Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Cthulhu
Ehdoton kyllä NATOlle.
EU:n turvatakuut ovat pelkkä vitsi.
Originally posted by Annie Stark
Ei natolle.
Kyllä Eu:n uudelle perustuslaille, mitä ei koskaan saa kyllä antaa kansanäänestettäväksi.
Originally posted by TommyGun
Olen samaa mieltä Nato kansanäänestyksestä, ei missään nimessä! Kansa on liian tyhmä tekemään päätöksiä näin vakavassa asiassa. Päätösten tekeminen kuuluu kansanedustajille, heidät on siksi eduskuntaan valittu, heidän on pystyttävä tekemään vaikeita päätöksiä joista he kantavat myös vastuun.
Originally posted by TommyGun
Päätösten tekeminen kuuluu kansanedustajille, heidät on siksi eduskuntaan valittu, heidän on pystyttävä tekemään vaikeita päätöksiä joista he kantavat myös vastuun.
Originally posted by Omna
Haluaisitko todellakin USA:n sotilaallisen käskyvallan alaisuuteen. NATO on kuitenkin aika lailla USA:n hallitsema käytännössä.
Itse en haluaisi olla USA:n kanssa missään tekemisissä ainakaan niin pitkään kun Bush tyhmempi on vallankahvassa lakeijoineen.
Haluaisitko todellakin USA:n sotilaallisen käskyvallan alaisuuteen. NATO on kuitenkin aika lailla USA:n hallitsema käytännössä.
Itse en haluaisi olla USA:n kanssa missään tekemisissä ainakaan niin pitkään kun Bush tyhmempi on vallankahvassa lakeijoineen.
Originally posted by Cthulhu
No Bush tyhmempi on kuitenkin fiksumpi kuin suurin osa Euroopan poliitikoista joista ei ole muuhun kuin lässyttämään paskaa.
Mielestäni Bush tyhmempi on suurinpiirtein yhtä vaarallinen tekijä maailmanrauhalle kuin Adolf H. -setä aikanaan, jos ei jopa vaarallisempi.
Tuomiojasta sen verran, että hänhän on kaikkea muuta kuin konservatiivi. Pikemminkin vasemmistosuunatutunut intellegtuelli, paras politiikko SDP:ssä minun mielestä. Osaa ajatella omilla aivoilla ja ehdoilla, ei ole virran vietävissä.
Originally posted by aropupu
Minä en muuten ymmärrä mitä niin pahaa tuplawee on tehnyt että häntä pidetään niin kauheana miehenä. Perustetaanko nämä väitteet Afganistanin ja Irakin operaatioihin vai mihin? Minä kun en millään löydä Afganistanin ja Irakin operaatioiden perusajatuksista juurikaan pahaa.
Erkki katselee maailmaa liian punaisten lasien läpi, ja päästelee varomattomia lausuntoja suustaan. Mutta hänhän polveutuukin kommunistisuvusta.
Originally posted by aropupu
Minä kun en millään löydä Afganistanin ja Irakin operaatioiden perusajatuksista juurikaan pahaa.
Perusajatus Irakin operaatiossahan on ottaa haltuun maailman öljyvarat keinolla millä hyvänsä....Vai montako joukkotuhoasetta on Irakista löytynyt? Sehän oli virallinen syy hyökkäykseen...
Irakista tulee vielä Jenkeille niin pahasti turpaan että tietävät siellä kyllä käyneensä...
Onko maailma turvallisuus parantunut parin viimevuoden aikana kun jenkit on mellastanut ympäriinsä? Ei todellakaan...päinvastoin. Saman rahan ( Irakiin on mennyt tällä hetkellä noin 90 miljardia dollaria kun esim. koko Jugoslaavian operaation meni noin 4 miljardia dollaria) olisi laittanut kehitysapuun niin terrorismin juuret olisi jo osittain kitketty...Kuka nyt haluaisi purra ruokkivaa kättä?
Originally posted by Kusimato
Sitten on kaikilla mukavaa kun suomalaisia nuoria miehiä kuljetetään johonkin hiekkaerämaahan sotimaan ääliömäisten amerikkalaisten periaatteiden takia.
Originally posted by IronMind
Minusta perusajatus että aloitetaan sotia ulkomailla sisäpolitiikan rauhoittamiseksi on aika huono. Samoin huono on myöskin naivi ajatus että kansoja jotenkin vapautetaan huonoista hallitsijoista, kun puolet kansasta on osallisena valtakoneistossa. Vielä typerämpi on ajatus että terrorismi olisi mahdollista kitkeä avoimella sodalla. Ja kaikista typerintä on keksiä niin tuulestatemmattuja selityksiä sotien motiiveille että edes omat kansalaiset eivät enää niitä usko vaikka kuinka CNN yrittäisi niitä lusikalla syöttää.
Takaisin Natokysymykseen: en kannata liittymistä, koska liitossa ei päätetä mistään merkittävistä asioista, eikä se nykyisessä muodossaan tarjoa kenellekään mitään käytännön lisäturvaa - kuten joku jo mainitsikin jäsenyys ei mitenkään velvoita muita jäseniä tulemaan apuun kriisitilanteessa.
Samoin ei EU-turvatakuille siinä muodossa että jäsenmaiden on mentävä avuksi oli mikä oli. Varauksellinen kyllä jos muotoilu on sellainen että jäsenmaat voivat mennä avuksi jos sen katsovat tarpeelliseksi. Syy: Euroopan isot maat määräävät tuolla tahdin ja Suomella ei ole uhkaa jota vastaan tarvitsisi puolustautua -> todennäköistä on että Suomi vain häviäisi tuossa ja joutuisi mukaan konflikteihin, joissa sillä ei muuten olisi osaa eikä arpaa.