Lueskelin tuossa hieman tuota "Eri maiden treenikulttuurit" threadia ja koska tämä ei sinne kuulunut en viitsinyt alkaa siellä häiriköimään.. Olen vain ehkä hieman huolestuneena seuraillut Suomessa samantaipaista kehitystä mistä tuolla keskieurooppalaisten salien kohdalla valiteltiin. Eli salit alkavat täälläkin, hitaasti mutta varmasti, muistuttaa entistä enemmän kuntoklubeja joissa käydään näyttäytymässä ja kävelemässä vähän juoksumatolla uusinta aikakauslehteä selaillen tai katsellaan musiikkivideoita. Se että jotkut ihmiset tätä tekevät ei minua häiritse mutta se että minun tekemiseni häiritsevät muita ihmisiä alkaa pikkuhiljaa sapettaa.. Tiedän useampia saleja jossa on erikseen kielletty mikään äänien pitäminen treenin yhteydessä, enkä nyt tarkoita mitään karjumista vaan äänekkäästä puhisemisesta ja ähkimisestäkin on tultu useamman kerran sanomaan. Jos meikäläisellä on vaikka 200kg rautaa kyykkytangossa niin kyllä kyllä ainakin viimeiset toistot vaativat jo aika raskasta hengittämistä yläasennossa ja alhaalta lähtökin aiheuttaa yleensä jonkiasteista puhinaa..
Nykyisellä salillani olen vielä säästynyt huomautuksilta mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että lienee vain ajan kysymys. Sali on muutenkin luokkaa, lähes kaikissa vemputtimissa pystyy vetämään koko pakalla 10-12 sarjoja, parketti lattiassa ja taidan olla salin ainoa tyyppi joka tekee mavea ja kyykkyä. Kaikien kukkuraksi eilen kun tein penkkiä ja latasin normaalit sarjapainot tankoon innostui joku 50v kaveri puolesta salista huutamaan kaverilleen "Kato hei 130kg, tää tarttee nähdä" ja siten ne keräänty porukalla siihen viereen kattelemaan kun tuuppasin sillä 10 sarjan.
Vastaus siihen mitä yleensä teen tällä salilla kuuluu "kun kerran työpaikka maksaa"
Nykyisellä salillani olen vielä säästynyt huomautuksilta mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että lienee vain ajan kysymys. Sali on muutenkin luokkaa, lähes kaikissa vemputtimissa pystyy vetämään koko pakalla 10-12 sarjoja, parketti lattiassa ja taidan olla salin ainoa tyyppi joka tekee mavea ja kyykkyä. Kaikien kukkuraksi eilen kun tein penkkiä ja latasin normaalit sarjapainot tankoon innostui joku 50v kaveri puolesta salista huutamaan kaverilleen "Kato hei 130kg, tää tarttee nähdä" ja siten ne keräänty porukalla siihen viereen kattelemaan kun tuuppasin sillä 10 sarjan.
Vastaus siihen mitä yleensä teen tällä salilla kuuluu "kun kerran työpaikka maksaa"