Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ToughGrip sanoi:
S0874 selvästikin turhautuu välillä turhaan liikenteessä. Mua vituttaa just sellaiset juntit, jotka luulee, että suojatie tarkoittaa samaa, kuin kärkikolmio jokaista autoilijaa kohtaan. Suojatie ei automaattisesti tuo etu(ajo)oikeutta jalankulkijalle vaan sen sijainti auton tulosuuntaan. 90-luvulla tieliikennelaki muuttui oleellisesti tai sitten olen elänyt väärässä luulossa kaikki nämä vuodet.

Mulla on tuosta asiasta erilainen käsitys, eli mielestäni en turhaudu turhaan, vaan nimenomaan siitä syystä että ihmiset eivät vaivaudu noudattamaan sääntöjä.

Mulla(kin) saattaa olla väärä käsitys siitä mitä tieliikennelaki sanoo jalankulkijoista ja suojatiestä, mutta ainakin kun itse kävin autokoulun vuonna -98, niin siellä toitotettiin kyllästymiseen asti sitä, että autoilijan tulee antaa tietä suojatiellä olevalle jalankulkijalle. Noilla sanoilla vieläpä, eli ts. autoilijan tulee väistää suojatiellä olevaa jalankulkijaa riippumatta mistään asianhaaroista, kuten siitä onko kyseessä risteysalue vai suora tienpätkä. Käytännössä tarkoittaa sitä, että suojatien eteen tulisi pysähtyä jos jalankulkija sen edessä tienylitystä odottaa. Jos en väärin muista, niin toi sun selittämäsi malli koskee pyöräilijöitä, joita tieliikennelaissa EI rinnasteta jalankulkijoihin.

Jos olen väärässä, niin joku voi mua ja muita jalankulkijoita sivistää tässä asiassa, mikäli VARMAA tietoa löytyy.

EDIT. Seppo-x tuossa jo ehti kaivaa sitä varmaa tietoa, kiitoksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
seppo-x sanoi:
Itse pysähdyn aina suojatien eteen jos näen, että jalankulkija odottaa jalkakäytävällä hetkeä jolloin pääsisi tien yli. Tämä tuntuu monia autoilijoita vituttavan suunnattomasti.
Mä pysähdyn, usein juuri sen takia suojatien kohdalla päästämään ihmiset yli, että sen välillä näkee vituttavan muita autoilijoita. Ja nautin siitä, että niitä vituttaa. On se nyt saatana, jos ihmisellä on niin kiire, että ei voi muutamaksi sekunniksi pysähtyä.

Seppo X: Nyt on voinut käydä sellainen honkkeli, että KovaOtteella on menneet pyörät ja pyövelit sekaisin. Taisin nukkua ilmeisesti väärän puoliskon liikennepoliisin tarjoamasta luennosta.

Pääasiassa linja on kuitenkin sama, eli oli syyssä pyöräilijä tai jalankulkija niin autoilija syyllistyy kuitenkin varomattomuuteen, jos se ei arvaa, että joku pomppaa alle.

Taisin todeta itsekkin, että suojatiellä olevaa täytyy väistää ja muistan myös, että suojatielle astuvalle täytyy antaa tietä. Tarkottaako tämä kuitenkaan automaattisesti, ettei autolla olisi muodollista etuajo-oikeutta ja ettei ko. pykälällä varmistettaisi vahingon sattuessa vaan tapaturmassa heikomman osapuolen turvallisuutta. Jos laki menisi taas niin, kuten ensin muistelisin, edistäisi se pyöräilijöiden lisäksi myös jalankulkijoiden turvallisuutta ja kaikin puolin liikenteen sujuvuutta (vrt. jarrutusmatkojen pituudet).

Joskus vituttaa uunot, jotka ei osaa ajaa liikenneympyrässä. Vilkutetaan väärin, ei osata edes väistämisvelvollisuutta, ajetaan ympyrää *vastakarvaan*! Kaikenlaisia idiootteja sitä ratin takana istuukin.

Clayman sanoi:
Tuo Antzun mainitsema kaistajon välistä ajo on muuten ihan kivaa puuhaa, mutta parhaimpana päivänä se voi maksaa sen 50 eunua ainakin, joten parempi pysyä jonossa niinkuin muutkin :)

Ihan helmi lähteä prätkällä vaikka juhannuksena mökille. Ai niitä ilmeitä kun autot seisoo letkassa kymmenen kilometrin matkalta ja pyyhkäset itse ohi joko autojen välistä tai sitten piennarta pitkin. :D

lej sanoi:
Mä pysähdyn, usein juuri sen takia suojatien kohdalla päästämään ihmiset yli, että sen välillä näkee vituttavan muita autoilijoita. Ja nautin siitä, että niitä vituttaa. On se nyt saatana, jos ihmisellä on niin kiire, että ei voi muutamaksi sekunniksi pysähtyä.

Jep, sama juttu. Kerran dösäkuski näytti "birdietä" kun pysähdyin stadissa suojatien eteen kun joku naikkonen odotti että pääsis yli ja se dösä joutu pysähtymään viereisellä kaistalla mun viereen. Dösäkuskeissa on kyllä kans aika paljon niitä mulkkuja. Ehkä vähä vittumainen duuni, mutta iteppä on valinnu ammattinsa.

Clayman sanoi:
No joo, kyllä noista jotkut motoristit suuttuu, kun kuiteski autolle häviää aika varmasti, jos se perään tulee. Ei ole mukava ajaa, kun auto on melkein "puskurissa". Kyllä siinä aina vähän jännittää, että mitäs jos jokin tilanne syntyy ja pitää jarruttaa, silloin auto on nopeasti perässä kiinni ja motoristille tuskin hyvin käy.
Itse päästän mielummin auton ohi, jos se rupeaa liian lähellä ajamaan. Eipä tosin vielä kertaakaan ole tarvinnut päästää :kippis1:

No johan tuli paska maku kun kaverin kirjotuksia luki.
Nyt ois kaverin asenteessa vähän muokkaamisen varaa. Mikä järki ottaa turhia riskejä liikenteessä? Paljonko siitä hyötyy? Jos on tarvis todistella miehuuttaan tms. niin voi mennä vaikkapa hakkaamaan halkoja. Aivan sama jos omalla idioottimaisella käytöksellään itsensä tappaa, mutta kun viattomatkin joutuvat tuollaisesta kärsimään.

Ylinopeuden ajaminen rikkoo lakia ja synnyttää riskejä. Ei niitä rajoituksia vain vittuiluna sinulle ole laitettu. Järki käteen liikenteessä. Et sinä ole kuolematon, vaikka niin saatat luullakkin, ehkä yksi kunnon kolari tekisi terää.. turhat kuvitelmat omista ajotaidoista pois. :david:

Taha sanoi:
Minä en ainakaan näytä vilkkua. Mitäs se kenellekään kuuluu, mihin mä oon menossa.

Nii ja tyhmiihän ne on jos ne ei tiedä mihin päin oon menossa ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Spidey sanoi:
No johan tuli paska maku kun kaverin kirjotuksia luki.
Nyt ois kaverin asenteessa vähän muokkaamisen varaa. Mikä järki ottaa turhia riskejä liikenteessä? Paljonko siitä hyötyy? Jos on tarvis todistella miehuuttaan tms. niin voi mennä vaikkapa hakkaamaan halkoja. Aivan sama jos omalla idioottimaisella käytöksellään itsensä tappaa, mutta kun viattomatkin joutuvat tuollaisesta kärsimään.

Ylinopeuden ajaminen rikkoo lakia ja synnyttää riskejä. Ei niitä rajoituksia vain vittuiluna sinulle ole laitettu. Järki käteen liikenteessä. Et sinä ole kuolematon, vaikka niin saatat luullakkin, ehkä yksi kunnon kolari tekisi terää.. turhat kuvitelmat omista ajotaidoista pois. :david:

Okei, enpä ole missään sanonut, että ajan ylinopeutta tms. Lähinnä tarkoitin tota perässä ajoa. Itse siis motoristina sanoin, että on aika tukala olo ajaa, jos auto on ihan takarenkaassa kiinni, siinä voi pahasti käydä, jos joutuu vaikka jarruttamaan. Prätkissä nuo jarrut kuitenkin on aika tehokkaat jne.

Tiedän, että rajoituksia ei ole tehty teille vittuiluna mulle, en ole niin väittänytkään, enkä ole missään vaiheessa väittänyt, että itse ajaisin kovaa. Ok, ajan joskus, mutta silloin tiet on yleensä tyhjiä/vähän liikennöityjä.
Vaikka olenkin vasta 22, niin olen nyt jo päässyt siitä nuoruuden "hulluudesta" ja ruvennut enemmän miettimään tekemisiäni tuolla liikenteessä. Jalankulkijat ja muut tiellä olijat saavat kyllä tilaa, mulla ei koskaan niin kiire ole, etten voi päästää ensiksi.

Ja lopuksi, en ole kuolematon, et ole sinäkään. Olen kerran kolarissa ollut, silloin selvisin rannemurtumalla ja silloinkin en ajanut ylinopeutta tms, auto tuli eteen. :) . Onnettomuus kyllä opetti olemaan varovainen risteyksissä, autoilijat välillä sieltä eteen tulevat aika vaarallisesti.

Joo.. vaikka suuntasin tuon aikaisemman kirjoitukseni kuin henkilökohtaisena sinulle, niin ei sitä niin tarvitse eikä kannata ottaa. Enemmänkin kohdistuu stereotypiaani nuorista reikäpäistä ja sinun aiemmat kirjoituksesi toivat sellaiset mieleen. En tiedä enkä ala arvuuttelemaan ajotapaasi, eikä se ole ollenkaan oleellista edes. Sitä vaan ajan takaa, että vituttaa oikein kunnolla katsella liikenteessä joitakin idiootteja vaarantamassa omaa ja muiden henkiä. :piis:

mattibodari sanoi:
Mua vituttaa jalankulkijana se, että juntit ei tajua liikennesääntöjä.
Jos on kolmio niin se meinaa sitä, että väistetään myös pyöräilijät ja jalankulkijat. Harrastan itse myös tuota kamikaze-asennetta aina välillä. Joku kerta vetäisen vielä tarkoituksella sen autoilijan kylkeen, joka ei tajua noudattaa sitä kolmiota.

Autoilijana vituttaa eniten nämä matelijat, jotka sitten päättävät kiihdyttää vauhtia, kun olet ohittamassa.

Olen muuten myös alkanut harrastaa tuota kamikazeilua. Muutaman kerran on auto vetänyt liinat lukkoon, tööttäillyt ja finkuttanut. Itse yleensä osoitan suojatiemerkintöjä tiessä tai jotain hienoa kylttiä mikä siinä on ja näytän finkkua takaisin. :D (PS. En juokse suoraan juuri suojatien kohdalla olevan auton alle tms, ihan normaalisti katson että auto kyllä ehtii jarruttaa.)
Autojen sitä kevyttä liikennettä pitää väistää, ei toisinpäin. Se vaan tuntuu olevan kovinkin vaikea asia ymmärtää.

Antzu sanoi:
Samoin yks juttu: kaikkien ihmisten pitäis joskus kokeilla edes moottoripyörää että tietäis miten sellanen käyttäytyy ja liikkuu... välillä joutuu ihmettelemään ihmisten ymmärtämättömyyttä. No, ruuhkassa on onneks kiva vetää prätkällä sieltä jonojen välistä ja kattoo nyrpeitä ilmeitä autojen sisällä. :D

Moottoripyörien persiissä tahalleen ajavat ovat kanssa yksiä idiootteja. Kaverin perään ajettiin juuri kun yllättäen se munapäristin sitten pysähtyykin hiukan nopeammin kuin auto.

Tässä faktaa liittyen autoilijan velvollisuuksiin suojatietä ja jalankulkijaa kohtaan. Tiedoksi.

finlex.fi sanoi:
32 §
Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

edit: jahas, olikin jo postattu.

seppo-x sanoi:
Itse pysähdyn aina suojatien eteen jos näen, että jalankulkija odottaa jalkakäytävällä hetkeä jolloin pääsisi tien yli. Tämä tuntuu monia autoilijoita vituttavan suunnattomasti.
Kuten myös, jos se jalankulkija on selvästi lähdössä ylittämään sitä katua. Mutta toisaalta käy myös vituttamaan jalankulkijat, jotka tuntuvat arpovan sitä, lähtevätkö ylittämään katua vai eivät. Ensin katsotaan lähestyvää autoa etupuskuriin, hidastetaan askellusta suojatien reunalle lähestyessä ja pysähdytään odottamaan - minä tietysti luen tilanteen siten, että jalankulkija päästää autoilijan ensiksi ja annan mennä - ja sitten muutama metri ennen saapumistani suojatien maaliviivoille, jalankulkija päättääkin loikata eteeni ja lopuksi vielä matelee etanan lailla suojatien yli. Eipä siinä mitään, jos minä osaan varautua tähän, mutta takanani olevat autoilijat eivät välttämättä osaa. Tässä yksi niistä seikoista, mikä myös vaikuttaa siihen liikenteen toimivaan (suuremmissa kaupungeissa tilanne tietty toinen, paljon ihmisiä, paljon jalankulkijoita) ja joustavaan etenemiseen.

Yritänkin kovasti kaasutella pintakaasulla keskellä kaupunkia ja ennakoida suojateillä tapahtuvat arpomiset, mutta välillä ottaa niin pattiin, kun ei tiedä, mitä vittua niiden jalankulkijoiden päässä mahtaa liikkua.

Ja etenkin se, mikäli nyt sitten lähdetään ylittämään sitä katua, niin voi se jalankulkijakin edetä sen askelluksensa kanssa suht ripeästi, ettei tarvitse jäädä maatumaan siihen suojatielle kuin mikäkin selkärangaton mato.

Ja lopuksi, vaikka kuinka ystävällistä ja liikennesääntöjen mukaista olisikin päästää se jalankulkija ylittämään katu, on se silti välillä vittumaista autoilijan kannalta edetä kiihdytys-pysähdys-kiihdytys-pysähdys-kiihdytys -haitariliikkeen mukaisesti kaupunkialueella. Syö vitusti polttoainetta toi runkku-liike.

EDIT: Ei se vuorovaikutus myöskään jalankulkijoiden puolelta olisi yhtään pahitteeksi. Askelluksen rytmittämisellä kun saa kummia aikaan.

Zone-sarja -42%
Spidey sanoi:
Joo.. vaikka suuntasin tuon aikaisemman kirjoitukseni kuin henkilökohtaisena sinulle, niin ei sitä niin tarvitse eikä kannata ottaa. Enemmänkin kohdistuu stereotypiaani nuorista reikäpäistä ja sinun aiemmat kirjoituksesi toivat sellaiset mieleen. En tiedä enkä ala arvuuttelemaan ajotapaasi, eikä se ole ollenkaan oleellista edes. Sitä vaan ajan takaa, että vituttaa oikein kunnolla katsella liikenteessä joitakin idiootteja vaarantamassa omaa ja muiden henkiä. :piis:

No joo, ehkä noista edellisistä posteista sai kuvan, että kuulun reikäpäihin, mutta onneksi en kuulu :) . Ajellaan rauhallisesti :kippis1:

Tuli tossa eräänä kauniina päivänä vastaan eräs bussi, joka vilkutti selkeästi oikealle(todistajia on), mutta tuli silti suoraan risteyksen läpi.
Minä siellä odottelin, että pääsisin risteyksestä kääntymään ja ajelemaan suuntaan, josta bussi tuli.

Meinasi henki lähteä...

Hieman nousi agret pintaan.

Voi sitä villkua käyttämälläkin jonkun tappaa.

Monet asiat liikenteessä saattaa välillä ahistaa mutta ikä on tuonut rauhallisutta omaan ajoo, mikäs kiire valmiissa maailmassa. :) Noh, pari asiaa voisi tähän threadiin kirjoitella.

1. Munapää autoilijat jotka uivat autollaan suojatietä ylittävän helmoihin.. kerran oli pakko hidastaa omaakin kävelyvauhtia kun joku teini bemarillaan oli sitä mieltä että hän hivuttautuu nyt. Kävin läppäämässä kädellä kuskin puolen ikkunaan.. teini ilmeisen hermostui saamastaan huomiosta ja läksi kaahaamaan 30km/h kaupunkialueella... ziistiä.

2. Munapäät sarja 2, eikö saatana joillakin autoilijoilla ole mitään käsitystä risteyksessä väistämis säännöistä / etuajo oikeuksista, oikealta tulevaa väistetään saakeli sentään. Kotini vieressä olevalla tiellä ajavilla on 90% tämä kadoksissa. Tulen itse tielle siten että minusta vasemmalla olijoiden pitäisi tietty väistää, mutta heillä on ilmeisesti käsitys että "pidempi tie" on itsestään selvästi etuajo oikeutettu. Olen ollut ilkeä muutaman kerran, töräytän rohkeasti jenkkipirssini vasemmalta tulijan eteen (en siis kaahaa vaan toimin ihan normaali risteyssääntöjen mukaan) Kyllä siellä on monesti ohjaamo täynnä käsiä kun tajuavat tilanteen. :) Yksi tyyppi hilautu kylkeen lähes kiinni kun sitä taisi ahistaa.. pakkohan sitä oli kääntymistä hidastaa ja kysyä ukkelilta että eikö herra osaa liikennesääntöjä ja miksi ei hiljennä ao. risteyksessä. Oli kuulemma niin painava peräkärri että ei passaa hidastella. huoh.

Kiitos, sain purettua patoutumani :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom