Jotenkin käsittämätöntä olettaa että valmistunut osaisi juuri firman x tehtävässä y tarvittavat asiat. Rohkenen myös epäillä, ettei asia ollut ennen sen paremmin, sitä vaan pallokravatti helposti unohtaa tällaiset asiat. Itse käsitän paperin vain todisteena siitä, että kykenee pitkäjänteiseen työskentelyyn ja kykenee oppimaan asioita ts. on kehityskelpoinen.Etkö oikeasti osaa lukea? Totesin että sanovat että nykyään ei valmistu osaavia miehiä ja tarkoitan sillä että he ovat sanoneet suunnilleen "kun nykyään nää pullamössöt valmistuu niin eihän ne osaa ees mitään" eikä mitään "meillä myös järjestetään jatkokoulutusta".
Eikä ne esittelyt kouluilla ole mitään saunailtoja vaan auditoriossa video/luento ja nopeasti himaan.
Pehmoisista puheista olen täysin samaa mieltä
Toivottavasti sinä olet oikeassa, nimittäin meillä ei käydä kovinkaan paljoa läpi edes niitä perusteita oikein mistään mikä liittyisi tulevaan toimenkuvaan(mutta kokemukseni rajoittuu vain yhden alan opiskeluun, yhdellä paikkakunnalla, tosin hopsit ovat käsittääkseni valtakunnallisia).
Enkä myöskään väittänyt että kukaan olisi listannut mitä pitää osata, satun vain itse tietämään pääpiirteittäin mitä minun pitäisi osata, ja toistaiseksi en ainakaan ole siihen saanut mitään valmiutta.(joo voin opiskella itsenäisesti tottakai, ei ole edes huono vaihtoehto, mutta toisaalta voihan sitä kuka tahansa googlailla tietoa ja latail...ostaa ohjelmistoja...)
Nuo yritysten ja koulujen esittäytymiset nyt ovat sellaisia että kannattaa suhtautua pienellä varauksella. Esim. erääseen vierailemaamme paikkaan halusivat kaikki töihin visiitin jälkeen. Kyselin hieman että miksi, niin vastauksena oli mm. hieno toimisto, espressokone ja kauniisti puetut työntekijät