Täähän siinä just on ongelma. Pitää olla joku laatikko jotta pääsee niin alas, että alkaa takareisissä tuntumaan.
Miten se nyt liikerataa rajoittaa jos takareiden venyvyys tulee vastaan? Romanialaisessa haetaan vaan eri kautta se liikerata. Eli kun työntää persettä taakse, niin takareisien ja alaselän välinen kulma pienenee.
Yritän nyt käyttää hiukan rautalankaa.
Tossa "perinteisessä" jalat on melkein pystysuorassa kun painot on alhaalla. Romanialaisessa jalat ovat aika reilusti kallellaan taaksepäin, koska persettä työnnetään taakse. Vaikka romanialaisessa ei pääse yhtä alas, on takareisien ja selän välinen kulma silti jotakuinkin sama kuin perinteisessäkin sjmv:ssä. Liikerata siis ei ole rajoitettu, vaan takareidet tekevät juuri niin pitkän liikkeen kuin pystyvät. Jos liikerata loppuu täyteen venytykseen, niin liike ei voi olla vajaa.
Ja ajan haaskaukseksi sitä voi sanoa ainoastaan henkilö joka ei ole sitä ikinä sen enempää vaivautunut kokeilemaan tai opettelemaan tekniikkaa. Jos sarja loppuu siihen kun kohdelihaksesta, eli takareisitä loppuu vääntö, niin silloin liike toimii. Oikein tehtynä järjetön takareisien pumppikin kertoo aika paljon siitä millä lihaksella siinä se työ tehdään. Jos tuntuu siellä kuin pitääkin, niin liikettä ei voi sanoa turhaksi.
Minkä takia sitä sit ei käytetä yleisesti takareisien voimaliikkeenä jos on niin tehokas?
Toi on vähän liian dogmaattinen ajatusmalli että jos "kohdelihaksesta loppuu vääntö"
Eikä pumppi ole todellakaan mikään funktionaalisuuden mittari.
Mulla menee ojentajat ekana pumppiin vinopenkissä, en silti tee sitä ojentajaliikkeenä.
Ja nyt, pitää muistuttaa että meillä voi olla, ja varmaan onkin eri tavoitteet joka liikkeessä!
Itse olen kyllä kokeillut molempia tekniikoita, ja mun mielestä perinteinen suorinjaloin veto on paljon parempi.