Suomen yrittäjät vaativat- Lomaltapaluurahat pois palkkoihin -6%

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Japi
  • Aloitettu Aloitettu
Over and out.

Jos sattuisi niin, että keksisit yht´äkkiä jonkun mahdottoman mahtavan liikeidean ja löisit rahoiksi, niin voitko väittää ettei sinusta tulisi sit ferrarilla köröttelevää vanhaa ukkoa tulevaisuudessa? Saatika antaisitko sen korjaajalle aina pari tonnia tippiä - kun onhan sulla varaa?

...

Tuohon ostovoimaan. Se on julkisesti infottu ja muka käsitetty että suomessa ei ole ostovoimaa... Miten ihmeessä näen kaupungilla vain 400" näytöllä varustettuja älypuhelimia - jokaisen kotona on tuhat tuumaa litteetä näyttöä, ajetaan autoilla ympyrää, käydään kuitenkin shoppailemassa vaatteita jne. Siis häh?
Se on jännä, että "pakko saada se uusin", juttu suomessa kuitenkin rullaa vaikka ei ole ostovoimaa... Näissä edellä mainituissa "slobomaissa" on huomattavasti suurempi osa ihmisiä jotka eivät edes tiedä mikä on älypuhelin, tai edes äly taikka puhelin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa tarinassahan on onnellinen loppu. Sen auton pesijän duunin sai todennäköisesti kaveri, joka on ihan helvetin kiitollinen siitä, että saa edes sen kympin tunti, eikä tartte olla kortistossa. Pääsee ehkä sitä kautta paremmalle liksalla toiseen hommaan. Tuolla on kortistot täynnä sellaisia kavereita.

Täällä haisee taas neuvostoliitto. PanostajaPenan mielestä siis menestyminen tarkoittaa automaattisesti toisten riistämistä. Vaikka kuin noudattaisi työehtosopimuksia, lakeja ja säädöksiä. Onhan se nyt vittu väärin että joku pistää koko omaisuutensa ja loppuelämän toimeentulonsa vaakalaudalle ja ottaa riskiä, tekee töitä ja menestyy ja sitä myöten rikastuukin. Saatanan riistäjä. Ei muutakuin kolhoosit pystyyn vaan niin saadaan Penakin tyytyväiseksi.
 
100v demokratian ja teollisen yhteiskunnan rakentamista. Ja sitten on taas kokoomusnuorten aika tulle kertomaan miten asiat oikeasti pitäisi tehdä.

Koko talouden ja työllisyyden ongelma on globaali. Joku Kiinassa tekee halvemmalla. Itse näen ainoaksi vaihtoehdoksi 500% tuontitullit kaikelle mitä idästä EU-alueelle tuodaan. Ja mahdollisesti jenkkien avustuksella laajat klusteripommitukset Kiinan teollisiin kaupunkeihin. Kurjuudella ja hyvinvoinnilla on tietty balanssi, ja nythän vaaka on ikävästi kallistumassa Aasian suuntaan. Asia pitää korjata.
 
Heitetään vähän erinlainen vaihtoehto:

Ei nosteta palkkoja ollenkaan, näin saadaan yritysten kulut palkkojen suhteen pysymään samana. Valtio laskisi yleistä ALV % vaikka 3-4yksikköä.

Näin maallikon silmin tämähän olisi hyvä vaihtoehto, tuotteet halpenisivat, olisi perjaatteessa enemmän rahaa kuluttaa, suurempi kulutus luo kysyntää -> lisää työntekijöitä esim. palvelu/kaupan/muille aloille, valtion verotulot olisivat +/-0 edelleen, mutta sosiaalimenot vähenesivät?

Vai onko tässä omassa pienessä päässä olevassa ajatuksessa joku suuri virhe? Tiedän että joku heittää ensinmäiseksi kommentin että yritykset eivät laske hintojaan, mutta jos unohdetaan se ja leikitään vähän ajatusleikkiä?
 
Mä puhuin ihan vain omista kokemuksistani.. mm. Hanhirova kohteli tylysti, samoin Niska.. samaa kuraa sai saksan hitukan baukkaris, Vepsäläisen firmassa sai sit oikein kunnon pohjat työpaikkakiusaamisen ja laittoman irtisanomisyrityksen yms. muodossa joka tuli johtoportaan käskystä kaikki.. ja viimeisin rävellys oli joku vitun yrittäjä jonka ensimmäinen työntekijä olin.. heti meni painamaan itselleen tuhatpäin käyntikortteja jossa komeili Myyntipäällikkö/Toimitusjohtaja nimikkeet kun aiemmin se oli myös firman siivooja jne :D Tuoki kusetti mua työsopparissa moneen otteeseen eikä työkkäri puuttunut asiaan.. kun lopetin (ei töitä eikä liksa ku satanen pari kk, kotisohvalla ois tienannut tuplat) niin sain 3kk karenssia. Näetkös-- ihan realielämän kokemusia kasaantunut yhdelle tyypille sieltä vittumaisemmasta päästä.. tiedätkös.. jos sulle ei ole sattunut niin et joka työsuhde perustuu työnantajan osalta jonkunlaiselle velmuilulle tai pahimmillaan laittomuuksiin.. niin se ei trkoita sitä etteikö joku huono onnisempi kuten tässä tapauksesas minä.. olisi moista paskaa joutunut nielemään kerta toisen perään kenenkään asiaan puuttumatta. Nii että kyllä niitä vitun riistäjiä mahtuu tähän maahan.. mun kohdalla 90% kaikista työsuhteista joita nyt on kuiten pitkälle toista kymmentä. Et minä olen ollut tässä tapauksesasa se koko henkisen pääomani ja terveyteni ja toimeentuloni vaakalaudalle pannut ja mielenterveyden menetyksen riskirajoilla elantoa koittanut hankkia. Mut sais tyytyväiseksi jos edes yksi noista tahoista joutuisi edesvastuuseen toiminnastaan.. mut ei.. kukaan ei aja duunarin puolia.. lääkäri kyl antoi auliisti saikkua aina ku pyysin.. onneksi.. muuten oisin varmaan taposta linnassa.

Yrittäjä itsekkin.. ilman Y tunnusta.. toimialana selviytyminen.
Mua käy aina nää uutiset näistä yrittäjien vaatimuksista vituttamaan eritoten siksi kun omaan niin ison kasan kokemuksia henkilötasolla samojen tahojen riistämisinnosta.. ihan sillä tähänki paska aiheeseen otin osaa. Eiköhän tässä ollut kaikki tältä erää.
 
Jos on _useampia_ perättäisiä työsuhteita, joissa on sun mielestä kusetettu kaikissa, niin eiköhän syypää löydy peilistä..
 
Mä puhuin ihan vain omista kokemuksistani.. mm. Hanhirova kohteli tylysti, samoin Niska.. samaa kuraa sai saksan hitukan baukkaris, Vepsäläisen firmassa sai sit oikein kunnon pohjat työpaikkakiusaamisen ja laittoman irtisanomisyrityksen yms. muodossa joka tuli johtoportaan käskystä kaikki.. ja viimeisin rävellys oli joku vitun yrittäjä jonka ensimmäinen työntekijä olin.. heti meni painamaan itselleen tuhatpäin käyntikortteja jossa komeili Myyntipäällikkö/Toimitusjohtaja nimikkeet kun aiemmin se oli myös firman siivooja jne :D Tuoki kusetti mua työsopparissa moneen otteeseen eikä työkkäri puuttunut asiaan.. kun lopetin (ei töitä eikä liksa ku satanen pari kk, kotisohvalla ois tienannut tuplat) niin sain 3kk karenssia. Näetkös-- ihan realielämän kokemusia kasaantunut yhdelle tyypille sieltä vittumaisemmasta päästä.. tiedätkös.. jos sulle ei ole sattunut niin et joka työsuhde perustuu työnantajan osalta jonkunlaiselle velmuilulle tai pahimmillaan laittomuuksiin.. niin se ei trkoita sitä etteikö joku huono onnisempi kuten tässä tapauksesas minä.. olisi moista paskaa joutunut nielemään kerta toisen perään kenenkään asiaan puuttumatta. Nii että kyllä niitä vitun riistäjiä mahtuu tähän maahan.. mun kohdalla 90% kaikista työsuhteista joita nyt on kuiten pitkälle toista kymmentä. Et minä olen ollut tässä tapauksesasa se koko henkisen pääomani ja terveyteni ja toimeentuloni vaakalaudalle pannut ja mielenterveyden menetyksen riskirajoilla elantoa koittanut hankkia. Mut sais tyytyväiseksi jos edes yksi noista tahoista joutuisi edesvastuuseen toiminnastaan.. mut ei.. kukaan ei aja duunarin puolia.. lääkäri kyl antoi auliisti saikkua aina ku pyysin.. onneksi.. muuten oisin varmaan taposta linnassa.

Yrittäjä itsekkin.. ilman Y tunnusta.. toimialana selviytyminen.
Mua käy aina nää uutiset näistä yrittäjien vaatimuksista vituttamaan eritoten siksi kun omaan niin ison kasan kokemuksia henkilötasolla samojen tahojen riistämisinnosta.. ihan sillä tähänki paska aiheeseen otin osaa. Eiköhän tässä ollut kaikki tältä erää.

Mietityttää miksiköhän kaikki paskat jutut sattuu samalle tyypille... :)

Eikös muuten duunareiden asioita aika hyvin ajeta isojen ammattiliittojen puolesta? Niillä pitäisi olla hyvät asianajajat ja muut hoitamassa vääryyksiä kuntoon, mikset käyttänyt ammattiliittojen palveluja hyväkses?
 
Toi ammattiliitto asia ei ole niin yksinkertainen homma, esim itselläni oli reilu kymmenisen vuotta sitten palkkakiista, palkkani oli silloin vaatimaton 12,5e tunti ni ammattiliitto ei lähtenyt ajamaan palkkasaatavia koska en ollut käynyt ammattikoulua ni noin isoa palkkaa ei voi saada heidän mielestään. Työkokemuksella ja muilla asioilla ei ollut heille väliä.
 
Niin kumpi oli ensin, muna vai kana. Jos ei yrityksiä, ei töitä työntekijöille, jos ei työntekijötä, ei yritystä. Yksinkertaista. Miksi nämäkin asiat pitää aina nähdä rintamalinjojen takaa, joko on duunarit tyhmiä ja ahneita tai sitten isot pahat johtajat.

Ne pitää nähdä rintamalinjojen takia, jotteivat työntekijät ja työnantajavat vain tajua yhdistyä yhteistä vihollista vastaan. Hajoita ja hallitse toimii vuosituhannesta toiseen. Joka kerta kun menet ruokakauppaan, niin olet työnanataja ja kauppias on työntekijä tai vastaa työntekijöistä. Ostat kauppiaalta työn tuloksen rahalla. Sama pätee joka kerta kun ostat mitään. Sitten olet monta tuntia työntekijänä jossain ja työnantaja maksaa sulle palkkaa. Ette te ole mitään eri joukkoa, vaan ihan samanlaisia vaihtokauppiaita kaikki. Välillä ostat työtä ja välillä myyt työtä, mutta joka kerta se sama valtio tulee ja vetää välistä valtaosan kaupan arvosta. Sitten ne poliitikot ja AY-pomot yrittävät vakuutella sinulle, että ongelma on se jonka kanssa teet vapaaehtoisesti kauppaa. Se joka tarjoaa sinulle rahaa tai palveluita on ongelma eivätkä nämä pomot jotka eivät tee itse mitään tuottavaa työtä. Nämä pomot keräävät sinulta suojelurahaa sinun omaksi parhaaksesi. Parempi on maksaa tai muuten...
 
Toi ammattiliitto asia ei ole niin yksinkertainen homma, esim itselläni oli reilu kymmenisen vuotta sitten palkkakiista, palkkani oli silloin vaatimaton 12,5e tunti ni ammattiliitto ei lähtenyt ajamaan palkkasaatavia koska en ollut käynyt ammattikoulua ni noin isoa palkkaa ei voi saada heidän mielestään. Työkokemuksella ja muilla asioilla ei ollut heille väliä.

Kaipa näitä kummallisia poikkeuksiakin on.
 
Miksi MINUN pitää kustantaa sinun tai jonkun muun työttömyys? Eli siis miksi minun pitää laskea palkkaani jotta sinä pääset töihin?

Palkkaa pitäisi mielestäni laskea juurikin sen takia, että yhä useampi pääsisi töihin ja lisäksi, että myöskään nykyiset työntekijät eivät joutuisi kilometritehtaalle. Ja omasta toimeentulosta en olisi niinkään huolissani vaan siitä, että miten esim. kasvava eläkeläisten joukko ruokitaan tulevaisuudessa. Tietenkin toivoisi, että talouskasvu pitäisi huolen siitä, ettei näistä tarvitsisi murehtia, mutta eipä sellaista taida olla näkyvissä?

Suurin ongelma on mielestäni kuitenkin siinä, että koitetaan tehdä liian laajoja sopimuksia koskemaan koko yrityskenttää. Eli vaikka yrityksellä tulos olisi kuin tappiolla tahansa se joutuu maksamaan tietyn SAKn ja EKn ennalta sopiman palkankorotuksen. Ja toisaalta, jos yrityksellä menee hyvin, ei sen ole pakko korottaa työntekijöidensä palkkaa ennalta sovittua enempää. Miksei ei voitaisi prkl, vaikka lakiin kirjata pykälää, että mikäli yrityksen liikevoitto kasvaa prosenttimäärän X niin, työntekijöiden palkka kasvaisi prosentilla Y? (tämä oli ihan nopeasti miettimättä heitetty ajatus, fiksummat sen tyrmätkööt täällä :D)
 
^lisäkysymys, miksi niitten vitun pellejen ja aikaansaamattomien palkkoja pitäisi nostaa vaikka jotkut sopii.. osa tekee hommat ja osat sluibailee, siksi tää kokonaissopimukset vähän kusee.. IMO
 
Eikös muuten duunareiden asioita aika hyvin ajeta isojen ammattiliittojen puolesta?

Ei

Kuulosti muutenkin tuo postaus sellasen henkilön kirjoittamalta, jonka ei ole tarvinnut koskaan olla työsuhdeasioista yhteydessä liittoon.
 
^lisäkysymys, miksi niitten vitun pellejen ja aikaansaamattomien palkkoja pitäisi nostaa vaikka jotkut sopii.. osa tekee hommat ja osat sluibailee, siksi tää kokonaissopimukset vähän kusee.. IMO

Juuri näin. Minua ei kiinnosta paskaakaan osallistua johonkin talkoisiin kun teen aivan varmasti palkkani eteen työni. Moni saa melkein samat tekemällä puolet siitä. Miksi näiden palkasta ei voida ottaa puolia pois? Tai niiden ammattivemppaajien, jotka enempi saikulla kun töissä. Milloin mistäkin syystä.
 
Jos on _useampia_ perättäisiä työsuhteita, joissa on sun mielestä kusetettu kaikissa, niin eiköhän syypää löydy peilistä..

Sinä et selvästikkään ole joutunut kohtaamaan mitään paskaa työnantajan taholta kun tuollaista puhut..

Aloitan ihan siitä kun muutin tänne PK seudulle lapista töitä tekemään (oon kyl täältä kotoisin alkujani..töitä tehnyt 13 kesäisestä, 15 kesäisestä omalla verokortilla, vaatteista lähtien olen itse joutunut ostamaan jos jotain olen halunnut nulkkinakin bensat ja vakuutukse mopoon jne. tässä oli raudan kova työmies)

Kerkesin olla mestoilla pari viikkoa.. kun kaverini isä (peltifirman omistaja) tuli siinä heillä kyläillessäni kysymään et hei, tuletko hänelle töihin peltiapumieheksi kun tiedän että olet taitava kaveri käsistäsi? Olin et kyllä mä tuun.. no tein tunnollisesti työni n. 11kk ja sit yks pvä. se äijä toteaa et sua ei tunnu nää hommat kiinnostavan kovinkaan paljon? Olin et oonko laiminlyönyt tehtäviäni tai jotain kun noin sanot(sanoin myös että teen työsuoritteen palkkaa vasten ja siinä kaikki, mua ei kiinnosta tämä ala mitenkään liiaksi)? Ehei et suinkaan.. toivoin vain, että etenisit apumiehestä asentajaksi jne. saat 2 viikkoa aikaa etsiä uuden työn jostain.. sit sanoin sille viikendinä et meen tosta viikonlopuksi purkukeikalle lekaa heiluttamaan ku vituttaa.. sit se kirjoitti työtodistuksen jossa luki et omapyyntö ja sain 3kk karenssia ja olin työtön!!!! KIITTI VITUSTI!

No sit toisen kaverin isä bongas mut, kysy et tuu ajaan kuorkkia hänen muuttofirmaan kun sulla on C kortti ja tiedän sut päteväksi työmieheksi. No mä olin et joo.. sit tein sitä hommaa ja kyselin et tuon sulle verokortin jne. Sit se oli et joo joo.. palkkaa ei alkanut näkyy eikä työsopparia.. ja kun asiakkailtaki velotettii aina käteisellä vaa muutot.. päättelin ettei se ole aikeissakaan virallistaa työsuhdetta ja et on mulle aika riski ajaa omakotitalollista irtamistoa vakuuttamattomana työntekijänä.. no otin sit palkkani välistä ja sain huutoa.. totesin et pitää munki syödä ja sit sain fudut ja se jäi rahaa velkaa. KIITTI TAAS VITUSTI!!!

No sit menin johonki vitun kylmiöön töihin, mut tulin hulluksi siihen 8h päivässä kestävään "viis pakettii makkaraa, kuus kinkkuu seitsemän maksalaatikkoo" numeraaliseen robotti paskaan.. olen ihminen.. en kone.. kiva kotonaki sit "yks paketti tos leipää ja toinen voita ja sit viel juusto tost yks kpl pöytään joo".. no vaihdoin hommaa. Baukkariin.. sinnekki pääsin vakituiseksi heti ja sain eka kuussa heti asikkaiden toimesta kuukauden työntekijä tittelin.. olinhan palveluhenkinen ja asiassani koulutusta vastaavassa työssä pätevä sälli.. no sit sain kuiten varoituksen ku myin levyä jota piti kuulema tuppisuuna sahata vituilleen jos ja kun asiakas ei oikeasti edes tiennyt minkä mittainen se tulisi olemaan (harvoin voi keittiön piirrustuksista tietää pöytätason todellista lopullista pituutta) no sit sain 4kk koeajan vikana päivänä fudut.. sanoin ettei mun moraalini olisi kestänytkään kyseistä hommaa koska arvostan enemmän asiakkaita kuin työnantajan paskaa ideologiaa joka meni näin: no sahaat just sen mitä sanotaan sit se hakee uuden levyn ku huomaa edellisen olevan liian lyhyt: double profit.. NO KIITTI TAAS!

No sit vaan starkille.. siellä sain kans sahavastaavan hommat harteilleni.. esimies hiillosti kokoajan mua.. muut sai istuskella jos ketää ei näkynyt jne.. mua se kyykytti koko sen 3 viikkoa mitä siel kerkesin kärvistellä.. no onneks sit yks pvä tuli vepukin pakulla joku tyyppi hakee sahatavaraa ja kysyin et millä koulutuksella vepsäläiselle pääsee duuniin? kysy et mitä löytyy? kalustepuuseppä.. "no kävipä tuuri, olen nimittäin varastopäällikkö ja otan sut hommiin.. aloitatko huomenna?" olin et joo kerrankin se olen minä joka tekee koeaika purun.. ja aloitin sit siel.. ADIOS starkin äpärät ja 7euron kämä liksat!

No Vepukilla olin hyvän aikaa ihan alusta asti kovin asentaja, supliikki mies asiakkaiden mieleen.. ja varaston tyypeistäki suurin osa oli tosi hyvää pataa ku dokailin ja toimitin...
sit alkoi vanha vamma selässä vikoa työn rasittavuuden ja epäergonomian takia.. tuli saikkuja.. lopetin dokaamiset jne. enää en ollutkaan pidetty henkilö varastomiesten keskuudessa ja toimitusjohtajakin alkoi katsoa vinoon.. kerran ku työparini esitteli aamusta jotain valkoisia rakkuloita kurkustaan ja yski siinä.. sain sit itsekki sen taudin.. ja jäätii kesken päivän pois töistä.. tulin 2pvä myöhemmin töihin vitun kipeenä mut peläten et saan pian kuulla kunniani saikkujen takia.. niin esimies tuli vastaan ja sanoi että mut irtisanotaan sairaspoissaolojen takia (niillä oli tapana heittää jannuja tuost noin vain vittuun sielt jos ei kuulunut ryyppyrinkiin).. menin tyhmänä sanomaan et kiva saisko kirjallisena et pääsen laittomasta irtisanomisesta nostaan tiliä.. niin peruivat sen mut laittovat mut sinne myymälän asentamaan asiakasasennuksien sijaan voidakseen kiusata mua kokoajan.. mm. samana päivänä viel jouduin räntäsateesee kipeenä kerää sällejen tupakantumppeja ja kun kysyn et miks mä kerään näitä vaikken rökaa ja johtaja on osoittanut teille tuhkakupin.. nii esimies sano kaikkien kuulleen et tuostahan tiedät olevasi uloskannossa.. ok.. kiusaaminen siis sai ihan kunnon mittasuhteet tulevina kuukausina.. menin lopulta viimeisen krran työterveyslääkäriin.. sanoin et nyt kirjoitat mulle 300pvä saikkua kiitos.. lääkäri totes et mielelläni.. hänkään ei pitänyt noista johtajien toimista yhtään ku olin kertonut et mua kiusataan siellä ja et käsky on tullut sieltä ylempää jne. lopulta 300pvä täys ja työsuhde irtisanottiin. KIITTI ku pilasitte työn mistä pidin kovasti (asiakas kontaktit jne.)

No sit täs tuorein kokemus oli tälläinen kun hain työkkärin sivujen kautta duunin jonka piti olla myyntiedustajan työ.. mut se oliki sitä et pesen jotain vitun sohvia ja mattoja.. ja toki markkinoin sitä häiriköimällä firmoja.. palkanki piti olla 1,2ke + provisio... no se olikin periaattees hetken.. mut sit ku työsuhde alkoi ja oli aika krijoittaa soppari.. nii siel lukiki et 160h työmäärä jaettuna 1200e = 7,5euroa tuntia ja palkka maksetaan tehdyistä tunneista ja provisiokin lähtis juokseen oma hankkimistani keikoista 2000e laskutetun jälkeen eli ei ikinä.. eihän tossa työnkuvassa kokoajan ollut keikkaa.. ja kun se edustuski makso mulle bensat yms. ja olin karenssia karussa eikä tuosta saanut palkkaa sen vertaa mitä seuraavan kuun työssäkäynti kulut olis ollut (saati sitte maksais vuorat yms elämisen kulut) niin jouduin lopettamaan. Työkkäriä ei kiinnostanut vaikka tuo työnantaja taho yksipuolisesti muutti sopimusta ja palkkauspohjaa aivan mulle kestämättömäksi. ja tästä sain kiitokseksi uudet 3kk karenssia.. eli olin 2012 vuonna 6kk kranssissa + 3kk liiton massit perittii takas jne. KIITTI TAAS KERRAN!


Jos nyt tuosta voit jotenkin hahmottaa mun syyllisyyteni mihinkään muuhuin kuin siihen että kannattiko yrittää niin kerro toki? Jään innolla odottamaan miten sä tosta taiot mun vian.

Niillä pitäisi olla hyvät asianajajat ja muut hoitamassa vääryyksiä kuntoon, mikset käyttänyt ammattiliittojen palveluja hyväkses?
Kuuluin YTK:hon vasta ton vepukin aikana..kun tiedustelin et onks oikein et tollai savustetaa ulos kiusaamalla sellaista jonka fyysiset työn aiheuttamat rajoitteet estää täydellisen työstä suoriutumisen.. niin sielt luvattii hoitaa asiaa.. mut mitää ei tehty kuiten.. petyin ja totesin et jaa eipä mitää uutta auringon alla.

Palkkaa pitäisi mielestäni laskea juurikin sen takia, että yhä useampi pääsisi töihin ja lisäksi, että myöskään nykyiset työntekijät eivät joutuisi kilometritehtaalle.

Yritysten voittokertomia pitäisi mielestäni laskea juurikin sen takia, että yhä useampi yritys on ahneudellaan osaltaan aiheuttamassa kansakunnan kurjistumisen.
 
Juuri näin. Minua ei kiinnosta paskaakaan osallistua johonkin talkoisiin kun teen aivan varmasti palkkani eteen työni. Moni saa melkein samat tekemällä puolet siitä. Miksi näiden palkasta ei voida ottaa puolia pois? Tai niiden ammattivemppaajien, jotka enempi saikulla kun töissä. Milloin mistäkin syystä.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä, mutta tuo alkaa jo mennä aikalailla teoreettisen ajattelun puolelle, että yritys pystyisi arvioimaan joka ikisen työntekijän työn tuotoksen sekä sen, onko sairaslomat oikeasti aiheellisia. Tämän aiheuttama byrokratia (ja sen kustannukset) todennäköisesti ylittäisivät siitä koituvat hyödyt. Lisäksi ammatti-työnantajaliitto akseli on sen verta kauan ollut olemassa täällä ja muualla, että sitä ei noin vain puretakaan joten laajat sopimukset on ja pysyy.
 
Ei

Kuulosti muutenkin tuo postaus sellasen henkilön kirjoittamalta, jonka ei ole tarvinnut koskaan olla työsuhdeasioista yhteydessä liittoon.

Ok, en ole muuta kuin oman toimihenkilöammattiliiton palveluja käyttänyt, hyvin toimi ainakin silloin.
 
Ensinnäkin PanostajaPena, tossa on yks homma (kylmiö), jossa sua ei kusetettu, sua ei vaan napannut se homma. Sen lisäks toi sun kertomus kuulostaa tota ajohommaa lukuunottamatta (puuttuva sopimus yms.) tasan siltä, ettet vaan oo tullu toimeen yhdenkään työnantajan kanssa. Tossa on faktisesti vain sun puoli asiasta, ja jostain kumman syystä veikkaisin että jos noilta kaikilta kysyttäis, tulis vähän erilainen stoori..
 
Jos multa kysyttäs niin sanoisin suoraan et sä olet ihan vitun pelle jätkä ja satavarma vahinkolaaki.

Joo mua ei siel kylmiös kusetettu.. en vaan ole matemaattisesti lahjakas ja tein virheitä kunhan niitä laatikoita siinä satoja täytti.. ne numerot alko tulla uniin ja häiritsemään mun toimintaa muutenkin.. ei siinä jos tykkää päivästä toiseen olla kelkkahaalareis ja nenän päässä touhutippa ja laskee siel jotain vitun makkarapaketteja muuttolaatikoihin. Ihan liian robottimaista hommaa meikälle.. olen enemmänkin tekijä mies.. toiset saattaa tykätä siitä liukuhihnan päässä olemisesta +5c lämpötilassa.. mä en.

ettet vaan oo tullu toimeen yhdenkään työnantajan kanssa.

No ei asiakkaitaan tietoisesti kusettavien työnantajien kanssa tarvitsekkaan tulla toimeen.. mulla on kuiten sen verran korkea moraali katsos.. etten ala tietentahtoen asiakkaiden rahoja kusemaan. Nykyinen toimialani on vielläpä sellainen et kusettamalla saa nopeesti osumaa ottaan.
Toinen luku on noi yksipuolisesti sopimuksiin kajoavat homonaamat.. meneppä tekemään sellaista vaik virossa.. ne vittu tulee ja hirttää sut.. näin kävi mm. telakalla tuossa tällä vuosituhannella. Meitä suomalaisia lampaita kusetetaan koska olemme lampaita. Mua ei enää kuseteta.. tai no voi yrittää mut siinä kohti en enää välitä seurauksista vaan teen tyhmästi. Ja tämän takia en hae työelämään.. ettei tarvis lähtee lusiin.. ku mua kuiten tuttuun tapaan käytäs viilaa linssiin ennemmin tai myöhemmin työnantajan osalta.
 
Jos multa kysyttäs niin sanoisin suoraan et sä olet ihan vitun pelle jätkä ja satavarma vahinkolaaki.

Jatka tota asennetta, sulla tulee oleen vielä oikein pitkä ja hyvä työura edessä :)
 
Back
Ylös Bottom