin kun tekee ensin 15-20 toiston sarjaa koukistajalla ja perään raskaita vitosia romanialaisella päälle ni AVOT:)

tänään tuli koitettua SJMV ekaa kertaa ja heti päris oikee kunnol takareisis ja selässä tuntuimyös, mutta pakaroissa en huomannut oikein mitään :o mutta tais olla tekniikka kuitenkin jotenki hallinnas jos tuntu takareisis :D

miten ihmeessä tämän saa tuntumaan takareisiin? Kyllä, aloituspostin ohjeet on luettu, kokeiltu jalat melkein suorana ja enemmän koukussa. Myös ”liike lähtee lantiosta” -ohje on yritetty pitää mielessä. Olisiko vinkkejä? :)

En mäkään tajua. Olen vielä tehny kyykyn alle, niin alaselkä on valmiiksi väsynyt, siihen tuo SLDL niin selkä on monta päivää ihan atomeina.
Ehkä tossa on joku sellanen, että pitäs enste varmistaa että selkä on suora ja kans pysyy sellasena,
ja sitten ignoroida se kuinka alas laskee; tehdä vaan sellasta air-fuckingia tanko käsistä roikkuen.
Jotenkin keskittyä siis lantioon ja sen liikkeeseen, ei takareisiin.
Tai ehkä tää liike sopii enempi sellasille kaverille, jotka on 165 senttiä sulka päässä.
Liki 190-senttiselle hankalampi.

Nyt maanantaina kokeilin tosta kertaa elämässäni tätä liikettä. Kait se tekniikka vähän sinnne päin meni, sillä tanko jäi siihen polvien alle ja mihinkään ei koskenut mutta takareidet on vieläkin jumissa.

Minulle SJMV on tällä hetkellä saliohjelman lemppariliike varmaan pitkälti siitäkin syystä, että siinä saa liikutella isompia painoja kuin missään muussa tekemässäni liikkeessä (mavea en tällä hetkellä tee). Alussa tuntui, että hittiä otti enemmän keskivartalo ja alaselkä kuin takareidet, mutta kai tekniikka alkaa vähitellen olla parempi, kun selässä ei ole enää paljoa tuntunut ja sen sijaan takareisiin ottaa hyvin. Osuminen reisiin tuntuu olevan melko lailla verrannollinen siihen, kuinka taakse persettä työntää ja kuinka maltilla jaksaa tehdä liikkeen lantiosta lähtien ja pitää keskivartalon paketissa. Itse tosin teen liikkeen enemmän romanialaisena maastavetona, koska aivan lähelle maata en painoja vie. Hieno liike joka tapauksessa :).

Vähä mietityttää toi suorinjaloinmave, kun on takareisi ennenkin revähtänyt eikä se todellakaan ole mitään nannaa.
No pitää vaan lähtee liikkeelle pienillä painoilla, ja kattoo sitten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom