Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SEAGRAM sanoi:
Kärsin itse kohtalaisesta road ragesta, koska osa tiellä liikkujista joutaisi autokoulun apuluokalla tai paremminkin polkuauton rattiin.

Tässä top 6 Raivostuttavimmat mokat mitä surkeat kuskit minua ja muita järkeviä tiellä liikkujia kohtaan tekevät:

1. Vilkku laitetaan päälle vasta kun ollaan jo kääntymässä, yleensä nämä teiden siat painavat ensin jarrua ja sitten vasta pistetään sitä vilkkua. Eiköhän kaikki siinä vaiheessa huomaa, että auto kääntyy ilman sitä vilkkuakin. Piittamattomimmat eivät tietenkään vilkuta ollenkaan :curs:

Kuuleeko Lappeenranta????

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo salon liikennekulttuurissa se vilkku tosiaan toimii sillätavalla että napsautetaan vilkkua samalla kun käännetään rattia. Niin mäkin siis tosiaan ajan koska muuten ne pienet rakoset kurotaan umpeen ja kaistaa ei tarvitsekaan vaihtaa.

Zone-sarja -42%
Naisautoilijat ja papparaiset. Jompi kumpi löytyy aina sieltä sen edessä nussivan perheenkuljetuslaitteen ratin takaa. Kaasupoljin löytyy sieltä oikealta, mutta sitä ei uskalleta painaa, jarru on ainoa jonka painamiseen riittää rohkeus. Moottoritien (120km/h) liittymästä ajetaan sisään kuuttakymppiä, koska pelottaa että se korolla kaatuu muuten - saatanan taliaivot eivät ymmärrä että isomman riskin ottavat kun köröttelevät moottoritielle tuollaista vauhtia. Ajaisivat taajamia pitkin stadiin sitten, niissä voi ajella vaikka koko matkan turvallista viittäkymppiä. Eikä pääse korolla kaatumaan. Sama juttu risteysajossa. Oikealle kääntyminen ei ole oikeasti niin vaikeaa, varsinkaan jos kevyttä liikennettä ei ole ylittämässä tietä mailla eikä halmeilla. Silti auto on aivan välttämättä pakko käytännössä pysäyttää siihen ainoalle eteenpäin menevälle kaistalle ennen kuin uskalletaan kääntää niitä renkaita oikealle, ja takana oleva kilometrin autojono (mistä ihmeestä sekin sinne taas tuli?) tietysti pysähtyy samalla. Ryhmittyminen? Häh? Jotain syötävää? Käyttäisivät jotain "särkyvää" tai "mua pelottaa" -kylttiä, niin muutkin osaisivat ennakoida tällaiset järjettömät jarruttelut. Vähintään noilla pöntöimmillä autoilijoilla pitäisi olla se valkoinen kolmio autonsa takana varoittamassa muita autoilijoita megalomaanisesta liikenteessä nussimisesta, törttöilystä ja epäloogisesta ajorytmistä. Ja liikenneympyrät, ne ne vasta pelottavat. Eihän sinne nyt uskalla pysähtymättä mennä, ensin pitää katsoa vasempaan, sitten oikeaan, ja sitten vielä vasempaan, ihan kuin koulumatkalla silloin joskus. Sitten kun sinne ympyrään mennään, niin silloinhan tietysti näytetään vilkkua. Vasemmalle, kuinkas muuten. Vastaavasti ympyrästä poistuessa ei näytetä vilkkua, ei tietenkään, koska koppi on muutenkin täynnä käsiä vaativan - ja ennen kaikkea pelottavan - ajosuorituksen aikana. VITTU! Teitä varten on keksitty bussit ja taksit!

Tervetuloa Helsinkiin ajelemaan ruuhka-aikana...liikennevaloista poikkikaduilta tulevat eivät pääse kulkemaan kun isompaa tietä ajavat tukkivat risteyksen. Vitun urpot vetävät keltaisilla valoilla risteykseen ja jäävät tukkeeksi kun edessä on jonoa. Mut ei se mitään, eihän niihin valoihin voinut jäädä odottamaan vaan oli pakko päästä jonottamaan keskelle risteystä. Sitten vielä ihmettelevät tyhmä ilme naamalla miksi muut tööttäilevät...ja tämä on valitettavasti arkipäivää.

Keskivertoa parempi

Aika-ajoin tehtyjen tutkimusten mukaan n.90 prosenttia meistä MIESAUTOILIJOISTA pitää jostain syystä itseään keskivertoa parempana autoilijana!Naisilla tuo kuvitelma on paljon harvinaisempi,johtuen varmaan siitä,että naiset ovat luonteeltaan jo sopeutuvaisempia ja suvaitsevampia(ylipäätään fiksumpia...useimmat).Tämä miesten harhaluulo kannattaa tiedostaa,kun moitimme toisten liikennekäyttäytymistä.OMAT virheemme kun sattuu usein jäämään itseltämme huomaamatta.Ja samalla lailla kun itse kiroamme muita,voi muissa autoissa kuulua samanlaista sadattelua meidän toilailuistamme.Olen itse ajanut työkseni säiliöajoneuvoyhdistelmää n.15 vuotta,enkä pidä itseäni yhtään muita parempana ratinkääntäjänä.Vahinkoja on sattumut itsellenikin.Toki tien päällä on paljon porukkaa,joiden pitäisi käyttää pelkästään julkisia kulkuneuvoja,kuka ajotaidosta,kuka asenteista johtuen.Meillä kaikilla kun sattuu vaan olemaan jokamiehenoikeutena julkisten teiden käyttöoikeus,niin kaikenlaisilla ajoneuvoilla ja taidoilla tiellä körötellään.Se on vaan muiden kestettävä.
Tässä muutama itseäni jopa ärsyttävä ajotapa:
-Turhat ohitukset(ohi on päästävä välttämättä,esim.jonossa,vaikkei ohituksella voiteta yhtään mitään.
-Turhat kaistan vaihdot esim.valoihin tultaessa.(vaihdellaan kaistaa korttelin matkalla useaan otteeseen,että päästään jonottamaan valojen vaihtumista auton,pari lyhyempään jonoon.
Ym.ym...moni yllä olevista muiden kirjoituksista on täyttä asiaa.

Olis muuten kiva tietää,miten moni meistä ammatikseen autoilijoista pitää itseään MUITA PAREMPANA autoilijana.Taitaa prosentit olla lähempänä sataa. ;)

Pakkiksella näyttää olevan paljon lähes täydellisiä kuskeja. :D
Ei vaan kyllähän täällä on nuo syyt siihen omaan PERKELEEN huutamiseen jo kerrottu, mutta tuo ryhmittyminen ja kaistan vaihto on sellaista, missä meillä suomalaisilla olisi vielä paljon opittavaa. Meillä tuntuu olevan tuo "minun eteeni et kyllä sitä autoasi työnnä"-mentaliteetti vähän turhan tiukassa. Ei ne kanssa-autoilijat aina välttämättä ole vittuillessaan "kiilaamassa" siihen sinun eteesi, vaan kysymyksessä voi olla esim. autoilijalle uusi kaupunki.
Entäs sitten ruuhka-aikaan ajo. Sekö parantaa liikenteen sujuvuutta, ettei kaistaa vaihtavalle anneta tietä, vaan tämä pakotetaan pysähtymään, kunnes lopulta joku harvinainen teiden ritari päästää eteensä? Itse ainakin tällaisen pysähtyneen auton takana puran kiukkuani ja omaa "ylivertaisuuttani" :rolleyes: niihin viereisen kaistan itsekkäisiin autoilijoihin.
Tokihan tuollaiset turhat lyhyen jonon tavoittelijat arsyttävät, mutta puhunkin nyt yleisestä meidän asenteesta liikenteessä :piis:

tribulus sanoi:
.Tämä miesten harhaluulo kannattaa tiedostaa,kun moitimme toisten liikennekäyttäytymistä.OMAT virheemme kun sattuu usein jäämään itseltämme huomaamatta.Ja samalla lailla kun itse kiroamme muita,voi muissa autoissa kuulua samanlaista sadattelua meidän toilailuistamme.

Niinpä, samanlainen paskapää minäkin siellä ratin takana joskus olen kun käämit kunnolla palaa.

Ikuiset ohittajat sekä eteenkiilaajat motarilla! :curs:

Aina mennessäni Helsinkiin, ajan moottoritien suhteellisen nopeasti (160 km/h+). Joka kerta ajaessani vasempaa kaistaa, joku lähtee ohittamaan edellä ajavaa autoa vilkaisematta kunnolla peiliin, samalla kiilaten minun eteeni. :wall:

Ennen kuin lähetään ohittamaan, niin olisi tarkoitus katsoa peilistä, että kuinka lähellä ja kuinka kovaa takana oleva auto tulee. Vitutuskäyrä nousee eksponentiaalisesti, kun kukkahattutäti kiilaa eteeni Yariksellaan ja sitten vielä ihmettelee minkä takia olen kontissa kiinni. Sitten vielä viivytellään sitä oikealle kaistalle palaamista ja kun viimein pääsen taas nostamaan vauhtiani, niin siellä takana on valoshow päällä. Kehtaakin saatana! :curs:

Vittu silloin kun siellä vasemmalla kaistalla ajetaan, niin siellä eletään takaatatulevien ehdoilla. Eli jos takaata tulee nopeampi, niin sitten mennään sille oikealle kaistalle vähän vitun nopeesti saatana.

Tällaista tapahtuu valehtelematta joka kerta ajaessani Helsinkiin.

Ruutiukko sanoi:
Tervetuloa Helsinkiin ajelemaan ruuhka-aikana...liikennevaloista poikkikaduilta tulevat eivät pääse kulkemaan kun isompaa tietä ajavat tukkivat risteyksen. Vitun urpot vetävät keltaisilla valoilla risteykseen ja jäävät tukkeeksi kun edessä on jonoa. Mut ei se mitään, eihän niihin valoihin voinut jäädä odottamaan vaan oli pakko päästä jonottamaan keskelle risteystä. Sitten vielä ihmettelevät tyhmä ilme naamalla miksi muut tööttäilevät...ja tämä on valitettavasti arkipäivää.

Joo varsinkin mannerheimintiellä siinä shellin kohalla se risteys. :curs: Siinä on vielä ne raidat maalattu, mutta silti joku aina siihen tunkee.

edit: ja kerran joku sankari rekkakuski ajo täysperävaunulla (semmonen autojen kuljetukseen soveltuva rekka) keskelle reisteystä vaikka SELVÄSTI näkyi, että ei sinne mahdu ja näin se sankari tukki sen oikean (bussi)kaistan, joka veti ihan hyvin (se risteys mannerheimintiellä ennen sitä "rokki" mc donaldsia. :curs:

Ichiro sanoi:

Aina mennessäni Helsinkiin, ajan moottoritien suhteellisen nopeasti (160 km/h+). Joka kerta ajaessani vasempaa kaistaa, joku lähtee ohittamaan edellä ajavaa autoa vilkaisematta kunnolla peiliin, samalla kiilaten minun eteeni. :wall:

Vittu silloin kun siellä vasemmalla kaistalla ajetaan, niin siellä eletään takaatatulevien ehdoilla. Eli jos takaata tulee nopeampi, niin sitten mennään sille oikealle kaistalle vähän vitun nopeesti saatana.

Tällaista tapahtuu valehtelematta joka kerta ajaessani Helsinkiin.

Nojoo, onhan toi eteenkiilaaminen aika ärsyttävää, mutta eipä sullakaan asenne ja kaasujalka ole ihan kohdillaan jos aina ajat 160km/h+ nopeutta. Joo, tiedetään, osaat ajaa (18 vuotiaat on aina maailman parhaita kuskeja :D ) ja auto kyllä kestää sen jnejne. mutta muut ei välttämättä osaa ennakoida sun ajotyyliä ja railakasta ylinopeutta. Lähde vähän aikaisemmin matkaan ja höllää poljinta :piis:

Jostain muistan kuulleeni, että 100 000km ajokokemuksella voi sanoa itseään kokeneeksi kuskiksi. Mun mielestä, jos tuon verran saa mittariin ilman ainuttakaan pientäkään mälliä/ulosajoa tms. liikenteessä, niin voi sanoa itseään keskivertoa paremmaksi. Itellä nyt 100 000 ajokokemusta erilasilla autoilla, ei yhtään kolaria tilillä, mutta yks railakas ulosajo junnumpana... kevensi kummasti kaasujalkaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ichiro sanoi:

Aina mennessäni Helsinkiin, ajan moottoritien suhteellisen nopeasti (160 km/h+).

:lol2: Muttajoo, tottahan tuo on että moni lähtee vasemmalle kaistalle aika sokeasti eikä vilkaise peileihin ohituksen aikanakaan. Mutta yli sataa kuuttakymppiä?! Huhhei, höllää vähän.

uga sanoi:

:lol2: Muttajoo, tottahan tuo on että moni lähtee vasemmalle kaistalle aika sokeasti eikä vilkaise peileihin ohituksen aikanakaan. Mutta yli sataa kuuttakymppiä?! Huhhei, höllää vähän.
Mikä klisee piikitellä iästäni :jahas:

Pääasiani oli se, että vasemmalla kaistalla ajetaan takaatatulevien mukaan. Niinä kertoina, kun on takaata tullut M5 tai S60R nopeammin kuin minä, niin olen aina kiltisti mennyt oikealle kaistalle hyvissä ajoin. Ikinä en ole tukkinut kenenkään menoa motarilla. Jos joku haluaa päästä määränpäähänsä nopeasti, niin vasemmalla kaistalla ajavien tulisi kunnioittaa sitä.

Ichiro sanoi:

Mua lähinnä vituttaa taas toi asenne että "mä voin kyllä posotella ylinopeutta". Siis että jatkuvasti tosiaan 40 km/h ylimääräistä taulussa? Huhhuh.

Ei sillä, kyllä mäkin joskus öiseen aikaan kahvilta palatessani ajan 55km/h kun 80km/h rajoituksesta alkaa taajama. Ja kerran oon motarilla kokeillut miltä se 160 tuntuu, eihän se juuri missään vielä tuntunut mutta kyllä rajoitukset mun mielestä ihan syystä on keksitty.

Edit:

Ichiro sanoi:

Pääasiani oli se, että vasemmalla kaistalla ajetaan takaatatulevien mukaan. Niinä kertoina, kun on takaata tullut M5 tai S60R nopeammin kuin minä, niin olen aina kiltisti mennyt oikealle kaistalle hyvissä ajoin. Ikinä en ole tukkinut kenenkään menoa motarilla. Jos joku haluaa päästä määränpäähänsä nopeasti, niin vasemmalla kaistalla ajavien tulisi kunnioittaa sitä.

No sullako on jo sitten ihan helvetisti ajokokemusta kun sulla on kortti ollut kuukauden tai pari? Ja jos joku haluaa päästä määränpäähänsä turvallisesti niin olisi hyvä että kaikki kunnioittaisi sitä, eikä keksisi omia nopeusrajoituksia.

Ihan noin kokeeksi,koitapa arvioida peilistä takaa tulevan nopeutta.Eteenkin ruuhkassa kaistanvaihtopäätös on tehtävä nopeasti,eikä silloin välttämättä huomaa,eikä osaa odottaa,että joku tulee noin huomattavaa ylinopeutta takaa.Voit olla varma,että tuollaisella muista piittamattomattomalla ajotavalla joudut jatkuvasti kiroamaan eteesi tulevia muita autoja.Ja joskus ihan varmasti myös napsahtaa ja lehdet saa hehkutella teidemme "sankareiden" saavutuksilla ja vakuutusmaksut edelleen nousee.....

Ichiro sanoi:

Okei, löin vyön alle, pyydän nöyrimmin anteeksi.

Tiedätkö muuten, aikanaan, silloin kun minä kortin ajoin, oli 18-vuotiaille sellainen 80 kilometrin lätkä.

Miksiköhän?

tribulus sanoi:
Ihan noin kokeeksi,koitapa arvioida peilistä takaa tulevan nopeutta.Eteenkin ruuhkassa kaistanvaihtopäätös on tehtävä nopeasti,eikä silloin välttämättä huomaa,eikä osaa odottaa,että joku tulee noin huomattavaa ylinopeutta takaa.Voit olla varma,että tuollaisella muista piittamattomattomalla ajotavalla joudut jatkuvasti kiroamaan eteesi tulevia muita autoja.Ja joskus ihan varmasti myös napsahtaa ja lehdet saa hehkutella teidemme "sankareiden" saavutuksilla ja vakuutusmaksut edelleen nousee.....
Äskeisestä viestistäni käy ilmi, että olen aina arvioinut takaatatulevien nopeuden oikein enkä ole ikinä tukkinut kenenkään menoa motarilla.

edit: Kuukauden päästä on ollut kortti vuoden enkä ole mällännyt vielä kertaakaan.

Äskeisestä viestistäni käy ilmi, että olen aina arvioinut takaatatulevien nopeuden oikein enkä ole ikinä tukkinut kenenkään menoa motarilla.
Mä luovutan, oot sä aika räikkönen. :rolleyes:

Ichiro sanoi:

OHO! Meinaatko, että ihan hirveän moni autoilija ei tule kiinni puskuriisi? Ja useammin käy niin että sinä ajat kiinni jonkun puskuriin? Mistähän johtuisi? Hmm, jaa, voisikohan se johtua siitä sun 160+ nopeudestasi? Eli jos se Yaris menee sinne vasemmalle kaistalle ohittaakseen rekan edestä, sillä on vauhtia pahimmassa tapauksessa 85km/h (rekan rajoitin) ja 1.0 koneella ei ihan äkkiä saavuteta edes sitä lain sallimaa sataa kahtakymppiä. Teillä on nopeuseroa 80 kilsaa tunnissa, ja siinä vaiheessa kun Yaris lähtee ohittamaan sinä olet Aika Vitun Kaukainen Piste Peilissä.

Jos joku tekisi vastaavan tempun sinulle, eli tulisi kohti takapuskuriasi 80 kilsaa kovempaa, sillä olisi vauhtia tuollaiset 245km/h. Suomen autokannasta 98% ei yllä tuohon nopeuteen, ja jäljelle jäävä 2% ei taida ajella 245km/h ihan joka päivä muun liikenteen seassa.

Voisiko johtua siitä?

Ichiro sanoi:
edit: Kuukauden päästä on ollut kortti vuoden enkä ole mällännyt vielä kertaakaan.

:worship:

Muuten olen liikenteessä erittäin huomaavainen eli annan kaupungissa ruuhka-aikana tilaa jne. Motarilla ylinopeutta ajaminen ei ole läheskään yhtä vaarallista kuin siellä eteenkiilaaminen.

uga sanoi:
Eli jos se Yaris menee sinne vasemmalle kaistalle ohittaakseen rekan edestä, sillä on vauhtia pahimmassa tapauksessa 85km/h (rekan rajoitin) ja 1.0 koneella ei ihan äkkiä saavuteta edes sitä lain sallimaa sataa kahtakymppiä. Teillä on nopeuseroa 80 kilsaa tunnissa, ja siinä vaiheessa kun Yaris lähtee ohittamaan sinä olet Aika Vitun Kaukainen Piste Peilissä.
Kuvaamassani tilanteessa olen ajanut vasemmalla kaistalla n. 30 metrin päässä oikealla kaistalla ajavan perästä. Kyse ei ole ollut siitä, että olisin ollut liian kaukana havaittavaksi. Yaris tjms-kuski on vaan sen kummempia miettimättä kiilannut eteeni. Väittäisin, ettei vika ole minun enää tuossa vaiheessa, kun noin lähellä jo olen.

edit: Hyväksyisin tilanteen jos olisin ollut "Aika Vitun Kaukainen Piste Peilissä", mutta en tällaisessa tapauksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom