Tänään vois olla hyvä päivä ilmoittaa lajit??
Hätähousu
http://www.suomenvahvinmies.fi/index.php?news&nid=13
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tänään vois olla hyvä päivä ilmoittaa lajit??
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko lajipainot millon selvillä? Kuka ne päättää ja millä perusteilla? Kisat kuitenkin lähenee ja varmaan monille kauden tärkein kisa, joten kaikki tieto lajeista olisi varmasti tervetullutta...
Itseäni ihmetytti viime vuoden voimaportaissa se kuinka portaan korkeus ja nostettavan punnuksen korkeus oli mitoitettu. Käytännössä kun lyhimmät kilpailijat olivat vetäneet punnuksen maasta, selkä oli ojennettuna ja jalat suorina, niin punnuksen pohja oli kuitenkin vielä matalemmalla kuin porras.
Joutuu 194 sentin varrellakin vetämään pystysoutuna ja toiseksi auttamattomasti liian kevyt paino. Ei näitä lajeja saa koskaan tasapuolisiksi ja se ei varmaan ole tarkoituskaan. Itsekkin pitkäkätisenä olisi mukavampi punnertaa lyhyemmällä liileradalla. Toi voimaporras oli muuten vuonna 1997 lajina sm kisoissa. Silloin oli tosin yksi porras enemmän ja samat painot. Tais 8 ukkoa vetää alle 25 sek. Pitäisikö nyt 15 vuoden jälkeen puolittaa portaat tai painot. Eikö kuitenkin pitäisi mennä eteenpäin eikä taaksepäin.
Joutuu 194 sentin varrellakin vetämään pystysoutuna ja toiseksi auttamattomasti liian kevyt paino. Ei näitä lajeja saa koskaan tasapuolisiksi ja se ei varmaan ole tarkoituskaan. Itsekkin pitkäkätisenä olisi mukavampi punnertaa lyhyemmällä liileradalla. Toi voimaporras oli muuten vuonna 1997 lajina sm kisoissa. Silloin oli tosin yksi porras enemmän ja samat painot. Tais 8 ukkoa vetää alle 25 sek. Pitäisikö nyt 15 vuoden jälkeen puolittaa portaat tai painot. Eikö kuitenkin pitäisi mennä eteenpäin eikä taaksepäin.
Joo tuntuu että näitten kisojen painot tippuu vaan kokoajan alaspäin ja kokoajan joku laji on "liian epätasapuolinen" muistuu mieleen se kauhea valitus niistä kaasupulloista, kun kilpaa nimellä mainitsemattomat kisailijat valitti, kun on niin vaikea niitä kantaa on liian paksut kahvat, ku mulla lyhyet sormet ja niin eespäin, nyt kyseisiä kisailijoita ei edes lähtöviivalla näy vaikka lajit on mennyt keveämmiksi ja helpommiksi, eikä kyseisi kaasupulloja kisoissa tarvitse kantaa. Vissiin se pitäs nykyaikana kaikki olla niin helppoa...
Jos toi sun näppijuttu oli mulle tarkoitettu, niin olen kantanut niitä pulloja vajaa 60m joten pidä tunkkis. Ehkä osaa kilpailijoista ei ole tämä kisa napannut muutamina vuosina, kun se on ollut lähinnä läppä.
Se oli kuule tarkotettu kaikille kyseisistä kaasupullojen kahvan paksuudesta inisijöille ja muutenkin kaikille inisijöille, tartte kaikesta inistä reenaa niitä lajeja mitkä on vaikeita omasta mielestä. Joskus voi olla itsessä vikaa eikä aina niissä teline korkeuksissa ja painoissa...
Aluksi viitaten edelliseen postaukseesi, niin kyllä noi painot on joka vuosi ollut nousussa ainakin noissa Suomen-cup kisassa. Nimimerkistä voisi luulla, että seuraat voimamieskisoja.
Joo kyllä niitä lajeja on tehty vuodesta 2005 asti ja on pyritty kehittymään. Jos olet koskaan tehnyt voimaporrasta niin teidät, että 170cm kaverin on aika vitun vaikea nostaa korkeaa murikkaa korkealla korokkeelle. Ihan sama miten paljon sitä hinkkaa. Itsellä sujuu singlenostot melko hyvin kun saan heijattua painoa, mutta ilman heijaamista siitä ei tule oikeen lasta eikä paskaa.
Itsellä tämä kisa on olut tähtäimessä jo muutamia kuukausia ja olen ollut tyytyväinen lajeihin huolimatta voimaportaasta. Nyt on vaan eturistiside osoittain revennyt, niin olen siirtynyt itkukuoroon. Mulle käy kisoissa oikeesti melkein mikä tahansa laji, ainoastaan farkut paksuilla kahvoilla ja voimaporras saa välillä aikaan ininää.
Offtopic: olen käynyt noin 20-25voimamieskisaa ja todella harvoin on täytynyt mussuttaa lajeista...
Jokesta tuli mieleen sen kommentti 90-luvulta, kun joku valitti jossain kisassa lyhyyttään johonkin lajiin..."syytä faijaas, kun ei p.... sua pidemmäksi"