Tuo on nyt sitten ilmeisesti sitä oikeaoppisuutta kun järkeä ei saa käyttää senttiäkään vaan toistaa opetettuja juttuja? Vai onko vain luetunymmärtäminen mahdotonta?
Valtio siis maksaisi itselleen ylimääräisiä kuluja palkan päälle? Oletko tosissasi? Tuo on juuri sitä turhaa valtionkoneistoa, jota ei ole pakko olla tai jos haluat välttämättä sen niin nähdä niin kerro minulle paljonko menetän rahaa jos annan itselleni vaikka sitten sen 800e jonka mainitsit erotuksena, entä jos summa on X, kaava on sama...
Lemminkäinenkin jos ostetaan pois ja tehdään siitä valtion johtama, niin niitä työllistettyjä hanslankkareita voitaisiin sitten ilman eturistiriitaa laittaa vaikka vt6:n kylkeen kaatamaan metsää ja kaivamaan maata. Idea ei ollut että uutta taiottaisiin mistään vaan laitettaisiin niitä tekemään niitä hommia mihin muuten ei ketään otettaisiin, koska voidaan säästää ajamalla koneella vähän hitaammin -> säästetään aikaa sekä ehkäistään syrjäytymistä.
Valtionkoneistokin toimii kummasti paremmin kun ottaa kapulat välistä ja laittaa öljyä tilalle.
Yhä ja edelleen: Markkinatalous ei ole mikään luonnonlaki vaan ihmisten pyörittämä ja ruokkima systeemi.
Ymmärrän kyllä mistä näkemyksesi tulevat, itse vain en kuulu niihin joiden mielestä ehdoton totuus ja oikeus on että toisilla on asiat paskemmin jotta muutama voi repiä voittoja ja sitten vielä pokerina väitetään että "teidän parastahan tässä" samalla kun sidotaan käsiä ja valetaan betonia nilkkoihin.
Vielä huomioksi että minulla ei ole omaa lehmää kovin läheisessä ojassa, koska itse en saa valtiolta työttömyyskorvauksia kuitenkaan ja opiskelen ammattiin jonka palkkaus ei riipu nykyisestä / tuosta absudista mallistani. Myös sukulaisillani ja ystävilläni menee melko hyvin.
Muutama tapaus on jotka ovat työttömiä ja kun yritettiin laskea että mihin kannattaisi mennä töihin ilman koulutusta ja ammattia niin sellaista paikkaa ei ole. Koska oletusarvo on että tekemättä mitään saa liki saman verran kuin kehnoista duuneista, ja vapaa-aika on perkeleen arvokasta.
Eikö oikeasti olisi mielestäsi parempi että saisivat sitten sen parisataa enemmän vielä, mutta 0h/d vaihtuisi 8h/d työtehoa?
Luetunymmärtämisen parantamiseksi boldasin ne kohdat joita ainakin haluan seuraavan vastaajan ja mieluiten myös indican ajattelevan ennekuin rupeaa huutamaan jumalanpilk... anarkistikommaria.
E: Sivikseltä hyvää tekstiä!
Itse tosin en näe että ranskan vallankumous olisi ollut sen kummempi juttu kuin noitavainojen lopetus, suuremmassa mittakaavassa toki.
Koskaan ennen ei olla oltu näin huonossa jamassa me kansalaiset siis. Vielä ei olla kuilun partaalla, mutta on hyväksytysti fakta että maailma kehittyy sykleissä ja historia toistaa itseään. Kaikki sortokaudet ovat päättyneet vallankumoukseen, mutta kun sen aika nyt tulee tavan kansalaisella on huomattavasti vähemmän mahdollisuuksia väkivaltaisuuksissa viranomaiskoneistoa vastaan kun nuo pyssyt on vähän kehittynyt sitten ranskan aikojen, ja kaikki tarkkailu on vähän parempaa kuin back in the days
Markkinatalous, parlamentaarikot, poliisit, armeija, "terrorismi"
Metsänhenget, shamaanit, soturit, "noita"
Jumala, papisto, porvaristo, sotilaat, "jumalanpilkkaaja"
Aurinko, Papit/shamaanit/uskonnollinen päämies x/ "aurinko sammuu"
Onhan noita keinoja ollut aina hiljentää pidemmän aikaa kansa pelolla ja massailluusiolla, mutta koskaan ennen ei ole ollut näin vahvoja vehkeitä
Menee niin kauas offtopic että tässä ketjussa en enää tähän ylläolevaan aio kirjoitella eli älkää sitä koskien vastatko minulle täällä, siitä jossain muualla jos joku haluaa :D