Tämä lienee se oleellisin pointti nyt. Eli tietenkin, jos sä lähdet liikkeelle jo tosta asenteesta, että ihmisiä ei tarvitse auttaa, niin verot on silloin huono juttu. Tällöin tietysti päädytään tohon sun ajatukseen, että valtio tarvitaan ainoastaan suojelemaan sua noilta vähäosaisilta, eli esim poliisi yms.
Siksi meillä on tämä hyvinvointiyhteiskunta, koska suurin osa meistä on sitä mieltä, että huono-osaisia pitää auttaa. Mites, jos sä näet kadulla, että joku hakkaa lasta pesismailalla, niin koitatko estää, vai annatko olla, kun se ei oo sun ongelma?
Nyt musta yritetään vääntää puoliväkisin itsekästä mulkkua. Mä en ole sellanen, sensijaan mä pidän arvossa sitä, että ihmiset aikuisina vastuullisina rationaalisina olentoina valtuutettaisiin vihdoinkin päättämään ihan itse siitä, miten rahansa käyttää. ilman että valtio tulee väliin.
Törkeä, lapseenkohdistunut pahoinpitely nyt on palttiarallaa vähän eri asia.
Kolmanneksi, kun nyt minä olen täällä, ja sinä olet siellä, ja 40 000 muuta pakkislaista on tahoillaan.. meidän kaikkien isoisien isoisät on eläneet ei-hyvinvointivaltiossa, käytännössä nollaveroilla (=ei nyt ihan, mutta ei sillon progressiivista verotusta tunnettu), ja me kaikki ollaan elävinä todisteina siitä, että vuosimiljoonia meidän esi-isät on eläneet elämänsä, ilman hyvinvointivaltion passivoittavaa vaikutusta, ja saaneet lapsia, elättäneet ne lapsetkin, ja ne taas eläneet oman elämänsä jne.. Mikä sen tekee, että nykysuomalainen ei pysty elämään, ilman sitä, että jos hän tuottaa firmalle rahaa 5000 euroa, työvoimansivukulut otetaan pois, palkaksi jää 2700, josta verot pois, ja jää ~2000 euroa, ja sitten sankarimme menee kauppaan, ja ostaa tehdashinnaltaan 35 000 euron urheiluauton, maksaa siitä verojen takia 115 000 euroa, ja tankkaa sitä, 25 euron bensoilla, jotka veroineen on kaheksankymppiä.
Tai ostaa sisäänostohinnaltaan kolmen euron paidan 25 eurolla, kun kaupan pitää saada rahaa kattaakseen työvoimakulut, ja sitten vielä siitä ilosta maksaa vitosen veroa alvina.
Ja sitten vielä suurin osa ihmisistä kannattaa sitä, että jos tuottaa satatonnia, jää viiskytä palkkoihin, ja kolmekymmentä käteen, ostaa auton ja maksaa siitä vielä veroa ja alleviivausveroa, niin että hyvä jos ei puolet rahoista mene veroon..