Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olen kanssasi aivan samaa mieltä, mutta tuo alkaa jo mennä aikalailla teoreettisen ajattelun puolelle, että yritys pystyisi arvioimaan joka ikisen työntekijän työn tuotoksen sekä sen, onko sairaslomat oikeasti aiheellisia. Tämän aiheuttama byrokratia (ja sen kustannukset) todennäköisesti ylittäisivät siitä koituvat hyödyt. Lisäksi ammatti-työnantajaliitto akseli on sen verta kauan ollut olemassa täällä ja muualla, että sitä ei noin vain puretakaan joten laajat sopimukset on ja pysyy.
Noin muuten ois mielenkiintoista, että jos joku yleinen palkka-ale tuupattaisiin niin yrittäisikö SAK jopa yleislakkoa ja mahtaisikohan kansassa olla siihen valmiutta? Minulla ei olisi, lakkoilu on mielestäni ihan viimeinen asia mitä tähän tarvitaan.
Mutta onko tämä "lomarahat pois" nyt ihan täyttä peliä jolla haetaan vain palkkaneuvottelukierrokselle kompromissia eli nollaa? Nolla nyt ois muutenkin ihan ehdottomasti se mitä pitäisi tulla ja ilman mitään ihmeempiä kompensointeja. Eli heitetäänkö näitä vaan ilmoille jotta voidaan sitten "neuvotella" se nolla eikä oikeasti ole edes tarkoitus mitään poistaa? Poliittista peliä siis?
Koneen pääjohtaja ei tue lomarahojen ja pekkasten poistoa | Yle Uutiset | yle.fiKone Oyj:n toimitusjohtaja Matti Alahuhta ei tue Suomen Yrittäjien vaatimusta lomarahojen ja niinsanottujen pekkaskorvausten poistamisesta. Alahuhta sanoo, että nyt olisi keskityttävä mahdollisimman maltillisen sopimuksen aikaansaamiseen.
Ja tämmösten saatanan sankarien takia pitää maksella korkeita veroja. Ihan vaan sivuhuomiona, se 100kg ruho ei oo mikään ihmisoikeus. Jos ei rahat riitä ruokaan sen ylläpitämiseen, niin syö vähemmän. Sun keho sopeutuu kyllä.
Niin et jos ei ole työkykyinen hankkimaan elantoaan kuten normin mukaan tehdään, niin sit ei saa harrastaakkaan (tässä tapauksessa kehoilua).. ok.. eli sallittua työttömälle ei ole mm. talkoohenkinen avustaminen, harrastaminen eikä liioin missään nimessä yhteiskunnan epäkohdista puhuminen. Ei sinäänsä yllätä lainkaan kuulla tälläisiä tässä maassa.
Munkin olis pitänyt pysyä sellaisena alle 80kiloisena vammaisena kipulääkehuuruissa sohvanpohjalla homehtuvana rimpulana jollaisena nyt ei ainakaan kykenisi päivääkään tekemään yhtään mitään. "joka ei töitä tee sen ei pöytäänkään pidä tuleman" sanonta on voimissaan. Pöytä on muutenki jo täynnä afrikan moniosaajia ja muita maailman kurjia vieraskoreuden nimissä.
Miten sä pystyt harrastamaan kehonrakennusta jos et ole edes työkykyinen? Onko vika liian pehmeässä päänupissa kenties?
Tätä ketjua lukemalla kyllä nousee verenpaine siinä määrin että onneksi pääsee kohta hevonhelvettiin Suomesta. Tosin se nyt oli tiedossa jo nuorena kloppina ettei ihan ole mun juttu tämä AY-kulttuuri... siinä kuunnellessa 20v varasto/pakkaushommissa olleita jotka käski tekemään hitaasti ja ressaamatta kun sama palkka tulee kumminkin, heräs pieni epäilys että kuka on se riistäjä. Pahin synti mitä sai tehdä oli tavoitteiden saavuttaminen tai ylittäminen koska silloin niiden ihraperseidenkin olisi täytynyt tehdä hommia palkkansa eteen.
siinä kuunnellessa 20v varasto/pakkaushommissa olleita jotka käski tekemään hitaasti ja ressaamatta kun sama palkka tulee kumminkin, heräs pieni epäilys että kuka on se riistäjä. Pahin synti mitä saattoi tehdä oli tavoitteiden saavuttaminen tai ylittämine
Tää on muuten vähän kaksiteräinen miekka. Jos nyt puhutaan siitä että palkanalennus toisi työpaikkoja. Mutta jos pidetäänkin palkat samassa tai nostetaan niitä 10% ja oletetaan että vaikka 30% ois keskimäärin löysiä kuvailemassasi tilanteessa. Jos kaikki alkaisi yhtäkkiä tehdä "täysillä" niin meillähän ois tilanne että kohta ois kolmannes liikaa väkeä töissä.
Silti sitä ei voi kiistää, etteikö asia ole juuri noin. On ikäänkuin vakiintunut joku "taso" jota ei saisi ylittää tai olet pyrkyri kusipää ja perseennuolija hikipinko. Mutta jonka saavuttaminen ei oikeasti vaadi juuri mitään. Eli todella monessa paikassa sitä tuottavuuttakin pystyy ihan oikeasti nostamaan. Mutta meinaako joku että jos se tuottavuus nousee niin sama määrä väkeä pidetään silti töissä? No ei pidetä ja siitä syystä ei varmasti työntekijäleirissäkään yritetän asialle mitään tehdä.
EN sitten todellakaan kannata tuota sluibailulinjaa, mutta kunhan nyt asiaa pohdin vähän sieltä täältä. Parasta olisi saada joku minimipalkka ja loput suoriteperusteisesti niin ne jotka viittii tehdä, sais tienata oikeasti kunnolla.
No eipä riitä ei. Ja lisäksi menisin neuvottelemaan palkkani uusiksi jos joku yleinen ale tulisi... Mutta se siitä ja minusta ylipäätään, ei liity tähän.
Noin muuten ois mielenkiintoista, että jos joku yleinen palkka-ale tuupattaisiin niin yrittäisikö SAK jopa yleislakkoa ja mahtaisikohan kansassa olla siihen valmiutta? Minulla ei olisi, lakkoilu on mielestäni ihan viimeinen asia mitä tähän tarvitaan.
Mutta onko tämä "lomarahat pois" nyt ihan täyttä peliä jolla haetaan vain palkkaneuvottelukierrokselle kompromissia eli nollaa? Nolla nyt ois muutenkin ihan ehdottomasti se mitä pitäisi tulla ja ilman mitään ihmeempiä kompensointeja. Eli heitetäänkö näitä vaan ilmoille jotta voidaan sitten "neuvotella" se nolla eikä oikeasti ole edes tarkoitus mitään poistaa? Poliittista peliä siis?
Suomessa taitaa olla jo 60% julkinen sektori bkt:stä. Eli se 40% maksamillaan veroilla kustantaa koko lystin, ja se raha joilla yksityiseltä palveluita ja tuotteita ostetaan on peräisin sekin verotuksella kerätyistä rahoista jotka sitten on levitetty ympäriinsä. Kun toi leikki viimein lankeaa laskuun, silloin menee ne asuntolainat ynnämuut. Ja minä en ainakaan aio jäädä niitä raunioita rahoittamaan.
No mietippä itsekkin.. istuma työstä voisin selvitäkkin.. käymällä säännöllisesti fyssarilla hierottavana jne. Sit pitäski mennä kouluun opiskelemaan joku sellainen ammatti ja vielläpä työllistyä alalle.. no mut ku musta ei ole opiskelijaksi.. ihan siksi koska se kuristaa jo valmiiks tiukkaa taloutta alle kriittisen rajan.
Sit toinen seikka.. puntilla menee se tunti 4 kertaa viikossa eli n. 16h kuussa.. työssä 160h.. eli äkkiäkös sitä tuosta rasituksesta palaa krooniset kipu oireilut jotka nytkin ovat ihan yhden virheliikkeen takana.. mm. iskias vaivan saan takas ihan yhdellä mave sarjalla(joku välilevypullistelee jne). Eli partaterällä tässä kiikutaan ilman duunin tuomia riskejä unohtamatta sitä ettei mun palautuminen ilman roinaa kestänyt ainakaan ennen edes tuota 4h viikossa tasoa. No eipä siinä.. kyl mä haluaisin ihan totta tehdä töitä.. mut silleen ettei se vie mun fyysistä ja sitä kautta myös psyykkistä vaivalla saavutettua nykytilaani miinukselle.. mikään työ ei ole niin tärkeää että terveytensä pilaisi ja kivuista kärsisi enää yhtään. Myönnän, pääkoppa on pehmennyt kaiken paskan seurauksena.. siinä määrin että pelottaa mitä seuraisi jos joku tuleva työnantaja koittaisi vedättää.. saattaisin upottaa suohon.
Yrittäjyyttä olen miettinyt vakavasti.. vähän hakusessa vain mitä sitä lähtis loppujen lopuksi työstämään, jotain mikä ei vaadi alkupääomaa juuri mitään. JOS joskus yrittäjäksi päädyn ja yritykseni jopa laajenisi käsittämään useampaa henkilöä työllistävänä.. niin kyl mä ainaki laskisin sen niin ettei tarvitsisi työntekijöitäni kusettaa eikä kävis mielessänikään osoittaa jotain ylemmyyden tunnetta siitä että on oikein "johtajaksi" päässyt elämässäni.. se on pienisieluisten hommaa se.
Tätä ketjua lukemalla kyllä nousee verenpaine siinä määrin että onneksi pääsee kohta hevonhelvettiin Suomesta. Tosin se nyt oli tiedossa jo nuorena kloppina ettei ihan ole mun juttu tämä AY-kulttuuri... siinä kuunnellessa 20v varasto/pakkaushommissa olleita jotka käski tekemään hitaasti ja ressaamatta kun sama palkka tulee kumminkin, heräs pieni epäilys että kuka on se riistäjä. Pahin synti mitä saattoi tehdä oli tavoitteiden saavuttaminen tai ylittäminen koska silloin niiden ihraperseidenkin olisi täytynyt tehdä hommia palkkansa eteen.
Tiukka talous ja oot vuodessa vetänyt viiskiloeuroo roinaan? Mitä vittua, mäkin haluaisin noin tiukan talouden.